Maatalous riistää

Suomen kansaa.

16

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, mikäs pakko sinun on syödä vehnää, kauraa, ohraa, ruista, sokeria... Mikäs pakko sinun on syödä yhtään mitään, jos maatalous on paha? Voit elää ihanteidesi mukaisesti ja lopettaa syömisen ja juomisen kokonaan. Muutaman viikon päästä sinua ei ahdista maatalouden asiat tippaakaan sen jälkeen!

      • Ulkomaista ruokaa saa kaupasta ei tukijullia siihen tarvita.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Ulkomaista ruokaa saa kaupasta ei tukijullia siihen tarvita.

        Kauppa se on joka kansaa riistää ja siinä sivussa myös tuottajia!


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Ulkomaista ruokaa saa kaupasta ei tukijullia siihen tarvita.

        Aika vaivalloisia ovat kauppareissusi, jos ulkomaista ruokaa etsit.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Ulkomaista ruokaa saa kaupasta ei tukijullia siihen tarvita.

        Jokainen suomalainen tietää, että Suomen huoltovarmuuden kannalta on olennaista, että meillä on suomalaista ruokatuotantoa. No, voi olla, että muutama Helsingissä asuva 18-22-vuotias ideologisesti maailmaa katsova Vihreiden kannattaja ei tiedä, koska ruoka tulee kaupasta...


    • Anonyymi

      On helvetin häpeällistä, kun suomessa ei makseta tuottajille kunnon palkkaa. Me osaamme työt. Tuotamme monenlaisia tuotteita ja puhtaita. Toki jotkin tuotteet vaatii kovempia otteita, mutta aina terveys edellä mennään. Meidän lannoitteet ei ole mitään verrattuna eräiden etelän maiden vastaaviin. Miksi emme voi ja saa olla omavaraisia turvallisesti ja kunnon palkalla ?

      • Anonyymi

        Kauppa on se joka määrittelee hinnat. Suomessa kun ei ole oikeaa kilpailua tukku hinnoissa, eikä kaupassa.


      • Ruuan puhtaus on itsestäänselvyys. Kuluttaja haluaa laatua ja se suomalaisesta ruuasta puuttuu.
        Tuet passivoivat
        Ostakaa peltoa ja jättäkää se kasvamaan pajukkoa niin saatte ilmaista rahaa.


      • Anonyymi
        Maalaisliiton.kurittaja kirjoitti:

        Ruuan puhtaus on itsestäänselvyys. Kuluttaja haluaa laatua ja se suomalaisesta ruuasta puuttuu.
        Tuet passivoivat
        Ostakaa peltoa ja jättäkää se kasvamaan pajukkoa niin saatte ilmaista rahaa.

        Joitain ne voivat passivoida. Kuten sitä viljelijää, joka meidän naapurissa sai tuet, ja pajunraivauskin oli hieman laiskaa. No, ne maat meni pakkohuutokauppaan, ja uusi omistaja pitää maista hyvää huolta. Pajut on raivattu, viime kesänä kylvivät maille uuden sadon, ja tänä talvena ovat jatkaneet raivausta niillä mailla, mitä eivät viime vuonna vielä ehtineet!


      • Anonyymi

        Porkkanaa, punajuurta, naurista ja kotimaista lihaa sekä kalaa käytän lähes pelkästään. Mifu ja tofu ovat vaihtitasen näkökulmasta huonoja asioita.

        Ossi, viisas oikea SOTILAS


    • Anonyymi

      Ruotsissa n. 10 000 maatilaa, ei kansallisia maataloustukia.
      Suomessa n.42 000 maatilaa, kansallisten tukien myötä EU n korkeimmat maataloustuet.

    • Anonyymi

      Kusta larittaa tämä "älyn jättiläinen"!!

      • Anonyymi

        Avaa ne peräkammarin verhot.. näet edes takametsän


      • Anonyymi

        ONKO HULLUJEN HUONEELLA IKINÄ SYÖTY BRESSEN KANAA, KOBE HÄRKÄÄ, TANSKALAISTA KI KKYQ
        EI SILLÄ HULLUJEN HUONEEN POJAT SYÖVÄT "MAAILMAN PUHTAINTA RUOKAA".


      • Anonyymi kirjoitti:

        ONKO HULLUJEN HUONEELLA IKINÄ SYÖTY BRESSEN KANAA, KOBE HÄRKÄÄ, TANSKALAISTA KI KKYQ
        EI SILLÄ HULLUJEN HUONEEN POJAT SYÖVÄT "MAAILMAN PUHTAINTA RUOKAA".

        MAISTAKAA HULLUJEN HUONEELLA TANSKALAISTA KINKKUA TAI SAN MARZANON TOMAATTEJA


    • Anonyymi

      Kesko maailman parhaiten tienaava ruokakauppa.
      Miksi? Kaksoislaskutus

      Punajuuret porkkanat perunat tomaatit...menee suoraan kauppaan kauppiaalle mutta lasku menee tuottajalta Keskon konttoriin missä lisätään Alvi + myyntihinta ja lasku kauppiaalle joka lisää Alvin + myyntihinta.
      Ja vielä pahempi että muutamia vuosia sitten Kesko sanoi tuottajien kanssa sopimukset irti ja samalla tarjosi uutta sopimusta mutta huomattavasti halvemmilla hinnoilla. Tuottajien pakko suostua koska sadot kypsyi ja ei ketään toista kelle myydä

      Siksi valtio joutuu maksamaan paljon Suomessa tuotetuista tuotteista eikä Kesko tai S kaupat.
      En ymmärrä asennetta että Saksassa tai Ranskassa syödään myrkyllisiä vihanneksia tai viljoja vähän kuin saksalaiset autot huonompia haettuna Saksasta kuin suomalaisessa autokaupassa. Kyllä ne samasta linjastosta valmistuu.
      Suomessa ei myrkytöntä maata ole sen enempää kuin Ukrainassa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe