Helsinkiläiset eivät halua pormestarinsa mukaan "Turun tunninjunaa" eli länsirataa. Sen sijaan stadilaiset suuntaavat katseensa Tampereen suuntaan.
https://yle.fi/a/74-20145305
Tarkemmin yllä olevasta linkistä. Siinä on myös kuva, josta näkyy nykyinen rantarata Hki-Tku ja piirros Turun tunnin junasta, joka ei saanut EU-tukea.
Mitä uudesta ratasuunnitelmasta sanovat niiden alueiden asukkaat, joita ratasuunnitelmat koskevat? Olisiko alueilla, Tampereen suunnalla, työllisyys- ja kasvuvaikutuksia, joita nyt kovasti toivotaan.
Tuleeko LENTORATA Orpon länsiradan sijaan?
2
81
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän tämä minulle mitenkään kuulu mutta sanonpa vaan että OIKEIN HELSINKI👍
- Anonyymi
Vai tuleeko molemmat tai ei kumpikaan?
Tampereen radalla on vähintään yhtä hankala oikaisukohta kuin rantaradalla. Toiset saa ja toiset menettää. Siinä riittää keskusteltavaa moneksi vuodeksi koska rahaa ei kumpaankaan hankkeeseen ole.
Sitten pitää ratkaista yksi iso ongelma: Raideleveys.
Uusissa hankkeissa pitää varautua siihen, että raideleveys muuttuu. Se ei kuitenkaan ole ihan hirveän iso haaste koska asia saattaa hoitua kiskoprofiilia muuttamalla, jos ratapölkyissä on valmius sille. Tosin saattaa olla kannattavinta vaihtaa kaikki kerralla.
Veturin pyöriäkin vaihdellaan säännöllisesti, joten se ei välttämättä aiheuta uusia kuluja. Vaunujen pyöriä ei vaihdeta niin usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774542Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112543- 1751725
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2601592- 1241460
- 1221347
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91277Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721269- 761242
- 35996