Solar kiinalyhty / aurinkokennovalaisin pyöreä valkoinen

Anonyymi-ap

Ei ulkokäyttöön. Kahden vuoden aikana olen hankkinut näitä kymmenkunta. Hylkyprosentti on 30% eli kolmasosa ei toimi paketista otettuna lainkaan. Ne jotka toimivat, eivät ole edes roisketiiviitä vaan vesi pääsee laitteen sisään ripustuslankojen juuresta ja aurinkokennon juuresta. Laitteen sisällä se aiheuttaa kontaktipintojen ruostumisen. Vesireiät eivät auta tässä. Oma ajatukseni oli alunperin laittaa ne tolppaan jossa kesäisin oli 3 kukka-amppelia ja talvisin nämä valot. Kokeilin jopa silikonilla tiivistää läpivientejä ennen käyttöönottoa, huonolla menestyksellä. Sinänsä konsepti on toimiva. Kennon teho riittää lataamaan 300 mAh akun niin että se loistaa puoleenyöhön saakka. Testasin myös akun vaihtamista 5x tehokkaampaan, valo riittää auringonlaskusta auringon nousuun parin päivän ajan.
Isoin ongelma on vesi. Kaikki mikä menee sisälle, jää sisälle.

3

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiinalaisten aurinkokennovalaisinten ongelmat ovat juuri nuo, vesitiiviyden puute ja ruostuminen.

• Anonyymi

Mitä muuta näin tärkeää aloittajan mielessä pyörii ??

• Anonyymi

Niin, Litium / li-ion akkuja ei saa, eikä voi ladata pakkasella. Itse en uskalla kiinanlitiumja laittaa pakkaseen latautumaan, voi talo palaa. Nuo on tarkoitettu maihin joissa ei pakkasta ole. Ja itsekkin mainitset että, ei ulkokäyttöön.
      Osta Osram sensor 4,9w lamppuja niissä on hämäräkytkin ja vievät sähköä talviaikaan 4,5 kwh/ kk ovat vielä kirkkaatkin. Lisätietoa > keskustellaan sähköstä > mökkipenan pösä mökille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1516
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1268
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1022
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      863
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      863
    7. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      40