Oliko hän Jeesuksen kaksoisveli?
Epäileväinen Tuomas
8
194
Vastaukset
Ei kun oli kaksoisveljen käly. Mutta oli joka tapauksessa yhtä ylimaallisen hyvä päästämään Peräilmaa. Siitä aiheutuikin heille vaikeuksia, kun eivät malttaneet olla laskematta Peräilmaa sapattina. Tästä ylipapit asettivat rangaistukseksi ehdottoman hernevellikiellon vuosiviikoksi. Mutta kyllä he salaa hernevellijä lappasivat suihinsa koska menivät Saatanan kanssa 40 päiväksi erämaahan laskemaan Peräilmaa.
- Anonyymi
Kookoo5 tekee aloituksen ja sitten vastaa itselleen. Skitsoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kookoo5 ei tehnyt aloitusta, mutta antoi opastavan ja raamatullisesti oikean vastauksen.
Skitsosta puheen ollen kaksi vastausta kertoo henkisttytneesti vastaajasta , että pää onmpi pipi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kookoo
terveisin aloittaja
- Anonyymi
Tuomaksen nimi ilmeisesti hepreasta johdettuna tarkoittaa kaksosta, kuten myös Dydimus. Ilmeisesti joku Tuomaan teot ainakin antaa ymmärtää, että tämä olisi ollut samannäköinen kuin Jeesus.
- Anonyymi
Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. - Anonyymi
Ehrman sanoo blogissaan, että "The name Thomas, in fact, is an Aramaic equivalent of the Greek word Didymus, which means “twin.” Thomas was allegedly Jesus’ identical twin, otherwise known as Jude (Mark 6:3), or Didymus Judas Thomas."
Tuomas oli siis väitetysti Jeesuksen identtinen kaksonen, joka tunnettiin myös nimellä Juuda (Mark. 6:3), tai Didymus Juudas Tuomas.
Noin siis tekstin mukaan ja lainaus vielä: "But the Lord said to him: I am not Judas which is also called Thomas but I am his brother. "
Eli Mutta Herra sanoi hänelle: Minä en ole Juudas, jota kutsutaan myös Tuomaaksi, vaan minä olen hänen veljensä.
ehrmanblog.org/jesus-twin-brother-thomas/
www.earlychristianwritings.com/text/actsthomas.html
Toki tämä kuulostaa vieraalta, mutta se kertoo ihmisten ajatuksista kauan sitten.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986908- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551238Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251954- 41929