Olin eilen liikenteessä kun huomasin sen ensi kerrallisensa. Tässä pitkän kertomuksen jätän pois, mutta kokeneilla voi joillakin olla tästä ymmärryksellisyyskin, mutta olipa ymmärrystä tai ei niin kerrolloin nyt asijaanuslaistain.
Katso, autollinen ei lähtenyt liikkeelle pysähjyttyään. Yritin vaihtaa vaihteellisen vapaalliselta ykköselle, mutta kuului kovaa äänellisyytt, sellaista jyrinätä eikä vaihjekeppijä saanut ykköselle. Siinä aikansa meni kun mietin koitanko ihhe ratkoa auhoa liikkeelle vai soittaako hinauksellisuus. Koitin ihhe ihhelliäisyyjessäin ihhelijäisyyjes ja lopulta tajullisoin että auton saa liikkeelle kunhan vaihjekeppi on valmiiksi ykköselle laitettuna moottorin ollessa levollisuujes.
Ejeellenkin homa skulaa siten että moottorillisen ollessa käynnillisyyjes saa vaihteeen kakkoselle ja siit ylöspäinnii, mutta kakoseltapa ei saa enää takas ykköselle kun moottori käy. Ykköselle vaihjekepin saa siis vain silloin kun moottori ei käynnillisyyjes oleellinen oo.
Peruuttamisvaihje menee kanssa päälle kun moottori on sammuneisuujes, käynnillises olleellisuujes ei mee paikoilleen vaan alkaa se metallinen jyrinällisyys. Onneksi kakkosella on hyvä ajeskella parkkipaikalle asti.
Kun siis peruutan autollisen pois ruuvustain ja halujan päästä ykkösellä eteenpäin niin jouvun sammuttamaan peruutuksen jälkeen moorrorin , kykwä vaihteen ykköselle, sitten vasta käynnistää ja siitä pääsen ajamallisoimaan.
Paljon kytkin remontti maksaa? Autoni yli 20v. Katsastuksesta ei mene tällaisena tietenkäänsä lävitseensä.
Miten mun tulee nyt toimija, jotta se olisi talouvellisesti järjellisintä?
Kesäkuun alkuun asti leimaa. Onko sallittua tuollaisella ajella ees lyhyyllisijä kauppareissuja hiljaistuneena aikaallisuutena`?
Aluksi järkytyin asijasta. Nyt oon innossain kun ainakin olisi riittävällisen hyvä syyllinen ostaa uusi autollinen, käytettynä vai uuvenallisena, se on vielä auki. Asijassa halujan Jumalan tahjon tietää. Oletan että olen maan päällä enää alle 5v ajan. Voi olla ihan hyvin niinkin että olen evakujoitu jo huomenna, kuukauven , vuojen, kahjen vuojen päästäkin, only God nöws it.
Eli jännittää innostaa ja silti haikee olo autooni kohtaan, jonka uuvellisest asti oon saanut tutustua ja jonka perinnöllisyyjeks sain, ja nyt se on tässä tilanteessa.
Kannattaako kytkin remontti? Ajettu jotain 175000km. Muuten "kuin uusi" merkkihuollettu aikanaan, huollot tehty ajallaan ja silleen. Tämä on kuienkin suuri muutos, aivan kuten voi syntyä kiintymyssuhje kissaan, niin autoonkin voi sellainen syntyä, ja sitä juuri yritänkin miettiä onko mulla sellainen suhe tuohon "romukasaan".
Mitä mä teen nyt? Mua jännittää positiivisella tavalla. Ihan kuin autoavijovaimo olisi tehnyt ilmoituksen että nyt otankin susta avijoeron ja sitten myhäilen että otappa pois niin meenkin uuven auton kanssa naimisiin ja ihan mulla on siihen lupa, kun kerran vastapuoli ottaa musta avijoautoilueron. Vai tulisiko mun tehjä kytkinrenppa? Auto on ruosteellisoituneisuutta vastaan täyves sota-asus.
Miten toimisit mun paikalla?
Minulla on säästynyt rahaa tällaisen päivällisen varalle, mutta ainahan se talouvellisin vaihtoehto on se järkevin vaihtoehto. Mulla on käsitys että kytkinrenpat olis kalliinloisija. Onko suunnilleen hintoja tiejossasi?
Jännittyneenä milloin mistäkin,
Selef Urge
Autolliseni halvaantuloitui
50
321
Vastaukset
- Anonyymi
Et tarvihe tehä kytinremonttia,rukkoilet vua aina kun ei mäne vaihe pykälään.
Voisi myös istahtaa vaitekepin päälle perseellään ja onanoida samalla. Se hyvinkin tuottaa yhtä hyviä tuloksia kuin rukoileminenkin.
- Anonyymi
Onkohan ton ikäisess kaksoiskytkinvauhtipyörä, sillä jos se rikkoutuu ja ajaa vielä jonkin kilsan edessä saattaa olla ilmeinen vaihteistoremppa.
- Anonyymi
" kaksoiskytkinvauhtipyörä"
Enpä ole ennen tuollaista sanarykelmää tainnut kuullakaan. Se voi olla mun autaallisessa tai olla olematta.
Enpä tiijä, opel vectra wagon vm. 2005.
Kuulostaako tuo kommenttisi sille ettei tuolla uskallisoitsejisi ajella enää ollenkaan ellei sitten muutaman kilometrijä korjaamolle tai vähän kauvemmas paalaamolle?
Ottaisikohan autoliike vaihjos hanakan ajokin?
Viisautta on käyttää aikansa oikein, eikä niinkään kuinka rahansa käyttää, totejaa muuten Mauno tuossa justiinsa...2.57- 3.12
https://www.youtube.com/watch?v=Ult-pqZV3JA
Tuo vijeo alkoi ihhestään tuohon avallisoitua ja sopii ihan hyvin tähän tilanteellisuuteen.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" kaksoiskytkinvauhtipyörä"
Enpä ole ennen tuollaista sanarykelmää tainnut kuullakaan. Se voi olla mun autaallisessa tai olla olematta.
Enpä tiijä, opel vectra wagon vm. 2005.
Kuulostaako tuo kommenttisi sille ettei tuolla uskallisoitsejisi ajella enää ollenkaan ellei sitten muutaman kilometrijä korjaamolle tai vähän kauvemmas paalaamolle?
Ottaisikohan autoliike vaihjos hanakan ajokin?
Viisautta on käyttää aikansa oikein, eikä niinkään kuinka rahansa käyttää, totejaa muuten Mauno tuossa justiinsa...2.57- 3.12
https://www.youtube.com/watch?v=Ult-pqZV3JA
Tuo vijeo alkoi ihhestään tuohon avallisoitua ja sopii ihan hyvin tähän tilanteellisuuteen.
Selef Urge"Viisautta on käyttää aikansa oikein, eikä niinkään kuinka rahansa käyttää, totejaa muuten Mauno tuossa justiinsa...2.57- 3.12"
Ei jaksanu kovin pitkästi kuunnella tuon "viisaan" Mattilan jaarituksia, kun äijä palvoo Trumppia Messiaanaan, jonka koko elämä on pyöriny ja pyörii edelleenkin rahan ja vallan ympärillä.
Ei voi kuin ihmetellä !!!, miten typerä voi tämä MM olla ja miten typeriä voivat tämän MMn kannattajat olla...???
Motiivit sille, miksi Trump on valinnut pastorikseen juuri Paula Whiten ovat niin ILMISELVÄT, että luulisi sokean Reetankin tajuavan:
1) Rahanahne Trumppi rikastuu lisää Paula Whiten avulla, sillä White julistaa Trumpin mieleistä "rahan "evankeliumia" ja saa omat kannattajansakin rahoittamaan Trumpin bisneksiä
https://paulawhite.org/moneymatters/
2) Paula Whiten avulla narsistisen Trumpin valta kasvaa, sillä White korottaa hänet Jumalaksi Jumalan paikalle.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-kristityt-jotka-eivat-aanesta-donald-trumpia-vastaavat-teostaan-jumalan-edessa-sanoo-paula-white-presidentin-kuiskaaja-ja-personal-pastor
"Kirjailija Jari Tervo jakoi tiistaina Twitterissä yhdysvaltalaisen Now This -videouutiskanavan videon TV-evankelista Paula Whitesta.
”Katsokaa tämä pätkä. Trumpin uskonnollisten asioitten neuvonantaja työskentelee Valkoisessa talossa. Kirmaan heti helvettiin, jos tämä kielillä puhuva sekopää pääsee taivaaseen”, Tervo kirjoitti.
Paula White on presidentti Donald Trumpin pitkäaikainen hengellinen neuvonantaja, joka on nyt saanut virallisen aseman Trumpin hallinnossa. White nimitettiin Valkoisen talon Usko ja mahdollisuus -ohjelman johtajaksi."
"Now This -kanavan videolla on pätkiä helluntailaisen megakirkon pastorina toimivan Whiten esiintymisistä. ”Kun kuljin Valkoisessa talossa, Jumala kulki Valkoisessa talossa. Minulla oli kaikki oikeus ja auktoriteetti julistaa Valkoisen talon maaperä pyhäksi, koska seisoin siellä ja paikka, jossa seison, on pyhä”, White julistaa.
Toisessa pätkässä hän kertoo, että jos ihminen sanoo ei Trumpille, se on sama kuin sanoisi ei Jumalalle. White kuvaa Yhdysvaltain olevan hengellisessä sodassa. Hän julistaa tuomiota kanaville, jotka vastustavat Trumpia. White myös kerää rahaa omalla työlleen."
En ole mikään Tervon ihailija, mutta täytyy sanoa, että minäkin kirmaisisin ennemmin helvettiin Tervon kanssa kuin taivaaseen, jos tuo sekopää jumalankuvotus tulisi möykkäämään sinne rahanahneen huijarikoplansa kanssa.
No voihan vittuloituminen sentäshän…🥸
- Anonyymi
No kuulepas nyt, ei tässä jäädä surkuttelollisuuksiin, vaan otetaan vaihtoehtoinen liikkuvaisuus haltuullisuuteen! Kun vanha nelipyöräinen sanoi "en mene eteen enkä taakse", niin minähän päätin, että nyt on aika siirtyä luovempaan kulkupelillisyyteen.
Ensimmäisenä vaihtoehtoisena ratkaisullisuutenaa päätin kokeilla pyörivällistä tynnyrijalkaa. Tämä perustui vanhaan perinneratkaisuun, jossa laitetaan jalat vanhan viinitynnyrin sisälle, tehdään pohjallisuuteen aukollisuus ja sitten vain rullailtaan, kunhan ensin on saanut itselleen tönäisymomentumin. Tynnyrijalkailussa oli kuitenkin se haaste, että kääntyvällisyys oli heikkoa, ja tietyissä ylämäkiolosuhteissa eteneminen vaati enemmän tahdonvoimallisuutta kuin raajallisuutta.
Toinen testattava menettelymuoto oli nelijalkainen porkkanavetoinen kärrypukki, joka oli oikeastaan villi yhdistelmä aasista, potkukelkasta ja vanhasta nojatuolista. Aasin puute ratkottiin siten, että porkkanat sidottiin narulla keppiin ja ripustettiin kuljettajan eteen houkutukseksi. Tällä menetelmällisyydellä pääsin ensimmäiseen risteykseen, mutta sitten porkkanoiden tuijottaminen kävi liian houkuttelevaksi, ja söin ne. Tämä johti siihen, että kärrypukki jäi paikallisuuteensa.
Mutta ei hätiä mitiä, siirryin seuraavaan vaihtoehtoisellisuuteen!
Kolmas kokeilullinen kulkuneuvo oli tuulivoimallisesti liikkuva kelkkaritsa. Tämä rakenneltiin suksista, laudanpätkästä ja sateenvarjosta, joka toimi purjeen tavoin. Tämä idea toimi aivan erinomallisesti alamäkiläisissä ympäristöissä ja myötätuulisuudessa, mutta vastatuuleen se kääntyi yhtä nopeasti kuin lokki jäätelökioskin ympärillä. Lopputuloksena päädyin väärään kaupunkiin, koska kelkkaritsa vei minua täysin omavaltaisella päättäväisyydellään.
No eipä vielä lannistuttu! Seuraavaksi otettiin käyttöön moottoroitu kottikärrysystemaattisuus. Tämä tarkoitti vanhan ruohonleikkurin moottorin virittämistä kottikärryyn, jotta sen saisi etenemään. Ongelmallisuudeksi kuitenkin muodostui se, että kaasujärjestelmä oli tehoton ja koko laite pyrki pyörähtämään ympyrällisyyttä aina, kun moottorin käynnillisyys alkoi. Päädyin pyörimään samalla paikallisuudella, kunnes tuli huono olo ja oli pakko pysähtyä miettimään uusinta ratkaisua.
Ja sitten! Löysin sen ratkaisullisuuden, joka muutti kaiken.
Vetypallo-poljento-kengitysmekanismi! Tämä vaati suuren heliumpallon, kengissä olevat jouset ja voimakkaan takanojan. Kun pallo nostatti minua kevyesti ilmaan ja jouset jaloissani pompauttivat, sain aivan uudenlaisen liikkuvaisuuden. Tässä oltiin jo niin lähellä lentämistä, että naapurin Pirkko pyysi nähdä ajokortin. Ilmaisin, että kyseessä oli täysin innovatiivinen kulkumuoto, johon ei vielä ole sääntökirjallisuutta kehitelty.
Mutta, mutta... mikä lopulta oli paras ratkaisu?
Aasin puute oli aiemmin ongelma, mutta kun kävin kauppakeskuksella, minulle sanottiin, että paikallisella torilla myydään juuri sopivasti hyväkuntoisia, lievästi käytettyjä mutta yhä pontevia aaseja. Siinä kohtaa tajusin: tämä on merkki!
Hankin aasin.
Ja nyt, tässä minä olen. Autollinen on paaliin menollisessa valmistelullisuudessaan, ja minä liikuskelen iloisellisesti aasilla pitkin kylänraitteja. Sen nimi on Puksu, ja se syö mieluiten leipää, jonka varastan omasta keittiöllisestä leipäkaapistosta. Puksu ei tarvitse vaihjekepillistä, se ei hajoa sähköviasta eikä siinä ole turhia digitaalisia hienostuneisuuksia.
Mitä tästä opimme?
Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen aukeaa – ja joskus se toinen ovi johtaa suoraan aasimarkkinoille.
Selva Quirk- Anonyymi
Jokaiselle löytyy omanlaisellisensa parhaallisteinen ratkaisuuveksellisuutensa usein kukkarollissanelteisuujen jossain muotollisuujessa asijaan vaikuttajajen.
Kun tässä olen autoaasijaani aajatellut niin mulle se paras ratkaisu ei ole aasi kun mun mammani muuttaa Helsinkiin 2025-2026 niin mun täytyy hänetkin huomijoija kyytiinottamuksellisesti. Aasilla tosin kaksikin varmaan pystyy matkaamaan sen selällisellisessä, vaan eipä kaksi aikuistellista ihmistä. Ja Helsinkissä tuskin aasillisella saisi ajellisillakaan.
Minulle se ratkaisu ikäänkuin avautui äsken kuin tunnellisoitumana kun käväsin kahtomallisessa pankkitilillisissä. Vaikka hymyyn olisikin aihetta niin en siltikäänsä iloitellisoi, syvän on tasainen, tyyni se on. Halujan silti kiittää kaikkija, joilla oli mahjollisina tarkoituksellisuutena huomijoija muutoksesta johtuva mahjollinen ahjistuksellisuuteni lohjuttelemalla, jakamalla taakkaa omintakeisuujellisella tavallisellaansa.
Eteenpäin on katseeni. Rauvan lujuus silmissäin alan ehtimään uutta kulkinetta, johon mamman on hyvällinen istua kyytiin kun ajelehjimme liikenteellisen virrallisuujes milloin ylämäkeen , milloin alamäkeen.
Matkalla himaan,
Selef Urge - Anonyymi
"Mitä tästä opimme?"
Aasi on monikäyttöuisellivyyksellinen vaihtoehdollisuus myös parriutumismarkkinoilla yksinassuvaisille peräkammaarinpoijiille tempauksenodottavaisuudellisuukssessaan.
https://www.youtube.com/watch?v=bMk5Lr_ZIoU
- Anonyymi
jossei korjaannu rukouksella niin tämä lienee merkkinä siihen että viet romuttanolle auton ja ostat käytetyn auton tilalle, sillä uutta et tarvitse enää näiksi muutamiksi vuosiksi, joita enää on jäljellä ylösottoon, silleen sinulla riittää kristilliseen avustustoimintaan enemmän annettavaa.
Suosittelen tekemään Patmokselle testamentin.
Siunausta!- Anonyymi
"jossei korjaannu rukouksella niin tämä lienee merkkinä siihen että viet romuttanolle auton..."
Väärin.
Tämä on selvä merkki epäuskosta ja siitä, että Selef Urge ei ole tosiuskovainen! - Anonyymi
Rukoilin kyllä, mutta ei se tullut korjatuksi. Rukouspyynnön jälken koin vastauksena että jos olisin maksukyvytöksetön niin silloin auto voisi tulla korjatuksi rukousvastauksena, mutta sillä jolla on varaa maksaakin niin saa maksallisoija, jotta autonkorjaajallakin olisi rahhaa elämänmaksuloihinsa.
Testasin kyllä just jokin aika sitten vielä ennen autokorjaamolle vientiä olisiko vika korjaantunut rukouksella sittenkin vaikka koin sisäpuhentaisesti ettei mun autoa "enkelikorjaaja" laita kuntoon, mutta ei ollut. Ymmärtääkseni joillekin saattaa olla tällainen taivaan kela-palvelu tarjolla, jokka tarjotaan autoilumahjollisuus niille voijeilluille elopellon tyämiehille, joilla on kiire evankelijoimispaikalle tai ei ole varaa kalliillisiin autokorjaamopalveluihin vaan tarvitaan Herran apua.
En ole pahoillani siitä etten itse näytä kuuluvan niihin, joijen autot korjataan ilmaiseksi Herran toimesta, sillä me kaikki ymmärrämme että:
"On autuaampaa iloisesti iloisela syvänmellä ja mielentilallisella antaa kuin ottaa"
Koska antajan, auttavan asema on yleensä talouvellisellisesti parenmallisenpi kuin se ottavallinen osapuoli.
Mutta kuitenkin, aika järisyttävijä nuo autokorjaamolaskut maksukyvyllisillekin ovat. Mutta kohta on ylöstenpun aika, joten viimeisijä "kojettelemuksellisuuksija" itsekukin täällä olemme kokemallisoimassa.
Tosin mikäänkojettelemus täällä maan päällä ei ole verrattavissakaan siihen mikä tuol ylöstemppuseen jälkeen outelmoitsee ylöstemmattavaisiijii. Ikuinen elämä uuvessa ruumiissa, jossa on autuus olla. Ei ala selkää kivutamaan, ei niskaa kivullisoimaan, ei ala pikkujutut itkettämään, ei enää kynitä rahaa sieltä missä sitä on kynittävissä toinen toisiltamme ja parasta on se etä se kestää ikuisesti!
https://www.youtube.com/watch?v=t1TcDHrkQYg
FOREVERISTI elävällisesti youngeriollisuujes,
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukoilin kyllä, mutta ei se tullut korjatuksi. Rukouspyynnön jälken koin vastauksena että jos olisin maksukyvytöksetön niin silloin auto voisi tulla korjatuksi rukousvastauksena, mutta sillä jolla on varaa maksaakin niin saa maksallisoija, jotta autonkorjaajallakin olisi rahhaa elämänmaksuloihinsa.
Testasin kyllä just jokin aika sitten vielä ennen autokorjaamolle vientiä olisiko vika korjaantunut rukouksella sittenkin vaikka koin sisäpuhentaisesti ettei mun autoa "enkelikorjaaja" laita kuntoon, mutta ei ollut. Ymmärtääkseni joillekin saattaa olla tällainen taivaan kela-palvelu tarjolla, jokka tarjotaan autoilumahjollisuus niille voijeilluille elopellon tyämiehille, joilla on kiire evankelijoimispaikalle tai ei ole varaa kalliillisiin autokorjaamopalveluihin vaan tarvitaan Herran apua.
En ole pahoillani siitä etten itse näytä kuuluvan niihin, joijen autot korjataan ilmaiseksi Herran toimesta, sillä me kaikki ymmärrämme että:
"On autuaampaa iloisesti iloisela syvänmellä ja mielentilallisella antaa kuin ottaa"
Koska antajan, auttavan asema on yleensä talouvellisellisesti parenmallisenpi kuin se ottavallinen osapuoli.
Mutta kuitenkin, aika järisyttävijä nuo autokorjaamolaskut maksukyvyllisillekin ovat. Mutta kohta on ylöstenpun aika, joten viimeisijä "kojettelemuksellisuuksija" itsekukin täällä olemme kokemallisoimassa.
Tosin mikäänkojettelemus täällä maan päällä ei ole verrattavissakaan siihen mikä tuol ylöstemppuseen jälkeen outelmoitsee ylöstemmattavaisiijii. Ikuinen elämä uuvessa ruumiissa, jossa on autuus olla. Ei ala selkää kivutamaan, ei niskaa kivullisoimaan, ei ala pikkujutut itkettämään, ei enää kynitä rahaa sieltä missä sitä on kynittävissä toinen toisiltamme ja parasta on se etä se kestää ikuisesti!
Selef UrgeTuoss on luritukset lyrityksellisin forever youngiin, onkohan tuoss laulullisess ylöstempausteemaisuus sanoituksen takanaisuujes???Ihhe löyvän yhteyksellisyyksii.
https://www.youtube.com/watch?v=_jEP347F6_g
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selef UrgeSeurakunnassamme olen saanut olla ihmeiden keskellä. Tämä on täysin tosi asia. Erään veljen vanha Lada Samara oli epäkunnossa. Käynnistymisen ei olisi pitänyt onnistua ja olisi joutanut korjaamolle. Silloin tämä veli rukoili, koska Jumalalta oli tieto mennä 200 kilometrin päähän evankelioimaan. Veli rukoili ja auto lähti käyntiin ja veli ajoi takaisinki. Viikon päivät auto oli ollut moitteeton, kunnes se taas meni epäkuntoon ja ei käynnistynyt.
Mikä suuri ihme. Ajattele mikä suuri Jumalan työn todistus. Rukouksessa on voimaa.
- Anonyymi
Nyt on selvästi itkun paikka ja kannattaa lähteä lampsimaan eteenpäin.
2Sam 15:30:
"Mutta Daavid kulki itkien Öljymäkeä ylös, pää peitettynä ja paljain jaloin. Ja kaikki väki, mikä oli hänen kanssansa, oli myös peittänyt päänsä, ja he kulkivat itkien lakkaamatta." - Anonyymi
Paina kytkin pohjaan, kun vaihdat vaihteita, eiautomaattisella....niin ei jyrise, tärryytä ja hajoa auto.
Lightning- Anonyymi
Hah hah hah...kyllä uskonmiehen vaihteet vaihtuu ilman kytkimen polkemisiakin...
- Anonyymi
Taivasihissa ajellaan limousiinilla pitkin kultahisia katuja.
- Anonyymi
Nyt älä ala hallusinoimaan harmistuksesi keskellä, vaan korjauta kiltisti autosi vaihteisto ja kytkin, katsastuta se kesäkuussa ja mieti sitten vasta vaihdatko sen uuteen vai tyydytkö vielä ajelemaan tällä vanhalla.
https://www.google.com/search?q=opel+vaihteisto-+ja+kytkin+korjaukset+helsinki- Anonyymi
Joo, tutkin nettikirjoituksija tässä ja huomasin että tämä vikahan saattaa ollalliallakin halvallisesti korjallistoitavissa.
Näinpä teenkin että huomennallisellisena soitallisoin autohuoltamoon ja kysyn saisinko sinne ajallisen ja hintaallista aijon kysymällä lysyä kysylymöitymäksisyyjessä!
Tää sun vastaus sai mut ajattelemaan että " jos se voisi olla totta eikä tuhansija euroja maksavaa" voisinko mä tosijaankin väistää vieläkin luojin ja ajella halvallisin ilometrein vielä jatkossakin. Totisesti, jos tuon auton saan vaan halvahkollisesti kuntoolilsuuteen niin taatusti mieluummin se kuin vaihtaa kalliillisempaan.
Hallelujaa, tahjon ajaa lujaa!!
Yhjel sukulaisel on mersullisuus ja mietin että kysyn olisiko se myynnillisyys, koska se on oikejasti tosi ihana aatollistuma, mutta kalliillistumallinenkin se on, mersullistuneella miehellä on ikää sen verran paljonettä luovullisoi autokortillisoituus ja autollisuuskin siin on hänelt poismenollisuus. Mutta enpä nyt kysyllisöikään hänelliseltä kun kysynkin hintaa j´korjaamolliselta.
Kiitos, kiitos, kiitos, kun kommentoit.Mulla vaan tuli ajatuksiin se että kytkinkorjaus on kallis, mutta se voi ola näköjäänkin halvalliskin, ja sitä en tosijaankaan tienny, kun en ou raswari. Kiitos Jeesukselle ennenkaikkee!
Hyvin on tää auto mua palvellut ja jos hän ei otakkaan musta kohtuuttomalla vaatimuksella avijoerollisutta niin se on hyvällisyyttä.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tutkin nettikirjoituksija tässä ja huomasin että tämä vikahan saattaa ollalliallakin halvallisesti korjallistoitavissa.
Näinpä teenkin että huomennallisellisena soitallisoin autohuoltamoon ja kysyn saisinko sinne ajallisen ja hintaallista aijon kysymällä lysyä kysylymöitymäksisyyjessä!
Tää sun vastaus sai mut ajattelemaan että " jos se voisi olla totta eikä tuhansija euroja maksavaa" voisinko mä tosijaankin väistää vieläkin luojin ja ajella halvallisin ilometrein vielä jatkossakin. Totisesti, jos tuon auton saan vaan halvahkollisesti kuntoolilsuuteen niin taatusti mieluummin se kuin vaihtaa kalliillisempaan.
Hallelujaa, tahjon ajaa lujaa!!
Yhjel sukulaisel on mersullisuus ja mietin että kysyn olisiko se myynnillisyys, koska se on oikejasti tosi ihana aatollistuma, mutta kalliillistumallinenkin se on, mersullistuneella miehellä on ikää sen verran paljonettä luovullisoi autokortillisoituus ja autollisuuskin siin on hänelt poismenollisuus. Mutta enpä nyt kysyllisöikään hänelliseltä kun kysynkin hintaa j´korjaamolliselta.
Kiitos, kiitos, kiitos, kun kommentoit.Mulla vaan tuli ajatuksiin se että kytkinkorjaus on kallis, mutta se voi ola näköjäänkin halvalliskin, ja sitä en tosijaankaan tienny, kun en ou raswari. Kiitos Jeesukselle ennenkaikkee!
Hyvin on tää auto mua palvellut ja jos hän ei otakkaan musta kohtuuttomalla vaatimuksella avijoerollisutta niin se on hyvällisyyttä.
Selef Urge" kytkinkorjaus on kallis"
Tarkoitanpa vaihjepuolen korjauksija.
Huomasinpa ison virheen niin halusin tälleen tulallisoija tämän sanomaan ettei jää käsityksiin ettästä olisi kytkimenjin kanjjakin onkelmija.
Kytkin on harashoo.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" kytkinkorjaus on kallis"
Tarkoitanpa vaihjepuolen korjauksija.
Huomasinpa ison virheen niin halusin tälleen tulallisoija tämän sanomaan ettei jää käsityksiin ettästä olisi kytkimenjin kanjjakin onkelmija.
Kytkin on harashoo.
Selef UrgeKytkin onkelma vaikutti sen ettei vaihjekeppi mennyt ykköseen eikä pakkiin moottorin ollellisessa päällälällänlää.
Nyt tajuan nuo kytkin kommentit. Joku tai jotkut tiesi tämän kytkinperäiseksi onkelmaksi, itse luulin että jotain härskiä koitetaan sanoa kun sanottiin että "kytkin luistaa", mutta se olikin sitten tarkoitettu niin että vika on kytkimessä ja ehkä naljailua siitä kun en sitä tajua.
No, oppija saa aina vaan uutta varsinkaan kun en ole autoilusta muuten kiinnostunut kun että sakkoja en halua ja saan vaan ajella autolla miettimättä kytkimijä, öljyjä,renkaia, imanpaineita, rattija, tuulilasija, vaihjekeppijä, takaluukkua, ja muita rappijoituvija vikaantumisen paikoituksija.
Lihaksikkaasti,
'
Selef Urge
- Anonyymi
Jos kytkin luistaa niin se johtuu tökkivästä ajatavasta.
Muukin voi myös luistaa....- Anonyymi
Päässäkin saattaa jokin tökkiä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päässäkin saattaa jokin tökkiä...
"Kytkin" luistaa...
- Anonyymi
Kirjoituksellisuus ainakin luistaa vai näppäimistöllisyyksellisyydessäkö jotain vikaaaa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kytkin" luistaa...
Multa palaa käämit..!
- Anonyymi
Halvaantuloitui eli mitä?
Halpeni vai halvaantuiko???!!!!??- Anonyymi
No halvaantuloitui of korse!
- Anonyymi
Jeesuskin kirrosi hetelmäpuun, kun se ei tehny ennää hetelmällisyyksellisyyksiä, joten osota tosiuskovaisuuksellisuutta ja tempase kytkin irti ja heitä koko temppuilevaisuuksillene vehe HE-LE-VET-TIIN !!!
- Anonyymi
Ongelma johtunee bensatankin sakkaatumisesta. Ota letkusta vettä ja kunnon huuhtelu tankkin ja sen jälkeen kyllä lähtee kuin uusi.
- Anonyymi
Minä olen joskus kuullut, että tankissa pitääkin olla sakkaa, kunhan se vain on laadultaan sitä oikeaa... Eli hienoa sokeria pitää kaataa täysi pussillinen tankkausaukosta!
Ja sama asiantuntija silloin sanoi vielä, että ennen käynnistämistä pitäisi myös tökätä raaka peruna tiukasti kiinni auton pakoputken aukkoon, että sakkautuminen todella realisoituisi moottorissa sillee niin, ettei töhnät vaan pääse karkuun! 🤔 - Anonyymi
Jos vesi ei auta, niin välillä voisi myös kokeilla, jos dieselöljy irrottaisi töhnät bensatankista...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen joskus kuullut, että tankissa pitääkin olla sakkaa, kunhan se vain on laadultaan sitä oikeaa... Eli hienoa sokeria pitää kaataa täysi pussillinen tankkausaukosta!
Ja sama asiantuntija silloin sanoi vielä, että ennen käynnistämistä pitäisi myös tökätä raaka peruna tiukasti kiinni auton pakoputken aukkoon, että sakkautuminen todella realisoituisi moottorissa sillee niin, ettei töhnät vaan pääse karkuun! 🤔Tankkiin tulee sokerista ohut kalvo pintaan. Bensa joka lasketaan tankkiin kuluttaa tätä syntynyttä kalvoa ja se irtoilee ajan myötä tankin seinämistä ja aiheuttaa lisääntyvää sakkaantumista. Auto jättää tielle ja tankki repeää liitoksistaan. Ottaisin kyllä nyt kokonaan letkun käyttöön kunnon paineella, jotta kaikki sakka irtoaa kunnolla ja puhdistaa pinnat. Sen jälkeen voi laskea uutta löpöä puhtaaseen tankkiin.
Viiniäkään ei lasketa vanhoihin leileihin. Ei myöskään bensaa likaiseen ja saastuneeseen tankkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vesi ei auta, niin välillä voisi myös kokeilla, jos dieselöljy irrottaisi töhnät bensatankista...
Tuo on kyllä niin totta! Edellä mainittu asiantuntijatuttunikin, joka sivumennen sanoen oli miehimys, tapasi aina sanoa, että autot kovasti tykkää ja virkistyvät pöräjämään pirteästi, kun saavat ikäänkuin leikkiä välillä olevansa transuja niin, että löpöautoon tankataankin bensaa käyttönesteeksi ja just myös tollee päinvastoin, että bensiiniautoon laitetaan löpöä tankkiin, niinkuin neuvoit. 🤔
- Anonyymi
Auto on paholaisen keksintöä ja saastuttaa.
Se tappaa eniten ihmisiä maailmassa vuosittain.- Anonyymi
Maailmanlaajuisesti yli 3 400 ihmistä kuolee liikenneonnettomuuksissa joka päivä ja kymmenet miljoonat loukkaantuvat tai vammautuvat vuosittain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmanlaajuisesti yli 3 400 ihmistä kuolee liikenneonnettomuuksissa joka päivä ja kymmenet miljoonat loukkaantuvat tai vammautuvat vuosittain.
Selef Urge on OSALLINEN miljoonien ja miljoonien ihmisten liikennekuolemiin ja vammautumisiin!
Että sellainen "uskovainen"...
- Anonyymi
Suosittelen teslaa, joka on kädenjälki Jumalan luomistyössä.
Jyrki- Anonyymi
Jumala on todellakin luonut kaikenlaisia jumalankuvotuksia, joita jumalankuvotukset palvoo epäjumalinaan.
- Anonyymi
Kytkinongelma se olikin.Töineen kaikkineen yli 1000e. Mietin hetkellisen että mitä tekisi. Kyseessä on pelitilanne: Meneekö katsastuksesta läpi vai eikö mene kesällisellä 2025 vai eikö mene. Uuvehko auto menettää vuojessa hintastaan hintaallisuutta enemmän, ja kaikenlaista mietintää ja pääjyin sitten pelaamaan isolla summalla. Ilmoitan katsastuksen jälkeen miten meni. Hävisinkö reilun tonnillisen vai voitinko ehkä tonnillisen vai paljonko se sitten auton halvellisuus uuvehkos olis vuatta kohjin. Mun autos se ei ole juuri mitäänsä. Vakta on kuitenkin se että kyseisellä autolla on hyvällinen ajaallinen, hyvä penkkiläinen ja muutenkin luotettavallinen ollut liikenteessä. Koskaansa ei ole tien päälle kuskijaansa jätälmöinyt.
Onneksi on pelisaldoa, mutta kyllä tämä jännittää kuitenkin miten sitten katsastusmies sanoo kesäkuutamoisen alullisuuksis.Vaikka mua nää jännittääkin ja hieman ahjistaakin ajatella sitä maksutapahtumaa kun tililtä lähtee yli 1000 ja sitten pikkasen pälle 3kk ojotus mitä katsastusmies keksii sillä kertaa. Varmaan jotakin löytää. Viimeksi ei auton sivuikkuna avautunut nappija painamalla. No, minä otin liväveitten ja sen ynpärille pyöritin nenällisliinallisuutta ja sen tunkasin kostutettuna ikkunallissyvyyksiin ja heiluttelin voiveittee ikkunallisuujen syvyyksis ja likaahan sieltä tuli ja kun toistin sen eri ikunalliskohjis niin lopultahansa se alkoikin toimimaansa, kas nappija painamalla ikkuna nous ja jaksoi laskejakin alleens.
Ei tarvin nunna alkaa ovipaneelija avamaan vaan ja listoi sun muit paikkoi töryst puhisteleen kun sain näin mukavasti veitteleimällä nenäliinallisella nestelöitymässä asijan puhjistettua riittäväisesti.
Jos sul on joskus aatos sama onkelmus niin muista nenäliinallisen nestevalinnassa se ettei neste tee tuhoo sähköjohjoile siel ikkunaisellisuuven uumenuuksis, kun ei sinne näje tähystää samalla kun veittelehtilöitsee nenäliinaloitsellisuuksis.
Herralle aijon kohta antaa nääkin jänittyneisyyteni meneekö auto kattastuksesta kesällisel vai eikö mee. Se on nyt aika lailla yhtä jännittävää kuin se pääsenkö mäkin ylösottoon sitten kun se tapahtuu.Voisin antaa nytkin jännitystaakkani Heralle, mutta tästä tavallaan nauttiikiin kun jännittelöittee.
Olen sankari.
Vilippiläiskirjeessä on muuten kohta kussa Paavali toteaa sellaisija sanoja, joista ilmenee ettei Paavali ollut varma pelastumisestaan, totesi olevansa matkalla, mutta mielestäni siinä painotti ettei ole vielä perilä. Kuunelkaas , lukekaas , vuntsikaas se kohta, kussa Paavali ei ole pelastusvarma.
Jos Paavali oli aikoinaan pelastusepävarma niin miten sitten pelastusvarmoilla on se pelastusvarmuutensa? Mulla ei ole pelastusvarmuutta, mutta se mulla on että varmuuven saan siitä vasta silloin kun olen pelastunut eli käsittääkseni se pääsenkö ylösnousuun tai ylösottoon nyt lähivuosina ja senkin jälkeen mulla on mahdollisuus pelastukseen ymmärtääkseni marttyyrikuoleman kautta. Tosin siinäkin sitten voin vaan uhmetellä että mikä tekikin minusta tyhmän neitsyen, minussa Pyhä Henki vaikuttaa rauhaansa, miksi silti olen lopulta tyhmä neitsyt, näitä tuumisin saajakseni selvyyjen mikä meni vääränsällisesti syjänmeni suhteessa Jumalaan. Mutta pejonmerkkijä en ota vaikka uskoni Jumalaan katsottaisiin vain huulten heilutukseksi ilman rakkautta, kunnijoitusta, uskollisteisuutta Jumalaa ja Hänen hyväällistä tahtovansa kohtaansa.
Mutta onkelmansa eri aikoinansa. Ehkäpä minäkällinen pääsen ylösnousunnallinen/nykäyksellinen.
Jännityksestä toiseen jännittyneisyyjen jatkuvaises tiukas otteellisuujen puristavuujes suun hymyllisyyjes ja silmijen rauvan lujuujes,eikun teräksises lujuujes,
Selef Urge - Anonyymi
Kvaak, kvaak, kvaak.
Tsirp tsirp, tsirp.
Röh,röh, röh.
Ja luojansa kruunu sanoo,
"Se olikin kytkin".
Lightning- Anonyymi
Teitä pilkkaajia odottaa hirmuinen loppu sinä päivänä, kun Jeesus tulee ja syntiset tulevat tuomituiksi. Syntiset ikuiseen kadotukseen ja vanhurskaat oikealle puolelle yhdessä tuomitsemaan.
Selef Urge, jonain päivänä surusi pyyhitään pois ja sinulla on osanasi ikuinen elämä. Voimia koetuksiin, myös maallisiin tulee Isältä vastaus, kun olet kestävä koettelemusten keskellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teitä pilkkaajia odottaa hirmuinen loppu sinä päivänä, kun Jeesus tulee ja syntiset tulevat tuomituiksi. Syntiset ikuiseen kadotukseen ja vanhurskaat oikealle puolelle yhdessä tuomitsemaan.
Selef Urge, jonain päivänä surusi pyyhitään pois ja sinulla on osanasi ikuinen elämä. Voimia koetuksiin, myös maallisiin tulee Isältä vastaus, kun olet kestävä koettelemusten keskellä.Kyllähän tätä saatanan tankotanssia on tällä palstalla jo useamman vuoden seurattua tullut. Pilkkaaja on voimissaan ja syyttää veljiä, mutta olemme laittaneet luottamuksen hyvään ja oikeudenmukaisuuden Jumalaan. Kaikille kärsiville lohdutuksen sanoja. Kaikki mikä on piilossa tulee paljastetuksi ja sitten tulee loppu ja viimeinen tuomio. Monen hymy siinä vaiheessa hyytyy ja alkaa itku ja parku, mutta silloin on myöhäistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tätä saatanan tankotanssia on tällä palstalla jo useamman vuoden seurattua tullut. Pilkkaaja on voimissaan ja syyttää veljiä, mutta olemme laittaneet luottamuksen hyvään ja oikeudenmukaisuuden Jumalaan. Kaikille kärsiville lohdutuksen sanoja. Kaikki mikä on piilossa tulee paljastetuksi ja sitten tulee loppu ja viimeinen tuomio. Monen hymy siinä vaiheessa hyytyy ja alkaa itku ja parku, mutta silloin on myöhäistä.
No joha on porukka! Vähä ku joku sanoo poikkipuolise sanan, ni johan aletaa heilutella viimeist tuomiota ja helvetinportteja. Ihan ku viemäriputkes olis joku takaiskuventtiili, et vaa niitte oma kuona virtaa läpi, mut jos joku muu yrittää, ni heti lyödää tulppa kiinni ja aletaa huutamaa syntii ja kadotust.
Ja mikä parast, sakki itte on sellast sorttia, ettei taivaan portist mee läpi ees painehuuhtelulla. Valurautaputkee täyn kaikenlaist mähmää, mut silti luuleva olevansa puhtaimpia putkia koko verkostos. Ei auta ku toivottaa onnee ja laittaa varmuudeks viemärin hajulukkoo, ettei liika pyhää kuraa ala takaspäin tulvimaan.
- putkmies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joha on porukka! Vähä ku joku sanoo poikkipuolise sanan, ni johan aletaa heilutella viimeist tuomiota ja helvetinportteja. Ihan ku viemäriputkes olis joku takaiskuventtiili, et vaa niitte oma kuona virtaa läpi, mut jos joku muu yrittää, ni heti lyödää tulppa kiinni ja aletaa huutamaa syntii ja kadotust.
Ja mikä parast, sakki itte on sellast sorttia, ettei taivaan portist mee läpi ees painehuuhtelulla. Valurautaputkee täyn kaikenlaist mähmää, mut silti luuleva olevansa puhtaimpia putkia koko verkostos. Ei auta ku toivottaa onnee ja laittaa varmuudeks viemärin hajulukkoo, ettei liika pyhää kuraa ala takaspäin tulvimaan.
- putkmiesKoska Jeesus on se putkimies, joka on puhdistanut putket. Ilman Jeesusta putket on tukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Jeesus on se putkimies, joka on puhdistanut putket. Ilman Jeesusta putket on tukossa.
No joha on firmalla kova mainosmies! Mut kuuleppa ny, jos Jeesus ois putkimies, ni aika monen viemäristö ois viel tukos. Porukka huutelee, et putket on puhdistettu, mut silti tuntuu, et sakokaivo tulvii ja viemärikaasut puskee nurkist.
Ei riitä, et sanoo putkien olevan auki – ne pittää kans huoltaa, rassata ja tarkistaa, ettei oo pelkkä uskonvarane putkilinja, joka ratkee ens pakkasees. Ja jos ilman Jeesusta kaikki on tukos, ni mikäs selittää sen, et monen pyhäputki vuotaa ja haisee pahemmal ku kaupungin vanha viemäriverkosto? Kyl se on nii, et jokane vastaa omast linjastaa – ei auta pelkkä huutelu, tarvii myös kunnon huoltosuunnitelma.
- putkmies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tätä saatanan tankotanssia on tällä palstalla jo useamman vuoden seurattua tullut. Pilkkaaja on voimissaan ja syyttää veljiä, mutta olemme laittaneet luottamuksen hyvään ja oikeudenmukaisuuden Jumalaan. Kaikille kärsiville lohdutuksen sanoja. Kaikki mikä on piilossa tulee paljastetuksi ja sitten tulee loppu ja viimeinen tuomio. Monen hymy siinä vaiheessa hyytyy ja alkaa itku ja parku, mutta silloin on myöhäistä.
"Pilkkaaja on voimissaan ja syyttää veljiä, mutta olemme laittaneet luottamuksen hyvään ja oikeudenmukaisuuden Jumalaan."
Teillä kansanmurhaajien [=Israel] siunailijoilla ja/tai Trumpin [=kansanmurhaa suorittavan Putlerin kaveri] palvojilla ei ole mitään käsitystä hyvyydestä tai oikeudenmukaisuudesta.
Te olette todisteena vain siitä, että olette "Jumalanne" omaksi kuvakseen luomia jumalankuvotuksia ja ansaitsisitte kyllä vain joutua sinne mielikuvituspiinahelvettiinne koko lössi. Se olisi oikeudenmukaista, mutta ei kuitenkaan ikuiseen piinaan, mihin muita lähettelette.
- Anonyymi
Itse kuljen mahdollisimman paljon julkisilla tai käytän jalkavoimaa. Samalla mieli virkistyy ja saa liikuntaa. On myös kukkarolle edullista.
- Anonyymi
Jeesus on Messias!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713134
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262540Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542426- 1462301
- 671966
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2671805- 311401
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361279Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235