Muutama sananen siitä millainen amerikkalainen ihminen saattaa olla

Anonyymi-ap

Olen joutunut tekemisiin muutaman USA,laisen kanssa työn, koulutuksen ja vapaa-ajan merkeissä. Yksi asia mikä heitä kaikkia tapaamiani ihmisiä yhdistää, on äärettömän huono yleistietous, vaikka itse saattavatkin olla toista mieltä. Pienikin disinformaation jyvänen muuttuu mielessä tiedoksi ja sen varaan sitten lasketaan.

Keskustelin kerran erään amerikkalaisen kirurgin kanssa eräässä Helsinkiläisessä hotellin baarissa. Hän oli saapunut maahamme kansainvälisille lääkäripäiville. Joimme olutta ja juttelimme niitä näitä.

Hän "tiesi" että Suomessa on Helsinki, Turku ja Porvoo. Tästä ylöspäin oli vain pelkkää erämaata jota hän luontoihmisenä arvosti kovasti. Siellä ei ollut juuri tiestöäkään. Talvisin pelkkää lunta ja jäätä. Ihmetteli, että miten tällainen maa kuin Suomi voi olla autiona venäjän naapurina.

Hän ei ollut ns, tyhmä jenkki vaan lukenut ja sivistynyt yhdyslaltojen kansalainen.

Tässä vain yksi esimerkki.

127

912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

EU rikollisten jälkeläisiä suuri osa.

• Anonyymi

On siinä uskonnollisia hullujan seassa. Toisaalta toimiva väestöpohja sotilasvallan rakentamiseen.

• Anonyymi

Euroopan uskonnollisia ryhmiä meni Uuteen Englantiin, ei ne olleet rikollisia. Sittemmin yritteliäitä siirtolaisia töihin. Se ei ollut karkotusmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siinä uskonnollisia hullujan seassa. Toisaalta toimiva väestöpohja sotilasvallan rakentamiseen.

Onko ateistit muita kuin hulluja jotka tappoi sata miljoonaa ihmistä? Eli ateistipunikit.

• Anonyymi

"USA,lainen"?
      USA-pilkkulainen?
      Onneksi sinä olet sivistynyt...

• Anonyymi

Monesko marisätkä on huulessa tänään?

• Anonyymi

Olihan aloitus hyvinkin sivistynyt Pietarista kirjoitetuksi. Yllättävän vähän alatyylin sanoja, olisi jo melkein mennyt suomalaisen kirjoittamasta.

• Anonyymi

Joo , ei kyllä korkeaan sivistysasteeseen viittaa tuon aloituksen kieliasu.

Jos jenkki ei tunne pienen pohjoismaan maantiedettä, niin tuonko perusteella arvioidaan ihmisen yleissivistys...voi vitsi..! :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monesko marisätkä on huulessa tänään?

No kuule eipä kiinnosta alkaa arvailemaan. Tee mites lystäät, evvk

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jenkki ei tunne pienen pohjoismaan maantiedettä, niin tuonko perusteella arvioidaan ihmisen yleissivistys...voi vitsi..! :P

Ei Venäjästäkään tiedetä muuta kuin Kreml ja maan yleisilme jälkeen jääneenä diktatuurina. Se on tarpeeksi sivistykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä 90-luvun alussa hyvin vähän tiesivät suomesta Euroopassakaan, Oli siihen aikaan juttua eräässä lehdessä, kun suomalainen opettajapariskunta oli tavannut englantilaisen kollegapariskunnan Kanarialla, Tutustuneet ja kutsuneet kylään suomeen. Nämä sitten kotiin mentyään etsimään kartasta missä se suomi on, eivätkä löytäneet, kun olivat etsineet Monacon läheltä.
        Siitä sitten kysymään matkatoimistolta ja kas eivät silläkään tienneet ennen kuin olivat soitelleet johonkin ja saaneet selville että se on ruotsin vieressä. No olihan se sitten löytynyt kartasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ainakin tunnen itseni todella tyhmäksi kun katselen jotain tietokilpailuja televisiosta ja muutaman oikean vastauksessaan kyhättyä niistäkin osa ainoastaan arvailua .
        Joten se jos jokin kismittää , erityisesti vuosiluvun milloin mitäkin on tapahtunut on minulle todella vaikeita kysymyksiä siis saatan tietää itse asian että se on tapahtunut mutta milloin se on arvoitus .samalla sellaiset tetokisat ovat mielenkiintoisia seurata. Kaikkien pitäisi seurata niitä , erityisesti näiden jotka luulevat olevansa kovastikin viisaita .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Venäjästäkään tiedetä muuta kuin Kreml ja maan yleisilme jälkeen jääneenä diktatuurina. Se on tarpeeksi sivistykseen.

Tuo on totta. Ei tiedä mitään vaikk vieressä on. Aloittajakaan.

• Anonyymi

Minä olen tavannut yhden jenkin joka ihmetteli sitä, että miten suomalaiset uskaltavat mennä metsään poimimaan sieniä ja marjoja koska metsät ovat täynnä susiä ja karhuja.

• Anonyymi

Kyllä niitä aika paljon on tietyissä osissa USA:kin. Sitä en tiedä, poimivatko he marjoja siellä. Esanssijuomaa ja hilloahan saa kaupasta, öljyteollisuuden sivutuotteena.

• Anonyymi

Susiä isiä tietystikkin, juu😆

• Anonyymi

Ihan niin ja oikein jääkarhuja kuulemma , niinhän sillä monella on vääriä käsityksiä eri maista , jotka eivät pidä paikkaansa edes . Siksi olisi hyvä aina kun matkustaa vieraaseen maahan lukea heidän tavoistaan ja mitä asioita ei saa tehdä. Itse huomasin osaamattomuuteni kun olin Maltalla , menin katsomaan kaunista kiekkoa mutta ovella stoppi , käsivarteni Oliva paljaat koska kuumalla ilmalla oli vaan toppi yllä hameen kanssa . No siellä sai ostaa sellaisen paperin palan ja nipsuttimen millä sen laittoi shaaliksi olkapäiden ylle . Siis katsojana olisin ollut ihan sama ihminen ilman shaalia kunshaalin kanssa . Mutta mottona on aina ollut maassa maan tavalla. Joten kiertelin kirkkoa kateselee paperishaali olkapäillä kauniita maalauksia

• Anonyymi

Itse olen tavannut monta hesalaista, jotka kuvittelee, että hesa on muka joku suurkaupunki tai metropoli.

• Anonyymi

Minulle kävi aikoinaan juuri noin, kun olin ensimmäistä kertaa New Yorkissa. Ihmettelin sitä, eikö Helsinki olekaan maailman napa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle kävi aikoinaan juuri noin, kun olin ensimmäistä kertaa New Yorkissa. Ihmettelin sitä, eikö Helsinki olekaan maailman napa ?

Helsinki on kutistunut, aivan hirvittävästi.

Siis omissa silmissä sitten lapsuuden.

Kun just täysi-ikäistyneenä oli ensi kertaa pois kotoa omillaan kesän Hesassa kesätöissä, niin kaupunki tuntui 12.000 asukkaan kirkonkylän tallaajasta varsin suurelle metropolille.

Vastaavasti kun seitsemän vuotta edellisestä palasi ensi kertaa jenkeistä työmatkalta, ei voinut välttyä Hanoi Rock Andy Mcoen hokemalta: Hesa on käpykyläö...

• Anonyymi

No onhan Hesa suuri kaupunki Suomessa Sitten on eri asia jos vertaa maailmalla oleviin suus kaupunkeihin .

• Anonyymi

Ja nyt pitää hankkia jenkit kun äänestivät väärin. He sentään ovat miljoona kertaa ahkerampia kuin suomalaiset

• Anonyymi

Ei hankkia vaan haukkua.

• Anonyymi

Tässä meidän kulttuurimarxismissa ei saa kohta olla kuin yhtä mieltä. Jenkeissä vapauden tuulet puhaltavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä meidän kulttuurimarxismissa ei saa kohta olla kuin yhtä mieltä. Jenkeissä vapauden tuulet puhaltavat.

Sille vaikuttaa. Sanopa, että itäraja pitää avata ja katso, mitä siitä tykätään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sille vaikuttaa. Sanopa, että itäraja pitää avata ja katso, mitä siitä tykätään.

Siltä vaikuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs sanoja se Donold kielsikään virastokielestä 🤔

• Anonyymi

Luuleeko aloittaja että ihan yleissivistykseem kuuluu tietää asioita suomen kaltaisesta persläpimaasta.

• Anonyymi

Ainakin minä tiedän perusasiat maasta kuin maasta ja olen ihan tavallinen duunari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin minä tiedän perusasiat maasta kuin maasta ja olen ihan tavallinen duunari.

No et varmana tiedä.

• Anonyymi

Enpä usko, että aloittaja tarkoitti tuota. Kyllä se yleensä niin on, että jos matkustaa johonkin maahan, niin ottaa vähäsen selvä ko. maasta. Vilkasee karttaa, että tietää suunnilleen sijainnin. Kartta kertoo maasta paljon, jos vaan osaa lukea karttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä usko, että aloittaja tarkoitti tuota. Kyllä se yleensä niin on, että jos matkustaa johonkin maahan, niin ottaa vähäsen selvä ko. maasta. Vilkasee karttaa, että tietää suunnilleen sijainnin. Kartta kertoo maasta paljon, jos vaan osaa lukea karttaa.

Ei sitä karttaa vilkaisemalla saa käsitystä erämaan ja asutuksen suhteesta, ja sen katsojan mielikuvana voi vertautua USA:n pohjoinen naapuri Kanada, jossa lähes kaikki asutus on etelässä lähellä USA: rajaa ja pohjoisessa on valtavat erämäät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Transnistria, mikä maa se tuollainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä karttaa vilkaisemalla saa käsitystä erämaan ja asutuksen suhteesta, ja sen katsojan mielikuvana voi vertautua USA:n pohjoinen naapuri Kanada, jossa lähes kaikki asutus on etelässä lähellä USA: rajaa ja pohjoisessa on valtavat erämäät.

Riippuu kyllä siitäkin millaista karttaa katselee niin saa selville ko asiat

• Anonyymi

Egypti, Karthago ja muu Afrikka.

• Anonyymi

Oletko käynyt Karthagossa, epäilen...
        Että se siitä yleistiedosta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko käynyt Karthagossa, epäilen...
        Että se siitä yleistiedosta!

Karthago on tuhottava.

t, senaattori Cato.

• Anonyymi

Minäkin kävin kerran Vantaalla juomassa kaljaa yhden amerikkalaisen yrityskonsultin kanssa. Hän tiesi Suomesta kaiken. Hän tiesi mikä on Ylikiimingin suurin työllistäjä ja kuinka paljon sieltä maksaa taksimatka Vantaan Tulisuudelmaan. Kun ihmiettelin hänen Suomen tuntemustaan, niin hän sanoi minulle, että USA:n junior high schoolissa on yleisenä oppiaineena Suomen yhteiskunta, maantiede, talous ja historia.

• Anonyymi

: o oli tiedustelumies varmaan,
        kun tiesi noi!

• Anonyymi

Se oli FSB:n agentti, joka esiintyi amerikkalaisena.

• Anonyymi

Olet varmaan kaljoitellut CIA miehen kanssa, ne tietää kaiken.

• Anonyymi

CIA!!!

• Anonyymi

Hyvinkoulutettu britti tiedusteli suomalaisilta isänniltään vierailulla, pidetäänkö tie Helsingistä Tampereelle koko talven aurattuna. Suomalaisten keskuudessa tuli hiljaisuus, miten tämän nyt kohteliaasti selittäisi ettei tärkeä vieras menettäisi kasvojaan.

• Anonyymi

Oliko se (ainoa) huumorintajuton britti, vai olivatko ne suomalaiset huumorintajuttomia?

• Anonyymi

Englantilaiseen ylimielisyyteen kuuluu tuollainen tahallisen tietämättömyyden osittaminen.

Silloin kun enkkujen suuri tähti David Beckham kävi leikkauttamassa polvensa Turussa Sakari Oravalla, niin englantilaistoimittajat "ihmettelivät" missä hitossa semmoinen Turku on. Ja sitten se paikannettiin johonkin Ruotsin Malmön kohdalle.

Ja nämä olivat siis TOIMITTAJIA ei mitään johnbulleja. Asian olisi helposti voinut todentaa parilla Google-klikkauksella.

Englanti ei myöskään koskaan osallistunut jalkapallon maailmanmestaruuskisoihin ennen 1950-lukua. Me kun olemme parhaita, muut siellä voivat leikkiä jotain "maailmanmestaria".

Sitten kun viimein osallisituivat kisoihin ja hävisivät USA:lle 1-0, niin Daily Mirrorin toimittajat totesivat, että telegammissa on varmasti joku virhe. Sen pitää olla Englanti voitti 10-1.

• Anonyymi

Tiet esim Hki-Lahti ja Hki-Turku OVAT ILMAN VALOJA!!
        Yhdysvalloissa jossa valtavat matkat
        pää-treillä ON VALOT!!

Suomi on monin tavoin jäljessä vaikka Yhdysvalloissa on wanhan tavan asioita uusien kanssa!
        Yhdysvalloissa on kaikki asiat olleet ennen kun ne on Suomeen saapuneet kuten, Lentokoneet, Autot, Moottoripyörät, Puhelimet, Tietokoneet, Internet,
        Valolamput, Ilmastointilaitteet, Sukellusveneet, Junat, Subway/ Metro, Highrise Bldgs/ Tornitalot, Sanomalehdet, Televisiot, Radiot, Tutkat, YM ....YM ......YM .......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pää-treillä ON VALOT!!

Suomi on monin tavoin jäljessä vaikka Yhdysvalloissa on wanhan tavan asioita uusien kanssa!
        Yhdysvalloissa on kaikki asiat olleet ennen kun ne on Suomeen saapuneet kuten, Lentokoneet, Autot, Moottoripyörät, Puhelimet, Tietokoneet, Internet,
        Valolamput, Ilmastointilaitteet, Sukellusveneet, Junat, Subway/ Metro, Highrise Bldgs/ Tornitalot, Sanomalehdet, Televisiot, Radiot, Tutkat, YM ....YM ......YM .......

Vein amerikkalaisen tuttavani kerran Verlan tehdasmuseoon.

Opastetun kiertokäynnin jälkeen tuttavani ihmetteli, että ”miten tämä voi olla museo.”

– Meillä Amerikassa tämä olisi ihan hyvä tehdas ja olisi varmasti vielä käytössä. Suuri osa amerikkalaisista tehtaista on itse asiassa ihan samanlaisia. Vanhat rakennukset, vanhat koneet ja kaikki!”

• Anonyymi

Suomalaisilta siis meni aivan ohi että britti vittuili tyylikkäästi. Baijerilaiselta voisi samalla tyylillä kysyä naama vakavana että eikös teillä mene ääni käheäksi kun alpeilla joudutte viestittelemään jodlaamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pää-treillä ON VALOT!!

Nokia kännyköineen taisi unohtua..?
        Monta teknistä asiaa maailmassa oli ollut käytössä jo pitkään ennen kuin ensimmäinen eurooppalainen oli astunut nykyisen USA:n mantereelle...

• Anonyymi

Kaikkein hauskinta on Ameriikassa ottaa puheeksi terveydenhoito, koska se heitäkin huolettaa. Sitten voikin vaikka kertoa paljonko sydänleikkaus Suomessa potilaalle maksaa. Kun pelkkä hampaanpoisto voi jenkkilässä kustantaa tonnin-pari.

• Anonyymi

Kirjoittajalle tiedoksi, että sydänleikkaus Yhdysvalloissa ja Suomessa maksaa osapuilleen saman verran, eli kymmeniä tuhansia Euroja tai Dollareita !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittajalle tiedoksi, että sydänleikkaus Yhdysvalloissa ja Suomessa maksaa osapuilleen saman verran, eli kymmeniä tuhansia Euroja tai Dollareita !

Jospa minä vielä selvennän tuosta, että edellinen kirjoittaja tarkoittaa jotta se kustantaa saman verran, mutta ero on siinä että suomessa kaiken maksaa valtio verovaroista.

• Anonyymi

Amerikkalainen ei ymmärrä miksi naapurin pitää maksa sinun laskujasi. Vai luulitko että he olisi jotenkin halpoja Suomessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa minä vielä selvennän tuosta, että edellinen kirjoittaja tarkoittaa jotta se kustantaa saman verran, mutta ero on siinä että suomessa kaiken maksaa valtio verovaroista.

Valtio? Me siis ihmiset. Ei ole mitään valtion maksajaa.

• Anonyymi

Oleskelin joskus Amerikan Yhdysvalloissa kuukauden matkustellen. Missään ole tavannut niin mukavia ihmisiä. Kun palasin Suomeen koin järkyttävän kulttuurishokin. Suomalaiset ovat uskomattoman epäystävällisiä juntteja enimmäkseen. Sisäpaisti, amerikkalaisilta löytyy kaikki omasta maasta ja kaikki ilmastotyypit. Miksi niitä kiinnostaisi joku Suomi takahikiä?

• Anonyymi

Oikein kokonaisen kuukauden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein kokonaisen kuukauden?

Kyllä. Kokonaisen kuukauden.

• Anonyymi

Löytyykö USAsta myös hyvää sisäpaistia?

• Anonyymi

USA:ssa vierailleena voin todistaa, että pinnallista ystävällisyyttä siellä on paljon. Oikeasti ovat kuitenkin täysin erilaisia. Vain raha ratkaisee, mikä on ihmisen arvo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Kokonaisen kuukauden.

rikasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

USA:ssa vierailleena voin todistaa, että pinnallista ystävällisyyttä siellä on paljon. Oikeasti ovat kuitenkin täysin erilaisia. Vain raha ratkaisee, mikä on ihmisen arvo.

Se on palvelu mutta ihmissuhteet ovat heti ja syvällisiä. Itse käydessäni useat ihmiset olisivat halunneet tutustua kunnolla mutta voimani eivät riittäneet. Olin sentään mennyt sinne lomalle.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Voisitko selittää, miten tuo tyhmä
        videosi
        DNA takuuhinta-mainos tähän liittyy? Joku Väinämöisen näköinen mies konttaa viljapellolla?

Ei huvittanut katsoa loppun asti.

• Anonyymi

"Kaikki usalaiset eivät suinkaan ole tyhmiä."
        Totta. Suurin osa on totaalisia idiootteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin ja mahtavin pärjää ihmeen hyvin noilla idiooteilla. Suomalaiset on hirveen fiksuja ja älykkäitä mutta nuo idiootit peittoaa meidät asiassa kun asiassa, alalalla kuin alalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko selittää, miten tuo tyhmä
        videosi
        DNA takuuhinta-mainos tähän liittyy? Joku Väinämöisen näköinen mies konttaa viljapellolla?

Ei huvittanut katsoa loppun asti.

Se liittyy siten, että tyhmillä ei ole käytössään sellaista amerikkalaista keksintöä kuin mainosten esto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja heistä greatest työskentelee valkoisessa talossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin ja mahtavin pärjää ihmeen hyvin noilla idiooteilla. Suomalaiset on hirveen fiksuja ja älykkäitä mutta nuo idiootit peittoaa meidät asiassa kun asiassa, alalalla kuin alalla.

Demokraattisissa vaaleissa kaksi idioottia voittaa aina yhden superviisaan.

13,7 miljoonaa saksalaista äänesti Hitleriä rehellisissä vaaleissa 1932.

• Anonyymi

Mielestäni ongelma on myös että koulut keskittyvät Amerikan sisäisiin asioihin ja muita ei juuri opeteta lainkaan.

• Anonyymi

Otitko myös kakkoseen?

• Anonyymi

Kerran yksi Ruotsissa siirtolaisena kasvanut kaveri piti minua ihan ääliönä, kun en tiennyt missä on Oskarshamn.

• Anonyymi

Otitko myös kakkoseen?

• Anonyymi

Täällä toinen ääliö samasta asiasta

• Tämä selittää sen miksi Trump voitti vaalit.

• Anonyymi

Kirurgi joka osasi leikata vanhan kumisaappaan halki....kyllä, näitä Trump tarvitsee menestyäkseen.

• Anonyymi

Yhdysvalloista kun tulee Suomeen tuntuu kuin tulisi
      Itä-Eurooppaan!
      Myös ihmiset Suomessa tuntuvat jälkeenjääneiltä
      mutta pahinta on Suomessa toinen toisensa pettäminen
      selän takana!!

• Anonyymi

Hyvät herrat ohjelmasta tuttu rumpali, William ”Billy” Holsey Carson asui aikanaan Suomessa. Hän muutti Californiaan entisille kotiseuduilleen takaisin ja perhe koulutti siellä lapsensa. He muuttivat takaisin Suomeen, Espooseen. Billy kertoi elämästään USA,ssa joka ei ollut kovinkaan kivaa kuultavaa.
        Hän kertoi siitä, että kuinka helppoa ja sivistynyttä elämä Suomessa on kun sitä vertaa Californiaan. Uskon tuon.

• Anonyymi

Kyllä. Amerikkalaiset yrittää kannustaa ja tsempata kaikkia. Suomalaiset kampittaa ja painavat kaikkea ja kaikkia. Karvasta kalkkia kaikkinaisille kaltaisille. Suomalainen sananlasku. ”Suomalainen maksaa mielellään satasen jotta naapuri ei saisi viittäkymppiä.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvät herrat ohjelmasta tuttu rumpali, William ”Billy” Holsey Carson asui aikanaan Suomessa. Hän muutti Californiaan entisille kotiseuduilleen takaisin ja perhe koulutti siellä lapsensa. He muuttivat takaisin Suomeen, Espooseen. Billy kertoi elämästään USA,ssa joka ei ollut kovinkaan kivaa kuultavaa.
        Hän kertoi siitä, että kuinka helppoa ja sivistynyttä elämä Suomessa on kun sitä vertaa Californiaan. Uskon tuon.

Tässähän tuo juttu on. Lukekaapa.
        https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010940575.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässähän tuo juttu on. Lukekaapa.
        https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010940575.html

Tietysti moittii Amerikan Yhdysvaltoja. Äijä on enemmän suomalainen kuin amerikkalainen. Noita värillisiä on amerikoissa liian paljon jotta kaikille voitaisiin hommata kiintiövirkoja televisioon tai muihin näyttäviin hommiin. Siellä pitää tehdä oikeaa työtä. Sama on edessä Suomessakin kun kiintiöihmisten määrä ylittää kriittisen rajan. Heidänkin täytyy silloin kilpailla oikeesti oikeista töistä. Siinä sitä ”rasismia.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti moittii Amerikan Yhdysvaltoja. Äijä on enemmän suomalainen kuin amerikkalainen. Noita värillisiä on amerikoissa liian paljon jotta kaikille voitaisiin hommata kiintiövirkoja televisioon tai muihin näyttäviin hommiin. Siellä pitää tehdä oikeaa työtä. Sama on edessä Suomessakin kun kiintiöihmisten määrä ylittää kriittisen rajan. Heidänkin täytyy silloin kilpailla oikeesti oikeista töistä. Siinä sitä ”rasismia.”

Joo, 12% mustia. Kyllä niitä täytyy olla ihan liikaa, ei riitä enää puuvillapeltoja kaikille.

• Anonyymi

Näin on

• Anonyymi

Ketä luulit kiinnostavan?
      Taas turha aloitus. Mitä kertookaan tekijästä🙈

• Anonyymi

Sinua taisi kiinnostaa.

• Anonyymi

People don't generally know much about Finland
      because Finland happens to be one of the least known countries in the world, and there are many like that too.
      America on the other hand happens to be the most well known of all countries, and there are many others that
      are well known too!

Look at your immigrants in Finland, it says a lot when
      there are almost no western immigrants in the country
      but they all are more like migrants from developing
      and troubled countries!
      In the U.S. They want to come from every country!
      That's not to say that YOU want to come but many like you do!

• Anonyymi

You are quite right, nobody in his/her right mind would ever move to USA from Scandinavia. Wonder why?

• Anonyymi

kuukle käännös;

Ihmiset eivät yleensä tiedä paljon Suomesta
        koska Suomi sattuu olemaan yksi maailman vähiten tunnetuista maista, ja sellaisiakin on monia.
        Amerikka toisaalta sattuu olemaan tunnetuin kaikista maista, ja niitä on monia muitakin
        ovat myös tuttuja!

Katsokaa maahanmuuttajianne Suomessa, se kertoo paljon milloin
        maassa ei juuri ole länsimaisia ​​maahanmuuttajia
        mutta he kaikki ovat enemmän kuin kehitysmaiden maahanmuuttajia
        ja vaikeissa maissa!
        Yhdysvalloissa he haluavat tulla kaikista maista!
        Tämä ei tarkoita, että SINÄ haluaisit tulla, mutta monet pitävät sinusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

You are quite right, nobody in his/her right mind would ever move to USA from Scandinavia. Wonder why?

Ai jaa? 1800-1900 lukujen vaihteessa yksinomaan suomalaisia muutti Amerikan Yhdysvaltoihin 200 000 henkilöä, ja sinne jäivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Many Scandinavian Swedish, Norwegian and Danish, also Icelandic descendants are in America, same for Finns even though Finand's not in Scandinavia, but kind of between Baltics and Skandinavia.

At one point in a period of 30 years U S. Population
        grew by 90 million, in the same 30 years Finland grew
        by 500.000!
        The U.S. is about 60x Finland,
        so 60x500.000=30 million, so America grew
        60 additional MILLIONS compared to Finland's growth rate.
        Because of that Finland is trying hard to get people moving in but no western people are,
        so they take almost anyone from anyplace and
        cause a lot of damage to Finland's way of life and atmosphere, witch used to be nice but not now
        for many years, and all because of lying eu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Many Scandinavian Swedish, Norwegian and Danish, also Icelandic descendants are in America, same for Finns even though Finand's not in Scandinavia, but kind of between Baltics and Skandinavia.

At one point in a period of 30 years U S. Population
        grew by 90 million, in the same 30 years Finland grew
        by 500.000!
        The U.S. is about 60x Finland,
        so 60x500.000=30 million, so America grew
        60 additional MILLIONS compared to Finland's growth rate.
        Because of that Finland is trying hard to get people moving in but no western people are,
        so they take almost anyone from anyplace and
        cause a lot of damage to Finland's way of life and atmosphere, witch used to be nice but not now
        for many years, and all because of lying eu!

Siinä on persu väkertänyt kouluenglannilla monta tuntia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä on persu väkertänyt kouluenglannilla monta tuntia.

taitaa nyt kyllä olla ihan aito MAGA kyseessä...

• Anonyymi

Ei hänen tarvitse tietää Suomen tuppukyliä. Et sinäkään tiedä Oklahoman tuppukyliä.

• Anonyymi

Tulla?

• Anonyymi

Ei tuo nyt kovin tyhmää vielä ole. Emme mekään kaikkea tunne edes omasta maanosastamme ja miksi kiinnostaisi jos ei tarvitse. Aikaa menee jo työasioihin ja lomailupaikatkin jotain samaa tiettyä.

• Anonyymi

No jaa, vaihtelu on ainakin suurta. Maailman kymmenen parhaan yliopiston joukossa on seitsemän USAlaista. Vertailun vuoksi paras suomalainen on sijalla 121.

• Anonyymi

Suomea ja Joulupukkia ulkomailla mainostaessa näkyy kuvissa vain metsää ja lumista autiomaata. Ja siellä se pukki poron vetämänä menee.
      Ei se tyhmyyttä ole uskoa tuollaisten kuvien aitouteen!

• Anonyymi

Itsellä asunut sukulaisia USAssa. Aikoinaan serkkupoika tuli USAsta käymään kylässä ja saunomaan, ei ollut ennen käynyt saunassa, jossa on sähkökiuas, joten kysyi ett voiko kiukaalle heittää löylyvettä.
      Joskushan jotkut ulkomaalaiset luuli, ett Suomessakin on jääkarhuja.
      Enempi kai Suomessa opetetaan koulussa tietoja muista maista ja niiden historiastakin. USAssa ei ole tarvetta tietää muista maista juurikaan mitään, he pärjää ilmankin niitä tietoja.

• Anonyymi

Trumppikin luulee että Kanada on 51:s osavaltio.

• Anonyymi

"Aikoinaan serkkupoika tuli USAsta käymään kylässä ja saunomaan, ei ollut ennen käynyt saunassa, jossa on sähkökiuas, joten kysyi ett voiko kiukaalle heittää löylyvettä."

Viisas oli kun kysyi, kun kerran sähkölaitteesta kyse.

Menepä heittämään vettä sähköuuniin...

• Anonyymi

Yhdysvalloissa on ollut sähkö-kiukaita paljon
      ennen Suomea! Siellä oli SÄHKÖT ennen Suomea!

• Anonyymi

Niille ei vain ole saanut heittää vettä 💦

• Anonyymi

• Anonyymi

Olet tylsää seuraa🥱

• Anonyymi

"Olet tylsää seuraa"

....ja se on varmaan totta juurikin sinun kohdallasi. Nähdäkseni asia johtuu ahdaskatseisuudestas ja tietämättömyydestäsi😅

• Anonyymi

olet tylsää seuraa ja umpijäätä, särkee päätä, mee pois, mee pois, mee pois

- mikko kuustonen

• Anonyymi

Britti on samaa maata - tietää vain omistaan ja jotain ja siitä mitä britti-imperiumiin sisältyy.

Ranskalainen ei suostu puhumaan kuin omalla kotimaisellaan.

Jne. ...

• Anonyymi

Amerikan Yhdysvaltain itsenäisyysjulistuksesta äänestettiin ja julistuksen puolesta äänesti myös John Morton. Sittemmin hän mm. toimi puheenjohtajana komiteassa joka laati ensimmäisen perustuslain.
      Morton oli suvultaan Suomen Parikkalan Marttisia...

• Anonyymi

Minä tapasin 15 USA:n vuoden aikana erittäin sivistyneitä amerikkalaisia. USA:ssa on edelleen maailman parhaat yliopistot. Harva suomalainen on edes saanut klassista koulutusta.

• Anonyymi

Ne jotka ovat oikeesti asuneet Ameriikassa monia vuosia tietävät miten Amerikka on oikeesti ja kuinka
      luotettaviakin Ameriikassa asuvat ihmiset ovat,
      siellä ei muuteta mieltä yht' äkkiä jos on sovittu jotain,
      sanaan voi hyvin luottaa ja ei ole sellaista selän takana
      pettämistä töissäkään koska vaikka ihmiset on ihmisiä kaikkialla on Ameriikassa SELVÄSTI vähemmän
      kateutta ja vahingon iloa kuin ainakin Suomessa!
      On myös asioita kuten atmosphere/ ilmapiiri ja
      the American way of life/ Ameriikan elämäntapa
      jotka ovat kummatkin hyvän tuntuisia!
      Lisäksi kaupungit ja osavaltiot
      rannikolta rannikolle/ from coast to coast ja kauemmas Alaska ja Hawaii ovat hyvän tuntuisia omine erillaisiuuksineenkin!
      Kannattaa mennä ITSE asumaan tai matkailemaan
      tai parasta olla KUMPAAKIN!

• Anonyymi

Jo 90-luvulla internetin keskusteluissa amerikkalaisilla oli taipumus valtiolliseen nokitteluun. Täysin puun takaa ilman minkäänlaista edeltävää kinaa, voi amerikkalainen paukauttaa: "Jaa olet suomesta? USA voi paukuttaa ydinaseilla Suomen maan tasalle".

• Anonyymi

Sekin on ihan totta että pysyy! Mutta kuulosta harvinaiselta että Ameriikasta joku sanoisi niin mutta
      kun on tuhansia/ miljoonia mielipiteitä että sellainenkin sinne mahtuu.
      Mutta kyllä Ameriikka on monin tavoin erilainen kuin Suomi mitä tulee sanomisiin,
      esim. Suomessa on uutisissa mainittu jotain mitä
      on Suomesta mainittu maailmalla, siis joku pieni uutinen Suomesta maailmalla on sitten uutinen että se on uutinen heh!
      Toinen on että Suomea juostiin maailmankartalle!
      On juostu maailmankartalle niin kauan kuin muistan ja silti Suomi on yksi vähiten tunnettuja maita maailmalla!

• Anonyymi

Ameriikan kansa on mitä parhain missään!
      Ja niin on hyvät siirtolaisetkin Yhdysvalloissa
      vastoin kuin Suomessa!

• Anonyymi

Tuossa on kyllä totuuden siemen. Vaikka moni usalainen tietääkin asioita, niin kyllä huono yleistietous ja erityisesti väliinpitämättömyys ottaa selvää on varsin yleinen ominaisuus. Itsekin olen monta kertaa törmännyt tuohon, että jopa hyvin korkeasti koulutetut ja opiskelleet usalaiset ihmiset ovat tietämykseltään todella rajoittuneita ihan käsittämättömissäkin asioissa. Kun nämä yksilöt ovat sen maan "parhaimmistoa" niin onhan siellä "perustalliaisten" ymmärrys maailmasta järkyttävän heikoissa kantimissa.

• Anonyymi

No, oikeassahan tuo oli ainakin suomesta puhessaan.

• Anonyymi

Olen huomannut saman ja syy on mitä ilmeisemmin koulujärjestelmässä ja myös mediassa. Ehkä toinen on muna ja toinen kana. Niin koulu kuin mediakin keskittyy hyvin puhtaasti USA:han.

Ero esimerkiksi USA:laisten ja Kanadalaissen koulun käyneillä on iso. Kanadassa on ilmeisesti paljon brittiläistä perinnettä.

• Anonyymi

Se on eniten siitä syystä että kaikki maailmassa tietävät Yhdysvallat ja sen takia Yhdysvallat ei tiedä kaikkia.

Kaikki Euroopassa tietävät Lontoo, Pariisi, Rooma
      sen takia Lontoolaisen, Pariisilaiset ja Roomalaiset
      ei tiedä pieniä kaupunkeja missään maissa mukaan
      lukien omien maiden pieniä kaupunkeja..

Kaikki Yhdysvalloissa tietävät New York, Los Angeles
      ja vaikka Miami ja sen takia niiden kaupunkien asukkaat
      ei tiedä pieniä kaupunkeja kaikissa osavaltioissa.

In reverse, so to speak:

Kaikki Suomessakin tietävät monet maat ja kaupungit
      ja sen takia Suomea ei tiedetä maailmalla.
      Ihan samoin kuin monet muutkin maat jotka ovat kuin Suomi, kuten esim. Viro, Uruguay jne jne

• Anonyymi

" Suomessa on Helsinki, Turku ja Porvoo. Tästä ylöspäin oli vain pelkkää erämaata jota hän luontoihmisenä arvosti kovasti. Siellä ei ollut juuri tiestöäkään. Talvisin pelkkää lunta ja jäätä."

Talvisaikaan - Helsingin, Turun ja Porvoon nähneenä - juuri tuoltahan se näyttää.

• Anonyymi

Samanlaisia on venäläiset.

• On Se sivistynyt.🐷🇺🇸

• Anonyymi

Puhakka siellä öisin haahuilee etsimässä jotakin.

• Anonyymi

Onko jenkit nyt tyhmiä kun kannattavat Trumpia 70 prosenttisesti? Edellisen hallituksen aikana kaikki oli sitten fiksua porukkaa? Aate ratkaisee. Niinkö se menee?

• Anonyymi

Jatkan. Miksi juuri vassut olisivat fiksuja? Ja isänmaalliset ei? Jenkkien Suomi-tietämys ei eroa mitenkään muiden Amerikan maiden kanssa. Mene kysymään jotain Suomesta vaikkapa Venezuelassa. Luulen että siellä ei tiedetä Suomesta yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan. Miksi juuri vassut olisivat fiksuja? Ja isänmaalliset ei? Jenkkien Suomi-tietämys ei eroa mitenkään muiden Amerikan maiden kanssa. Mene kysymään jotain Suomesta vaikkapa Venezuelassa. Luulen että siellä ei tiedetä Suomesta yhtään mitään.

Joku formulakuski voidaan muistaa ja sekin väitetään joksikin ruotsalaiseksi.

• Anonyymi

Näistä keskusteluista paistaa selkeä ero jenkkeihin. Me emme pidä omaa maatamme ja osaamistamme yhtään minään, painetaan alas oikein urakalla.
      He ovat ylpeitä siitä mitä on, vaikka se ei olisikaan maailman parasta.
      Lopettakaa toi ruikutus, pää pystyyn ja kehukaa vaihteeksi toisianne.
      Ei olla sen huonompi kansa kuin muutkaan.

• Anonyymi
    • Anonyymi
      UUSI

Haha.......vai niin on ajatukset monella tuntemattomassa
      epävarmassa ja heikossa Suomessa?
      Lähes kaikki mitä teillä on on tullut erikoisesti Ameriikasta tai muualtakin maailmaa!
      Mutta mitä teillä ei ole eikä tule koskaan olemaan
      on Ameriikan paras ilmapiiri!
      Teidän ilmapiiri on Itä-Euroopan tuntuinen ja teidän "Siirtolaisenne" Tunkeutujat saattavat olla vastenmielisimmät missään maassa, (Mukana tietysti ihan hyviä siirtolaisiakin) Mutta kokonaisuus on jotain mitä ei missään Yhdysvaltojen osavaltioissa ole tai myöskään Canadassa tai Austraaliassa!
      Olette moni (Ei kaikki) Hyvin pienimielisiä.

• Anonyymi
        UUSI

Sönkötyksestäsi ei saa mitään selvää. Yritä vähän enemmän kaalimaan trolli ;)

ps: Kukaan normaalijärkinen varsinkaan aikuinen ei ihaile jenkkilässä mitään. Se "big american dream" aika meni jo.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      31
      3090
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1644
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      137
      1517
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1355
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      90
      1247
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1119
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      54
      1028
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      231
      979
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      960
    Aihe