Lahkolaisesta Ekumeenikoksi

Rauhan tervehdys.

Siinä kun helluntailaiset olivat ennen jopa legalismissa suhteessa pyhitykseen ja erottautumiseen, niin heiluri on heilahtanut toiseen laitaan, jossa ollaan mitä maailmaa syleilevimpiä tänä päivänä.

Tämä heiluri liike on näkynyt myös siinä, että kun ennen aikaa helluntaisaarnaaja K.A. Pohjakallio julkaisi ylpeästi otsikoidun kirjan LAHKOLAINEN (1945, viimeinen painos 1983), niin helluntaikirkon myötä käännyttiin ekumeniaan etsimään yhteyttä roomalais-katolilaisuuteen ja ortodoksisuuteen.

"Miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?" — 2. Korinttolaiskirje 6:16

Miten ekumenia syntyi, mitä se tekee ja mitä Raamattu sanoo Ekumeniasta sekä sen vastakohdasta Ekklesiasta?
https://www.youtube.com/watch?v=ZyLEexLNUkU

Siunauksin, MM.

47

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Rauhan tervehdys.

Kun tulin uskoon, tuuli heitti alas taloni katolta antennin ja lakkasin seuraamasta YLEä, MTV:tä ja muita kanavia. En näe mitään tarvetta avata tuota sontaluukkua uudelleen, kun olen seurannut mikä ideologia siellä nykyään takana vallitsee.

Sen tapa uutisoida on kuin "piru lukisi Raamattua", että sieltä täältä otetaan jotakin, mutta vääristellään saa tarkoitushakuisisesti jonkin valheellisen agendan mukaisesti, eikä koskaan kerrota koko totuutta.

Sitä vastoin kannattaa itse kuunnella, itse opiskella ja itse tehdä johtopäätökset, eikä uskoa noita "asiantuntijoita" sokeasti, jotka usein ovat aktivisteja eivätkä tiedä mitä varmaksi väittävät.

Eurooppa elää nyt aikaa, josta George Orwell kirjoitti kauan sitten: "Sota On Rauhaa. Vapaus On Orjuutta. Tietämättömyys On Voimaa", koska Euroopan ytimestä tulee nousemaan Antikristus viimeisinä päivinä uudelleen rakentuneen Rooman imperiumin raunioiden päälle.

Siunauksin, MM.

• Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Rauhan tervehdys.

Kun tulin uskoon, tuuli heitti alas taloni katolta antennin ja lakkasin seuraamasta YLEä, MTV:tä ja muita kanavia. En näe mitään tarvetta avata tuota sontaluukkua uudelleen, kun olen seurannut mikä ideologia siellä nykyään takana vallitsee.

Sen tapa uutisoida on kuin "piru lukisi Raamattua", että sieltä täältä otetaan jotakin, mutta vääristellään saa tarkoitushakuisisesti jonkin valheellisen agendan mukaisesti, eikä koskaan kerrota koko totuutta.

Sitä vastoin kannattaa itse kuunnella, itse opiskella ja itse tehdä johtopäätökset, eikä uskoa noita "asiantuntijoita" sokeasti, jotka usein ovat aktivisteja eivätkä tiedä mitä varmaksi väittävät.

Eurooppa elää nyt aikaa, josta George Orwell kirjoitti kauan sitten: "Sota On Rauhaa. Vapaus On Orjuutta. Tietämättömyys On Voimaa", koska Euroopan ytimestä tulee nousemaan Antikristus viimeisinä päivinä uudelleen rakentuneen Rooman imperiumin raunioiden päälle.

Siunauksin, MM.

Seuraan itse ainaki 12 USAn lähdettä sekä trumpmyönteista ja kriittistä ja siltä väliltä. Näin saa kuvan miten Trumpulla menee. Tietenkään salaisia asioita ei kerrota esim mitä mies teki Moskovassa aikoinaan ja millaiset suhteet ja rasitteet jäi. Nämä voi säteillä nykyiseen käytöksensä

Kun lukee yltiöpositiivisia ennusteita tumppilaisuudesta ei voi kuin kauhistua kun vertaa siihen pahaan mitä käy. Loistelias GzzaTrumpRiviera kultaisinen trumppatsaineen odottaa. Jos kritisoi Trumpia tämän kannattaja sanoo että luet liikaa CNN ja iltalehtiä. Trumphan tekee äärettömän hienosti kaiken. Monet trumpparit onkin korjanneet näkemyksiään.

Trumpin on alfauroksena sanottu elävän 13.11.2036 asti.

• Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Rauhan tervehdys.

Siunauksin, MM.

"Sitä vastoin kannattaa itse kuunnella, itse opiskella ja itse tehdä johtopäätökset, eikä uskoa noita "asiantuntijoita" sokeasti, jotka usein ovat aktivisteja eivätkä tiedä mitä varmaksi väittävät."

Ei kukaan ole pakottanut sinua uskomaan sokeasti mitään asiantuntijoita, mutta esim tuo Ylen "Kuinka Venäjä koukutti Trumpin?" selittää kyllä aivan loistavasti Trumpin käytöstä. Eikä sen kuuntelemiseen tarvita antenneja tai TVtä, sillä nytkin sinulla on nettiyhteys, kun kirjoittelut näitä ylistysjuttujasi Trumpista.

Sen sijaan sinun kuvauksillasi Trumpista ja hänen käytöksestään ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Trump on patologinen valehtelija ja rikollinen, joka teeskentelee olevansa kristitty.

Yle Areenan kuvaus Trumpin elämästä todistaa sen, että hänen on mahdotonta olla kristitty ja voin perustella sen, miksi näin on, mutta parempi olisi, että katsoisit itse ja kertoisit oman näkemyksesi.

https://areena.yle.fi/1-72849572
        Donald Trumpin paluu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sitä vastoin kannattaa itse kuunnella, itse opiskella ja itse tehdä johtopäätökset, eikä uskoa noita "asiantuntijoita" sokeasti, jotka usein ovat aktivisteja eivätkä tiedä mitä varmaksi väittävät."

Ei kukaan ole pakottanut sinua uskomaan sokeasti mitään asiantuntijoita, mutta esim tuo Ylen "Kuinka Venäjä koukutti Trumpin?" selittää kyllä aivan loistavasti Trumpin käytöstä. Eikä sen kuuntelemiseen tarvita antenneja tai TVtä, sillä nytkin sinulla on nettiyhteys, kun kirjoittelut näitä ylistysjuttujasi Trumpista.

Sen sijaan sinun kuvauksillasi Trumpista ja hänen käytöksestään ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Trump on patologinen valehtelija ja rikollinen, joka teeskentelee olevansa kristitty.

Yle Areenan kuvaus Trumpin elämästä todistaa sen, että hänen on mahdotonta olla kristitty ja voin perustella sen, miksi näin on, mutta parempi olisi, että katsoisit itse ja kertoisit oman näkemyksesi.

https://areena.yle.fi/1-72849572
        Donald Trumpin paluu

Onko joku väittänyt Trumpin olevan kristitty? Näitä asioita johdetaan onneksi Jumalan valtaistuimelta. Nyt varmaan aletaan olosuhteiden pakosta rakentamaan EU:n supervaltaa, jonka sotavoimat tulevat niin vahvoiksi, että sanotaan: "Kuka voi sotia sitä vastaan?" (Ilm. 13:4).

Luonnollisesti kaikki rakennetaan hyvän nimissä. Inhimillisesti ymmärrettävää, että halutaan rakentaa armeija turvaamaa rauhaa. Mutta lopultahan sen luonne paljastuu, ja se osoittauttuu historianhirveimmäksi pedoksi, jonka Daniel näki. USA:lta leikataan siivet. Nämä on Jumalan johtamia asioita. Siksi kaikki vaikuttaa aina niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.

• Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Rauhan tervehdys.

Siunauksin, MM.

"Kun tulin uskoon, tuuli heitti alas taloni katolta antennin ja lakkasin seuraamasta YLEä, MTV:tä ja muita kanavia. En näe mitään tarvetta avata tuota sontaluukkua uudelleen, kun olen seurannut mikä ideologia siellä nykyään takana vallitsee."

Ja mistähän sinä sitten seuraat Suomen uutisiakaan, mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu?

Tuo on kyllä aivan oiva tapa pitää itsensä täydellisessä disinformaatiokuplassa tietämättömänä mitä maailmalla oikeasti tapahtuu ja ymmärtämättä asioiden todellisia taustoja, kun seuraa vaan jotain Trumpin Social Truthia tai muita hörhöjen "uutiskanavia".

Vai oletko kenties siirtynyt jo seuraamaan suoraan Kremlin uutiskanavia? Ihailemasi "rauhanmies" Trumppi nimittäin saa toimintaohjeensa suoraan toveri Putinilta ja nyt he ovatkin yhdessä Wladimirin kanssa päättänet pistää Ukrainan sodan aloittaneen juutalaisen natsin Zelenskiyn polvilleen ja pakottaa tämän sotaisan diktaattorin rauhaan, jotta toveri Putin kykenisi vetämään puolustusjoukkonsa pois Ukrainan maaperältä.

Näin rauhanmies Trumppi suojelee...tai siis ainakin yrittää suojella...Ukrainan brutaalin hyökkäyksen kohteeksi joutunutta Venäjää myös muun sotaisan ja vallanhaluisen Euroopan tulevilta hyökkäyksiltä...myös Suomen aggressioilta rauhaa rakastavaa naapuriaan Venäjää kohtaan.

Selvää on kuitenkin, että Trumpin tukitoimet eivät ole riittäviä Venäjän suojelemiseksi, vaan hyvin suurella todennäköisyydellä Venäjä joutuu myöhemminkin turvautumaan erikoisoperaatioihinsa suojautuakseen eurooppalaisten brutaaleilta hyökkäyksiltä.

Kuinka sinä muuten voit asua näin aggressiivisessa ja disinformaatioiden täyttämässä maassa kuin Suomi on? Kannattaisikohan sinun harkita muuttoa Venäjälle, jossa nämä disinformaatiokanavat ovat kiellettyjä, eivätkä pääse aivopesemään ja manipuloimaan kansalaisia kuten täällä Suomessa? Siellä kuunnellaan ainoastaan Kremlistä tulevia totuudelle perustuvia uutisia.

Tässä näyte Kremlin sivistyneestä uutisoinnista ja siitä, miten Venäjällä iloitaan Trumpin aloittamasta aivan uudesta totuudelle perustuvasta poliittisesta kulttuurista.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011067820.html

"Venäjän ulkoministeriön edustaja Marija Zaharovan mukaan Yhdysvaltain presidentti Donald Trump osoitti maltillisuutta, kun hän ei lyönyt Ukrainan presidenttiä Volodymyr Zelenskyiä presidenttien tapaamisessa Valkoisessa talossa.

Se, miten Trump ja Vance pidättäytyivät lyömästä tuota törkimystä, on itsehillinnän ihme, hän kirjoittaa viestipalvelu Telegramissa.

----------------------------------------------------------------------------

Venäjällä iloittiin Valkoisen talon keskustelun saamasta käänteestä. Venäjän entinen presidentti ja nykyinen turvallisuusneuvoston varapuheenjohtaja Dmitri Medvedev haukkui Ukrainan presidenttiä sosiaalisessa mediassa ”röyhkeäksi siaksi”.

– Röyhkeä sika sai viimein kunnon läimäyksen ovaalihuoneessa. Ja Donald Trump on oikeassa: Kiovan hallinto ”pelaa uhkapeliä kolmannella maailmansodalla”, Medvedev kirjoitti X:ssä."

• Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Rauhan tervehdys.

Siunauksin, MM.

Entä rintaprofetia a traktori. Ja pahviloota

• Anonyymi

Aloittajassa on väärä henki. Aloitus on samaa tasoa kuin hänen aikaisemmat aloitukset. Helluntaikristitty ja kristitty uudistuu päivä päivältä. Snl. 4:18, Kol.3.9,10, Ef. 4:20-23. Jeesus on antanut uskoville kirkkauden, Joh.17: 22. Lue itse raamatun paikat. En toista niitä tässä. Katoliset saavat toimia kuten haluavat. Emme todella puutu heidän tekemisiin. En tunne aloittajaa. Mutta on hyvin todennäköista että hänet on potkaistu pois helluntaiseurakunnasta. Siitä katkeruus. Jumalan kirkkaus, elävä vesi eivät vaikuta hänessä.

• Anonyymi

Uskovat eksyy kun ovat hyljänneet Jumalan Sanan Vanhan Testamentin ja lukevat ainoastaan Paavalin kirjeitä.
      Eivät tunne Jumalaa jota kuvataan VTssä. Yrittävät vain ymmärtää kirjeiden selityksiä.
      Kirjeet ovat hyvä asia kun selitetään uskoon tuloa ja pelastusta. Mutta Jumalan oppii tuntemaan vain VTn kautta kuten Hänet oppi tuntemaan Jeesuksen ajankin uskovat sieltä, VTstä.

Jos Paavali eläisi tänään niin hänet olisi potkittu pois kaikista seurakunnista sen ehdottomuuden takia jolla hän kielsi palvomasta rahaa ja maailmaa.

• Anonyymi

Hellarien heiluri heilahti kun he perusti oman kirkon.
      He halusi olla suuria muiden kirkkojen rinnalla. Liittyivät näin kirkkojen liittoon ekumeniaan pois Jumalan liitosta.
      Palvovat rahaa ja maailmanmielisyyttä. Eksyvät muissakin asioissa tietenkin sen seurauksena.

• Rauhan tervehdys.

Yksi vahvasti ekumenisoitunut yhteisö on Patmos Lähetysjärjestö, jossa samanlainen heiluriliike on tapahtunut myös radikaalisti, niin että siinä kun Meller opetti vielä aikanaan että paavin kirkko on paha, niin nyt katolilaisuuden agitaattori Emil Anton otetaan toistamiseen matkaoppaaksi Maltalle - umpikatolilaiseen maahan - jossa matkan aikana tutustutaan reliikkeihin ja roomalais-katolisiin kirkkoihin.
      https://www.patmos.fi/artikkelit/malta-odottaa-helluntaimatka-maltalle-7-11-6-2025/

Toinen vahva esimerkki tulee ääri-äärikarismaattisesta Ruotsin Livets Ordista, josta meilläkin on käynyt eksyttäjiä mm. Seinäjoen helluntaikirkossa, sillä tämä Ulf Ekman hyppäsi katolilaisuuteen vaikka vastusti sitä vielä 1980-luvulla protestoimalla kadulla paavin vierailua Ruotsiin.
      https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/shokista-seikkailuun-ulf-ekmanin-tie-katoliseen-kirkkoon/

Radio Dei näyttää kovasti kosiskelevan katolilaista kirkkoa, kun tuossa artikkelissa ei ollut minkäänlaista kritiikkiä ja kanavalla onkin katolilaisia ohjelmia jo ollut tovin aikaa.

1980-luvulla ei yksikään katolilainen olisi päässyt puhumaan vapaiden suuntien seurakuntiin, mutta nyt roomalais-katolinen Timo Soini on käynyt laajamittaisesti herätysliikkeiden kokouksissa puhumassa.

Siunauksin, MM.

• Anonyymi

Jaa-a. Kommenttisi vaatii tosiasioihin perustuvaa lisävalaistusta, jollet halua olla panettelija.

Kyllä, Seinäjoen helluntaiseurakunnassa on käynyt JUMALAN voimallisesti käyttämiä pastoreita Uppsalan Livets Ordista. Heistä olen kuullut useasti Carl-Gustaf Severiniä, joka oli JUMALAN voimakkaasti käyttämä mies Neuvostoliiton romahdettua ja jo sitä ennen. Ulf Ekmanin MYÖHEMMIN tekemät (huonot) ratkaisut eivät tee tyhjäksi sitä, mitä JUMALA Severinin ja muiden kautta teki sitä edeltäneinä vuosikymmeninä Venäjällä.

1980-luvulla "OIKEAOPPINEN" Suomen helluntailiikekin kertoi Ruotsin Livets Ordin virheistä. Joo, olihan niitä virheitä kyllä. Mutta samaan aikaan kun Suomen helluntailaiset keskittyivät (pysähtyneisyydessään) arvostelemaan Ruotsin Livets Ordia, niin JUMALA käytti Ruotin Livets Ordia TODELLISEN EVANKELIUMIN tuomisessa Venäjän kadotetuille miljoonille. Suomen arvostelijoilla riitti aikaa oikeaoppisuudelle ja arvostelulle, mutta ei löytynyt niitä, jotka olisivat lähteneet Venäjälle Karjalaa pidemmälle. Kiitos Jumalalle niistä Karjalaan lähtijöistäkin, mutta Suomen 1980-luvun HAISEVAN ylpeät helluntailaiset eivät saaneet Jumalalta sellaista kutsua, jonka Jumala antoi Ruotsin Livets Ordille!

Joo, tämä ei ollut täydellinen analyysi Suomen helluntailiikkeestä 1980-luvulla, mutta kertoo kyllä siitä, mitä se oli suhteessa Ruotsin Livets Ordiin omassa oikeaoppisuudessaan - että Jumala voi ohittaa ne "OIKEAOPPISEMMAT" kriitikot, jotka arvostelevat niitä "VÄÄRÄOPPISEMPIA", ja käyttää niitä "VÄÄRÄOPPISEMPIA" ennemmin kuin niitä "OIKEAOPPISEMPIA".

• Nettipastoriksi ryhtynyt Mauno Mattila on Trumpin tunnettu ja uskollinen juoksukoira.

Mauno Mattila hyväksyy viattomien ja usein vielä syntymättömien lasten murhaamisen, kansanmurhan, kiduttamisen ja perheiden hajalle repimisen. Mauno Mattila ei kunnioita moraalisia ja eettisiä periaatteita, ei tunnusta ihmisten perusoikeuksia.

Mauno Mattilan toiminta on merkityksellistä vain ja ainoastaan hänen kaltaisensa saatananpalvojien keskuudessa, joihin myös Mattilan isäntä Donald Trump lukeutuu.

Mauno Mattilan jakamia linkkejä ei pidä missään nimessä avata, jos ei halua tulla osalliseksi Mattilan synteihin ja vääriin toimiin ihmisyyttä vastaan.

• Anonyymi

Jos ihminen viettää aikaansa huuhaan parissa ja on jo valmiiksi herkkä fanaattiselle disinformaatiolle niin sanotusti herkkäuskoinen ilman kunnollista kriittisyyttä, on mahdollista tällaisessa vapaassa maassakin joutua aivopesun uhriksi.

Toki ne alkumausteet on ollut jo aiemmin olemassa eli, että herkästi lähtee palvomaan kulttihahmoja, kuten trumppia...eikä halua nähdä epäkohtia, koska oman ajattelunsa on sitonut tähän...se edustamansa ideologia edustaa täydellisyyttä, jossa ei ole moitittavaa.

Uskon että jotkut miehet voivat ihailla ihmistä, joka julistautuu kuninkaan asemaan ja näkevät härskiyden vain hyvinä muutoksina. He itse haluaisivat olla samanlaisia kuin idolisoimansa johtaja.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ihminen viettää aikaansa huuhaan parissa ja on jo valmiiksi herkkä fanaattiselle disinformaatiolle niin sanotusti herkkäuskoinen ilman kunnollista kriittisyyttä, on mahdollista tällaisessa vapaassa maassakin joutua aivopesun uhriksi.

Toki ne alkumausteet on ollut jo aiemmin olemassa eli, että herkästi lähtee palvomaan kulttihahmoja, kuten trumppia...eikä halua nähdä epäkohtia, koska oman ajattelunsa on sitonut tähän...se edustamansa ideologia edustaa täydellisyyttä, jossa ei ole moitittavaa.

Uskon että jotkut miehet voivat ihailla ihmistä, joka julistautuu kuninkaan asemaan ja näkevät härskiyden vain hyvinä muutoksina. He itse haluaisivat olla samanlaisia kuin idolisoimansa johtaja.

Lightning

Hyvin sanottu.

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Yksisilmäinen on kuningas sokeiden keskuudessa.

• Anonyymi

Erehtymätön julistaja MM. Mies, joka ei tarvitse mitään veljesyhteisöä, jolle olisi jollain lailla tilivelvollinen; onhan hän kaikkien yläpuolella ja kykenee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

• Anonyymi

MULLA ON tuo Pohjakallion kirja "Lahkolainen" se oli ilmais-laarissa Helluntaiseurakunnas ja karismaattiset kirjat olivat 25-50 euroa uutuus-laarissa.. nyt PARAS ON ILMAISTA hengellisis piireis<3<3<3<3<3

• Anonyymi

Eikös helareiden herja pitäisi aloittaa homoista ja silloin kaikki mitä on tapahtunut myöhemmin on vain menoa parempaan suuntaan.

Tai tietenkin riippuu vähän siitä miltä suuntaukselta asiaa katselee.

Mutta ei ihmisen huoli ole mistään yhteisöistä eikä niihin oikein kukaan ihminen pysty yksin mitään vaikuttamaan vaikka miten yrittäisi ottaa maailman laidalta kiinni ja kallistella sitä.

Enemmin kannattaa lähestyä uskoa yksilön tasolta, miten ihminen pääsee Jumalan yhteyteen, miten saa Jumalan Pyhältä Hengeltä pyhityksen, rauhan, ilon, rakkauden ja ennen kaikkea sen Jumalan auliisti suoman viisauden. Niihin siunauksiin huomion kiinnittäminen ja niiden saaminen armon kautta Jumalalta on se mikä on uskossa vaikuttavaa, oli sitä sitten omalla kohdalla tai huomaa jonkin muun ihmisen olevan siten Jumalan kämmenellä.

Ei yleinen höyryäminen miten maailma makaa ole edes uskoa millään tavalla.

Maailmassa teillä on aina ahdistus sanoi eräs pyhä mies.

• Anonyymi

" miten saa Jumalan Pyhältä Hengeltä pyhityksen, rauhan, ilon, rakkauden ja ennen kaikkea sen Jumalan auliisti suoman viisauden."

Tojetaan tähän että anomasisella.

"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa."

Jumalan lapsijen syvän ja mieli kun on Jumalan varjelemallinen niin maailman ahdistus ei kiusaa, näin olen saanut huomata ja niin nuolliset Raamatun jakeelliset ymmärrän omaan kokemallisiini Jumalan rauhasta ja siinä varjeltuneena ollemisesta Jumalan aikaansaannoksellisuuvessa.

Jeesuksessa meillä on aina rauha. Mutta jos astumme siitä ulos niin ahdistus alkaa. Minäkin elin pitkällisesti kristitynä maailman ahdistamana, jossa ahtistus tuli syvänmeen ja mieleen tuskailemalla jumalattoman äitilleseni sokeutta ja kuuroutta Jumalan evankeliumia kohtaan. Olen nyt saaanut sen asijan suhteen armon tai ainakin pitkähkön ajallisen, jossa en enää kijullisoiju murheessa äitini tilanteen ja kulkusuuntansa Helvettiin aiheutamalle mielein ja syvänmein aluveen tuskalle. Vaikka käsillä seisoisin ja puhuisin evankelijumin niin ei silloinkaan se äitini antennittomaalliseen vastaanottimeen kuululmoi totuutena.

Iloitsen siitä että minulla on perhe kristityissä, veljijä, sisarija, ehkäpä äitikin jossain henkellinen on.

Selef Urge

• Anonyymi

Niin ei uskova ole mikään maailman järjestyksen luoja, vaan huolehtii siitä että omaa Pyhä Hengen, varjelee sen pysymistä itsessään ja näyttää niin hyvää esimerkkiä.

Alkuseurakunta joutui kokemaan kovia kun erosivat juutalaisuudesta ja alkoivat seuraamaan Jeesusta joutuen siten lakihenkisten silmätikuksi siten että siinä ei edes henkeä säästelty.

Eivät he silti olleet mitää pahaa mieltä juutalaisista, eivät vihanneet heitä eikä ajatelleet että me emme muuten selviä jos juutalaisia ei kansanmurhata. He toteuttivat vain uskoaan pahassa silloisessa maailmassa, joka ei sinällään ole miksikään muuttunut. Ihmishenki on aivan yhtä halpaa kuin silloinkin ihmisen mielessä.

Siten usko on suhde Jumalan Pyhään Henkeen, eikä maailma tapahtumiin.

• Anonyymi

Kyllä tietenkin helareidenkin moraali on saattanut matkan varrella turmelua muustakin kuin homostelusta. Eikä siitä herjaaminen ole enää oikein tässä ajassa sopivaa kun on ollut räsäskohut ja falloskohut.

Voi helareillakin olla sotaisia mietteitä, vaikka ei sellainen oikein käy uskova moraalin missään tilanteessa.

Jos alkuseurakunta olisi ajatellut sotaisasti, jos heillä olisi ollut sellainen mieli, että kun juutalaiset terrorisoivat alkuseurakuntaa, niin silloin juutalaiset voidaan hävittää, niin silloin holokausti olisi sen mukaa ollut aivan oikein ja jäänyt kaiken lisäksi vielä kesken.

Siksi uskovan on hyvä joskus ettei sotkeennut maailman politikkaan, vaan pyrkii siihen että pitää itsensä puhtaana.

• Anonyymi

Suuresti ihmietelen, miksi helluntailaiset kuolaavat luterilaisuuden perään? Helluntalaiiset ovat myyneet jo suurimman osan Sanan totuuksista voidakseen kaveerata luterilaisten kanssa. Sanan totuudet ovat nykyään vain mielipiteitä. Mutta on täysin selvää, etteivät luterilaiset luovu yhdestä ainoasta, alkuaan katolilaisesta pakanauskonnoista otetuista opeistaan.
      Koska ja minne asti pittä mennä ennen kuin helluntaiset ovat riittävän ekumeenia, Aivanko islamiin ja hinduismiin asti?
      Näin Israelista tuli portto, ja näin myös alkuseurakunta muuttui katoliseksi porttokirkoksi ja näin Sanaa myyskentelemällä ja Jumalan aarteista luopumalla myös helluntaseurakunnista tulee portto: Sinä otit korukalujasi, minun kultaani ja hopeatani, jota minä olin sinulle antanut, ja teit itsellesi miehenkuvia ja harjoitit haureutta niiden kanssa.

• Anonyymi

Tiedät miten tullaan. Tuleminen on erityistä nykyäänkin. Historia on sitä samaa demokratiaa vuosienkin mentyä.

• Anonyymi

Rauhasi on hieman ns harhauttava. Älä selitä.

• Anonyymi

Eihän uskossa minkään sanan tai käänösvirheiden mukaan kaveerata, vaan Hengen mukaan.

Olkoon teillä se sama Henki, mikä Jeesuksella Kristuksella oli.

Teidät tunnistaa minun opetuslapsikseni siitä että teillä on keskinäinen rakkaus.

Eikä siinä yhdistä se, että juuri näin on kirjoitettu, juuri näin minä näen tämän asian kun kaikki käänökset otan selville, vaan siitä kuvastuu se Henki mikä ihmisessä ja jos se ei käy yhteen ihmisten kanssa, niin kaveeraus on vähän kuin mitä Trump ja Zelenskyi harrasti. Kehuivat ensin kilvan toisiaan. Toinen miten urheita ovat sotimaan ja toinen miten hyvin olette siinä avustaneet. Mutta kun Henki ei ollutkaan sama, niin miten sitten kävi.

Mitään ekumeeniaa on turha edes yrittää harrastaa jos ei ole sama uskon Henki, vaikka olisi olevinaan jotain saamaa mieltä jostain kohtaa Raamattua joko käännösvirheiden kanssa tai ilman. Ei siitä mitään tule kuin ehkä hetken.

• Anonyymi

Ja vielä vähemmän mitään kaveerausta kannattaa edes unissaan ajatella jos toisella tai molemmilla on herjaamisen henki.

Vaikka herjatkin olisi samat, niin ei se silloin toimi millään mittakaavalla.

• Anonyymi

Jeesus ei rukoillut kristittyjen yhteyttä, vaan "jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun". Luterilaisten virallisen opin mukaan usko tulee kolmen kertaa vettä päälakeen sakramentin kautta, ja usko saaminen edellytetään toisten uskoa ja lähes aina myös toisten suostumusta. Jeesus ei rukoillut luterilaisten puolesta, vaan niiden puolesta joiden usko on syntynyt Sanan kuulemisesta. Luterilaisen opin mukaisessa uskoon tulossa ei tarvita eikä puhuta kuulemisesta eikä uudesti synnyttävästä evankeliumin Sanasta, vaan luterilaisuudessa maljan vesi antaa kaiken mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

• Anonyymi

Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
      Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
      Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.

• Anonyymi

Jos vaikka herjaajien ekumeniaa ehkä hetken toimisi että olisi yhteinen kiva herjaamisen aihe, niin tarvitse kuin vähän mielipiteen kääntyä, niin ollaan toistensa kimpussa.

Pian toinen herjaa, että olette homoudesta syntyneitä-mikä käytännössä mahdotonta- ja siitä vielä sekaisin kuin seinäkellot vaikka ette homostelisi.

Toinen herjaa, että uskonne on murhaajan äidistä syntynyttä ja ajaa sen asiaa, vaikka ette ketään enää tapa.

Sen jälkeen olisi sitten aika vaikea lyödä kättä päälle, että mitäs tässä, tuleehan sitä kaikkea sanottua, ollaan nyt olevinaan jostain vaikka samaa mieltä.

• Anonyymi

Koskaan ei Jumalan silmissä tule aikaa eikä hetkeä, jolloin Jeesuksen omien ptäisi lyödä kättä luterilaisten kanssa, uskosta osattomien kanssa ja harjoittaa yhdessä maailman ihmisten kanssa samaa uskontoa, ei koskaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koskaan ei Jumalan silmissä tule aikaa eikä hetkeä, jolloin Jeesuksen omien ptäisi lyödä kättä luterilaisten kanssa, uskosta osattomien kanssa ja harjoittaa yhdessä maailman ihmisten kanssa samaa uskontoa, ei koskaan!

mistäs olet saanut tuomiovallan, että joku luterilaisista on jumalattomia.

luulo- omasta kirkastuksesta ---si, voi olla harhaa itselläsi---- suusi tunnustuksen sanoituksen perusteella.

Ei Jumalan Valtakunta on sinun näköinen taivas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mistäs olet saanut tuomiovallan, että joku luterilaisista on jumalattomia.

luulo- omasta kirkastuksesta ---si, voi olla harhaa itselläsi---- suusi tunnustuksen sanoituksen perusteella.

Ei Jumalan Valtakunta on sinun näköinen taivas.

Tuskin edes pari prosentti luterilaisista on uskossa Jeesukseen, niin 98% on yhtä kuin jumalattomien maailman ihmisten kirkko!

• Anonyymi

Eipä MM- ajakulukseen kirjoittamat ja halu- että kulutamme tyhjään aikaa, ketään kiinnosta.

Rukouskammio- vanhusten kengännaurhojen kiristys., ennen ulkoilua on tärkeämpi.
      Kauppareissut, ja peseminen, sekä ruokkiminen vapaehtoisena, ilman palkkaa.

Se on tärkeämpää, kuin tyhjään aikaansa kuluttaminen.

Tässä oli pikku hetki- ennekuin ajoneuvonratti kutsuu- ja viereinen kaupunki - odottava saa kyydin, kymmenenkohdalla.

Sytytelkäähän omia kyntntelöitä, että jaksatte pärisetellä keskenänne, mutta ei se auta Kristuskasvoisia avun tarvitsijoita, kun ette kerkiä toristanne joutoväkenä mihinkään.

Kyllähän torilla tarjotaan tehtäväkuvaa denaripalkalla, jos kiinnostaa.

Mieti- jos vaikka ehtoolla kerkiäisit mukaan,,,, tilaa on tekijälle,.....

MM. kuluttavat vaan teitin aikaanne ja ei hänkään kerkiä, kun pitää vahtia omaa pyhyttä, ettei kukaan hypi silmillensä.... ja hänen jumalakuva tulisi moitituksi..

• Anonyymi

Turhaan luterilaiset ja katolilaiset odottavat kaikkien Jeesuksen omien tulevan heidän kirkkojen jäseniksi ja kirkkojen siipien suojaan! Eiköhän ekumenian päämäärä ole, yksi uskonto ja yksi kirkko!
      He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa.

• Anonyymi

No, eipä helluntaiseurakunnissa mitään erityistä yhteyttä ole etsitty katolilaisiin tai ortodokseihin.

• Anonyymi

Lutherilaisuus on kopioitu suurimmalta osaltaan katolilaiselta kirkolta.

• Anonyymi

Älä puhu pehmeitä. Ainakin täällä päin helluntaislaiet ovat suoraan yhteydessä ortodokseihin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ekumeniaa on Trumpin hovissa.NAISPASTORI on hellari. Vanse o katolinen ja vaimo on hindu. Ja Trumppi mikä lie

• Anonyymi

Trump on putinisti ja kleptokraatti.

Suomennos The Nation -lehdessä 21.2. julkaistusta Elie Mystalin kirjoituksesta:

"Kaikki Donald Trumpin ja hänen presidenttiparinsa Elon Muskin sanat ja teot ovat osa samaa kokonaisuutta. Ilmeisin päämäärä on perustaa Yhdysvaltoihin autoritaarinen yksipuoluejärjestelmä. Tiedämme tämän, koska he ennen vaaleja julkaisivat aikeensa suunnitelmassa Project 2025 ja ovat toteuttaneet sitä jokaisena päivänä virkansa vastaanotettuaan. Mutta meidän tulisi ymmärtää se, miksi he tahtovat päästä sellaiseen valtaan.

Kyse ei ole vain siitä, että he tahtovat voittaa kulttuurisotia; Trump ja Musk ovat naistenvihaajia ja todistettavasti rasisteja, mutta heidän vihansa naisia ja tummaihoisia ihmisiä kohtaan (ja homoseksuaaleja ja transihmisiä ja latinoita ja muslimeja ja totuutta ja tiedettä ja journalismia ja faktoihin perustuvaa todellisuutta kohtaan) ovat heille vain keinoja päämääränsä saavuttamiseen. Trumpin ja Muskin korkein arvo on raha. Heidän koko hallintonsa on parhaiten ymmärrettävissä rikollisjuntaksi, jonka päämäärä on uudelleenohjata valtion varallisuus heidän omiin taskuihinsa. He pyörittävät kleptokratiaa ja ovat nähneet fasismin todella olevan nopeimman polun rikkauksiin. He ovat kiteytymä näyttelijä Alan Rickmanin esittämästä Hans Gruberista, Die Hard -elokuvan roistosta, vietynä loogiseen päätepisteeseensä. He puhuvat kuin suuruudenhullut populistit, mutta todellisuudessa he ovat tavallisia varkaita - tai, todellakin, poikkeuksellisia varkaita - ottaen huomioon heidän onnistumisprosenttinsa.

Kun ymmärrämme sen varkausluonteen, johon koko tämä hallintomalli pohjautuu, ymmärrämme kuinka Trumpin uusin asetus, joka on suunnattu itsenäisten liittovaltion virastojen tuhoamiseen, kuuluu olennaisena osana kokonaissuunnitelmaan. Itsenäisiin liittovaltion virastoihin kuuluvat mm. Yhdysvaltain arvopaperi- ja pörssikomissio, kauppakomissio ja vaalikomissio. Nämä instituutiot ovat Yhdysvaltain kongressin perustamia ja niitä johtavat presidentin nimittämät komissaarit. Niillä on auktoriteetti edistää sääntelyä niillä eri toimialoilla, joita ne valvovat. Ne ovat juuri ne liittovaltion hallinnonalat, joiden kanssa useimmat yhtiöt joutuvat toimimaan vuorovaikutuksessa. Juuri ne ovat meidän hallintomuotomme ainoa varsinainen ja päivittäinen pidäke rajoittamattomalle kapitalismille.

Luonnollisestikin Trump ja Musk tahtovat tuhota nämä pidäkkeet ja uuden asetuksen tarkoitteena on velvoittaa jokainen yksittäinen itsenäisten liittovaltion virastojen sääntelyesitys ohjattavaksi presidentin toimeenpanovallan alaiselle budjettivirastolle OMB:lle (Office of Management and Budget). Tämä saattaa kuulostaa pelkältä byrokraattiselta siansaksalta, mutta se tarkoittaa sitä, etteivät itsenäiset virastot enää olisi 'itsenäisiä'. Se tarkoittaa, että koko maan kaikki sääntely - alkaen osakkeenomistajien julkisuussäädöksistä ja ulottuen lastemme lelujen sisältämään lasimurskaan - ovat alttiina presidentin ja vain presidentin kulloisillekin oikuille. Ei kuulemisia, ei asiantuntijoiden työryhmiä, ei tilaisuutta julkisille lausunnoille - ainoastaan Donald Trump ja tussikynä päättäisiät, mistä säädöksistä hän tänään tahtoisi päästä eroon. Ja silloin kun Trump olisi golfkierrostensa jälkeen liian laiska töihin mennäkseen, niin valtaa käyttäisi OMB:n johtoon juuri nimitetty Russell Vought - sama tyyppi, joka ideoi suunnitelman Project 2025.
        Kleptokraateille tämä yksittäinen uusi asetus olisi suorastaan Pyhä Graalin Malja.

https://www.thenation.com/…/executive-order-independent…
        (Tahdon suositella The Nationia kaikille valveutuneille kansalaisille. Se on 159 vuotta orjien vapauttamisesta alkaen ajanut Yhdysvalloissa vapauden ja demokratian ja ihmisoikeuksien aatetta.)"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trump on putinisti ja kleptokraatti.

Suomennos The Nation -lehdessä 21.2. julkaistusta Elie Mystalin kirjoituksesta:

"Kaikki Donald Trumpin ja hänen presidenttiparinsa Elon Muskin sanat ja teot ovat osa samaa kokonaisuutta. Ilmeisin päämäärä on perustaa Yhdysvaltoihin autoritaarinen yksipuoluejärjestelmä. Tiedämme tämän, koska he ennen vaaleja julkaisivat aikeensa suunnitelmassa Project 2025 ja ovat toteuttaneet sitä jokaisena päivänä virkansa vastaanotettuaan. Mutta meidän tulisi ymmärtää se, miksi he tahtovat päästä sellaiseen valtaan.

Kyse ei ole vain siitä, että he tahtovat voittaa kulttuurisotia; Trump ja Musk ovat naistenvihaajia ja todistettavasti rasisteja, mutta heidän vihansa naisia ja tummaihoisia ihmisiä kohtaan (ja homoseksuaaleja ja transihmisiä ja latinoita ja muslimeja ja totuutta ja tiedettä ja journalismia ja faktoihin perustuvaa todellisuutta kohtaan) ovat heille vain keinoja päämääränsä saavuttamiseen. Trumpin ja Muskin korkein arvo on raha. Heidän koko hallintonsa on parhaiten ymmärrettävissä rikollisjuntaksi, jonka päämäärä on uudelleenohjata valtion varallisuus heidän omiin taskuihinsa. He pyörittävät kleptokratiaa ja ovat nähneet fasismin todella olevan nopeimman polun rikkauksiin. He ovat kiteytymä näyttelijä Alan Rickmanin esittämästä Hans Gruberista, Die Hard -elokuvan roistosta, vietynä loogiseen päätepisteeseensä. He puhuvat kuin suuruudenhullut populistit, mutta todellisuudessa he ovat tavallisia varkaita - tai, todellakin, poikkeuksellisia varkaita - ottaen huomioon heidän onnistumisprosenttinsa.

Kun ymmärrämme sen varkausluonteen, johon koko tämä hallintomalli pohjautuu, ymmärrämme kuinka Trumpin uusin asetus, joka on suunnattu itsenäisten liittovaltion virastojen tuhoamiseen, kuuluu olennaisena osana kokonaissuunnitelmaan. Itsenäisiin liittovaltion virastoihin kuuluvat mm. Yhdysvaltain arvopaperi- ja pörssikomissio, kauppakomissio ja vaalikomissio. Nämä instituutiot ovat Yhdysvaltain kongressin perustamia ja niitä johtavat presidentin nimittämät komissaarit. Niillä on auktoriteetti edistää sääntelyä niillä eri toimialoilla, joita ne valvovat. Ne ovat juuri ne liittovaltion hallinnonalat, joiden kanssa useimmat yhtiöt joutuvat toimimaan vuorovaikutuksessa. Juuri ne ovat meidän hallintomuotomme ainoa varsinainen ja päivittäinen pidäke rajoittamattomalle kapitalismille.

Luonnollisestikin Trump ja Musk tahtovat tuhota nämä pidäkkeet ja uuden asetuksen tarkoitteena on velvoittaa jokainen yksittäinen itsenäisten liittovaltion virastojen sääntelyesitys ohjattavaksi presidentin toimeenpanovallan alaiselle budjettivirastolle OMB:lle (Office of Management and Budget). Tämä saattaa kuulostaa pelkältä byrokraattiselta siansaksalta, mutta se tarkoittaa sitä, etteivät itsenäiset virastot enää olisi 'itsenäisiä'. Se tarkoittaa, että koko maan kaikki sääntely - alkaen osakkeenomistajien julkisuussäädöksistä ja ulottuen lastemme lelujen sisältämään lasimurskaan - ovat alttiina presidentin ja vain presidentin kulloisillekin oikuille. Ei kuulemisia, ei asiantuntijoiden työryhmiä, ei tilaisuutta julkisille lausunnoille - ainoastaan Donald Trump ja tussikynä päättäisiät, mistä säädöksistä hän tänään tahtoisi päästä eroon. Ja silloin kun Trump olisi golfkierrostensa jälkeen liian laiska töihin mennäkseen, niin valtaa käyttäisi OMB:n johtoon juuri nimitetty Russell Vought - sama tyyppi, joka ideoi suunnitelman Project 2025.
        Kleptokraateille tämä yksittäinen uusi asetus olisi suorastaan Pyhä Graalin Malja.

https://www.thenation.com/…/executive-order-independent…
        (Tahdon suositella The Nationia kaikille valveutuneille kansalaisille. Se on 159 vuotta orjien vapauttamisesta alkaen ajanut Yhdysvalloissa vapauden ja demokratian ja ihmisoikeuksien aatetta.)"

Messias Trumpilla on kauhea kiire, kun 4 vuodessa pitää toteuttaa republikaanien Project 2025 ja mielessä häämöttää vielä Panaman kanava, Kanada, Grönlanti ja Gazan Riviera.

Sitten pitää vielä avustaa toveri Putinia ryöstämään Ukrainan maa, jotta saisi Nobelin rauhanpalkinnon ja joku juutalainen natsi Zelenskiy ei ymmärrä maansa parasta ja pullikoi vastaan hidastaen rauhansuunnitelmien etenemistä.

Eipä siis mikään ihme, että Messias hermostuu välillä ja pahoittaa herkän mielensä moisesta ymmärtämättömyydestä ja kunnioituksen puutteesta.

• Anonyymi

Ekumeniasta oli kyse.

Sitä ei voi olla ellei uskovilla ole se sama Henki mikä Jeesuksella Kristuksella oli ja jos heitä ei tunnista Jeesuksen opetuslapsiksi siitä, että rakastavat toisiaan.

Vain se voi yhdistää. Ei mikään muu oikeasti.

Ja vielä vähemmän voi ajatella ekumeniaa jos herjataan toinen toisiaan, jos usko perustuu itsensä korostamiseen ja muiden herjaamiseen. Silloin ekumenia on käytännössä mahdoton ajatus. Se ei onnistu edes vaikka toinen olisi herjaaja myös, mutta ehkä vähän eri asiassa.

Ilman Pyhää Henkeä ekumenia on vain teeskentelyä joka voi rakoilla milloin ja mistä tahansa. Siinä käy kun Trumpille ja Zelenskyille kun tapaavat parhaina kavereia, joilta puuttuu vain muodollisuus syventää yhteistyötä allekirjoittamalla sopimus ja muutama sanan tähden ollaan vihamiehiä. Sitä on ekumenia ilman Pyhän Hengen vaikutusta.

• Anonyymi

No nyt oli hyvä ja asiallinen puhe Maunolta, pitää antaa tunnustusta silloin kun siihen on aihetta.

• (Tahdon suositella The Nationia kaikille valveutuneille kansalaisille. Se on 159 vuotta orjien vapauttamisesta alkaen ajanut Yhdysvalloissa vapauden ja demokratian ja ihmisoikeuksien aatetta.)

Minä en.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Kyllä Mauno on siinä oikeassa ettei herjaajat voi yhdistyä.

Vain Jumalan lapset Pyhässä Hengessä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      170
      3087
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2530
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2416
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2301
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1966
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      263
      1793
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1401
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1339
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      36
      1269
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1235
    Aihe