Haluaisin valkoviiniä

Anonyymi-ap

Mutta en uskalla kun Mauno on muutamalla videollaan varoitellut juomasta alkoholia ja ymmärrän sen niin ettei ollenkaan. Muistaakseni hän ei määritellyt minimimäärää vaan olen saanut sen muistikuvan ettei saa yhtään ottaa alkoholia.

Tämä viini on mielessä. Yksi pullollinen yksin juotuna 60h sisään avaamisesta. Uskaltaako vai eikö uskalla? Onko se synti?

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/5bc56660-4aee-40a7-84c1-e1cef7a35412

Mikä se synti on jos ottaisin pitkän tauon jälkeen valkoviiniä? Ja jos tulisin siitä johonkin muutuneeseen olotilaan ja kukaan ei minua näe kun olisin yksin salaa sitä maistaessa pahennukseksi ihmisille. Jumala tietenkin näkee minut, mutta jos pieni muutos käytökseen tulee niin onko se tosiaankin paha asia Jumalan silmissä.

Iloa yksinäiseen hetkeen ( usean vuoden yksinäisyys ilman naista ) katkaisemaan yksinäisyyttä on tässä tarkoitus kun ei ole naista.

11

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Raamatussa se on mainittu. Saa käyttää mutta ei sillä tavalla, että humaltuu. 😵‍💫🍷

Miksi ihmiset ei lue Raamattua? Edes yksi kerta alusta loppuun, tai jos ei sitäkään niin edes Uusi testamentti? Siinä selviäisi moni asia ja opitun tiedon myötä ei olisi myöskään niin helposti harhaanjohdattajien vietävissä.

• Anonyymi
        UUSI

Olen lukenut mutta Mauno vaikuttaa enemmän lukenen kuin minä. Noin minäkin olen ymmärtänyt ettei humaltua saa, mutta hiprakkaan kuulemma saa mennä?

Eikö hiprakka ole sama kuin humaltuminen?

ap.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen lukenut mutta Mauno vaikuttaa enemmän lukenen kuin minä. Noin minäkin olen ymmärtänyt ettei humaltua saa, mutta hiprakkaan kuulemma saa mennä?

ap.

Jos juot 1-2 lasin et taida humaltua?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ap.

Hiprakka on sama kuin humaltuminen.
        Alkoholi aikaansaa humaltumisen.

Jos olet alkoholisti, et kykene lopettamaan.

Jos olet vain tavallinen nk. "juoppo", silloin ehkä kykenet hallitsemaan juomistasi.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikki on minulle luvallista, mutta en saa antaa minkään itseäni vallita sanoo Pyhän Hengen mies Raamatussa.

Ei lakina, eikä käskynä, kun niitä ei ole uudessa liitossa, vaan ohjeena miten uuden liito Hengen uskova ajattelee.

Joten juominen eikä syöminen saa hallita ihmistä siten että se näkyy hänessä.

Silloin on antanut vallan jollekin muulle kuin Pyhälle Hengelle.

• Anonyymi
      UUSI

(Entisenä) alkoholistina varoitan aloittajaa leikkimästä alkoholilla.

"Alkoholismi on sairaus, johon ainoa lääke on alkoholi."

Alkoholisti siis (mahd. tietämättään) eli vaistomaisesti "lääkitsee" itseään alkoholilla. Ottaa sitä johonkin pahaan oloonsa.

Aloittaja kuvaa juuri tätä ottamisen motiiviaan: "lääkitsisi itseään yksinäisyyden ongelmaansa". Toisinsanoen: kuvasi olevansa alkoholin suhteen alkoholisti. Tällä hetkellä ehkä raitis (ei juova) alkoholisti. Mutta: alkoholisti.

Jos alkoholisti muutaman kerran kykenisikin hallitsemaan alkoholin käyttönsä, jo pian se kuitenkin lähtee käsistä. Raittiuden aikana alkoholismi (jos todella sitä sairastaa) salassa pahenee ja pitkän tauon jälkeen juomisen aikaansaama käytös saattaa yllättää.

Aikoinaan AA:ssa kuulin miehestä joka oli ollut 20 vuotta juomatta ja kun hän ratkesi ryyppäämään, niin se lähti käsistä ja humalassa hän tappoi parhaan kaverinsa. Yhdestä lankeemuksesta tuli pitkä vankilareissu.

"Alkoholismi on tappava sairaus." (AA)

"Varo ensimmäistä huikkaa." (AA)
      *

• Anonyymi
      UUSI

Minusta A-piimä on ihan hyvää yksinkin juotuna!

Pastorikaan ei pahastu.

• Anonyymi
      UUSI

Tosiaan Paavalin ohje siitä että miten minkään ei saa antaa itseään vallita on tosi hyvä uuden liiton uskovalle. Se korvaa vanhan liiton kaikki käskyt ja määräykset sekä antaa viitteen siitä milloin Pyhä Henki ohjaa ihmistä ja milloin ei. Jos juominen tai syöminen vallitsee ihmistä, silloin on kadottanut Pyhän Hengen ja silloin on pulassa vaikka miten olisi muutoin lukenut ja tietävä.

• Anonyymi
      UUSI

Pitkästi on jo elämää eletty mutta vielä en ole päässyt selville miksi päätäni pitäisi sekottaa sihijuomilla !

Katoin sitä puukottajanaisen asuntokuvia mitä oli is poliisin kuvaamina.

Niin joka puolella lojui kaljaputeleita ja kaikkea sekaa!

Nuori ihminen eikä tuon parempaa elämäntapaa ole löytänyt ei tajua suomalaisia ei !

Ja nyt on uhkana kymmenen vuotta lisäopiskelua entisen jatkoksi !

• Anonyymi
      UUSI

Maunoko päättää mitä teet tai jätät tekemättä? Ei hän mikään Jumala ole, vain ihminen.
      Raamatun aikaiset ihmiset joivat viiniä ruuan kanssa kohtuudella. Siinä ei mitään pahaa ole.
      Jos mielesi tekee viiniä senkus käyt ostamassa.

• Anonyymi
      UUSI

Ei tietenkään ole mitään käskyjä, mutta jos antaa syömisen hallita itseään siten, että se näkyy, on syytä epäillä onko moni muukaan asia hallinnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      156
      2618
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2420
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2309
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2200
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      59
      1860
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      246
      1695
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1381
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1205
    10. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      34
      1204
    Aihe