Jos ei juo alkohol ja polta tupakkiiii niin rahaa säästyy.

Anonyymi-ap

Itse olen säästänyt yli 600 euroa talven aikana. Tuttu kaveri sanoo aina ei ole ruokaa ja pyytää 20 euroa tupakkiin mutta en lainaa. Tiedän että se juo ainakin 24 kaljaa joka viikonloppu. Tupakkia menee par kolme askia. Minulla on aina rahaa säästösssä mutta nyt pitää maksaa pari lääkärilaskua kun oli talipatti rinnassa ja se piti avata. En tiedä kuinka kalliiks tulee kun olin kiirepäivystyksessä.

33

333

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se patti poistuu kun hörii olusia.
      stressistä ne kaikki viat tulee, ja suunnittelusta mihin säästää,= ei mihinkään.

röyh!

• Anonyymi

Voi itse rakentaa oman alkoholin, kunhan osaa poistaa metanolin. Tupakkaa saa esim. Virosta ja kannabista voi kavattaa pari kasvia itse Saksan lain mukaan.

• Anonyymi

Jos käryyttää niin sätkää ni kuka enään askitupakkia viitsii ostaa kauheella hinnalla.Alkoholia sillon tällön ja tekeehän jotkut itse olutta ja viiniä.Joku naukkailee konjakkia ja käryyttää sikaria ja silti rahoja.Monet siirtynyt tupakista nikotiinipusseihin.

• Anonyymi

Voihan niitä seteleitä leikellä palasiksi sakseillakin, tai sirotella kolikoita huvikseen kadulle, jos niitä liikaa on. Nuo rahanhävittämistavat eivät rasita terveyttä, niin kuin tupakointi ja juopottelu.

• Anonyymi

Kun jättää vielä lihat ja makkarat ostamatta, säästää. Samoin karkit ja suklaan. Ja thl tykkää

• Anonyymi

Uudet ravintosuositukset ovat thl:n eivät minun. Joten turhaan nimittelit

• Anonyymi

Ei kannata lainata kenenkään kellekään,ellei ole ihan oma perheen jäsen. Itse en polta enkä juo, hamstrannut Xtra tuotteita, nuudelit, puurohiutaleita,terveyssiteitä,tamponeja jne. Otan myös vitamiiniporejuomaa, välillä monivitamiinitabletin(rainbow merkin pari euroa purkki) Kyllä sitä jotenkin aina pärjää. Makaronia ja Xtra tai k menu margariinia.

• Anonyymi

Jaskan karjat, ostan toimeentulolla olutta.
      Tupauuno, savo.

• Anonyymi

Aloittajalla on erinomainen taktiikka, jota itsekin sovellan .
      Täällä suurin osa ei tajua säästämisen ideaa eikä siitä saatavaa hyötyä.
      Joku nipottaja voi säästää vaan ihan säästämisen vuoksi. mutta
      suurin osa harrastaa sitä tavoitesäästämistä jotakin hankintaa varten.
      On ostotilanteessa paljon järkevämpää hankkia tuote kerralla kun
      sitoutua pitkiin maksuihin ja osamaksulisiin + kuluihin.
      Itsekin kerään sopivan suuruisen pesämunan pankkiin sekä jemmarahat
      yllätysmenoihin, joita tuntuu riittävän lähes joka kuukaudelle.
      Talvella juuri ollaan hiljakseen paikallaan ja kulutetaan vähemmän rahaa niin
      jää sitä ylimäärää mukavasti kesäkaudeksi ja lomareissuihin.
      Näin on helppo elää kesällä jopa yli varojensa jos on tarvetta.

• Anonyymi

Säästäminen kannattaa silloinkin, kun ei vielä ole rahalle käyttöä mietittynä. Itsekin autoilijana varaudun aina uusiin autonkorjauksiin etukäteen säästämällä sieltä ja täältä. Sitten kun vikaa ilmenee, on myöhäistä alkaa säästää siihen.

Tupakoinnista sen verran, että ei ole järkeä maksaa siitä, että myrkyttää terveytensä. Lisäksi tupakansavu kulkeutuu muidenkin häiriöksi.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Säästäminen kannattaa silloinkin, kun ei vielä ole rahalle käyttöä mietittynä. Itsekin autoilijana varaudun aina uusiin autonkorjauksiin etukäteen säästämällä sieltä ja täältä. Sitten kun vikaa ilmenee, on myöhäistä alkaa säästää siihen.

Tupakoinnista sen verran, että ei ole järkeä maksaa siitä, että myrkyttää terveytensä. Lisäksi tupakansavu kulkeutuu muidenkin häiriöksi.

Pitkäaikatyötön

Vajaa 2 tonnia riittää hyvin ns jemmaan vaikka ilmaantuisi yllättäviin kuluihin. Eli tv, uhd soitin, puhelin simahtaa tai tarve päästä terveydenhuotoon eikä jaksa julkiselle odottaa.

Joillakin ns hätävara lienee hyvä olla suurempikin jos omistaa auton, lemmikin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vajaa 2 tonnia riittää hyvin ns jemmaan vaikka ilmaantuisi yllättäviin kuluihin. Eli tv, uhd soitin, puhelin simahtaa tai tarve päästä terveydenhuotoon eikä jaksa julkiselle odottaa.

Joillakin ns hätävara lienee hyvä olla suurempikin jos omistaa auton, lemmikin..

Mistä luulet että toimeentulotukiasiakkailla olisi mukamas 2000eur säästössä,niillä voi olla jotka työelämässä.Hieman realiteettitajua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä luulet että toimeentulotukiasiakkailla olisi mukamas 2000eur säästössä,niillä voi olla jotka työelämässä.Hieman realiteettitajua.

Minulla on ainankin mutta voin puhua vain omasta puolestani. Mutta tuskin olen ainoa jolla rahaa kotona kelalta piilossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2000 euroa ei ole kyllä mikä iso raha työttömälle tai jopa sosiaalipummille. Jos on perus asiat kontiksessa ja ei ole ulosottossa velka niinku minulla. Itse saan 900 euroa kk ja kämppä vie 600 sähköjen kanssa eli 300 jää laskujen jälkeen, 50-100 sijoitan 100-150 lyhennän ulosotto velka ja loput jää kokkailun. Usko tai älä usko, mutta elän todella leveä elämä kysesella summalla. Minä heräsin jo 2020 vuotta kun sairastuin vakavasti ja olisi mennyt hengi niin sen jälkeen aloin oppiman säästämistä. Nyt joku työssä oleva katellinen (sairas) katkarapu vedä hernet nenän. Mikä siinä on, että aika usea Suomalainen on katellinen jopa työttömälle ei kyllä kaikki ole kopan alla kunnossa kun pitää oma nokka tökki toisen elämän. Miksi, et anna vaan toisella ihmisellä elää. Aina on joku hätä kun näyttä ulos, että on raha tai kui leikki köyhä niin silloin myös on jotain hätä. Silloin kun ollan töissä on hätä, että viedä työ ja jopa naiset😂😂😂 Olet vaan niin kadelinen pieru. Meillä ulkomaalaisilla ei tarvitse es naisia iskeä ylensä naiset ja jopa vieraat tule oven taakse tarjoman ja ehtotaman seksi. Mikä saa Suomi juntin niin kateliseksi, että ollan jopa työttömälle katellinen kun katkarapu😂😂😂🤣🤣🤣. En ainakan tiedä, että minun kotimaassa olisi niin katellisiä ihmisiä kuka halua vaan köyhille paha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2000 euroa ei ole kyllä mikä iso raha työttömälle tai jopa sosiaalipummille. Jos on perus asiat kontiksessa ja ei ole ulosottossa velka niinku minulla. Itse saan 900 euroa kk ja kämppä vie 600 sähköjen kanssa eli 300 jää laskujen jälkeen, 50-100 sijoitan 100-150 lyhennän ulosotto velka ja loput jää kokkailun. Usko tai älä usko, mutta elän todella leveä elämä kysesella summalla. Minä heräsin jo 2020 vuotta kun sairastuin vakavasti ja olisi mennyt hengi niin sen jälkeen aloin oppiman säästämistä. Nyt joku työssä oleva katellinen (sairas) katkarapu vedä hernet nenän. Mikä siinä on, että aika usea Suomalainen on katellinen jopa työttömälle ei kyllä kaikki ole kopan alla kunnossa kun pitää oma nokka tökki toisen elämän. Miksi, et anna vaan toisella ihmisellä elää. Aina on joku hätä kun näyttä ulos, että on raha tai kui leikki köyhä niin silloin myös on jotain hätä. Silloin kun ollan töissä on hätä, että viedä työ ja jopa naiset😂😂😂 Olet vaan niin kadelinen pieru. Meillä ulkomaalaisilla ei tarvitse es naisia iskeä ylensä naiset ja jopa vieraat tule oven taakse tarjoman ja ehtotaman seksi. Mikä saa Suomi juntin niin kateliseksi, että ollan jopa työttömälle katellinen kun katkarapu😂😂😂🤣🤣🤣. En ainakan tiedä, että minun kotimaassa olisi niin katellisiä ihmisiä kuka halua vaan köyhille paha.

Soskupummi saa vielä enemmän raha kun työtön eli sosku on juoppojen sponsori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on perusasiat kontiksessa ja ei ulosotossa velka, silloin sais jalat alle varma 4-5 vuodessa ja vois kokona luopua kelan kitun rahoista ja kuntatätien nöyrytyksestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhällä ei ole mitään syytä pitää aivopesu-valvontalaitetta kodissaan (tv). Mitään uhd-soittimia ei kukaan tarvitse, eikä köyhällä voi olla mitään syytä sellaista hankkia. Auto on joillekin välttämättömyys, mutta lemmikki on välttämätön vain hiirenpyydystäjänä maatalossa. Kahvin vaihtaminen veteen parantaa unen laatua ja terveyttä ja pankkitiliä. Makeiset, suklaa, jäätelö, keksit, einekset, limsat kokonaan pois. Lehtitilaukset poikki, tietysti. Muut ideat ovat tervetulleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhäll' eläkeläiselläkin voi hyvin olla jemmassa, kun on tottunut
        elämään vaatimattomasti. Ostin säästörahoilla juuri pari nojatuolia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä pari vuotta, niin pääsen takuueläkkeelle, joka on suunnilleen tuo 900 e/kk. Koska talo on oma, tuosta summasta jää suuri osa säästöön. Nyt osa-aikatyön tuloni ovat 500 - 900 e. Siitäkin hiukan jää jemmaan.

Kukaan ei ole 'kateellinen' meidän maamme sosiaaliturvalla ylvästelemään tulleille ulkomaalaisille. Etsi edes osa-aikainen hanttihomma, niin oikeutat olemisesi täällä. Se ei ole kateutta, että haluamme sinunlaisesi pois täältä. Ei meidän Suomemme ole koko maailman sosiaalitoimisto!

Ihan hyvä, että osaat elää almuilla, mutta toivon, että menet tekemään sen omaan maahasi. Tai etsit työpaikan Suomesta. Työn tekijöiden maksamilla veroilla ne lusmujen tuet rahoitetaan. Olet kerjäläinen, ja vielä kehtaan neuvoa muita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä pari vuotta, niin pääsen takuueläkkeelle, joka on suunnilleen tuo 900 e/kk. Koska talo on oma, tuosta summasta jää suuri osa säästöön. Nyt osa-aikatyön tuloni ovat 500 - 900 e. Siitäkin hiukan jää jemmaan.

Kukaan ei ole 'kateellinen' meidän maamme sosiaaliturvalla ylvästelemään tulleille ulkomaalaisille. Etsi edes osa-aikainen hanttihomma, niin oikeutat olemisesi täällä. Se ei ole kateutta, että haluamme sinunlaisesi pois täältä. Ei meidän Suomemme ole koko maailman sosiaalitoimisto!

Ihan hyvä, että osaat elää almuilla, mutta toivon, että menet tekemään sen omaan maahasi. Tai etsit työpaikan Suomesta. Työn tekijöiden maksamilla veroilla ne lusmujen tuet rahoitetaan. Olet kerjäläinen, ja vielä kehtaan neuvoa muita!

... kehtaat...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha miksi minulla pitäisi muuttaa Suomesta pois kun olen asunut täällä 20 vuotta eli enemmän kun kotimaassa. Olen painanut vaikka kuinka duunia Suomessa ja käynyt kouluja ja ihan isolla vaivalla ansainut oman sosiaaliturvan. Sinä varma istuskelet penkilläs ja saat hyvä palkka ja luulet tekeväsi hommia :D Olen 37 vuotias ja painanut kunnon duunia ainakin 20 vuotta vaikka olen nyt lähes 8 vuotta ollut työttömänä ihan terveys syistä. Kaiken isompi lusmu on minun silmissä iso palkkainen ahne istuskelia ja sellaisia Suomessa riitä ja siihen ne kaikki rahat valu ja sitten tyhmät vielä äänestä kokoomuslaisia ja persuja kuka valehtelee 24/7. Minä olen Suomessa ollut 11 vuotta aktiivinen eli 11 vuodessa olen tehnyt 3 ihmisen hommat. Harvoin joku Suomalainen on painanut niin paljon hommia kun minä vaikka olenkin nyt ollut 8 vuotta työttömänä. Olen rakentanut oma elämän tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet vaan huolissa ja pelossa oma eläkkeestä siksi olet niin ilkeä ulkomaalaisia kohtaan :D
        Varma vielä äänestit persuja ja kokoomuslaisia kuka nosta eläkeikä ja vie sinulta vielä viimeisetkin ropposet käsistä :D Ei kannsis vaan luotta eläkkeeseen kun tekoäly tule viemän aika usealta työn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha miksi minulla pitäisi muuttaa Suomesta pois kun olen asunut täällä 20 vuotta eli enemmän kun kotimaassa. Olen painanut vaikka kuinka duunia Suomessa ja käynyt kouluja ja ihan isolla vaivalla ansainut oman sosiaaliturvan. Sinä varma istuskelet penkilläs ja saat hyvä palkka ja luulet tekeväsi hommia :D Olen 37 vuotias ja painanut kunnon duunia ainakin 20 vuotta vaikka olen nyt lähes 8 vuotta ollut työttömänä ihan terveys syistä. Kaiken isompi lusmu on minun silmissä iso palkkainen ahne istuskelia ja sellaisia Suomessa riitä ja siihen ne kaikki rahat valu ja sitten tyhmät vielä äänestä kokoomuslaisia ja persuja kuka valehtelee 24/7. Minä olen Suomessa ollut 11 vuotta aktiivinen eli 11 vuodessa olen tehnyt 3 ihmisen hommat. Harvoin joku Suomalainen on painanut niin paljon hommia kun minä vaikka olenkin nyt ollut 8 vuotta työttömänä. Olen rakentanut oma elämän tänne.

Hienoa kuulla, että olet löytänyt ja tehnyt työtä runsaasti. Jos kuitenkin 37-vuotiaana olet ollut lähes kahdeksan vuotta työttömänä, jäit työttömäksi 29-30-vuotiaana. Ja jos sitä ennen olet tehnyt töitä ainakin 20 vuotta, aloitit 9-10-vuotiaana. Teitkö aikuisena rikosilmoituksen jouduttuasi töihin lapsena?

• Anonyymi

Säästäminen on aika vaikeaa jos ei ole mitään tuloja

• Anonyymi

Olen syönyt lihapiirakoita 2 viiikkoa. Rahaa mennyt 23 euroa. 2,69 10 kpl lhapiirakkaa prismassa.

• Anonyymi

Niissä on kosolti energiaa ja vitamiineja.

• Anonyymi

Taitaa sulla olla patti päässä

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5054
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2841
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1290
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      100
      1268
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1084
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      883
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      835
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      763
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      35
      732
    Aihe