Ruotsi-viikko kaupassa

😋🍨🇸🇪 lukiessani tuon otsikon tuli mieleeni mustikkajäätelö ja yksittäispakattu pakastettu pippuripihvi. No ainakin jätskiä näyttää tulevan tarjolle. Paras tapa syödä mustikkajäätelöä on pehmittää sitä ensin hiukan huoneenlämmössä ja sitten dipata perunalastuja siinä. Nam.

15

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustikkajäätelöö? Ai mutta eiks tossa kuningattaressakin oo, että varmaan ihan hyvää. Ruotsi viikko kuulostaa kivalta. Ruotsissa on kaikkee hienoo, arkkitehtuuri, musiikki, ai no hapansilakka ei kyllä. Mutta oispa täälläkin ruotsiviikko, innolla odotan ens kesän ruotsin matkaa. Ehkä ens viikollakin käväsen, kun on talviloma.

      • Anonyymi

        Lidl on ottanut käyttöön Ruotsi viikon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lidl on ottanut käyttöön Ruotsi viikon.

        Aivan juu, heillähän olikin niitä teemaviikkoja.


      • Ällällä alkavassa kaupassa on tällä viikolla Ruotsi-viikko. Ruotsissa on ollut jo pidempään Suomi-viikko. Täytynee käydä katsomassa mitä on tarjolla.
        "Ruotsi-viikolla myymälöiden hyllyihin ilmestyy muun muassa janssoninkiusausta, mätikastiketta, näkkileipää, hedelmäkala-karkkeja, ja mustikkajäätelöä. Ruotsissa valmistettuja tuotteita tulee myyntiin noin 30 erilaista. "


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Ällällä alkavassa kaupassa on tällä viikolla Ruotsi-viikko. Ruotsissa on ollut jo pidempään Suomi-viikko. Täytynee käydä katsomassa mitä on tarjolla.
        "Ruotsi-viikolla myymälöiden hyllyihin ilmestyy muun muassa janssoninkiusausta, mätikastiketta, näkkileipää, hedelmäkala-karkkeja, ja mustikkajäätelöä. Ruotsissa valmistettuja tuotteita tulee myyntiin noin 30 erilaista. "

        Hieno homma, meenkin kattomasn kun pääsen töistä.


    • P.S Pakastelihapullat+muussi pakkauksesta joku oli syönyt yhden lihapullan ennen pakkaamista.

      • Anonyymi

        🤣tullut nälkä selvästi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        🤣tullut nälkä selvästi...

        Molemminpuolin paketin ulkopuolella oli kuva sisällöstä. Muussia ja vihanneksia oli sama määrä, kuin kannessa, mutta lihapullia oli yksi vähemmän kuin kuvassa.😅


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Molemminpuolin paketin ulkopuolella oli kuva sisällöstä. Muussia ja vihanneksia oli sama määrä, kuin kannessa, mutta lihapullia oli yksi vähemmän kuin kuvassa.😅

        L kauppa säästää kun jättää yhden lihapullan pois..🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        L kauppa säästää kun jättää yhden lihapullan pois..🤭

        Ne eivät olleetkaan ruotsalaisia lihapullia vaan tanskalaisia. Vaikea löytää nykyisin se valmistusmaa paketin kyljestä.


    • Anonyymi

      Ruotsalaiset (ja suomenruotsalaiset) on terveellisen kotiruuan ja nälkäkidutuksen kuningaskunta. Katsoin ohjelmaa jossa Donnerin poika morsiamineen remontoi vanhaa taloa ja söivät siinä pinaattikeitot ihan ruuaksi muuta ei kuulemma irronnut sanoi morsian🤣 kyllä hymy hyytyisi jos remppaan taloa ja saan sitten syödä jonkun pinaattikeiton vaan ruuaksi eikä muuta ole ostettu. Oli viimeisen jakson häissä sulhanen heiveröisen ja nälkiintyneen näköinen ryhti kumarassa. Ilkeetä, todella ilkeetä.

      • Kotiruoalta tuo lihapulla-annoskin maistui. Yhtä huono ruskeakastike kuin mun tekemä (siksi en sitä koskaan teekään). Aiemmin lentokoneissa lipun hintaan kuului sapuska. Ruoka oli hyvää paitsi Osloon lennettäessä saatiin pinaattikeittoa. Ei ollut edrs sitä kanamunaa siinä mukana. Jälkeläinen inhosi pinaattikeittoa eikä syönyt. Pyysin lentoemoilta hänelle ylimääräisen voileipäkeksiannoksen.

        On se nainen ollut kummallinen kun ei edes kunnon ruokaa tarjonnut toisen tehdessä raskasta työtä. Se pinaattikeittokin varmaan einestä. Laittoi varmaan miehen vegedietille.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Kotiruoalta tuo lihapulla-annoskin maistui. Yhtä huono ruskeakastike kuin mun tekemä (siksi en sitä koskaan teekään). Aiemmin lentokoneissa lipun hintaan kuului sapuska. Ruoka oli hyvää paitsi Osloon lennettäessä saatiin pinaattikeittoa. Ei ollut edrs sitä kanamunaa siinä mukana. Jälkeläinen inhosi pinaattikeittoa eikä syönyt. Pyysin lentoemoilta hänelle ylimääräisen voileipäkeksiannoksen.

        On se nainen ollut kummallinen kun ei edes kunnon ruokaa tarjonnut toisen tehdessä raskasta työtä. Se pinaattikeittokin varmaan einestä. Laittoi varmaan miehen vegedietille.

        Ehkä se mies tykkäsi tuommoisesta kidutuksesta, oli niin rakastunut, niin rakastunut.. Varmaan hyvin menee ruuanvaihtoviikot, kun sekä suomalainen ja ruotsalainen kotiruoka samanlaista mautonta litkua. Ruotsalaisilla iljettävältä dunkkaavat kalaruuat ja suomalaisilla läskisoossi. Valitsen kotimaisen jos on pakko, ainakin sitä saa mättää kunnolla ja minustakin on kasvanut iso ja vahva ihan sillä niin.jajaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se mies tykkäsi tuommoisesta kidutuksesta, oli niin rakastunut, niin rakastunut.. Varmaan hyvin menee ruuanvaihtoviikot, kun sekä suomalainen ja ruotsalainen kotiruoka samanlaista mautonta litkua. Ruotsalaisilla iljettävältä dunkkaavat kalaruuat ja suomalaisilla läskisoossi. Valitsen kotimaisen jos on pakko, ainakin sitä saa mättää kunnolla ja minustakin on kasvanut iso ja vahva ihan sillä niin.jajaja

        Ja sen vielä sanon, ettennä ite päästäisi nälkäistä ja väsähtänyttä ja ehkä vielä kokematontakin remonttikaveria sirkkelillä ajelemaan. Eli ei ihan järki leikannut siinä. Ja hermoille käy nälkiintyminen onko se nyt kiva kaveri joka nälkäkiukussa kaiken päivää ja yötä otsa rypyssä ja riidanhaluisena.

        Et ei. En aio ostaa, pitäkööt kalapullansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se mies tykkäsi tuommoisesta kidutuksesta, oli niin rakastunut, niin rakastunut.. Varmaan hyvin menee ruuanvaihtoviikot, kun sekä suomalainen ja ruotsalainen kotiruoka samanlaista mautonta litkua. Ruotsalaisilla iljettävältä dunkkaavat kalaruuat ja suomalaisilla läskisoossi. Valitsen kotimaisen jos on pakko, ainakin sitä saa mättää kunnolla ja minustakin on kasvanut iso ja vahva ihan sillä niin.jajaja

        Norjalaisten pöperöt ovat aika kammottavia. Melkein kaikessa on pahalta haisevaa valaanrasvaa. Kerran ostin sellaista margariinia ja paistoin pikkuleipiä. Ne menivät roskiin ilman maistamista. Uunia pesin viikon ennenkuin sain hajun pois. Norjassa ei ole kinkkua, eikä kalkkunaa jouluksi. Niitten jouluherkku on rasvainen siankylki luineen paistettuna. Lihatiskill haisee joulunaikaan niin pahalta, että se piti kiertää kaukaa. Siellä oli sen kyljen lisäksi myytävänä kuivattua naudanlihaa, joka lemusi samalta kuin ruotsalaisten hapansilakat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe