Kenraali Paavo Talvelan mielestä Suomi ei saanut mitään torjuntavoittoa

Anonyymi-ap

Kenraali Paavo Talvela ei taatusti ollut mikään vasuri vaan äärimmäisen oikeistolainen militaristisia joka johti Suomen sotatoimia eteenkin Laatokan Karjalassa. Sodan jälkeen Talvela sanoi Paasikivelle suoraan totuuden: "Kun olemme niin perusteellisesti hävinneet kaksi sotaa".

Talvelan lapset todistavat että Talvela usein puhui: "olen tapattanut tuhansia miehiä. Joudunkohan minä helvettiin?"

10

120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kenraali puhui totuutta. Paljon mahdollista että kuumaan paikkaan joutui.

• Anonyymi

Biden ja moni Euroopan päättäjä on myös matkalla tulimereen. Sen verran paljon ovat tapattaneet ihmisiä Ukrainassa.

• Anonyymi

Et sitte keksinyt jotain muuta, kuten Putinia.

• Anonyymi

Näitten Leningradin poikain jutut käy jo tosi oudoiksi.

• Anonyymi

Woket murhanneet lähes miljoona venäläistä, koska haluavat lisää roskaväkeä kuluttamaan mielenterveyspalveluja

• Anonyymi

Suomi ihme kyllä selvisi itsenäisenä, vaikka oli joutunut Neuvostoliiton ja natsi-saksan jo jakamaksi. Talvisota oli niin täydellinen fiasko puna-armeijalle, että Saksa oli varma NL:n romahtavan "lujasta potkusta oveen".

Mannerheimin käskystä Leningradia ei saanut tulittaa, eikä sinne hyökätä. Suomi olisi voinut jatkaa hyökkäystä Tihvinään, ja olisi silloin tehnyt saarrosta täydellisen. Tämä olisi tiennyt kaupungin totaalista tuhoa. Marski tiesi natsien pahat suunnitelmat ja piti natseja barbaareina. Siksi hän pysäytti hyökkäyksen.

Stalin päätti päättää suomen vastaisen sodan erillisrauhaan ja jätti suomen valtaamatta. Erilaista hapatusta toisaalta riitti sotien jälkeen, kun NL yritti siirtää suomen kommunismiin rauhanomaisin keinoin.

• Anonyymi

USA suojeli Suomea, joten Josif ei voinut hyökätä uudelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

USA suojeli Suomea, joten Josif ei voinut hyökätä uudelleen.

Oli asekätkentää ja osoitti se, että taisteluhalua oli edelleen jäljellä. USA alkoi 50-luvulla suunnitella erikoisjoukkojen lähettämistä suomeen tukemaan, jos neukut hyökkää. Olisivat kyselemättä pommittaneet suomen sillat puna-armeijan hidastamiseksi.

Sodan jälkeen ei olisi ollut realistisia mahdollisuuksia muuhun kuin sissisotaan. NL olisi voinut koota ylivoimaiset joukot, eikä apuja olisi saatu. Voi kuvitella ja väittää muuta, ei minua haittaa.

• Anonyymi

Kummasti vaan säilytimme itsenäisyytemme eikä puna-armeijan voitonparaati Helsinkiin toteutunutkkaan,,

• Anonyymi

Itsenäisyys säilyi (osin USAn vaikutuksesta) mutta sodat hävittiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1593
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      28
      1128
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1084
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      190
      932
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      107
      884
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      809
    Aihe