Jouluun enää 10 kuukautta.

Anonyymi-ap

Joulu tulee aina monille yllätyksenä ettei olekkaan rahaa viettää joulua. Kannattaa siis nyt säästää jo 40-50 euroa joka kuukausi että voi ostaa kinkkua ja lahjoja sittten jouluna.

30

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kiinnosta joulu. Kristityt pilasivat sen.

• Anonyymi

Orpo vei graavilohet ja kinkut pöydistä. Jouluviinat sentään jätti - säälistä. Ja joulunenää on vieläkin🥃🤡

• Anonyymi

Minulta vei rikkaille 60 eur kk asumislisä eli 720 eur vuodessa. Tämä on iso raha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta vei rikkaille 60 eur kk asumislisä eli 720 eur vuodessa. Tämä on iso raha.

Eihän se sinun rahaasi ollut vaan veronmaksajien. Tuet reippaaseen leikkuriin, vielä lisää ja paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se sinun rahaasi ollut vaan veronmaksajien. Tuet reippaaseen leikkuriin, vielä lisää ja paljon.

Niinpä. Ja sitä mitä ei ole koskaan saanut ei myöskään voi viedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule minä olen vaikka kuinka tehnyt joskus Suomessa kunnon töitä silloin kun ei ollut mitään terveys haittoja. Voin ihan hyvin sanoa, että 2-3 miljoona Suomalaista ei ole painanut Suomessa niin paljon hommia kun minä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkin asut ehkä minun rakentamassa kerrostalossa ja juot maito ja syöt maitontuoteitä niin, että pitää turpa tukkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muista vaan täyttä rikkaiden taskuta ja orjaile pikkupalkalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaiken isommat lusmu saa kaiken isompaa palkka. Täytä vaan rikkaiden taskuita ilman, että täytät omia. Paina vaikka 9 euro päivärahalla tai ruokapalkalla, että pikku Orpo olisi tyytyväinen ja saisi lisää nisä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkin asut ehkä minun rakentamassa kerrostalossa ja juot maito ja syöt maitontuoteitä niin, että pitää turpa tukkossa.

Sinäkö niitä homevaurioita teit vai sittenkin niitä vuotavia kattoja ?

• Anonyymi

Meillä on joulu koko vuoden. Mediän joulu ei lopu koskaan, liinat pöydillä, koristeet paikoillaan ja joululaulut soi. Miksi joku juttu pitäs lopettaa jos siitä tykkää.

Joulu on vuoden jokaisena päivänä.
      HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

• Anonyymi

ni.

KLUNKS! röyh

• Anonyymi

Huoletta voi kaljaa kärrätä kotiin, jouluna pelastus armeija ym järjestöt järkkäävät joulu avustukset..#hik#

• Anonyymi

Mutta kun säästää tarmokkaasti, niin voi viettää oikein ökyjoulun. jee !

• Anonyymi

Juuri söin viimeisen kinkun, niitä olikin monta jouluksi varattuna. RÖyH

• Anonyymi

Rahaa tulee 22.12-2025 niin eipä erityisemmin tarvi säästellä.Omiin syömisiin ja lahjat pystyy ostaan ei paisetta joulusta.Karjalanpaisti melkeimpä perinne.

• Anonyymi

Kympin kun laittaa päivittäin jouluaattoon asti säästölippaaseen niin on varaa silavaan ja jouluolueeseen.

• Anonyymi

Eikös tärkeintä ole saada piparia?

• Anonyymi

Tuppaa yleensä olemaan parasta ennen päiväys mennyt muutama vuosikymmen sitten😞

• Joulu on jo ovela.🎄🎅🦌🛷🎁❄️🌟🎄

• Anonyymi

Jos ei ole raha maksaa 3000 jeuroa nettossa niin silloin saa apinat pitää tunkkinsa. Otan löysät pois netistä. Olen oppinut säästämistä 5 vuotta.

• Anonyymi

Aion viettää ensi joulun yksin. Ei enää lahjoja muille kun eivät viitsi muutenkaan välittää mitä minulle kuuluu. Kun on yksin joulun , ei ole kiitollisuuden velkaa kenellekään ruuista ym. Nyt työttömänä olen huomannut kuinka vähän oikeita kavereita minulla on.

• Anonyymi

Olen säästellyt jo 15 vuotta tasaisesti, joten on syntynyt mojova kassa,
      mistä voi tarpeen mukaan lainata. Välillä jouluna ja myös kesälomalla.
      Ei tule koskaan rahaongelmia kun on varautunut sillä puskurivarastolla.
      Sieltä vaan raapaisee pienen siivun siitä kertymästä.

• Anonyymi

Ei itseltään voi lainata.

• Anonyymi

Sinä olet edellä minua. Itse olen säästänyt 7 vuotta ja tilillä on noin 12 000€. Itse kustannan joulun ja kesäloman säästöillä, myöskin satunnaiset ostokset. Alle kymppitonnin en halua päätyä säästöissä. Kaiken ylimääräisen voin kyllä käyttää pois.

Myöskin aloitin käyttörahojen säästön. Nyt tällä viikolla sain 50€ säästöön, joten alku näyttää lupaavalta. 280€/kk on nyt toivottava käyttöraha. 70€/viikko nyt käytettävissä olevat varat. Tällä summalla ainakin Rikkaat ja rahattomat ohjelmassa köyhät pärjää! Miksen siis minäkin?

Tämä köyhäily on oma vapaaehtoinen päätös. Lisäksi tämä on palkitsevaa kun tilillä on rahaa, vaikka vähän nuukemmin eletään.

Raharemontti ohjelmassa monella osallistujalla on hirmutulot jä velkaa vain tekevät, eikä saa mitään säästöön. Itse saan puolet vähemmän ja silti säästöjä syntyy puolelta jos toiseltakin.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet edellä minua. Itse olen säästänyt 7 vuotta ja tilillä on noin 12 000€. Itse kustannan joulun ja kesäloman säästöillä, myöskin satunnaiset ostokset. Alle kymppitonnin en halua päätyä säästöissä. Kaiken ylimääräisen voin kyllä käyttää pois.

Myöskin aloitin käyttörahojen säästön. Nyt tällä viikolla sain 50€ säästöön, joten alku näyttää lupaavalta. 280€/kk on nyt toivottava käyttöraha. 70€/viikko nyt käytettävissä olevat varat. Tällä summalla ainakin Rikkaat ja rahattomat ohjelmassa köyhät pärjää! Miksen siis minäkin?

Tämä köyhäily on oma vapaaehtoinen päätös. Lisäksi tämä on palkitsevaa kun tilillä on rahaa, vaikka vähän nuukemmin eletään.

Raharemontti ohjelmassa monella osallistujalla on hirmutulot jä velkaa vain tekevät, eikä saa mitään säästöön. Itse saan puolet vähemmän ja silti säästöjä syntyy puolelta jos toiseltakin.

Mb_76

Säästöistä pitää myös nauttia, eikä vain säästää vailla mitään päämäärää. Itse olen syönyt säästöjä noin 125€/kk säännöllisesti. Tähän kuuluu joulu, juhannus ja poikien synttärit. Elämä on näin helpompaa kun kaikki menot on laskettu etukäteen.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Olen siis jonkinlainen elämäntapa köyhä, ecoihminen. En ole varsinaisesti mikään köyhä, vaan vapaaehtoinen köyhäiljä ja saan näin siis enemmän saldoa tilille. Eli siis jonkinlainen ekoilija luonteeltani.

Liika kuluttaminen ei ole minun juttu, mutta kun jotain pitää ostaa, niin ostan huolella laatua, joka kestää kymmeniä vuosia.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen siis jonkinlainen elämäntapa köyhä, ecoihminen. En ole varsinaisesti mikään köyhä, vaan vapaaehtoinen köyhäiljä ja saan näin siis enemmän saldoa tilille. Eli siis jonkinlainen ekoilija luonteeltani.

Liika kuluttaminen ei ole minun juttu, mutta kun jotain pitää ostaa, niin ostan huolella laatua, joka kestää kymmeniä vuosia.

Mb_76

Tuo on ihan hyvä ekoilusumma tuo 70€/viikko. Monet joutuu olosuhteiden pakosta elämään samalla summalla ilman valinnaisuutta, se on pakko. Tupakkia ja päihteitä kun ei käytä, niin tästä rastista kyllä selviää.

• Anonyymi

Miksi vain 40-50 euroa? Kyllä se kannattaa säästää vähintään 10 000 euroa kuukausi.

• Anonyymi

Rahat on tiukilla jo alun alkaenkin. 480€/kk jää käyttövaroja ja nyt vielä haen 200€/kk säästöjä. Tämä on pakko tehdä, että vuoden päästä on säästössä 2000-2500€ ja saan ostettua auton. Tälleen säästötilin saldo näyttää järkevältä, kun on säästötili, plus lisäsäästöt.

2000€ säästöjä omilla säästöillä ja loput säästötilitä 4000€. Näin saan 6000€ auton.

10 000€ pitää jäädä säästötilille, joten siinä sitä urakkaa riittää.

Pieniä tavoitteita on hyvä olla ja toteuttamiskelpoisia ajatuksia.

Mb_76

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1174
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      891
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe