Benigni eli hyvänlaatuinen MS-tauti. Englanninkielisissä maissa taidetaan puhua benignistä MS-taudista enemmän kuin Suomessa. Onko kenelläkään Suomessa neurologi todennut sitä?
Vastaukset 4
- Anonyymi
Tunnen erään jolla on ollut diagnoosi vuosikausia , mutta aina vaan toimii jäsenet , mutta sanoo että alkaa vanhemmiten olemaan hieman huomattavissa oireita. Siis on olemassa Bengin - joka on hitaasti kehittyvä ja saattaa pitää ihmisen toiminnassa vuosi kymmeniä .
Joten ihan totta se on että näitäkin potilaita on , ja ivat tehneet töitä eläkeikään asti sairautensa kanssa .
. en ole kysynyt onko hänellä lääkitystä siihen .. Hei kaikille,
Laitan tähän vinkiksi Neuroliiton Tukinetissä jäljestämät Pärjätään töissä ja opiskeluissa ryhmächatit.
Ne on tarkoitettu MS-tautia, harvinaista neurologista sairautta tai liikehäiriösairautta sairastaville sekä aivovamman saaneille henkilöille. Voit tulla keskustelemaan ryhmächattiin anonyymisti sinua askarruttavista työelämään, urasuunnitteluun tai opiskeluun liittyvistä asioista.
Ryhmächatteihin voi osallistua säännöllisesti ja anonyymisti. Ryhmächatit ovat osa Neuroliiton työelämäpalveluja ja asiantuntijaohjattua vertaistoimintaa.
Chatit löytyvät täältä: https://tukinet.net/teemat/parjataan-toissa-ja-opiskeluissa-chat/ryhmachatit/
Tukinetissä on myös paljon muita palveluita, joista saa sekä kahdenkeskistä että ryhmämuotoista tukea. Tukinet löytyy osoitteesta: https://tukinet.net/
Ystävällisin terveisin
MIELI kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Oon sairastanut mäsää jo yli kaksikymmentä vuotta ja alun hankalienkin oireiden jälkeen oon ollut lähes oireeton. En koskaan aloittanut lääkitystä ja töissä oon ollut koko ajan. Nyt työterveyslääkäri epäili,että kyseessä väärä dg. Ja nyt ensimmäistä kertaa kuulin hyvänlaatuisesta mäsästä, benignistä.😮
- Anonyymi
Kuulostaa jotenkin kornilta käyttää MS:n kohdalta ilmaisua benigni. Jotenkin outoa ettei ole lääkitystä, kun tärkeää olisi ennalta ehkäistä juuri lääkkeillä oireiston mahdollinen paheneminen. Tässä hieman lisää: https://www.sely.fi/wp-content/uploads/EL124_33.pdf
Monisairas
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1161672Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91847Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja148772- 57769
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35731Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat39621Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔41615Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö236613- 67599
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33577