Vaikka olenkin miesten mies, olen asiasta samaa mieltä. Naisen palkka saman koulutuksen saaneeseen mieheen verrattuna on noin 70% miehen palkasta.
Tämä on huolestuttavaa, nimittäin naiselle maksetaan aivan liikaa. Naisen työpanos on korkeintaan 50 % miehen työpanoksesta, joten sen enempää ei pitäisi maksaakaan. Lisäksi nainen ei pysty ollenkaan suoriutumaan työtehtävistä yksin, hän tarvitsee aina työpariksi toisen naisen. Mies pärjää yksinkin. Henkilöstökulut naisella siis korkeammat.
Naiset ovat 50 % miehiä enemmän liukuvassa valvomattomassa etätyössä, ja naisen tavoittaa työaikana puhelimitse 40 % huonommin kuin miehen, joka vastaa puhelimeen yleensä heti. Olen tehnyt ja yhä teen käytännön testauksia miehen ja naisen työpanoksia vertaillessa. Esimerkiksi jos minun pitää ottaa yhteys johonkin firmaan kysyäkseni jotain asiaa, niin käytän sähköpostia, ja lähetän saman sähköpostin yritykseen miehelle, sekä naiselle, jotka ovat henkilötiedoissa osoitettu kollegoiksi ja ovat saman tittelin arvoisia työntekijöitä. Lopputulos on yllättäen sama lähes joka kerta. Mies vastaa sähköpostiini välittömästi, tai hyvin nopeasti kuitenkin, kun taas naisen vastaus tulee yleensä vasta seuraavana päivänä. Jälleen osoitus naisen suhtautumisesta työhönsä. Nainen yleensä sitten pahoittelee työkiireitä, kun taas mies ei koskaan valita kiireitään. Miehen antama vastaus on yleensä myös kerralla selvä ja helposti ymmärrettävässä muodossa, kun taas naisen vastauksesta huokuu ylenpalttinen itseriittoisuus, eikä vastaus ole koskaan selkeästi ymmärrettävä, vaan naiseen pitää ottaa vielä toisen kerran yhteys saadakseen vastauksen ymmärrettävään muotoon. Miksi näille siis pitäisi maksaa palkkaa saman verran kuin miehelle, kun eivät pysty läheskään samanlaiseen työpanokseen kuin mies.
Naiset ovat huolissaan palkkausten eriarvoisuudesta
4
145
Vastaukset
- Anonyymi
Höpöhöpö. Hirveitä kirjotuksia ja seliseliseko juttuja.
Nainen on rakas meille kaikille miehille ja saa hyvän palkkansa.- Anonyymi
Liian hyvä palkka suhteessa työhön, silti vaativat koko ajan naislisiä. Miehillä teollisuudessa usein 11-12€/h. naiset vaatii kevyistä töistä paljon enemmän, silti valittavat uupumusta ja pitäisi jakaa työt useammalle.
- Anonyymi
Miksi tuosta pitää tehdä sukupuoli kysymys? Meillä tehtaassa on paljon miehiä jotka tekee vähemmän kuin minä. Saavat silti samaa palkkaa ja jopa enemmän jos ovat vanhoja työntekijöitä. Kaikille palkka tehdyn työn mukaan.
- Anonyymi
Työtehtävien mukaan voi olla vähän töitä onpa mies tai nainen, mutta naiset teettää kaikki raskaat työt miehillä vaikka kuuluisi tehdä itse ja käyttävät muutenkin työaikaa juoruiluun ja muihin ylimääräisiin taukoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1033164Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5082528- 891663
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501346Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701228Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa171005- 84983
- 34955
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal77869- 58789