Miksi jopa Suomen kristityt ovat monetkin jopa paholaisen puolella, väittäessään, että Jeesus LOPULLISESTI kuoli ristiinnaulitsemisensa takia? Se olisi ollut niin suuri vääryys yksilölle, "minä-olennolle" Jeesus, koska Jeesus ei murhannut ihmisiä, että se ei lisäisi kyllä kenenkään uskoa oikeuteen ainakaan. Mutta Raamatussa kerrotaan, evankeliumien lopuksi ja apostolien teoissa, että Jeesus oli vielä elossa, ristiinnaulitsemisen jälkeen, koska NOUSI siitä kuolemasta. On jo melko varma tieto se, että Jeesus eli silti jopa 70 vuotiaaksi, mutta kuoli sodassa, kun Rooma tuolloin jyräsi Israelin uudelleen. Tuntuu pahatta kuitenkin ajatella, että niin vanhuuden sairauskuolema kuin paljon ruumista rikkova murhakuolema ovat asioita, joita Jeesuskaan ei vielä tuolloin voittanut. Kas kun ne molemmat asiat pitää parantaa, ja kertakaikkiaan jättää sota vain sotilaille, jotka ovat ideologisesti sotilaita etupäässä siitä syystä, että taistelu on mahtavan jännittävää ja monia taitoja vaativaa, ja että kaikki muutkin ihmiset kuolee silti, juurikin vanhuuteensa kuitenkin, siksi sotilas ei suuremmin välitä kuolemankaan loputtomasta uhasta, koska sitä uhkaa ei vielä ole voitettu edes sivaruidellakaan. Mutta voitto on sekin, että tämä nykyinen ruumis EI OLE niin absoluuttisen kaikkivoipa, että tähänkään kehoon kannattaisi likaa rakastua, eli loppujen lopuksi moni sotilas saa voiton silläkin, että ihan yx hailee olemmeko itsekään elossa vai emme. Sellaiset eivät kuitenkaan vastusta kohtaloaan.
Jeesuksen elämästä ja "kuolemasta".
5
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jeesus halusi poistaa silti pelon jo 1. Luciferin jälkeisessä tulemuksessaan, tavalliselta ruumiin kuolemalta: "Älkää pelätkö häntä, joka voi tappaa vain ruumiin, vaan pelätkää ainoastaan Häntä, joka voi niin ruumiin kuin sielunkin heittää Helvettiin, ruumiinkin tapettuaan". Vaikka länsiuskonto ei ymmärrä oikein, inkarnaatio-oppia, tietääkseni, niin pääseepä kuka hyvänsä edes Kiinaan tai Intiaan tms. joskus "inkarnoitumaan", jos ei suomalaisetkaan uskovat muista piankin omaakin originaalia uskontoamme, shamanistisilta ajoilta, jolloin kyllä uskottiin aivan helposti - inkarnaatioon - vaikka ei meillä ollut mitään omavanhruskauden - ansio-oppia - siitä, kuka saa tulla tänne takas, millainen karma-oppi on vieläkin varsinkin Intiassa.. Jumala tuskin tekee koskaan kovin epätasa-arvoista tuomiota kenellekään ihmiselle, koska jokaisessa ihmisessä on ollut joku Jumalan Hengistä, vaikka se olisikin lähtenyt paholaisen puolelle mieluummin, koska altavastaajan puolella oleminen on ollut sankariuttakin, koska tietysti henkensä viisauden ja ymmärryksen suhteen paholainen on ikuisesti Yli-Jumalaa jäljessä, vain siksi että tavallinenkin JUMALA elää ikuisesti. (Tavallinen JUMALA = YHTÄ SUURI-JUMALA KUIN MUILLAKIN = PYHÄ HENKI) No, vaikka saisitte vain olemattomuutta lisää tämän luettuenne(samaa mieltä kaikesta), niin ei ole kiellettyä vieläkään hiukan kasvaakin, jos kertoisitte minulle kaikki loogiset tms. virheeni tästä viestistäkin?!
- AnonyymiUUSI
Älkää epäilkö kuitenkaan Herran Jeesuksen Kristuksen Messiaan Valtaa siinä, että Hän saa samaistua jopa Herraan Sebaotiin(Mars - Pallas-Atheneen mies tms), jos Isä niin vaatii. Näin Hän tekikin ristiinnaulitsemisensa jälkeen, Hauta-Haadeksessa, jota näkyä Israelin puliukot ja kassialmat kaikki katsoivat, kun Jeesus kuoli. Pilanpäitenkään ei saa pitää roomalaista Pilatusta liian suurena murhaajana tietenkään, koska Israelin KANSAA kiinnosti "Helvetisti" nähdä, miten Jeesus selviää Kuolema-Tuonelassa, koska EI HÄN HETI kuoltuaan pärähtänyt Paratiisiin(vasta vuonna 99 -100 luullakseni), vaan kävi Manala-Haadeksessa tuhoamassa liian vähäiseksi jääneet voimat Haadeksen portin silloisilta vartijoilta.
En puhu mitään itse keksittyjä juttuja nytkään, vaan sellaisia, mitä apokryfisissä pyhissä kirjoituksissa todellakin luki, ja nuo em. apokryfit ovat lähes 2000 vuotta vanoja tekstejä, kuten Uusi Testamenttikin on. Jeesus joutuu silti tappamalla tappamaan jopa henkisesti, Anti-Kristuksen(hän mykistyy) kuten Rooman keisaritouhullekin kävi, uudelleen ja uudelleen, jos he luulevat ettei heidän tekojaan rangaistaisi nopeastikin, jos he tappavat vaikka vain fyysisesti itse ensin Jeesuksen omia - Jumala-ISÄNSÄ omia. Kaikki naisetkaan eivät pääse helposti pakoon "Jumalaansa" vaiko on se -TAR karkuun, vain olemalla narttu-pizejä, vaan kuten Ilmestyskirja kertoo, niin Israelin Isebelin kuin Babylonian Porton niiden oma Jumala/-tar lähes tuhoaa lopullisesti, jos eivät tiedä edes, että vain luonteenpiirteet voi olla hiukan eritavoin pongattuja muiden kuin juutalaisuuden/muslimiuskon Jumalalla. Siitä syystä ne naisetkin tappoivat itse tai homoukkojensa avulla Kristuksen omia, etteivät kyenneet heitä saamaan esim. sänkyynsä kaikkia, tai maksamaan liikaa jostakin. Se eri kansojen Jumala(Jehova, Allah, Gud, God, Jumala, Gosbadin tms) on vain totta puhuen vain ollut enimmäkseen eri kansan ruumissa, aivan kuin kainuulainen poika on helposti paikantuneena eri ruumiissa kuin esim. arabialainen kurdi-nainen... Älkää tuota vm miettikö tarkemmin, tai punastelen - mutten Helvetisti toivoakseni silloinkaan. Pakko siis paljastaa, että olen edes kerran, "saanut". Ja vaikka Suomessa ei sanota niin usein kuten Usassa: "I kill you", vaan useammin :"Painu Helvettiin siitä paskapuheinesi",- ei heillä ole valtaa muuhun kuin että itse sinne joutuvat, jos itse toteuttavat uhkauksensa. Kyllä vihastunut uskovainenkin totta puhuen voi nuo samat sanat sanoa, mutta silloin Jeesus armahtanee helposti molemmat vain unohtamaan koko jutun. Saatte uskoakseni silti kirota - tosissaan tai pilanpäiten - ketä hyvänsä Suomen perustuslain mukaan, jos ette itse rupea mitään suurta tuomiota täytäntöön panemaan, vaan jätätte sen mieluummin poliisin, armeijan tai tavallisten rikollisten kontolle. Ongelma on että noissakin instansseissa joku voi tehdä äkkipikaisena väärän tuomion -ei ainoastaan rikolliset. - AnonyymiUUSI
Hassu luontovertaus, vertaamme Jeesuksen elämää perhoseen tai mihin muuhun hyönteiseen tahansa: Jeesuksen ristinkuolema oli toukkavaiheen loppu, ja vasta vuonna 70 ilmeisesti joku muu hyönteinen sai Jeesuksen tapettua, koska ei ollut mahdollista Jeesuksellakaan vielä tuon ajan tiedoilla, keksiä miten sotilaan saa pois murhantarpeesta ja -käskyistään(vapaata tahtoa varsinkaan ei saa enempää murtaa), ja olisi kuollut silti vain hieman(alle 50 vuotta) vanhempana. Tuo jälkimmäinen kuolema, puolet maallisesta kuolemastaan oli toukkavaiheen loppuminen ja se seuraava - 70 vuonna tapahtunut - oli aikuisvaiheen kuolema. Loppujen lopuksi, ei kannata sen enempää edes elääkään, länsimaisen käsityksen mukaan, mutta se ei riitä persoonalliselle sielullemme, eikä hengellekään, koska nuo kaksi muuta olemustamme toivovat elävänsä ikuisesti - noin pääsääntöisesti. Ruumiillisesti ajatellen en VARMASTI ITSE halua elää ikuisesti nykyisessä kehossani syystä että minulla on ruumissani muutama pieni mutta ärsyttävä vamma. Ja on pollakin sekoillut joskus isostikin, mutta itse en tiedä, oliko se "pahasti vai hyvästi".
- AnonyymiUUSI
Kerran parku jääkin siksi ja ainoaksi.
- AnonyymiUUSI
Uskotko että Jeesus on muuttumaton? Jos uskot, niin sitten voit ymmärtää miksi Jeesuksen kuolema ristillä on niin suuri asia. Ylösnousemus on tietenkin tärkeä asia sekin. Jeesus ristiinnaulittuna on sen takaaja, että meistä ihmisistä ne, jotka uskovat, voivat aina olla Jumalan kanssa. Jumala tuli muuttumattomaksi uhriksi Jeesuksessa meidän sijastamme. Sen kautta Jumala valmisti uuden taivaan ja uuden maan meitä varten, ikuisuuden hänen kanssaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä422256Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2282014- 1111548
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441281- 1151207
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://261099- 741009
- 65963
- 70950