Lain mukaan tuhkan saa sirotella luontoon maanomistajan luvalla. Tätä mahdollisuutta jonkin verran käytetäänkin. Aika monessa kunnassa, esimerkiksi Tampereella, onkin kunta osoittanut paikan sirottelulle.
Mielestäni jokaisessa kunnassa voisi olla sirotteluun sopiva paikka, joka olisi kaikkien saavutettava. Se ei vaadi paljon: osoitetaan vaikkapa muutama metri järven rantaa, laitetaan muutama kivi rantaan ja jokin opastetaulu kertomaan paikan tarkoitus.
Tuhkan sirottelupaikka saisi olla joka kunnassa
6
206
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä, luonnollinen ajatus.
- Anonyymi
Tohmajärvellä se voisi olla Jänisjoen rannassa joku veteen laskeutuva kivipaasi.
Siinä kiveen hakattuna teksti:
"Viimeiselle matkalle"
Ja tässä tapauksessa viimeinen matka suuntautuisi Jänisjokea pitkin Venäjän puolelle: Jänisjärveen.Laatokan valuma-alue on reilut 15 % Suomesta, joten aika monesta paikasta Venäjälle vesi ja tuhka sen mukana päätyy.
Ja joka tapauksessa lopultakin aika lyhyessä ajassa kehomme atomit ovat jakautuneet kaikkialle. Se aine joka olen nyt minä, tulee olemaan pilvenä Egyptissä, vesipisarana Amazonilla, puuna Kiinassa.
- Anonyymi
Aloitteisiin vaan.
- Anonyymi
Onneksi on metsiä.
Ei niistä tosiaan Suomessa pulaa ole. Silti, voisivat kunnat osoittaa sirottelualueen, johon pääsisi vähän huonojalkaisempikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2374185Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1132643Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412392Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436- 481179
- 781097
- 59963
- 45946
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58931