Nämä puoltaa Sähköautoa
1.Kun ajaminen on todella halpaa (kun kotona lataa)
2. saa vähän ajetun loisto luokan auton halvalla (Nopean arvon alennuksen takia)
3.Akun rikkoutuminen saattaa tuhota kaikki vuosien aikana tulleet säästöt ,eikä riitä. Mutta otin riskin Riskinä on myös sähkömoottorit mutta onhan polttomoottori autoissakin kuluvia osia joten sitä en pidä ongelmana.
-Sähköauton akun valmistaminen vie kuulemma noin 10000 litraa Dieseliä (kaivoksella kun suurilla koneilla malmia louhitaan)
-Kun Halvalla Pörssi sähköllä pääasiassa ladataan (tuulisähköä kun on paljon linjoilla)
pitää muistaa että tuuli sähkö tuotetaan melko pitkälle Dieselillä.
Tuulivoimaloiden rakentaminen ,huolto ja purku vaatii niin paljon Dieseliä
suhteessa tuotettuun sähköön että mitkään muu sähköntuotanto ei vaadi niin
paljon Dieseliä sähkön tuotantoon joten ajaminen syö yhtä palljon Dieseliä kuin
akun valmistukseen on käytetty sitä.
Tein laskelman että jos Diesel auto syö 6 litraa dieseliä
Jos sähköautolla 10 vuodessa ajaa 333.000 km niin silloin vasta ollaan tasoissa dieselin kulutuksessa .Mutta kun asiassa on se ongelma että tässä vaiheessa pitää viimeistään uusia sähköauton akku joka maksaa +30.000,- euroa
Niin laskelmat lähtee alusta asti uusiksi silloin. Ja on taa asettava toiset 333.000km että ollaan tasoissa päästöissä . Ja että säästöä tulee jotta saa akun maksettua.
Eihän tässä ole mitään järkeä koko touhussa !
Miksi valtio tukee kannattamatonta hommaa joka ei vähennä päästöjä ollenkaan.
Tämähän on hölmöläisten hommaa !
Pitää muistaa laskelmissa vielä se että nykyajan Diesel autot on erittäin vähäpäästöisiä toisin kuin kaivos autot ja kaivinkoneet ja tuulivoimalaoiden rakennuksessa ja huollossa ym. käytettävät koneet.
Eli oikeasti sähkö auto saastuttaa paljon enemmän todellisuudessa Diesel hiukkas päästöjä taivaan tuuliin... Silläkään ei ole mitään merkitystä päästetäänkö päästöjä täällä vai maapallon toisella puolen kun tuulet levittää ne maan ilmakehään tasaisesti loppujen lopuksi.
Sähkö autot on kyllä hyviä jos ajaa kohtuullisia matkoja ja voi kotona ladata ja talvella lämpimässä tallissa pitää jolloin toiminta matka ei niin paljon putoa.
(siinäkin kansalle valehdellaan surutta kun sanotaan että se putoaa puoleen)
Se ei pidä paikkaansa,jos sähköautoa pitää kylmässä pakkasella ja ajaa lyhyitä matkoja useita kertoja päivässä sähkön kulutus voi kasvaa 5 x ilmoitetusta siis toiminta matka voi olla vain 20 % luvatusta. Tämä on totuus . Mutta sitä voi muuttaa pitämällä autoa lämpimässä tallissa jolloin ero on kulutuksessa talvi aikaan kuin yöllä ja päivällä.
Pitää muistaa että Sähköautot aiheuttaa myös sotia kun kaivoksista soditaan ja ympäristön saastuttamista kaivos alueilla ja nyt näyttää että Kauppasotakin maailmaan tulee niiden takia.
Kunhan vaan ei 3.maailmansota vaan alkaisi sähköautojen takia.
Ympäristö syillä Sähköautoja ei kannata puolustella muussa kuin parkki halleissa ajoa siellä ne ei saastuta niin paljon kuin polttomoottori autot koska saasteet menee kaivos alueille ja tuulivoimala tuotanto aluille...
Mutta varmaan sähköauto on tulevaisuutta koska ne on halvempia valmmistaa ja helpompia huoltaa vielä kun akku ongelma ratkaistaan ,uskon että sekin ratkaistaan vielä että sen voi valmistaa vähemmällä Dieselillä ja kuluilla ja että autoihin saadaan pidempi toiminta matka ja nopeampi lataus aika tien päälle jos sattuu että reissuun niillä joutuu lähtemään. Nyky sähköautolla ei viitsi pidemmälle lähteä,rätti citroenkin on silloin nopeampi kulkine pitkällä matkalla.
VALEHTELU VAAN PITÄISI ASIAN YMPÄRILLÄ LOPETTAA !
ps. SITTEN VIELÄ TOINEN TOOTUUS LADATTAVAT HYBRIDIT ON AIVAN KAUHEITA KEKSINTÖJÄ JOITA KENEKÄÄN EI KANNATAISI OSTAA MISSÄÄN TAPAUKSESSA EI UUTENA EIKÄ KÄYTETTYNÄ.
Sähköauto syö yllättävän paljon Dieseliä
4
207
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäisi se vielä ottaa huomioon sähköauto intoilussa että kun ne aiheuttaa pörssisähkön hinnan heiluntaa ,niiin sillä voi olla vaikutusta isoihin teoollisuus investointeihin Suomessa kun kannatavuus laskelmia tehdään .
Eihän kannatamatonta liiketoimintaa kannata tehdä missäään maassa ,koska se ei tuota valuuttaa joka tuotannon tarkoitus on !- Anonyymi
Varmaan totta joka sana ja kun ottaa huomioon myös sen, että sähköauto on puolta raskaampi saman kokoista pensa-autoa, niin teiden, katujen ja renkaiden kuluminen, sekä niistä lähtevä rengas ja asvaltti pöly, on puolta runsaampaa. Tottakai kuopat ja kulumis raiteet kun ovat puolta syvemmät, niin niiden korjauskustannukset ovat yks yhteen auton painon kanssa, eli puolta kalliimmat.
- Anonyymi
Höyryvoima ja häkäpönttö ovat tätä päivää.
- Anonyymi
Kyllä diisel on tätä päivää, vaikka se ei siltä näytä, paras ja vähäpäästöisin moottorivaihtoehto kun kaikki asiat lasketaan. Käytännössä nykydiesel on turvallisin ja varmin värkki maailmaa vastaan. Suurin osa tutkijoista on samaa mieltä, mutta aika on sellainen, että he eivät uskalla sanoa sitä ääneen. Sillä sen sanominen voi johtaa jopa työpaikan menettämiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!992218- 841955
- 511543
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481486- 1531466
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481364Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441294Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261156- 1091095
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251074