Katso, sain perintönä jotakinlaisisuuksija. Rahasto-osakkeitakin on mukana. Ne saa vasta tammikuussa 2026 skulattavaksi. Perinnönjättänyt kuoli kesällisellä 2024.
Entä miten menee pörssiosakkeijen kanssa? Kun saan pörssiosakkeet niin pitääkö mun avataloija niitä vartensa arvo-osuustilillisyys, jotta saan ne myytyjä pois. Miten huomijoijaan pörssiosakkeijen voitto tai tappijo vai huomijoijanko mitenkään huomijoijen osakkeijen alkuperäiset ostohintat?
Jotain muuta huomijoitavaa?
Selef Urge
Rahastosijoituksesta asijaa Totuuvessa
35
371
Vastaukset
- Anonyymi
Alkuperäiset ostohinnat, tuskin vaikuttavat, se arvo on ratkaisevaa mikä on sillä hetkellä, kun myyt osaketta pois.
Lightning- Anonyymi
Jassåå så däär.
Mä lähjen ostaan mantariineja pussillisellisuujen.
Pukeutuvaisuneisuujessa kenkällisöitymäitöneisyyjeksellivyyjessä,
Selef Urge
- Anonyymi
Näin ne suunnittelee Venäjällä Suomeen hyökkäystä ja perustelee kun Suomi on ydinaseeton. Israelia yksi taitaa pelätä kun sillä on ydinaseet, mutta esittää olevansa surullinen juutalaisiin kohdistuvan vääräuskoisten kohdistaman kansanmurhan takia, samalla kun kertoo hymyillen asiasta......
https://www.youtube.com/watch?v=eBmy1dXUl0w - Anonyymi
No joha on osakevelho liikenteessä! Perintönä tullu jotainlaisisuuksija ja rahasto-osakkeita, mut ne saa skulattavaks vasta 2026 – kuullostaa siltä, että tässä on enemmän uskoo markkinoihi ku faktatietoo. Rahastot nyt muutenki on pelkkää mielikuvitusta, numeroita ruudulla ja lupauksia paremmasta huomisesta, mut eihä niillä vielä kaupasta maitoo osteta.
Ja joo, pörssiosakkeet ei itestää lennä sun taskuu, tarttet arvo-osuustilin, et saat ne ylipäätään ulos. Ja sit ku myyt, ni verottaja on ekana kärkkymäs osuuttaa – ne ei kato sulle sirkuspellealennusta, vaikka osakkeiden arvostus oiski sun mielessä korkeella.
Että jos tässä jotain huomijoitavaa on, ni ehkä se, et mitä vähemmän laskeskelee olemattomii osakkeita ja mitä enemmä keskittyy siihen, mikä oikeesti on taskussa, ni sitä pienempi on riski, et koko homma haihtuu ku märkä pieru tuulessa.
- putkmies - Anonyymi
nyt on asiaa.muutos pelottaa vähän vaikka se muutos olisi ylösotto. eikös tuo puhu että kesää ei enää tulisi suomalaisille tai ylösotettaville.
https://www.youtube.com/watch?v=HFg_gi-bj1Y- Anonyymi
Suosittelen tätä linkkiä 17min kuunnelleena.
- Anonyymi
Katso, sinun täytyy lahjoittaa osakkeesi ja koko perintösi helluntailaisille.
- Anonyymi
Jaa, vai niinkö mun täytyy?
Ootsä ihan tosissasi?
Mitä olet mieltä pitäiskö repäistä ja ostaa uuveksellisena Auvi A5?
Kahtelin eilen sellaista ja mietin että ylöstempaus on lähellä että olis kai kliffaa nyt käyttää maallista mammonaakin omaan epäaasiseen rautahevollisuuteen. Hintaa oli yli 50.000 kun olisin sitä vähän tehokkaanpaa pensahevollisteisuutta kärkkymäsöimässä.
Toisaalta metsänomistajalle toi ei ole se optimaalisin vaihtoehto, mutta silläkin pärjää kun muistaa ajella hitaasti syvinmälliset kuopalliset kiertäjen metsäpalstallisuuksille.
Hypritit ja fullmetalsähköiset jätän pois vaihtoehjoist. Ainakin Auvilla ajajessa ei tarvitsis miettii mikä hajoo seuraavaks mun vanhas autollisuus kaakillisuujes.
Sähöllisversijoina noihin tulee aika skitsollinen hintallisuuslisäys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, vai niinkö mun täytyy?
Ootsä ihan tosissasi?
Mitä olet mieltä pitäiskö repäistä ja ostaa uuveksellisena Auvi A5?
Kahtelin eilen sellaista ja mietin että ylöstempaus on lähellä että olis kai kliffaa nyt käyttää maallista mammonaakin omaan epäaasiseen rautahevollisuuteen. Hintaa oli yli 50.000 kun olisin sitä vähän tehokkaanpaa pensahevollisteisuutta kärkkymäsöimässä.
Toisaalta metsänomistajalle toi ei ole se optimaalisin vaihtoehto, mutta silläkin pärjää kun muistaa ajella hitaasti syvinmälliset kuopalliset kiertäjen metsäpalstallisuuksille.
Hypritit ja fullmetalsähköiset jätän pois vaihtoehjoist. Ainakin Auvilla ajajessa ei tarvitsis miettii mikä hajoo seuraavaks mun vanhas autollisuus kaakillisuujes.
Sähöllisversijoina noihin tulee aika skitsollinen hintallisuuslisäys.No sanonpa vaa, ettei kannata ostaa Audia, kokemust on ja kalliiks tuli. Myyvät sontaa hienoilla kansilla, mut ku konehuonees on enemmän lastentauteja ku päiväkodissa. Mun upouus Audi vetäs moottorin lunastuskuntoo jo 60 tonnin kohdalla – ja voin sanoo, ettei se oo mikää normaali öljynvaihtoväli!
Tää on just tätä uutta tekniikkaa, missä asiakas on koeajaja ja takuu on lähinnä vitsi. Vikakoodii pukkaa ku viemärilinjast, mut maahantuoja kohauttelee vaan olkapäitää ja puhuu normaalist kulumisest. No joo, jos normikulutus tarkottaa sitä, et koko moottori kulutetaan loppuu ennen ku takuuaika päättyy, ni sitte joo, normaaliahan se on.
Jos jollaki on liikaa rahaa ja hermot kestää jatkuvaa korjaamoreissuu, ni siitä vaa, ostakaa saksalaislaatuu. Itte ajan nykyään vaan merssua, mikä kestää enemmä ku keskimääränen viemäriputki ilman tukosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sanonpa vaa, ettei kannata ostaa Audia, kokemust on ja kalliiks tuli. Myyvät sontaa hienoilla kansilla, mut ku konehuonees on enemmän lastentauteja ku päiväkodissa. Mun upouus Audi vetäs moottorin lunastuskuntoo jo 60 tonnin kohdalla – ja voin sanoo, ettei se oo mikää normaali öljynvaihtoväli!
Tää on just tätä uutta tekniikkaa, missä asiakas on koeajaja ja takuu on lähinnä vitsi. Vikakoodii pukkaa ku viemärilinjast, mut maahantuoja kohauttelee vaan olkapäitää ja puhuu normaalist kulumisest. No joo, jos normikulutus tarkottaa sitä, et koko moottori kulutetaan loppuu ennen ku takuuaika päättyy, ni sitte joo, normaaliahan se on.
Jos jollaki on liikaa rahaa ja hermot kestää jatkuvaa korjaamoreissuu, ni siitä vaa, ostakaa saksalaislaatuu. Itte ajan nykyään vaan merssua, mikä kestää enemmä ku keskimääränen viemäriputki ilman tukosta.Kait se audi oli ihan ok, se ei ollut uusi, mutta eteenpäin pääsi, mutta ei ole enää sitäkään minulla ollut vuosiin.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sanonpa vaa, ettei kannata ostaa Audia, kokemust on ja kalliiks tuli. Myyvät sontaa hienoilla kansilla, mut ku konehuonees on enemmän lastentauteja ku päiväkodissa. Mun upouus Audi vetäs moottorin lunastuskuntoo jo 60 tonnin kohdalla – ja voin sanoo, ettei se oo mikää normaali öljynvaihtoväli!
Jos jollaki on liikaa rahaa ja hermot kestää jatkuvaa korjaamoreissuu, ni siitä vaa, ostakaa saksalaislaatuu. Itte ajan nykyään vaan merssua, mikä kestää enemmä ku keskimääränen viemäriputki ilman tukosta.Kuulemma joo Audeissa on aiemmin ollut tiettyjen moottorien ja vaihteistojen kohdalla vaikeita, kalliin korjauksen vaativia oljynkulutus- ja vaihteisto-ongelmia.
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/audi-oljynkulutus/
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/audi-s-tronic-vaihteisto/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemma joo Audeissa on aiemmin ollut tiettyjen moottorien ja vaihteistojen kohdalla vaikeita, kalliin korjauksen vaativia oljynkulutus- ja vaihteisto-ongelmia.
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/audi-oljynkulutus/
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/audi-s-tronic-vaihteisto/Näissä uusimmissako ei ole ongelmia enää vaihteissa? Missä vuosimallissa loppuneet olik se dfg-vaihteisto-ongelmat?
Mistä lyhenne dsg tulee tai se lyhenne mikä audilootissa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä uusimmissako ei ole ongelmia enää vaihteissa? Missä vuosimallissa loppuneet olik se dfg-vaihteisto-ongelmat?
Mistä lyhenne dsg tulee tai se lyhenne mikä audilootissa on.Tuo dsg on lyhenne saksankielisestä sanasta direktschaltgetriebe l. suomeksi suoraan käännettynä suorakytkentävaihteisto. Siinä tavallaan yhdistyy elektroniikan ohjaamana automaatti- ja manuaalivaihteisto niin, että vaihteet vaihtuvat automaattisesti, mutta niitä voi halutessaan vaihtaa myös käsin.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kaksoiskytkinvaihteisto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä uusimmissako ei ole ongelmia enää vaihteissa? Missä vuosimallissa loppuneet olik se dfg-vaihteisto-ongelmat?
Mistä lyhenne dsg tulee tai se lyhenne mikä audilootissa on.Jahas, luulitko, että VAG-konserni olis vihdoin saanut vaihteistot ja moottorit kuntoon? Hah, hyvä vitsi! Ei ne lastentaudit mihinkään oo kadonnu, ne on vaan saanu uuden vuosimallin ja entistä kalliimmat korjauskulut. Mutta onhan siinä hienot ledit ja kromiviimeistely!
Jos haluut autolta jotain muutakin kuin jatkuvaa käyntiä pajalla ja tuhansien eurojen laskuja, niin pysy kaukana. Audilla ei aja ku juppihomot ja leasing-sopimuksella elävät unelmahöttöilijät, jotka uskoo markkinointiin enemmän ku mekaanikkojen varoituksiin. Pääasiahan on, että keulalla on neljä rinkulaa ja naapuri kadehtii! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas, luulitko, että VAG-konserni olis vihdoin saanut vaihteistot ja moottorit kuntoon? Hah, hyvä vitsi! Ei ne lastentaudit mihinkään oo kadonnu, ne on vaan saanu uuden vuosimallin ja entistä kalliimmat korjauskulut. Mutta onhan siinä hienot ledit ja kromiviimeistely!
Jos haluut autolta jotain muutakin kuin jatkuvaa käyntiä pajalla ja tuhansien eurojen laskuja, niin pysy kaukana. Audilla ei aja ku juppihomot ja leasing-sopimuksella elävät unelmahöttöilijät, jotka uskoo markkinointiin enemmän ku mekaanikkojen varoituksiin. Pääasiahan on, että keulalla on neljä rinkulaa ja naapuri kadehtii!Pitää sitten sitä mersua miettiä, mutta kytkinrenppa oli sen verran kallis ( niukin naukin 1vähän yli 1000e töineellisyyksineen) että ajelen vielä ainakin vuojen ajan nykyisellä autollani. Kiitos Autin ostovaroituksesta. Minä en autoani valitse sillä perusteella voisiko joku olla kateellinen minulle omistamastani autosta vai ei. Mieleen ei ole sellaista ajatusta koskaan tullut vaan auton valitsen itselleni parhaiten sopivallisuujessa tai ainakin siihen pyrin yrittämyksellisyyjessä. On kyllä tosi outoa jos sellaisija ihmisijä on , jotka miettii naapurin autoa suuttuneena ilmeisesti sen takia ettei itsellä ole sellaista tai ei ole olevinaan sellaiseen varaa.
Eipä uuvella autolla saa kovinkan kauvan ajella kun se on jo ensirakkaus ihastus vaiheviehätyksensä ajajalleen menettänyt.
Nyt en uskallakaan ostaa sitä auyi A5:sta. Tai autia ylipäätään dsg:lla .
Selef Urge
- Anonyymi
Taas yksi tyhjänpäiväinen trolli aloitus.
- Anonyymi
Miksi aurorab esität älykkyydeltään vajavaista miestä? Mitä siitä itsellesi hyödyt?
Lightning- Anonyymi
Totuudellisesti, en arvosta sellaista toimintaa. Jos ihmisellä on aikaa leikkiä aivoimpotenttia, ei voi suureksi älykkyydeksi sitäkään kehua
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuudellisesti, en arvosta sellaista toimintaa. Jos ihmisellä on aikaa leikkiä aivoimpotenttia, ei voi suureksi älykkyydeksi sitäkään kehua
LightningSanon tämän kerran, en ole auroora poreallas vaan tällä yhjellä ainojalla nimimerkilä kirjoitan, joskus on unohtunut nimimerkki laitta kirjoituksen loppuun, mutta melkoisen harvoisen.
Ja täällä ilmeisesti sinä nimimerkittä olet sanonollut minullista joiksikin muiksi henkilöiksi, mutta olet ollut väärässä joka kerran, koska olen kirjoittanut tänne aijemmin:
1. Anonyymi ( eli allekirjoituksetta )
2. Commandohauis53cm,54cm
3. Selef Urge
Miksi olet suuttunut minuun? Olen havainnut sinun olevan useat vuojet semmoinen ilkeä mua kohtaan ja en keksi muuta selitystä kuin sen että olen kristitty ja jokin kommenteissani sua ärsyttää selvästikin.
Vai olisiko sittenkin niin että jos en kirjoittaisi nimimerkilläni vaan anonyymisti niin sitten miettisit kenties että missä se Selef Urge oikein on että pääsen sille kertomaan kuinka tyhmällinen hän onkaan. Olet kyllä jotkilliset kerrallliset yhjistänyt tyhmyyteni siihen että olen kristitty kun uskon mielestäsi olemattomuuksiin, jotka eivät ole mielestäsi millään tavalla tojellisuutta vaikka tojellisuuttahan ne ovat ihan tutkittavastikin, jotka sinäkin voit halutessasi Raamatun profetijoijen yli80 pros toteutunut tähän mennessä, toteutumisprosentinkin suhteen itsellesi tojentaa. Mutta et tätäkään liene miettinut ja sitä millaisia profetioita on tuhansija vuosija sitten kirjakääröissä kerrottuna ja kuinka suuri tojiste se on kun ottaa huomijoon sen satunnaisuujella toteutumisprosentillisuujen, joka on äärimmäisen pieni ja epätojennäköisesti oikejaan osuva jos kyse olisi satunnaisuujesta, mutta kyse on Jumalan ilmoituksesta, joten voimme tietää loppujenkin profetijoijen toteutuvan ajallaan.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanon tämän kerran, en ole auroora poreallas vaan tällä yhjellä ainojalla nimimerkilä kirjoitan, joskus on unohtunut nimimerkki laitta kirjoituksen loppuun, mutta melkoisen harvoisen.
Ja täällä ilmeisesti sinä nimimerkittä olet sanonollut minullista joiksikin muiksi henkilöiksi, mutta olet ollut väärässä joka kerran, koska olen kirjoittanut tänne aijemmin:
1. Anonyymi ( eli allekirjoituksetta )
2. Commandohauis53cm,54cm
3. Selef Urge
Miksi olet suuttunut minuun? Olen havainnut sinun olevan useat vuojet semmoinen ilkeä mua kohtaan ja en keksi muuta selitystä kuin sen että olen kristitty ja jokin kommenteissani sua ärsyttää selvästikin.
Vai olisiko sittenkin niin että jos en kirjoittaisi nimimerkilläni vaan anonyymisti niin sitten miettisit kenties että missä se Selef Urge oikein on että pääsen sille kertomaan kuinka tyhmällinen hän onkaan. Olet kyllä jotkilliset kerrallliset yhjistänyt tyhmyyteni siihen että olen kristitty kun uskon mielestäsi olemattomuuksiin, jotka eivät ole mielestäsi millään tavalla tojellisuutta vaikka tojellisuuttahan ne ovat ihan tutkittavastikin, jotka sinäkin voit halutessasi Raamatun profetijoijen yli80 pros toteutunut tähän mennessä, toteutumisprosentinkin suhteen itsellesi tojentaa. Mutta et tätäkään liene miettinut ja sitä millaisia profetioita on tuhansija vuosija sitten kirjakääröissä kerrottuna ja kuinka suuri tojiste se on kun ottaa huomijoon sen satunnaisuujella toteutumisprosentillisuujen, joka on äärimmäisen pieni ja epätojennäköisesti oikejaan osuva jos kyse olisi satunnaisuujesta, mutta kyse on Jumalan ilmoituksesta, joten voimme tietää loppujenkin profetijoijen toteutuvan ajallaan.
Selef UrgeTaisi unohtua sinulla nimimerkki niistäkin kirjoituksistasi tässä ketjussa, joissa arvostelet minua kirjoittajana? Vai mitä.
En voi vihata ihmistä joka on illuusio, jokin roolihahmo, ei oma itsensä. Toki käytöstapasi ja vuosien puputus pullamössöä jotain kertoo, ei kuitenkaan älykkyydestä.
En sääli sinua edes, et ole senkään vaivan arvoinen.
Lightning Anonyymi kirjoitti:
Taisi unohtua sinulla nimimerkki niistäkin kirjoituksistasi tässä ketjussa, joissa arvostelet minua kirjoittajana? Vai mitä.
En voi vihata ihmistä joka on illuusio, jokin roolihahmo, ei oma itsensä. Toki käytöstapasi ja vuosien puputus pullamössöä jotain kertoo, ei kuitenkaan älykkyydestä.
En sääli sinua edes, et ole senkään vaivan arvoinen.
LightningMikä ihme pakkomielle sinulla on minusta? Kirjoitin sinulle että kirjoitan sulle puskista enää siksi koska...sinä olisit ystävällisempi silloin minulle.kun et tietäisi kuka mä olen .
Mitään ilkeyksiä en sinulle missään hahmossa kirjoita salaa...niinkuin käsitit.enkä ole tuo seleffi.
Vai olet tuhat kertaa älykkäämpi kuin minä?hah!saat olla minun puolestani.
Jos se sinulle tärkeää...- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Mikä ihme pakkomielle sinulla on minusta? Kirjoitin sinulle että kirjoitan sulle puskista enää siksi koska...sinä olisit ystävällisempi silloin minulle.kun et tietäisi kuka mä olen .
Mitään ilkeyksiä en sinulle missään hahmossa kirjoita salaa...niinkuin käsitit.enkä ole tuo seleffi.
Vai olet tuhat kertaa älykkäämpi kuin minä?hah!saat olla minun puolestani.
Jos se sinulle tärkeää...ei se ole nuuta kuin isoissa ongelmissa ja pahaa oloaan purkaa sopiviksi katsomiinsa kristittyihin inhokkeihinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei se ole nuuta kuin isoissa ongelmissa ja pahaa oloaan purkaa sopiviksi katsomiinsa kristittyihin inhokkeihinsa.
Olen samaa huomioinut. Katkera on ja pahaa oloaan purkaa Selefiin ja sinuun. Olen iloinen sisaren ja veljen oikeasta tiestä, joka on pyhä tie iankaikkiseen elämään. Älkää katkeroituko saatanan hyökätessä. Kun vihollinen käy sotaa, on merkki siitä, että olette Jeesuksessa
- Anonyymi
Tämä Lightning-nimimerkkiä käyttävä henkilö näyttäisi nykyään kovasti pyrkivän hallitsemaan näitä keskusteluja, joihin osallistuu alentamalla muita kirjoittajia ja korottamalla siten itseään. Ateisteillahan on yleensäkin sellainen tapa keskusteluissaan uskovien kanssa.
Hän selkeästi yrittää verbaalisin tempuin alentaa uskovat kirjoittajat joko älyltään vajavaisiksi tai tavalla tai toisella jotenkin epärehellisiksi kirjoittamisissaan - tai sekä että, molemmiksi. Itsensä hän yrittää näin, siis muut alentamalla, saada korotettua lukijoiden silmissä keskustelun ainoaksi älykkääksi ja älyllisesti rehelliseksi totuuden puhujaksi.
Uskovilla kirjoittajilla on siten syytä varoa tuota Saatanan ansaan langennutta ihmisparkaa ja miettiä tarkkaan, mitä hänelle vastaa tai kannattaako vastata mitään, kun tuo kuvailemani toimintamalli näyttäisi kuitenkin jatkuvasti toistuvan hänellä. No, sama juttuhan se on tietysti muidenkin näillä kristinuskon palstoilla aggressiivisesti käyttäytyvien ateistien suhteen.- Anonyymi
Jaa, täälläkö taas ateistit paukuttelee henkseleitään ja pitää itseään maailman fiksuimpina olentoina? Kaikki muut on sitten tietysti taikauskoisia tomppeleita, ja vain he itse ovat valaistuneita järjen jättiläisiä. Kuulostaa ihan siltä samalta ylemmyydentuntoiselta jargoniilta, jota ne väittävät vihaavansa muissa.
Mutta eihän sitä nyt voi itseään kyseenalaistaa, sehän ois liian epätieteellistä! Kaikki muut on väärässä, paitsi tietenkin ne, jotka toistaa samoja "viisauksia" omasta kuplastaan. Kannattaisko välillä kattoo peiliin ja miettiä, onko se oma ylivertainen asenne just sitä, mistä muita syytät?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1292271Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1871099Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo99963Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa385898- 53801
- 46789
- 56768
Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi267766- 84763
- 51713