Eläkkeensaajan asumistuki laski

Anonyymi-ap

Hallituksen jeesustelusta huolimatta myös kaikista pienituloisimoien eläkeläisten, eli sairaseläkeläisten asumistukea leikattiin.

"Omaisuuteen perustuvan omavastuun korostus"

Ja omaisuudeksi lasketaan myös puolikas kansaneläke. Asumistuki laski tämän OMAISUUDEN vuoksi 25 €/kk. Lääkeomavastuu nousi myös, samoin terveydenhuoltomaksut.

Joku voi rehvastella, että eipä mitään merkitse mutta itse käytän ruokaan rahaa max 200 €/kk, joten tulojen lasku oli yli 12 % suoraan pois ruokarahasta koska muusta en pysty tinkimään. Kaupassakäynti keskittyy lähinnä epäterveellisten alennuseineksien ympärille koska hädintuskin niihin on varaa. Olen sairaseläkkeellä, en mikään marttakuntoinen kotikokki joka juoksee tuolla leipäjonoissa ja ponnekkaasti etujaan hoitamassa.

Kiitos hallituksen valehtelijat ja varsinkin kokoomuslaiset, toivittavasti mässäilynne ja huumehöyryiset sotaleikkinne nyt sujuvat entistä leveämmin kun saitte meiltä nämä rahat vietyä kepulikonsteillanne.

46

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

MEILLE EI KOKOOMUKSEN LEIKKAUKSET KÄY.
      Näin persujen Riikka Purra valehteli äänestäjilleen.
      Pääsihän toki hallitukseen ja vieläpä kirstun vartijaksi, niin että menikö äänestäjät ihan putkeen.

• Anonyymi

Sosiaaliturvattomuusministerinä on tällä hetkellä KOKOOMUKSEN Grann-Laasonen, tuo enkelikasvoinen tulevaisuuden toivo.

Miksi persut ovat edelleen hallituksessa, jos heille ei leikkaukset käy.

• Anonyymi

Ei muuten valehdellut! Kokkareiden leikkaukset ei käy, mutta Persujen kyllä!

• Anonyymi

niiin yleensäkinkokoomaisuus on syötäväruokana tai juotava viinana jotta saa mitään valtion tukia

• Anonyymi

Asumistuen maksu pitäisi lopettaa mm pääkaupunkiseudulle.
      Niin asuu kuin varaa on.

• Anonyymi

Ei pidä.

T:Asumistuki 380€/KK, Hki.

• Anonyymi

Ja laskea saman verran vuokria, erityisesti ns. kohtuuhintaisissa valtion tukemissa asunnoissa.

• Anonyymi

Jos itsellä omakotitalo tai asunto-osake niin eihän noihin pidäkkään saada mitään asumistukea.Maksaa itse asumismenonsa kun vuosikymmeniä tehnyt töitä ja hyvä eläke.

• Anonyymi

Miksi eivät olisi oikeutettuja tukiin kun ovat veronmaksajina kustantaneet tämän järjestelmän ja usein enemmän kuin tavallinen tallaaja , menettäen jopa terveytensä kuten ahkerille ja tunnollisille raatajille joskus sitten käy .

• Anonyymi

Jos perustelu kuuluu että pitää "itse tienata elintasonsa", niin perustelu edustaa sosiaali-rasismia. Kukaan ei nykymaailmassa tienaa itse mitään, sen kertoo jo 100 miljardin valtion velka. Montako autoasi olet itserakentanut, osakkeenomistamisesi ei ole mitään "itse tienaamista".

Valtio-yhtiö Nesteen johtajan vuosipalkkio on 2 miljoonaa, miksei työtunti ole samanarvoinen, ja kaikilla työkykyisillä töitä.

Unohtuiko Marxin teesi, "kaikki kykyjensä mukaan, kaikille tarpeidensa mukaan (eikä yli)".
        Vai onko anarkia ja sisällissota mukavampi vaihtoehto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos perustelu kuuluu että pitää "itse tienata elintasonsa", niin perustelu edustaa sosiaali-rasismia. Kukaan ei nykymaailmassa tienaa itse mitään, sen kertoo jo 100 miljardin valtion velka. Montako autoasi olet itserakentanut, osakkeenomistamisesi ei ole mitään "itse tienaamista".

Valtio-yhtiö Nesteen johtajan vuosipalkkio on 2 miljoonaa, miksei työtunti ole samanarvoinen, ja kaikilla työkykyisillä töitä.

Unohtuiko Marxin teesi, "kaikki kykyjensä mukaan, kaikille tarpeidensa mukaan (eikä yli)".
        Vai onko anarkia ja sisällissota mukavampi vaihtoehto.

Et ole ajan tasalla, en tosin itsekään ole tarkistanut velkatilannetta vähään aikaan mutta nykyään ollaan jo likimain 200 miljardin hujakoilla.

• Anonyymi

Ei kaikilla ole mikään hyvä eläke, vaikka olisi töissä ollutkin vuosikymmenet.
        On olemassa myös ns. matalapalkka-aloja, joista ei kamalan isoja eläkkeitä kerry.

• Anonyymi

Miksi niin pitäisi? Eihän se orpo ym kumppanitkaan mitään itse maksaa, kaikki tulee ilmaseksi vaatteita ja ruokaa myöten.

JOS SINÄ maksat veroja, niin ne verot on tarkoitettu yhteiseen hyvään! Ymmärrätkö??? Eläke määräytyy palkasta ei työvuosista. Se on fakta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole ajan tasalla, en tosin itsekään ole tarkistanut velkatilannetta vähään aikaan mutta nykyään ollaan jo likimain 200 miljardin hujakoilla.

https://www.valtionvelka.fi/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisää hulluja eduskuntaan? NO EN ÄÄNESTÄ! Siihen minusta ei ole, en halua tuollasia idiootteja eduskuntaan, hävettäisi jos äänestäsin. Ei tarvi hävetä että suomi on tässä tilanteessa missä on, kun en ole heitä koskaan äänestänyt. Hävetkööt äänestäjät ihan itse!! Onnkesi ymmärsin että äänestämällä suomi häviää ja katoaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikeaa tai jopa mahdotonta on kääntää talouden suuntaa. Lisävelka tietää isoja lisäkustannuksia lainan korkojen muodossa jotka ovat nekin aikamoisia.

• Anonyymi

Tämä kommentti ei kuulu tähän ketjuun. Opettele lukemaan ennen kun alat valkomaalaamaan paskahallitustasi joka tuhlaa soterahat huijarien, kahmijoiden ja muiden huumekaveriensa taskuihin.

Kysymys köyhimpien eläkeläisten asumistuesta joilla ei MITÄÄN OMAISUUTTA. Päätös tuli viime viikolla, kun hakijan asumistuki tarkastettiin vuoden alusta.

Nämä ihmiset hädin tuskin pärjää ja suuri osa ei itse edes pysty hoitamaan asioitaan ja valvomaan etujaan aktiivisesti.

HALLITUS VALEHTELI, ETTEI KÖYHIMPIEN ELÄKELÄISTEN ASUMISTUKEEN LASKETA JA SALAKAVALASTI KUITENKIN LEIKKASI 2025 ALUSTA PERUSTEENA "OMAISUUTEEN PERUSTUVAN OMAVASTUUN KOROTUS, JOKA PÄÄTÖKSEN LASKELMAN MUKAAN KOSKEE MYÖS NIITÄ JOILLA EI OLE MUUTA OMAISUUTTA PAITSI PUOLIKAS KANSANELÄKE."

Samaan aikaan Valehtelija-Riikka valkomaalaa ja puhuu äitinsä kuolemasta ja huumeongelmaisten vaikeuksista julkisesti.

Turha teeskennellä, että välittää yhtään mistään muusta paitsi omasta palkastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikilla ole mikään hyvä eläke, vaikka olisi töissä ollutkin vuosikymmenet.
        On olemassa myös ns. matalapalkka-aloja, joista ei kamalan isoja eläkkeitä kerry.

Niin minullakin on vain tilastojen mukainen keskivertoeläke .
        Mutta siihen olen tavattoman tyytyväinen .

• Anonyymi

Orpon taktiikka on että se joita eniten sattuu, heitä kurjuutetaan kaikista eniten, silloin orposta tuntuu hyvälle sydämessä kun ne ihmset kärsii jotka entien vastustaa ja jotka eniten menettää. Vielä kun he näkevät sen miten rahat menee rikkaiden taskuun , joka satuttaa vielä lisää, niin se on orposta niin ihanaa ettei voi muuta kun jatkaa kiusaamista ja halveksuntaa ja valehtelua ja huijausta. Se on orpon elämän työ, tehdä pahaa niin paljon kun sielu jaksaa, ja nähdä se tuska ja hätä heikommissa ihmisissä.

Miksi muuten kaikki ohajattaisiin sinne heikompiin ihmisiin, orpo tekee sen ihan tarkoituksella. Purran irvistellessä vieressä ja heiluttaen saksiaan.

• Anonyymi

No, sinä lahopää et ole edelleenkään menettänyt mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, sinä lahopää et ole edelleenkään menettänyt mitään.

En menettänyt, mutta ajattelin muita, myös sinun raha ongelmiasi, en ole niin itsekäs että en muita miettisi.

Ajatukseni on aina teissä hätää kräsivissä. Siihen sinä et pystyisi. Sinusta on kivaa nauttia siitä kun muut kärsii, aivan kuin purra ja orpo. Kokoomuslaiset ovat sellasia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En menettänyt, mutta ajattelin muita, myös sinun raha ongelmiasi, en ole niin itsekäs että en muita miettisi.

Ajatukseni on aina teissä hätää kräsivissä. Siihen sinä et pystyisi. Sinusta on kivaa nauttia siitä kun muut kärsii, aivan kuin purra ja orpo. Kokoomuslaiset ovat sellasia.

Et menettänyt koska ei ole mitään mistä menettää. Ei ole miljoonia pankissa eikä tt-tukeen vaikuttavaa omaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et menettänyt koska ei ole mitään mistä menettää. Ei ole miljoonia pankissa eikä tt-tukeen vaikuttavaa omaisuutta.

????? häh, koita nyt päättää.... ensin sanot että olen miljonääri kartanot ym mersut, ja nyt väität että ei ole mitään mistä menettää??????

Tuosta hyivnikin voi päätellä, että sun "tietosi" täällä muista ihmisistä on pelkkää arvailua ja provosointi -A... vastaat mitä haluat ja mitä haluut itse nähdä ja tuntea.... ei mitään järkeä noissa sun kirjoituksissasi.

• Anonyymi

Nämä kaikenmaailman valittajat ja muiden saamia pieniä apuja eivät ole eläneet mennyttä aikaa , asiat olivat täysin toisin , toki nämä vaaditut muutokset pitäisi sitten toteuttaa uusille sukupolville jos niin haluavat , taitaisi mieli muuttua kovin äkkiä .

• Anonyymi

Turha se eläkeläisen on rutista mitä saa rahoja kun ikänsä tehnyt töitä ja on säästöjä. Suomesta ei valittaminen lopu koskaan.Ainahan sitä on urputettu ettei palkasta mitään jää mutta entäs ne menot.

• Anonyymi

On aika paljon ihmisiä, jotka valittavat vain valittamisen ilosta. Ikävä kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aika paljon ihmisiä, jotka valittavat vain valittamisen ilosta. Ikävä kyllä.

Saisitte hävetä. Mt-pitkäaikaissairaalta jolla ei mitään toivoa ikinä pystyä normaaliin elämään ja tarvitsee edunvalvojaa, niin hakijalta leikataan ja siinä toitotatte ja jauhatte paskaanne kuin olisitte oikein parempiakin ihmisiä. Ette ole.

• Anonyymi

Kokoomuksen symboliksi sopii oikein hyvin sininen ja jääkylmä sydän eikä tee mitään. Oikea inhimillisyys ei ole vaikeaa jos se tulee ihan luonnostaan. Toinen totuus on että kun yhteiskunnan politiikka on aivan perseestä niin ajatuksista ja harrastuksistakin tulee ihan samanlaisia nautintoineen. Perseeseen ottaminen on sentään verotuksen pitkän käden ulottumattomissa jos sitten vero- ja VVM virastot ei ala harrastaa BDSM sessioita fistauksineen maksusta.

• Anonyymi

Ymmärrän kyllä. Kokoomuksen ei pitäisi edes päästä päättämään yhteisistä asioista koska heidän ainla agendahan on puhdas omaneduntavoittelu.

Sehän nyt trendaa muutenkin maailmassa. Ja saattepa kyllä huomata kuinka mahtava ideologia on ja kärsiä seuraukset.

Sitä en ymmärrä, miksi koko muu politiikka sallii tämän kaiken?

En pystyisi katsomaan itseäni peiliin, jos kutsuisin itseäni demokraatiksi tai sosialistiksi ja olisin osa tätä hallitusta. Ei yksi puolue kaikesta päätä.

• Anonyymi

PÄÄTTÄJÄT PÄÄTTÄVÄT SUOMEN OLEMASSAOLON ja vielä yhdellä päätöksellä tulevaisuudessa JOS EI OLE JO TAPAHTUNUT KUN PÄÄTTÄJÄT PÄÄTTÄÄ.

• Anonyymi

Älä huuda, pölhö.

• Anonyymi

Eikös se ollut oikein Nesteen mainoksessa joskus aikoinaan että "pysähdytään yhden pysähdyksen taktiikalla". Samalla taktiikalla pysähtyykin kohta koko Suomi kuin valtion firmakin eli mennään kerta laakista ja kiekauksella. Konkurssi luikauksella kuten eräs kuulun tubettajan termi.

• Anonyymi

Menkää hoitoon.

• Anonyymi

Hakija on tiiviissä avohoidossa.

• Anonyymi

Minä pistin ruokahuoltoni uusiksi jo aikoinaan kun jäin työttömäksi. Ostin kaappipakastimen ja aloin tekemään kaiken ruokani itse. Keittoja, laatikoita, patoja ym mitä voi sitten annoksina pakastaa. ruokakustannukset putosi reilusti ja myös sähkölasku kun ei enää tarvinnut joka päivä kokkailla. Eineksistä en ole koskaan tykännyt, ainoastaan maksalaatikkoa ostan valmiina kun on euron tarjouksessa.
      Juureksia monipuolisesti joko paloina tai muusina erilaisilla kastikkeilla höystettynä. Ranskalaisia perunoitakaan en osta ollenkaan , mutta peruna-sipulisekoituksesta teen erilaisia kiusauksia. Vain mielikuvitus on rajana kun vain viitsii ja uskaltaa . Nykyään ruuanlaittoni vielä helpompaa ja halvempaa monitoimiairfryerin ansiosta kun sillä helppo tehdä myös kerta-annoksia ilman että tarvitsee isoa uunia lämmittää tai kahta levyä hellalla. Itseasiassa Hella ja uuni on kokonaan pois käytöstä.

• Anonyymi

Lisään vielä että nyt eläkkeellä kun kuluttaa vähemmän on ruokakulut alle 200€/kk. Leivät haen leipomolta enkä osta jääkaappiin mitään pilaantuvia ja sellaisia mitä ei voi pakastaa. Myös ne lohkoina syötävät juurekset paloittelen valmiiksi pakastimeen, koska nahistuvat jääkaapissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä että nyt eläkkeellä kun kuluttaa vähemmän on ruokakulut alle 200€/kk. Leivät haen leipomolta enkä osta jääkaappiin mitään pilaantuvia ja sellaisia mitä ei voi pakastaa. Myös ne lohkoina syötävät juurekset paloittelen valmiiksi pakastimeen, koska nahistuvat jääkaapissa.

Minulla on tavoitteena että 280€/kk menee elämiseen. 480€/kk on nyt käytettävissä olevat tulot. Tälleen jäisi 200€/kk säästöön. Tällä viikolla oli parturin aika ja silti jäi 40€ viikkosäästöä. Ensi viikolla ei ole mitään menoja, joten tämä 50€ viikkosäästö toteutuu.

Lisäksi minulla on säästötili, joten sitäkin kautta jää säästöjä.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on tavoitteena että 280€/kk menee elämiseen. 480€/kk on nyt käytettävissä olevat tulot. Tälleen jäisi 200€/kk säästöön. Tällä viikolla oli parturin aika ja silti jäi 40€ viikkosäästöä. Ensi viikolla ei ole mitään menoja, joten tämä 50€ viikkosäästö toteutuu.

Mb_76

Mbd-syndroomainen taas hiluillaan leuhkimassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Minä en ole partureita/kampaajia rikastuttanut vuosikymmeniin. Opettelin itse leikkaamaan ja laitoin myös permanentit ja värjäsin silloin kun oli lyhyemmät hiukset. Työttömäksi jäätyäni aloin kasvattaa pitkäksi ja lopetin permanentit ja värjäykset niin on vähemmän laittamista ja vielä nytkin leikkaan itse vaikka olen eläkemummo ollut jo vuosia.

• Anonyymi

Et taida kuitenkaan ihan ymmärtää sitä realiteettia miten vakavasti mt-sairas ihminen elää ja mihin hän pystyy. Sama koskenee iäkkäitä, köyhiä vanhuksia. Nämä ihmiset ovat jatkuvasti laitoshoidon kynnyksellä, joka päivä elämässään ja tulojen lasku varmasti edesauttaa siinä.

Törkeää tulla siihen leuhkimaan miten hyvä ruuanlaittaja olet ja kuinka osaat laskea tarkkaan rahasi, todella itsekeskeistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taida kuitenkaan ihan ymmärtää sitä realiteettia miten vakavasti mt-sairas ihminen elää ja mihin hän pystyy. Sama koskenee iäkkäitä, köyhiä vanhuksia. Nämä ihmiset ovat jatkuvasti laitoshoidon kynnyksellä, joka päivä elämässään ja tulojen lasku varmasti edesauttaa siinä.

Törkeää tulla siihen leuhkimaan miten hyvä ruuanlaittaja olet ja kuinka osaat laskea tarkkaan rahasi, todella itsekeskeistä.

Sinun pääkoppasi umpisolmuja on kenenkään muun kuin ammatti-ihmisen turha yrittää ymmärtää ja hekin vain työn puolesta.

• Anonyymi

Eläkeläiset taitaa olla keskimäärin varakkain ikäryhmä.

• Anonyymi

Joo, eläkeläinen on käynyt jo 50 vuoden kurssin siitä, miten kerätään omaisuutta ja
        miten on järkevää säästää pikku hiljaa ilman paineita.

• Anonyymi

Iso osa tulee toimeen eläkkeillään jos asunnot maksettu aikoja sitten.Oma valinta se on miten elämänsä elää.Nykypäivänähän kulutushysteriaa kun sitä ja tätä täytyy olla mutta esim,tietokone ja känny helpottaa kummasti.

• Anonyymi

Nämä eduskunnan mulkut ei ole saanut ,kuin pahaa aikaiseksi. Ei jatkoon. Erotettava,ennen kuin Suomi on konkurssissa.

• Anonyymi

Eläkeläiset, sairaat, vammaiset ym on helppo kohde leikata orpolle rahaa itselleen käyttöön. Kun ottaa heikommilta niin ei ne edes jaksa valittaa... ja joku ei edes viitsi.. orpo aattelee, että sieltä on hyvä ottaa. No pullukka saa lisää rahaa ruokaan ettei laihdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2433
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      755
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe