MI-TÄ. SA-NOO. RAA-MAT-TU? TÄ-TÄ. SA-NOO RAA-MAT-TU!

Anonyymi-ap

Hebrealaiskirje:
4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. 

Hebrealaiskirje:
6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti. 

Hebrealaiskirje:
7:22 niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut. 
7:23 Ja noita toisia pappeja on tullut useampia, koska kuolema ei sallinut heidän pysyä;
7:24 mutta tällä on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti,
7:25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,

Hebrealaiskirje:
8:1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,

Hebrealaiskirje:
9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,

Hebrealaiskirje:
9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. 

Kolossalaiskirje:
3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. 

Efesolaiskirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

33

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

MEIS-TÄ. TU-LEE. JEE-SUK-SEN. KANS-SA. JU-MA-LI-A

Matteuksen evankeliumi:
      19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

ye also shall sit upon twelve thrones, judging 
      Yeah!

Ilmestyskirja:
      3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

• Anonyymi

Mitä voitetaan?

• Anonyymi

Hebrealaiskirje:
      1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

(jeesus on
      JUMALAN KIRKKAUDEN säteily.
      JUMALAN OLEMUKSEN kuva.)

2.Korinttolaiskirje:
      3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

"muutumme saman kuvan kaltaisiksi"
      (siis jeesuksen kuvan kaltaisiksi)

1.Johanneksen kirje:
      3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

"Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen"
      (siis jeesuksen kaltaisiksi)

• Anonyymi

Jeesuksen kaltaisiksi Jumaliksi tiedämme tulevamme AAMEN !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen kaltaisiksi Jumaliksi tiedämme tulevamme AAMEN !

Kenestä tulee, kenestä ei.

• Anonyymi

Jeesuksen sanoin - juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä - myös arkeologisin todistein vahvistunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen sanoin - juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä - myös arkeologisin todistein vahvistunut.

Ja tosiasiat Raamatusta eivät muutu yhtään mihinkään muinaisen facehuijari Paavalin lirkutteluista, vaikka lupaisi teille kuun ja tähdet taivaalta, kun kumarratte häntä.

Mutta - teologit ja kirjanoppineet - kertokaa, että mihin perustuen Paavali on Raamatussa pystynyt sanomaan, että hän ristiinnaulitsi koko maailman itselleen (juutalaisille)?

Mikä valta se oli/on - tähän lauseeseen ei riitä ihan pelkkä väkivalta, vaikka kaikki tapettiinkin, jotka eivöt kumartaneet juutallaisten puhuvaa Pedon kuvaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenestä tulee, kenestä ei.

Sairaista narsisteista, omasta mielestään, jotka palvovat viattomien kuoliaaksi kiduttamista ja uhraamista itsensä puolesta rakkautena. Ja kun uhrina on itse Jumala, niin vertauskuvallisesti ollaan koko maailman narsismin huipulla jo mielisairautena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairaista narsisteista, omasta mielestään, jotka palvovat viattomien kuoliaaksi kiduttamista ja uhraamista itsensä puolesta rakkautena. Ja kun uhrina on itse Jumala, niin vertauskuvallisesti ollaan koko maailman narsismin huipulla jo mielisairautena.

Tehkääpä katugallup - kuinka moni haluaisi Jumalan kidutettavan kuoliaaksi itsensä puolesta uhrina? Ja kertokaa vielä syykin Raamatusta, että pelastui tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.

• Anonyymi

Tästä narsismiylistysksestä Paavalin manipuloinnin tekstillä oikein hyvin nyt näkyy, että mihin hän opillaan vetoaakin - kun kumarratte Jeesusta Jumalana uhriksi tämän sanomalle Saatanalle, niin pääsette itse Jumalan paikalle.

• Anonyymi

Ja koko kristinuskon perusta on KOLMINAISUUSOPPI - Jeesus Kristuksena ei ole KIROUKSEKSI kirotti pioika, vaan itse opettamansa ISRAELIN JUMALA opin mukaan.

Kyseessä on teurastettu uhrilammas ruokauhrina, joka syödään ehtoollisella niin, että juutalaiset saivat Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin vietyä Raamatun kuvaaman turmion iljetyksen omalla uhrikulttijumalallaan ja pahuudella.

ALOITTAJA - JUODAANKO KIRKOSSA VERTA JA SYÖDÄÄN JEESUKSEN RUUMIS EHTOOLLISELLA, HYVÄLTÄ TUOKSUVANA UHRILAHJANA, RAAMATUN MUKAAN?

• Anonyymi

Kerrotko samalla, että kuka on tämän uhrilahjan saaja? Kiitän.

• Anonyymi

• Anonyymi

Edellä on siteerattu ilmestyskirjaa "sen, joka voittaa, minä annan...". Minkä voittamisesta ilmestyskirja puhuu?

• Anonyymi

Kerropa sinä, joka edellä siteeraat tätä kohtaa ilmestyskirjasta, ettei jää tyhjät sanat leijumaan katteettomina ilmaan.

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi:
      1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut. 

Johanneksen evankeliumi:
      6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

1.Johanneksen kirje:
      4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä. 

"Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt."

"JUMALAA EI KUKAAN OLE KOSKAAN NÄHNYT"

😳❓

2.Mooseksen kirja:
      33:11 Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista. Sitten Mooses palasi takaisin leiriin; mutta Joosua, Nuunin poika, hänen apumiehensä ja palvelijansa, ei poistunut majasta.

🙄😳‼️

• Anonyymi

Niin juuri, kyse on eri JUMALASTA, Jeesuksen taivasten valtakunnan isä Jumala on eri asia, kun sen valtakuntakin on sisällisesti meissä, myös se on meissä voimana, ellei sitä ole perannut pois Paavalin käskystä (Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7), ja Paavalin, juutalaisten, Jumala on tulivuori. Ja Mooseksen Jumala puhuu 5.Mooseksen kirja luku 4:10 alkaen, voit sieltä tarkistaa, kun antaa 10 käskyään. Tätä nyt vaatimattomasti olen yrittänyt selittää jo viisi vuotta pöivittäin, huoh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin juuri, kyse on eri JUMALASTA, Jeesuksen taivasten valtakunnan isä Jumala on eri asia, kun sen valtakuntakin on sisällisesti meissä, myös se on meissä voimana, ellei sitä ole perannut pois Paavalin käskystä (Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7), ja Paavalin, juutalaisten, Jumala on tulivuori. Ja Mooseksen Jumala puhuu 5.Mooseksen kirja luku 4:10 alkaen, voit sieltä tarkistaa, kun antaa 10 käskyään. Tätä nyt vaatimattomasti olen yrittänyt selittää jo viisi vuotta pöivittäin, huoh.

Raamatun tarinassa on KAKSI eri Jumalan nimistä hahmoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun tarinassa on KAKSI eri Jumalan nimistä hahmoa.

Joita uskontunnustuksessa (Augsburgin tunnustus) kutsutaan nimillä 'tosi Jumala' ja 'vihainen Jumala', ja kristinuskon mukaan 'tosi Jumala' on kirottu uhri 'vihaisellle Jumalalle', joka on tuotulivuori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joita uskontunnustuksessa (Augsburgin tunnustus) kutsutaan nimillä 'tosi Jumala' ja 'vihainen Jumala', ja kristinuskon mukaan 'tosi Jumala' on kirottu uhri 'vihaisellle Jumalalle', joka on tuotulivuori.

Muistan kuin eilisen päivän, kun tulin palstalle ihmettelemään jotakin, ja täällä silloin avoimesti oli mukana ja kirjoitti myös pappi.

Sitten näin tuon Augsburgin tunnustuksen ensimmäisen kerran, kirjoitin hänelle - mutta tässähän on KAKSI JUMALAA.

Tarina itsessään sitten kertoo Raamatusta, että mitä nämä ovat, koska todellisuudessahan ei ole olemassa kahta jumalaa, heh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nostan sinulle hattua!🚀🛸2Moos.33:11

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nostan sinulle hattua!🚀🛸2Moos.33:11

Lue Jeremia 7, niin tiedät mistä on kyse. Lue tarkkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue Jeremia 7, niin tiedät mistä on kyse. Lue tarkkaan.

Ja ajattele!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ajattele!

Uskomattominta on lause, että "vaikka sinä puhuiset heille kaiken tämän, he eivät sinua kuule, ja vaikka sinä huutaisit heille, he eivät sinulle vastaa". Viisi vuotta - ja näin on ollut. Mahtavaa, jos sinä olet kuullut! Kiitos sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskomattominta on lause, että "vaikka sinä puhuiset heille kaiken tämän, he eivät sinua kuule, ja vaikka sinä huutaisit heille, he eivät sinulle vastaa". Viisi vuotta - ja näin on ollut. Mahtavaa, jos sinä olet kuullut! Kiitos sinulle!

Tuo lause on aivan yhtä uskomatonta, kuin Paavali sanoo Raamatussa, että hän ristiinnaulitsi koko maailman itselleen - jo 2000 vuotta sitten. Miten hän voi olla siitä niin varma?!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo lause on aivan yhtä uskomatonta, kuin Paavali sanoo Raamatussa, että hän ristiinnaulitsi koko maailman itselleen - jo 2000 vuotta sitten. Miten hän voi olla siitä niin varma?!

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Ristiinnaulit&kaannos=fi-38&kirjat=ut

Galatalaiskirje:
        6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Ristiinnaulit&kaannos=fi-38&kirjat=ut

Galatalaiskirje:
        6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

Niin, ja Paavali itse määräsi tuon Jeesuksen ristiinnaulitsemisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja Paavali itse määräsi tuon Jeesuksen ristiinnaulitsemisen.

Mutta ei Paavali millään tavoin osoita vaatimutta muutenkaan, kyllä hän tekee varsin selväksi, että kristinusko on juuri hänen käsialaansa:

1.Korinttolaiskirje:

"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

2.Korinttolaiskirje:

"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."

2.Korinttolaiskirje:

"11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.!

Kysehän on Paavalin itse tekemästä evankeliumista:

Roomalaiskirje:

"2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI mukaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei Paavali millään tavoin osoita vaatimutta muutenkaan, kyllä hän tekee varsin selväksi, että kristinusko on juuri hänen käsialaansa:

1.Korinttolaiskirje:

"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

2.Korinttolaiskirje:

"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."

2.Korinttolaiskirje:

"11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.!

Kysehän on Paavalin itse tekemästä evankeliumista:

Roomalaiskirje:

"2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI mukaan."

"ei Paavali millään tavoin osoita vaatimutta muutenkaan"

Kirjoitusvirhe - Paavali ei osoita VAATIMATTOMUUTTA muutenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa. 

"Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan"

2.Korinttolaiskirje:
        11:5 Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi.

2.Korinttolaiskirje:
        12:11 Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.

"sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään."

Sekavaa tekstiä Paavalilta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mikä nyt on totuus näiden tekstien kirjoittamisen taustalta? - Kirjoitettu vasta 700-luvulla vai Paavali sanonut jo liki 2000 vuotta sitten ristiinnaulinneensa maailman itselleen? Mikä tämä varmuus on ollut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,

Matteuksen evankeliumi:
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. 
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Apostolien teot:
        9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

Apostolien teot:
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

Apostolien teot:
        26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      114
      2154
    2. 172
      1787
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1175
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1094
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1040
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      69
      1018
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      953
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      932
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      8
      884
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      55
      880
    Aihe