Joulu tulee aina monille yllätyksenä ettei olekkaan rahaa viettää joulua. Kannattaa siis nyt säästää jo 40-50 euroa joka kuukausi että voi ostaa kinkkua ja lahjoja sittten jouluna.
Jouluun enää 10 kuukautta.
30
354
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kiinnosta joulu. Kristityt pilasivat sen.
- Anonyymi
Orpo vei graavilohet ja kinkut pöydistä. Jouluviinat sentään jätti - säälistä. Ja joulunenää on vieläkin🥃🤡
- Anonyymi
Minulta vei rikkaille 60 eur kk asumislisä eli 720 eur vuodessa. Tämä on iso raha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta vei rikkaille 60 eur kk asumislisä eli 720 eur vuodessa. Tämä on iso raha.
Eihän se sinun rahaasi ollut vaan veronmaksajien. Tuet reippaaseen leikkuriin, vielä lisää ja paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se sinun rahaasi ollut vaan veronmaksajien. Tuet reippaaseen leikkuriin, vielä lisää ja paljon.
Niinpä. Ja sitä mitä ei ole koskaan saanut ei myöskään voi viedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule minä olen vaikka kuinka tehnyt joskus Suomessa kunnon töitä silloin kun ei ollut mitään terveys haittoja. Voin ihan hyvin sanoa, että 2-3 miljoona Suomalaista ei ole painanut Suomessa niin paljon hommia kun minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin asut ehkä minun rakentamassa kerrostalossa ja juot maito ja syöt maitontuoteitä niin, että pitää turpa tukkossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muista vaan täyttä rikkaiden taskuta ja orjaile pikkupalkalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken isommat lusmu saa kaiken isompaa palkka. Täytä vaan rikkaiden taskuita ilman, että täytät omia. Paina vaikka 9 euro päivärahalla tai ruokapalkalla, että pikku Orpo olisi tyytyväinen ja saisi lisää nisä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin asut ehkä minun rakentamassa kerrostalossa ja juot maito ja syöt maitontuoteitä niin, että pitää turpa tukkossa.
Sinäkö niitä homevaurioita teit vai sittenkin niitä vuotavia kattoja ?
- Anonyymi
Meillä on joulu koko vuoden. Mediän joulu ei lopu koskaan, liinat pöydillä, koristeet paikoillaan ja joululaulut soi. Miksi joku juttu pitäs lopettaa jos siitä tykkää.
Joulu on vuoden jokaisena päivänä.
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!- Anonyymi
ni.
KLUNKS! röyh
- Anonyymi
Huoletta voi kaljaa kärrätä kotiin, jouluna pelastus armeija ym järjestöt järkkäävät joulu avustukset..#hik#
- Anonyymi
Mutta kun säästää tarmokkaasti, niin voi viettää oikein ökyjoulun. jee !
- Anonyymi
Juuri söin viimeisen kinkun, niitä olikin monta jouluksi varattuna. RÖyH
- Anonyymi
Rahaa tulee 22.12-2025 niin eipä erityisemmin tarvi säästellä.Omiin syömisiin ja lahjat pystyy ostaan ei paisetta joulusta.Karjalanpaisti melkeimpä perinne.
- Anonyymi
Kympin kun laittaa päivittäin jouluaattoon asti säästölippaaseen niin on varaa silavaan ja jouluolueeseen.
- Anonyymi
Eikös tärkeintä ole saada piparia?
- Anonyymi
Tuppaa yleensä olemaan parasta ennen päiväys mennyt muutama vuosikymmen sitten😞
Joulu on jo ovela.🎄🎅🦌🛷🎁❄️🌟🎄
- Anonyymi
Jos ei ole raha maksaa 3000 jeuroa nettossa niin silloin saa apinat pitää tunkkinsa. Otan löysät pois netistä. Olen oppinut säästämistä 5 vuotta.
- Anonyymi
Aion viettää ensi joulun yksin. Ei enää lahjoja muille kun eivät viitsi muutenkaan välittää mitä minulle kuuluu. Kun on yksin joulun , ei ole kiitollisuuden velkaa kenellekään ruuista ym. Nyt työttömänä olen huomannut kuinka vähän oikeita kavereita minulla on.
- Anonyymi
Olen säästellyt jo 15 vuotta tasaisesti, joten on syntynyt mojova kassa,
mistä voi tarpeen mukaan lainata. Välillä jouluna ja myös kesälomalla.
Ei tule koskaan rahaongelmia kun on varautunut sillä puskurivarastolla.
Sieltä vaan raapaisee pienen siivun siitä kertymästä.- Anonyymi
Ei itseltään voi lainata.
- Anonyymi
Sinä olet edellä minua. Itse olen säästänyt 7 vuotta ja tilillä on noin 12 000€. Itse kustannan joulun ja kesäloman säästöillä, myöskin satunnaiset ostokset. Alle kymppitonnin en halua päätyä säästöissä. Kaiken ylimääräisen voin kyllä käyttää pois.
Myöskin aloitin käyttörahojen säästön. Nyt tällä viikolla sain 50€ säästöön, joten alku näyttää lupaavalta. 280€/kk on nyt toivottava käyttöraha. 70€/viikko nyt käytettävissä olevat varat. Tällä summalla ainakin Rikkaat ja rahattomat ohjelmassa köyhät pärjää! Miksen siis minäkin?
Tämä köyhäily on oma vapaaehtoinen päätös. Lisäksi tämä on palkitsevaa kun tilillä on rahaa, vaikka vähän nuukemmin eletään.
Raharemontti ohjelmassa monella osallistujalla on hirmutulot jä velkaa vain tekevät, eikä saa mitään säästöön. Itse saan puolet vähemmän ja silti säästöjä syntyy puolelta jos toiseltakin.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet edellä minua. Itse olen säästänyt 7 vuotta ja tilillä on noin 12 000€. Itse kustannan joulun ja kesäloman säästöillä, myöskin satunnaiset ostokset. Alle kymppitonnin en halua päätyä säästöissä. Kaiken ylimääräisen voin kyllä käyttää pois.
Myöskin aloitin käyttörahojen säästön. Nyt tällä viikolla sain 50€ säästöön, joten alku näyttää lupaavalta. 280€/kk on nyt toivottava käyttöraha. 70€/viikko nyt käytettävissä olevat varat. Tällä summalla ainakin Rikkaat ja rahattomat ohjelmassa köyhät pärjää! Miksen siis minäkin?
Tämä köyhäily on oma vapaaehtoinen päätös. Lisäksi tämä on palkitsevaa kun tilillä on rahaa, vaikka vähän nuukemmin eletään.
Raharemontti ohjelmassa monella osallistujalla on hirmutulot jä velkaa vain tekevät, eikä saa mitään säästöön. Itse saan puolet vähemmän ja silti säästöjä syntyy puolelta jos toiseltakin.
Mb_76Säästöistä pitää myös nauttia, eikä vain säästää vailla mitään päämäärää. Itse olen syönyt säästöjä noin 125€/kk säännöllisesti. Tähän kuuluu joulu, juhannus ja poikien synttärit. Elämä on näin helpompaa kun kaikki menot on laskettu etukäteen.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mb_76Olen siis jonkinlainen elämäntapa köyhä, ecoihminen. En ole varsinaisesti mikään köyhä, vaan vapaaehtoinen köyhäiljä ja saan näin siis enemmän saldoa tilille. Eli siis jonkinlainen ekoilija luonteeltani.
Liika kuluttaminen ei ole minun juttu, mutta kun jotain pitää ostaa, niin ostan huolella laatua, joka kestää kymmeniä vuosia.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen siis jonkinlainen elämäntapa köyhä, ecoihminen. En ole varsinaisesti mikään köyhä, vaan vapaaehtoinen köyhäiljä ja saan näin siis enemmän saldoa tilille. Eli siis jonkinlainen ekoilija luonteeltani.
Liika kuluttaminen ei ole minun juttu, mutta kun jotain pitää ostaa, niin ostan huolella laatua, joka kestää kymmeniä vuosia.
Mb_76Tuo on ihan hyvä ekoilusumma tuo 70€/viikko. Monet joutuu olosuhteiden pakosta elämään samalla summalla ilman valinnaisuutta, se on pakko. Tupakkia ja päihteitä kun ei käytä, niin tästä rastista kyllä selviää.
- Anonyymi
Miksi vain 40-50 euroa? Kyllä se kannattaa säästää vähintään 10 000 euroa kuukausi.
- Anonyymi
Rahat on tiukilla jo alun alkaenkin. 480€/kk jää käyttövaroja ja nyt vielä haen 200€/kk säästöjä. Tämä on pakko tehdä, että vuoden päästä on säästössä 2000-2500€ ja saan ostettua auton. Tälleen säästötilin saldo näyttää järkevältä, kun on säästötili, plus lisäsäästöt.
2000€ säästöjä omilla säästöillä ja loput säästötilitä 4000€. Näin saan 6000€ auton.
10 000€ pitää jäädä säästötilille, joten siinä sitä urakkaa riittää.
Pieniä tavoitteita on hyvä olla ja toteuttamiskelpoisia ajatuksia.
Mb_76
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755