Jalkaväkimiinat palaavat .....kansa saa tahtonsa läpi sittenkin

Anonyymi-ap

Suomi ulos Ottawan sopimuksesta kesään mennessä.
Puolustusvaliokunnan puheenjohtaja Jukka Kopra uskoo, että Suomi voi irtaantua jalkaväkimiinat kieltävästä Ottawan sopimuksesta hyvinkin nopeasti.

Eduskunta torppasi helmikuussa kansalaisaloitteen jalkaväkimiinat kieltävästä Ottawan sopimuksesta irtaantumisesta.

Suomi todennäköisesti päättää palauttaa maamiinat puolustusarsenaaliin vielä tämän kevään aikana, kun aloite tulee puolustusvoimilta ja -ministeriöltä.

Asiasta kertoo puolustusvaliokunnan puheenjohtaja Jukka Kopra

130

670

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI jalkaväkimiinoille! EI kaikille helvetinkoneille! Jo riittää militarismi!☠️

• Anonyymi

Suomi on seonnut!

• Anonyymi

Kukkasin ja juuttisäkein höpöheinä huulessa se tämä sankari lähtisi varmaan pysäyttämään venäläisiä terroristeja rajoillemme huutaen sotahuutoaan " rauha rakkaus ja vapaa seksi "

Eiköhän kuitenkin varauduta sen mukaan miten meidän pahin uhka varautuu ... se sotataloudessa oleva diktatuuri joka käyttää sotakoneisiin lähes kaikki varansa ja käy valloitussotaa Euroopassa parasta aikaa.

Miinat takaisin 😉

• Anonyymi kirjoitti:

Kukkasin ja juuttisäkein höpöheinä huulessa se tämä sankari lähtisi varmaan pysäyttämään venäläisiä terroristeja rajoillemme huutaen sotahuutoaan " rauha rakkaus ja vapaa seksi "

Eiköhän kuitenkin varauduta sen mukaan miten meidän pahin uhka varautuu ... se sotataloudessa oleva diktatuuri joka käyttää sotakoneisiin lähes kaikki varansa ja käy valloitussotaa Euroopassa parasta aikaa.

Miinat takaisin 😉

Olen 63-vuotias suomalainen mies ja Suomen Puolustusvoimien kenttätykistössä maatani palvellut. Rakastan maatani ja kansaani. Maanpuolustusta olen kannattanut ja kannatan. En ole militaristi! Rahat mitä helvetinkoneisiin pannaan voitaisiin käyttää vaikka ihmisten terveydenhuoltoon. ❤️

Tänä nykyinen SOTAHULLUUS menee liian pitkälle. Isäni oli sotaveteraani. Myös vaimoni isä oli sotaveteraani.🇫🇮 Onko tämä suurpääoman korruptoima Suomen tasavalta- niminen VALTIO sotimisen arvoinen? Rohkenen epäillä…

PS: En keskustele tiltuiksi, höpöheinänpolttajiksi tms. asiattomien nimittelijöiden kanssa. Minä, sukuni ja perheeni olemme tehneet jo liikaakin ”Suomen” hyväksi! Pitäkää tunkkinne militaristit! Juoskaa itte! Seuraava sota on YDINTUHO. ☠️
        (Ja ehkä hyvä niin…? 😿)

- Rauha olisi oikeasti parempi!🕊️👍

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

Olen 63-vuotias suomalainen mies ja Suomen Puolustusvoimien kenttätykistössä maatani palvellut. Rakastan maatani ja kansaani. Maanpuolustusta olen kannattanut ja kannatan. En ole militaristi! Rahat mitä helvetinkoneisiin pannaan voitaisiin käyttää vaikka ihmisten terveydenhuoltoon. ❤️

Tänä nykyinen SOTAHULLUUS menee liian pitkälle. Isäni oli sotaveteraani. Myös vaimoni isä oli sotaveteraani.🇫🇮 Onko tämä suurpääoman korruptoima Suomen tasavalta- niminen VALTIO sotimisen arvoinen? Rohkenen epäillä…

PS: En keskustele tiltuiksi, höpöheinänpolttajiksi tms. asiattomien nimittelijöiden kanssa. Minä, sukuni ja perheeni olemme tehneet jo liikaakin ”Suomen” hyväksi! Pitäkää tunkkinne militaristit! Juoskaa itte! Seuraava sota on YDINTUHO. ☠️
        (Ja ehkä hyvä niin…? 😿)

Et sinä mikään 63-vuotias ole vaan palstan trolli joka ottaa uusia keinoja tuottaakseen tuota venäjämielistä sonraansa. Pieni vinkki; jatkossa älä käyttäydy kuin teini niiden hymiöiden kanssa ja muuta kirjoitustyyliäsi niin sinulla on 0,1% suurempi mahdollisuus saada bullshittisi lävitse. LOL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miinat takaisin 😉

Mitä pahaa on rauhassa ja rakkaudessa 🤔?

• Anonyymi kirjoitti:

Rauha ja rakkaus on Jumalan tahto. ❤️ Sen OIKEAN Jumalan! Ikuinen rauha koittaa kerran! 🕊️Blessings!😇

• Anonyymi

Puska sulla on housuissas 🤣

• Anonyymi

Teinilapsi tuotteliaana. Mutta kun se uskottavuus on nolla.

• Anonyymi

Teini on teini. Miten ne läksyt?

• Anonyymi kirjoitti:

Et sinä mikään 63-vuotias ole vaan palstan trolli joka ottaa uusia keinoja tuottaakseen tuota venäjämielistä sonraansa. Pieni vinkki; jatkossa älä käyttäydy kuin teini niiden hymiöiden kanssa ja muuta kirjoitustyyliäsi niin sinulla on 0,1% suurempi mahdollisuus saada bullshittisi lävitse. LOL

(En vastaa asiattomuuksiin. Loukkaava sisältö ilmoitettu ylläpidolle. = Henkilökohtaisuuksiin meneminen.)

Kirjoittamani on totta. Olen 63-vuotias suomalainen asevelvollisuuteni suorittanut kristitty vapaa mies. Itsenäinen ajattelija. En ole venäjämielinen, jenkkimielinen, ukrainamielinen, natomielinen, EUmielinen, trumpmielinen tms. mielinen. Olen ihmiskuntaan kuuluva vapaa ihminen, jolla on täysi ihmisarvo. Kuten kaikilla muillakin ihmisillä, suomalaisilla, venäläisillä, ukrainalaisilla, amerikkalaisilla ym. lähimmäisillä. 🌍🌏🌎

Sisäisesti turvaton Suomi on maanpuolustuskyvytön. ”Persuporvarilandia” tms. dystopia ei ole puolustamisen arvoinen. Synnyinmaani Suomi on sitä kyllä, ja Suomen kansa jos on pakko puolustautua. 🗡️🦁🇫🇮👍
        Rauha on ihmisen parasta aikaa kuitenkin!🇫🇮🕊️

PS. Käytän hymiöitä miten haluan. 😇
        Hyvää kevättä teille sotaintoilijoillekin! ❤️🕊️😇👍Tulette vielä järkiinne. 🧠😇 Siperia opettaa.🙂

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

(Ja ehkä hyvä niin…? 😿)

Miinat ovat huokea puolustuslinjojen turvaamistoimi.

• Anonyymi

Itse olet moskovalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teini on teini. Miten ne läksyt?

Niin. Oletko tehnyt?

• Anonyymi kirjoitti:

Ole hyvä. Perustele. Kiitos!🇫🇮

• Anonyymi

Suu tukkoon, trolli.
        Haluatko tosiaan Suomelle Ukrainan kohtalon?.
        Jos haluat, on matkasi päätepiste jo tiedossa.

• Anonyymi

Mitäs modelle muuta tänään?

• Asiattomuudet ilmoitan ylläpidolle! Vakavissa asioissa en pilaile, provoile enkä trollaa! Ja ad hominem sikseen!

En ole vasuri. (Olen lähellä vanhaa Maalaisliittoa.😇👍)
        Suomi EI pärjää Venäjälle sotilaallisesti, jos sota tulee. Ei tästä sen enempää. Hyvää jatkoa, arvoisa nimim. 44. Div.❤️👍

PS. Keskustelen mielelläni maanpuolustuksesta ja aidosta rauhantahdosta ASIA-argumentein. Hyvä jos ja kun Suomessa on oma armeija. Sen tulee olla ennaltaehkäisevä rauhanarmeija ja asevelvollisuuteen perustuva kansanarmeija. 🇫🇮
        (Olen sotilasvalani vannonut!) Parhaat aseetkaan eivät auta, jos kansa ei ole henkisesti motivoitunut kotimaataan puolustamaan. Rauha on aina parempi kuin sota, kukaan veteraani joita olen tuntenut ei ihannoinut sotaa.🕊️🇫🇮

• Anonyymi

Joudumme valitettavasti aloittamaan omista päättäjistämme.

• Moaukko kirjoitti:

Asiattomuudet ilmoitan ylläpidolle! Vakavissa asioissa en pilaile, provoile enkä trollaa! Ja ad hominem sikseen!

Suomi EI pärjää Venäjälle sotilaallisesti, jos sota tulee. Ei tästä sen enempää. Hyvää jatkoa, arvoisa nimim. 44. Div.❤️👍

PS. Keskustelen mielelläni maanpuolustuksesta ja aidosta rauhantahdosta ASIA-argumentein. Hyvä jos ja kun Suomessa on oma armeija. Sen tulee olla ennaltaehkäisevä rauhanarmeija ja asevelvollisuuteen perustuva kansanarmeija. 🇫🇮
        (Olen sotilasvalani vannonut!) Parhaat aseetkaan eivät auta, jos kansa ei ole henkisesti motivoitunut kotimaataan puolustamaan. Rauha on aina parempi kuin sota, kukaan veteraani joita olen tuntenut ei ihannoinut sotaa.🕊️🇫🇮

"lähellä vanhaa maalaisliittoa ...." ihan vaan tiedokses, lainaus kirjasta "Sokea Peili", sivulta 216 ...

"... sattui suomessa eräässä illanvietossa yllättävä, varsin äänekäs välikohtaus. Erään melko tunnetun opetusministeriön virkamiehen parkuna pelästytti kaikki muut. "Minä olen KGB:n agentti, KGB:n agentti", hän huuteli yhä kovempaa ja itki. Mutta, ei häpeästä, vaan kiukusta epäoikeudenmukaiselle kohtalolle ja itsesäälistä. "Kaksikymmentäviisi vuotta sitten, tulin parhaan ystäväni Paavon (Väyrysen) kanssa Peräpohjolasta pääkaupunkiin. KGB antoi meille kaikkea. KAIKKEA!, uran, aseman, vaikutusvaltaa. Kuinka monta kertaa käytiinkään Paavon kanssa Moskovassa ja kuinka tärkeiksi tunnettiin itsemme sieltä palatessa!. Niin paljon on täällä riippunut meistä!. Entä nyt?. Kaikki, minkä varaan olemme panneet elämämme, sortuu!. Mitä minä nyt teen?. Mitä minä teen?. NL:n aikana kaikki oli niin hyvä!. Kaikki oli selvää, ymmärettävää, sovittua!. Ja meidän oli hyvä olla!. Mitä me Paavon kanssa olisimme olleet, ilman KGB:tä!. (viite 48, tekijöiden tiedosto).

"Suomi EI pärjää Venäjälle sotilaallisesti, jos sota tulee. Ei tästä sen enempää. "

Tässä kontekstissa ... Uhka = sotilaallinen kyvykkyys * poliittinen tahto. Piste!.

Meinaatko todella, että ryssällä on mahdollisuus heittää PELKÄSTÄÄN suomea vastaan, 2 000 000 - 3 000 000 frontovikkiä ja niille kalusto, huolto ja tuki?.
        Koska sen verran VÄHINTÄÄN, ne tulevat tarvitsemaan, jos meinaavat väkisin suomeen tunkea!.

Suomessa on PUOLUSTUSVOIMAT ja sillä VAHVA RESERVI!. Se ON PIDÄKE!.

On itsestään selvää, että rauha on parempi, kuin sota. Siihen mielipidettä suomelta ei vaan ole kahdella viime kerralla edes kysytty, ryssän toimesta.

• 44.Div kirjoitti:

"lähellä vanhaa maalaisliittoa ...." ihan vaan tiedokses, lainaus kirjasta "Sokea Peili", sivulta 216 ...

"... sattui suomessa eräässä illanvietossa yllättävä, varsin äänekäs välikohtaus. Erään melko tunnetun opetusministeriön virkamiehen parkuna pelästytti kaikki muut. "Minä olen KGB:n agentti, KGB:n agentti", hän huuteli yhä kovempaa ja itki. Mutta, ei häpeästä, vaan kiukusta epäoikeudenmukaiselle kohtalolle ja itsesäälistä. "Kaksikymmentäviisi vuotta sitten, tulin parhaan ystäväni Paavon (Väyrysen) kanssa Peräpohjolasta pääkaupunkiin. KGB antoi meille kaikkea. KAIKKEA!, uran, aseman, vaikutusvaltaa. Kuinka monta kertaa käytiinkään Paavon kanssa Moskovassa ja kuinka tärkeiksi tunnettiin itsemme sieltä palatessa!. Niin paljon on täällä riippunut meistä!. Entä nyt?. Kaikki, minkä varaan olemme panneet elämämme, sortuu!. Mitä minä nyt teen?. Mitä minä teen?. NL:n aikana kaikki oli niin hyvä!. Kaikki oli selvää, ymmärettävää, sovittua!. Ja meidän oli hyvä olla!. Mitä me Paavon kanssa olisimme olleet, ilman KGB:tä!. (viite 48, tekijöiden tiedosto).

"Suomi EI pärjää Venäjälle sotilaallisesti, jos sota tulee. Ei tästä sen enempää. "

Tässä kontekstissa ... Uhka = sotilaallinen kyvykkyys * poliittinen tahto. Piste!.

Meinaatko todella, että ryssällä on mahdollisuus heittää PELKÄSTÄÄN suomea vastaan, 2 000 000 - 3 000 000 frontovikkiä ja niille kalusto, huolto ja tuki?.
        Koska sen verran VÄHINTÄÄN, ne tulevat tarvitsemaan, jos meinaavat väkisin suomeen tunkea!.

Suomessa on PUOLUSTUSVOIMAT ja sillä VAHVA RESERVI!. Se ON PIDÄKE!.

On itsestään selvää, että rauha on parempi, kuin sota. Siihen mielipidettä suomelta ei vaan ole kahdella viime kerralla edes kysytty, ryssän toimesta.

Kiitos argumentaatiosta. Hyvää jatkoa!😇👍🇫🇮🕊️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvaappa uurestansa, keistä aloitetahan ....

• Anonyymi

Arvaappa uudelleen, miten se tulee menemään.

• Moaukko kirjoitti:

Kiitos argumentaatiosta. Hyvää jatkoa!😇👍🇫🇮🕊️

Ota opikses .......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvaappa uurestansa, keistä aloitetahan ....

Niistä jotka ovat todella pettäneet Suomen, pienenä vinkkinä ne jotka ovat eronneet r.....

• Sinua jalkaväkimiinat harmittavat, koska haluaisit Venäjän kykenevän valtaamaan Suomen, kuten kerroit.

• Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

Sinua jalkaväkimiinat harmittavat, koska haluaisit Venäjän kykenevän valtaamaan Suomen, kuten kerroit.

Trump ja Putin pitävät laillasi jalkaväkimiinoista.

Eivätkä he myöskään laillasi uskaltaneet mennä armeijaan 😂

• Moaukko kirjoitti:

(Ja ehkä hyvä niin…? 😿)

Sinä itsehän kerroit haluavasi Venäjän valtaavan Suomen.

• Anonyymi

Sinä itsehän kerroit haluavasi Venäjän valtaavan Suomen.

Koska muka??
        Mutta sinä olet kuin Trump ja Putin, etkö uskaltanut edes mennä armeijaan 😂

• Moaukko kirjoitti:

(En vastaa asiattomuuksiin. Loukkaava sisältö ilmoitettu ylläpidolle. = Henkilökohtaisuuksiin meneminen.)

Kirjoittamani on totta. Olen 63-vuotias suomalainen asevelvollisuuteni suorittanut kristitty vapaa mies. Itsenäinen ajattelija. En ole venäjämielinen, jenkkimielinen, ukrainamielinen, natomielinen, EUmielinen, trumpmielinen tms. mielinen. Olen ihmiskuntaan kuuluva vapaa ihminen, jolla on täysi ihmisarvo. Kuten kaikilla muillakin ihmisillä, suomalaisilla, venäläisillä, ukrainalaisilla, amerikkalaisilla ym. lähimmäisillä. 🌍🌏🌎

Sisäisesti turvaton Suomi on maanpuolustuskyvytön. ”Persuporvarilandia” tms. dystopia ei ole puolustamisen arvoinen. Synnyinmaani Suomi on sitä kyllä, ja Suomen kansa jos on pakko puolustautua. 🗡️🦁🇫🇮👍

Hyvää kevättä teille sotaintoilijoillekin! ❤️🕊️😇👍Tulette vielä järkiinne. 🧠😇 Siperia opettaa.🙂

Et ole trollauksessasi edes johdonmukainen. Vielä tuolla ylempänä kirjoitit näin: "Rakastan maatani ja kansaani. Maanpuolustusta olen kannattanut ja kannatan."

• Anonyymi

Et ole trollauksessasi edes johdonmukainen. Vielä tuolla ylempänä kirjoitit näin: "Rakastan maatani ja kansaani. Maanpuolustusta olen kannattanut ja kannatan."

HeHe en kirjoittanut, mutta sinä olet kuin Trump ja Putin, etkä uskaltanut mennä edes armeijaan.

Sinunlaistesi ei pitäisi olla missään tekemisissä minkään aseisiin liittyvän kanssa😂

• Anonyymi

Vai Ei Sinun maantiedon opit (ja pikkuinen järkesi ??? ) .... riitä tajuamaan .... Mistä ilmansuunnasta ja mistä maailman "Roistovaltiosta" tänne Suomeen voi hyökäta .... jalan astuen? OLISI SYYTÄ .... SUOMESSA ! kehitellä oikein oma "ITÄ-rajan malli" !
        MIssä päin maailman kolkassa, on mielestäsi eniten tuota "Militarismia" ? Eikö tuossa aivan lähimaisemissa... vai? Jokohan siellä tedään uusintapainos "MARSSIOPPAASTA ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai Ei Sinun maantiedon opit (ja pikkuinen järkesi ??? ) .... riitä tajuamaan .... Mistä ilmansuunnasta ja mistä maailman "Roistovaltiosta" tänne Suomeen voi hyökäta .... jalan astuen? OLISI SYYTÄ .... SUOMESSA ! kehitellä oikein oma "ITÄ-rajan malli" !
        MIssä päin maailman kolkassa, on mielestäsi eniten tuota "Militarismia" ? Eikö tuossa aivan lähimaisemissa... vai? Jokohan siellä tedään uusintapainos "MARSSIOPPAASTA ?

Onko käyttäjätunnuksesi bannattu 44.div?

• Anonyymi kirjoitti:

Trump ja Putin pitävät laillasi jalkaväkimiinoista.

Eivätkä he myöskään laillasi uskaltaneet mennä armeijaan 😂

Ja myös Suomen johto pitää niistä ja pian hankkii niitä Suomen suojaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Koska muka??
        Mutta sinä olet kuin Trump ja Putin, etkö uskaltanut edes mennä armeijaan 😂

Noin kuukausi sitten. Valitettavasti haku ei nyt toimi, jotta voisin viestin lainata.

• Anonyymi

Ja myös Suomen johto pitää niistä ja pian hankkii niitä Suomen suojaksi.

Aivan turhaan, kun ilmapuolustus ei ole kunnossa.

• Anonyymi kirjoitti:

HeHe en kirjoittanut, mutta sinä olet kuin Trump ja Putin, etkä uskaltanut mennä edes armeijaan.

Sinunlaistesi ei pitäisi olla missään tekemisissä minkään aseisiin liittyvän kanssa😂

No enhän minä sinulle viestittänytkään tohelo, vaan Moaukolle.

• Moaukko kirjoitti:

(Ja ehkä hyvä niin…? 😿)

>Rahat mitä helvetinkoneisiin pannaan voitaisiin käyttää vaikka ihmisten terveydenhuoltoon. ❤️

Ehdottomasti, mutta jos niitä nyt ei panna myös "helvetinkoneisiin", voi käydä niin että kaikki tuhannet kalliit ja modernit sairaalalaitteemme roudataan Pietarin ja Vladivostokin väliselle alueelle herrakansalaisia hoitamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti jotain on, kun Venäjä vihaa molempia. 🤔

• Moaukko kirjoitti:

Rauha ja rakkaus on Jumalan tahto. ❤️ Sen OIKEAN Jumalan! Ikuinen rauha koittaa kerran! 🕊️Blessings!😇

Senkö, jota monet kutsuvat Allaahiksi?

• Moaukko kirjoitti:

>Sisäisesti turvaton Suomi on maanpuolustuskyvytön.

Kovalla puristamisella sait näköjään aikaan melko järkevänkin lauseen. Kyllä maanpuolustustahto tosiaan edellyttää sitä,. että kaikki pidetään kyydissä elämässä puolustamisen arvoista elämää. Se on myös helpompi, halvempi ja nopeampi homma kuin varustautumisen puutteitten korjaaminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta, näin on.

• Moaukko kirjoitti:

Asiattomuudet ilmoitan ylläpidolle! Vakavissa asioissa en pilaile, provoile enkä trollaa! Ja ad hominem sikseen!

>Suomi EI pärjää Venäjälle sotilaallisesti, jos sota tulee.

Voi hyvänen aika, juuri siksihän me olemme liittoutuneet 31 enemmän tai vähemmän samanmielisen maan kanssa, että meidän ei enää koskaan tarvitse pärjätä yksin idän barbaareja vastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli mitä te teette? 🍿

• Anonyymi

Menepäs itärajan tuonne puolen valistamaan, vai joko olet siellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäläinen rauha tarkoittaa alistumista ja venäläinen rakkaus murhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitään pahaa! Mutta se RAUHA SÄILYY PAREMMIN SILLOIN KUN MYÖS MEILLÄ SUOMESSA ON MIINOJA EIKÄ AINOASTAAN VAIN HYÖKKÄÄVÄLLÄ NAZI-VENÄJÄLLÄ!

• Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

>Suomi EI pärjää Venäjälle sotilaallisesti, jos sota tulee.

Voi hyvänen aika, juuri siksihän me olemme liittoutuneet 31 enemmän tai vähemmän samanmielisen maan kanssa, että meidän ei enää koskaan tarvitse pärjätä yksin idän barbaareja vastaan.

JUURI SIKSI ME OLEMME LIITTOUTUNEET, ETTÄ PÄRJÄÄMME PAREMMIN ISOLLA JOUKOLLA!

VARMAA KUN ON SE, ETTEI SOTAKIIMAISTA VENÄJÄÄ ESTETÄ YYA-LITURGIALLA JA YSTÄVYYDELLÄ! VENÄJÄ KUNNIOITTAA VAIN VOIMAA!

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

(Ja ehkä hyvä niin…? 😿)

Oletko koskaan päässyt oikeisiin töihin vai joutunut tyytymään vain harjoituksiin ? Aikoinaan ammattikoulun opettajien piti käydä työharjoittelussa että ei vieraantuisi liikaa oikeasta työelämästä. Miten tuo homma armeijassa hoidetaan kun aika pitkään on ollut suht.koht. rauhallista näillä seuduin. Ja onko armeijaa pidetty turhaan yllä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puska sulla on housuissas 🤣

Kyllä Persut ja Kokkarit vievät Suomensotaan. Suorastaan tyrkyttävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiset luottaa Neuvostoliiton rauhanpommeihin ja toiset omii maamiinoihin

• Anonyymi

Putin kun kusetti tavjaa,niin toivottavasti ne jalkaväki miinat tuli laitettua jemmaan,eikä hävitettyä lopullisesti.

• Myös kokoomus kannatti miinakieltoon liittymistä.

• Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

Myös kokoomus kannatti miinakieltoon liittymistä.

” Myös kokoomus kannatti miinakieltoon liittymistä.”

Se oli sitä aikaa! Nyt on nyt!

• Anonyymi

Erinomainen uutinen. Tarja Halosen poliittinen perintö vessanpöntöstä alas!

• Anonyymi

Tarjan kissa on söpö.

• Anonyymi

Jalkaväkimiinat on Suomalaisten turvaksi. Tosin ne on ryysyläisten tuhoksi. Miinojen vastustaminen on puten tukemista. Tuomitsen sen.

• Jalkaväkimiinat ovat hyödyttömiä nykyaikaisessa sodankäynnissä. Ja ei niitä ole suotta kielletty, koska tappavat siviilejä ja sotilaita, ihmisiä erottelematta. Myös viattomia eläimiä. 😿 Vastustan ehdottomasti jalkaväkimiinoja, saatanallisia helvetinkoneita.☠️
        Haukkukaa vaan. Pysyn kannassani!
        Asiallista keskustelua jatkan. Muuten tämä oli osaltani tässä. Koirat haukkuu karavaani kulkee. 🐶
        Kiitos keskustelusta kaikille tässä casessa.🕊️🇫🇮

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

Jalkaväkimiinat ovat hyödyttömiä nykyaikaisessa sodankäynnissä. Ja ei niitä ole suotta kielletty, koska tappavat siviilejä ja sotilaita, ihmisiä erottelematta. Myös viattomia eläimiä. 😿 Vastustan ehdottomasti jalkaväkimiinoja, saatanallisia helvetinkoneita.☠️
        Asiallista keskustelua jatkan. Muuten tämä oli osaltani tässä. Koirat haukkuu karavaani kulkee. 🐶

Tyhmä saa olla, vaan ei tykkimies. Pruukaisivat aikoinaan sanoa. :-)

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

Jalkaväkimiinat ovat hyödyttömiä nykyaikaisessa sodankäynnissä. Ja ei niitä ole suotta kielletty, koska tappavat siviilejä ja sotilaita, ihmisiä erottelematta. Myös viattomia eläimiä. 😿 Vastustan ehdottomasti jalkaväkimiinoja, saatanallisia helvetinkoneita.☠️

Äsken esitit olevasi 60-vuotias. Vastailet omiin kommentteihisi vaivaantumatta edes muuttelematta kirjoitusasua.

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

Nykyaikaisen jv-miinan voi rakentaa myös määräaikaiseksi ja itsestään de-aktivoituvaksi!

• Anonyymi

Miinoja pitää varata riittävästi.

• Anonyymi

Miina on voimakas pelote eikä sitä voi korvata.Hyppypanokset sun muut voidaan unohtaa ne ei korvaa aitoa jalkaväkimiinaa,vaikka voi niilläkin joku rooli olla jos joskus valmistuvat.Kannatan miinojen nopeaa palauttamista suomen armeijalle.
      Vastustajat on hyökkäystä suunnittelevia..

• Anonyymi

No niihää e on ytinasekkii? Pelote se on sekkii?

• Anonyymi

Miina on kaunis ja lempeä ase.

• Anonyymi

Lässyn, lässyn ... .SUBnarttu.

• Anonyymi

Suomalaiset ei polje vaan pikkuputleristit isoine kenkineen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalaiset ei polje vaan pikkuputleristit isoine kenkineen

Trump on jalkaväkimiinojen puolesta.

• Anonyymi

Kukaan ei halua kylvää miinoja omille maille eikä muuallekaan. Ne jäävät maahan kun rintamat liikkuvat edes takaisin. Niitähän levitetään tuhansia kerralla lentokoneista. Kansalaiset eivät ole hulluja vaan pieni porukka poliitikoita. Usan jättipommikoneiden harjoittelu Lapissa oli viimeinen hulluus. Onko se enää edes puolustusase? Turvallisuutta ne eivät lisää.

• Ota asioista selvää, ennen kuin alat pauhamaan jaskaa.

• Anonyymi

Ei jää maahan vaan ne raivataan. Sitä varten on eräät vastuuta pakoilevat pelkuripaskat isoine kenkineen. Ei tasan jää YH-TÄÄN miinaa maastoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei jää maahan vaan ne raivataan. Sitä varten on eräät vastuuta pakoilevat pelkuripaskat isoine kenkineen. Ei tasan jää YH-TÄÄN miinaa maastoon.

Trump ja Putin kannattavat jalkaväkimiinoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trump ja Putin kannattavat jalkaväkimiinoja.

Mitä sitten. Me käytämme miinoja jos haluamme ja meillä on KEINOT raivataan ne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitten. Me käytämme miinoja jos haluamme ja meillä on KEINOT raivataan ne

On ne keinot vihulaisellakin, pelkkä hidaste sulutus.

• Anonyymi

Entäs se punaisen Tavjan venäläisiltä kiitoksena saama sirutettu kissa? Pitääkö se mirri nyt sitten palauttaa takaisin venäläisille kun maamiinat palautetaan isänmaan puolustuskyvyn turvaamiseen?

• Anonyymi

Ottawan sopimus on globalistien luomus, Suomen eduskunnassa kaikki globalistipuolueet äänestivät sen puolesta.
      Nythän myös Persut on globalistien käsissä.

• Lähes kaikki suomalaiset ovat siis "globalisteja". Ihan hyvä kai sitten niin. 👍

• Anonyymi

Kun jalkaväkimiinat kiellettiin niin tiltut ulisivat kuin nälkäiset sudet ja nyt kun jalkaväkimiinat sallitaan niin tiltut ulisevat kuin nälkiintyneet sudet.

Tiltu on aina trolli. Mutta trolli ei ole aina tiltu.

• Anonyymi

Ja sinä olet pelkkä ulisija aina ja iankaikkisesti 😂

• Anonyymi

Putinin takia kannattaa ottaa jalkaväkimiinat käyttöön, Heti pois Ottavan sopimuksesta koska ryssien sotaisuus vaatii niin.

• Anonyymi

Tehotuotanto päälle heti. Samalla irti myös muista jarruttavista kansainvälisistä sopimuksista. Niillä ei ole mitään virkaa.

• Anonyymi

Kansainvälisistä sopimuksista irti nyt. Kaikki aseet käyttöön Putinia vastaan

• Anonyymi

Onko teillä siis jokin IHME käsitys että venäläiset hyökkäämään
      pakotetut voisivat ilmoitta oikeen porukalla put-tinille että:
      "Voi kuule hyvä Ladimir ei me nyt enää lähetä sotiin
      kato ku siellä on niitä J.V.M".??????????????????

• Anonyymi

No niihin miinoihin astuu vain taho joka pyrkii Suomeen laittomasti ja kutsumatta eli maahamme hyökkäävä rys...sä ...ei niitä miinoja rajan yli viedä venäjän alueelle "ei miina miestä pahenna jos mies ei miinaan astu"

• Anonyymi

Rautaa rajalle.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Isoisä aikoinaan kertoi miten hyökkääviä rys..sälaumoja ajettiin ja paimennettiin miinakenttiin kuin porolaumoja olivat verrattomia aseita pysäyttämään valtavia rys...sä laumoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isoisä aikoinaan kertoi miten hyökkääviä rys..sälaumoja ajettiin ja paimennettiin miinakenttiin kuin porolaumoja olivat verrattomia aseita pysäyttämään valtavia rys...sä laumoja

Iltalehden video antoi viihdyttävän pläjäyksen miinakenttien erinomaisuudesta. Sielä tuli nimit-täin proteesi pajan sepälle töitä.

• Anonyymi

Jokaiselle rajan ylittävälle örkille pitää olla kymmenen miinaa odottamassa.
      Proteesiesitteitä pudotetaan jo etukäteen Venäjän varuskunta-alueille.

• Anonyymi

Tämähän on arvovalta-tappio Haloselle. Hyvä!

• Anonyymi

Tarja Halosen poliittinen perintö sinne minne se kuuluukin eli vessanpöntöstä alas! Eläköön! Eläköön! Eläköön!

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kohtuuden nimissä pitää kyllä myöntää se, että maailma oli kovin erilainen verrattuna nykyiseen, silloin, kun taivuimme mukaan miinakieltoon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kohtuuden nimissä pitää kyllä myöntää se, että maailma oli kovin erilainen verrattuna nykyiseen, silloin, kun taivuimme mukaan miinakieltoon!

Oliko se todella erilainen vai kuvittelivatko naivit poliitikot ja toki ihan me tavalliset tallaajatkin että se on erilainen? Tätä olen miettinyt viime aikoina.

• Anonyymi

Rautaa rajalle vaikka miina kerrallaan.

• Anonyymi

Ei niissä pienissä jv-miinoissa ole nykyään enää ”rautaa” laisinkaan! Siksi niitä ei miinaharavalla havaitse!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niissä pienissä jv-miinoissa ole nykyään enää ”rautaa” laisinkaan! Siksi niitä ei miinaharavalla havaitse!

Eipä tietenkään eikä nato-Tiltulla ole munaa. Siksi sitä ei näe tutkalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tietenkään eikä nato-Tiltulla ole munaa. Siksi sitä ei näe tutkalla.

Teinipojun ongelma.

• Anonyymi

SDP:n johto ensimmäisessä kommentissaan rivien välissä jo ilmoittivat että he eivät tähän suostu eli vasemmisto vastustaa.

Ei yllättänyt varmaan ketään. SDP:n Halosen ja Tuomiojan henkilökohtainen hankehan tämä miinoista luopuminen alunperinkn oli.

• Anonyymi

” SDP:n johto ensimmäisessä kommentissaan rivien välissä jo ilmoittivat että he eivät tähän suostu eli vasemmisto vastustaa.”

KYLLÄ SDP TUKEE HANKETTA!

”Ei yllättänyt varmaan ketään. SDP:n Halosen ja Tuomiojan henkilökohtainen hankehan tämä miinoista luopuminen alunperinkn oli.”

JA HALONEN SAI SIITÄ PALKKIOKSI PERÄTI KISSAN! MOLEMMAT VASTUSTIVAT AIKOINAAN MYÖS EU:TA JA NATOA, MUTTA KUULUVAT VAIN TUNKKAISEEN YYA-AJAN HISTORIAAN!

Marin on pikemminkin nykyajan SDP:n idoli!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” SDP:n johto ensimmäisessä kommentissaan rivien välissä jo ilmoittivat että he eivät tähän suostu eli vasemmisto vastustaa.”

KYLLÄ SDP TUKEE HANKETTA!

”Ei yllättänyt varmaan ketään. SDP:n Halosen ja Tuomiojan henkilökohtainen hankehan tämä miinoista luopuminen alunperinkn oli.”

JA HALONEN SAI SIITÄ PALKKIOKSI PERÄTI KISSAN! MOLEMMAT VASTUSTIVAT AIKOINAAN MYÖS EU:TA JA NATOA, MUTTA KUULUVAT VAIN TUNKKAISEEN YYA-AJAN HISTORIAAN!

Marin on pikemminkin nykyajan SDP:n idoli!

Antti Lindtmanilta asiaa eilen kysyttiin. Ei suostunut vastaamaan tai ilmoittamaan suoraan tukevansa Ottawan sopimuksesta irtautumista. Oikea käsi nykien mumisi vain että asiaa täytyy harkita ja tutkia. Selvästi vaikea kysymys SDP:lle, varsinkin se haloslaisia edustavalla vasemmistosiivelle.

• Anonyymi

Suomen jalkaväkimiinat ovat Rauhamiinoja
      Niistä ei ole vaaraa ihmisille ainoastaan vihollisille

• Anonyymi

Aprillipäivä tänään, mutta pakko se on uskoa, jalkaväkimiinat palaavat isänmaan puolustuskykyyn.

Tavja Halonen kihisee juuri nyt raivosta ja miettii että pitääkö hänen nyt palauttaa se venäläisiltä lahjaksi saatu kissa?

• Anonyymi

Kansalaisaloitteilla ja sillä että tarpeeksi iso joukko suomalaisia ilmaisee tahtonsa erilaisilla tavoin suoraan tai epäsuoraan poliitikoille on vaikutusta.

Varsinkin kun vaalit lähestyvät. Esim. SDP:lle alkaa nyt vastustaa miinojen palautusta olisi poliittinen itsemurha.

• Anonyymi

Tätä samaa Eki huutaa vielä haudastaankin....

– Pidän aietta erota Ottawan miinasopimuksesta virheenä jollaista todellisen turvallisuutemme vahvistaminen ei perustele, ex-demaripoliitikko Erkki Tuomioja kirjoittaa Facebook-sivullaan.

– Pettynyt olen siihen, jos SDP:kin antautuu tämän militaristishenkisen vyörytyksen edessä.

Lue myösSuomi irtoaa miinasopimuksesta – Raju nosto puolustusmenoihin
      Tuomiojan kirjoitus koskee Suomen päätöstä käynnistää valmistelut Ottawan sopimuksesta irtautumiseksi. Ottawan sopimuksella kielletään jalkaväkimiinojen käyttö.

SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman kommentoi aiemmin Iltalehdelle, että miinasopimuksesta irtautumiselle on painavat perusteet.

Lue myösAntti Lindtman Ottawan sopimuksesta irtautumisesta: ”Erittäin painavat syyt”
      – Turvallisuustilanne on radikaalisti muuttunut, Lindtman sanoi tiistaina.

Tuomiojan kirjoituksen on ehtinyt huomaamaan muun muassa perussuomalaisten kansanedustaja Miko Bergbom.

– Nyt tuli sen verran vahva lausunto Erkki Tuomiojalta, että se vahvistaa hallituksen esityksen irtautua Ottawan sopimuksesta olevan maamme turvallisuuden kannalta juuri oikea päätös, Bergbom kirjoittaa viestipalvelu X:ssä.

• Anonyymi

Miksi kaikki oikeat sosdemit eivät muuta ikuisen rauhan tyyssijaan, Venäjälle ? Elämä Suomessa olisi muilla paljon helpompaa.

• Anonyymi

Siten Venäjä ei anna enää ruskeita kirjekuoria vaan lapion ja hakun.

• Anonyymi

Miina Äkkijyrkkä puoltaa asiaa.

Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      174
      2037
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      82
      1470
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1404
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      11
      1167
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      39
      1057
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      983
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      42
      888
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      96
      844
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      815
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      775
    Aihe