Työmarkkinaratkaisuista kirjoitetaan, mutta me joille eläke on tärkeä, siitäpä ei juuri puhuta - ainakaan eläkkeiden nousun euroista.
Nouseekohan eläkkeet ensi vuonna?
Tälle vuodelle tuli onnettoman pieni nousu, verotus on eläkkeestä kovaa.
Itseltäni menee melkein 20 %.
Mitä mietteitä?
Nouseekohan eläkkeet?
6
485
Vastaukset 6
- Anonyymi
Tietysti eläkkeet nousevat säädettyjen lakien ja pykälien mukaisesti, koska palkatkin nousevat ja inflaatiotakin on yhä jäljellä. Tämä ei ole mikään luulon asia.
- Anonyymi
Juuri näin. Indeksikorotukset tulevat automaattisesti, ei niistä tarvita mitään erillistä päätöstä missään instanssissa.
Työeläkkeiden indeksit määräytyvät 80% hintojen noususta ( inflaatio) ja 20% palkkojen noususta.
- Anonyymi
Ainahan voit mennä lakkoon.
- Anonyymi
Eihän työmarkkinaneuvotteluissa neuvotella eläkkeistä eikä verotuksesta. Eikä tietysti niin voida päättääkään.
- Anonyymi
Muelenkiintoistahan se on arvailla, PALJONKO ne nousevat.... vielä ei voi toki tietää.
- Anonyymi
Tietysti voi huvin vuoksi arvailla ja spekuloida, mutta tuossa loka-marraskuussa, kun inflaation ja palkkojen nousun todelliset tiedot on saatu , niin niiden perustella laskettu indeksikorotus julkaistaan kuten aina ennenkin.,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 961224
Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit98975- 60836
Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k35821Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi52817Onko sinulla vihan tunteita
Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.126780- 3738
- 60606
Naisen kimppuun lenkkipolulla
Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant41518Ei ole siitä kiinni
Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa33506