Evoluutio Jumalaan ja...

Evoluutio on aineesta elämään, ihmiseen, jumaliin ja Jumalaan.

Luominen taas Jumalasta aineeseen, elämään, ihmisiin ja jumaliin.

Ikuinen ympyrä molemmin päin. Universumi, kaikkeus on ollut ikuisesti, ja sen korkeimman olennon, Ylijumalan valtaistuin ikuisesti.

Maapallo on luotu ja kehittynyt Jumalan suunnitelman mukaisesti hänen tiedoillaan, taidoillaan, kyvyillään, joukoillaan ja voimillaan.

Jumalan tarkoitus on ihmisen ikuisen elämän toteuttaminen. Ensin on elämä Jumalan lapsena taivaassa, se on pyyhitty muististamme kun heräämme lapsina tähän aineelliseen maailmaan. Kuollessa menemme taas henkimaailmaan, nyt kuolleiden henkimaailmaan, lopuksi nousemme ylös. Ja kaikki nousevat Viimeisellä Tuomiolla.

11

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etkö tiedä että maailma on tullut sotkan munista?

    • Anonyymi

      Eli sinunkin mukaan tämän Jumalan tarkoitus oli luoda ihminen. Tämä on tyypillinen itsekeskeinen näkökulma, jossa kaikkivoipa otus on olemassa juuri itseään varten. "Jumala on olemassa, jotta se pystyi luomaan juuri minut ja kaiken juuri minua varten". Tuollainen narsistinen ajattelu voi olla jopa vaarallista.

      Ja ei muuten yllättänyt, ettet tiedä mitä sana evoluutio tarkoittaa. Kulttuurievoluution kannalta olet sinänsä oikeassa, että ihminen loi jumalat.

      • Evoluutio on aineen kehitys elämäksi, elämän ihmiseksi, ihmisen jumaliksi. Sekös ateisteja harmittaa. Ovat kiukkua täynnä kun lopulta tajuavat, että evoluutio onkin uskovien puolella eikä ateistien.

        Aloittavat sättimisen. Kuten aina.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Evoluutio on aineen kehitys elämäksi, elämän ihmiseksi, ihmisen jumaliksi. Sekös ateisteja harmittaa. Ovat kiukkua täynnä kun lopulta tajuavat, että evoluutio onkin uskovien puolella eikä ateistien.

        Aloittavat sättimisen. Kuten aina.

        "Evoluutio on aineen kehitys elämäksi,", "että evoluutio onkin uskovien puolella eikä ateistien."

        Ei ole. Miksi et ottaisi vihdoinkin selvää mitä evoluutio on. Onhan tuo sinunlle nola että et tiedä edes näin yksinkertaisia asioita. ;)


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Evoluutio on aineen kehitys elämäksi, elämän ihmiseksi, ihmisen jumaliksi. Sekös ateisteja harmittaa. Ovat kiukkua täynnä kun lopulta tajuavat, että evoluutio onkin uskovien puolella eikä ateistien.

        Aloittavat sättimisen. Kuten aina.

        "Evoluutio on aineen kehitys elämäksi"
        Jos viestin alku on jo näin pielessä, kannattaako aiheesta jatkaa?

        Evoluutio on havaittu ilmiö tässä universumissa, todisteet siitä ovat "beyond reasonable doubt". Luominen ei ole. Näiden asettaminen samalle viivalle, ikään kuin vaihtoehdoiksi, ei johda mihinkään.

        Sinua ilmeisesti harmittaa jos ateisteja ei harmita. Miksi?
        Kuolemanpelostasi kysyisin - mistä se, ja idea ikuisesta elämästä ovat lähtöisin? Itsehän et niitä ole keksinyt. Onko lapsuudenkodissasi/lapsuudessasi/yhteisössäsi sinua manipuloitu - siinä iässä, jolloin ihmisen on useammin vaikea erottaa reaalimaailmaa fantasiasta?


    • Anonyymi

      Olen sen verran mukava, että voin kertoa sinulle mitä evoluutio tarkoittaa. Jos päätät olla uskomatta, on vain ja ainoastaan sinun ongelmasi.

      Evoluutio viittaa sukupolvien myötä tapahtuviin muutoksiin biologisten populaatioiden periytyvissä ominaisuuksissa.

      Abiogenesis viittaa elämän syntyyn ja on erillinen tieteenala.

      Jumaliin usko toki voidaan huomioida jopa evoluutiobiologiassa sen raakuuden takia. Kun päitä katkaistiin, lapsia murhattiin ja kansoja tuhottiin kristinuskonkin nimissä, niin se kyllä vaikutti selviytymiseen ja populaatioihin.

      En usko sinun ottavan tietoa vastaan, mutta sentään annoin suoran vastauksen, ettet nolaa itseäsi enempää.

      • santtunen2

        Evoluutio on suomeksi kehitys. Sitä on kaikessa monella tavalla. Evolutionismi on yksi filosofia, jossa maapallon evoluutiosta, kehityksestä jätetään Jumala ja luominen pois.

        Evoluutioteoria on tieteellinen teoria eliöiden kehityksestä maapallolla ja lajien synnystä ja kehityksestä, ihminen mukaan luettuna. Kuuluuko siihen kehitys aineesta soluun vai ei, on makuasia. Kuuluuko siihen kehitys ihmisestä jumaliin, on teologiaa ja filosofiaa. Ateistit eivät tietenkään hyväksy tätä kohtaa ollenkaan, mutta tiede ei ole ateistista vaan vapaata. Tieteessä on monenlaisia koulukuntia.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Evoluutio on suomeksi kehitys. Sitä on kaikessa monella tavalla. Evolutionismi on yksi filosofia, jossa maapallon evoluutiosta, kehityksestä jätetään Jumala ja luominen pois.

        Evoluutioteoria on tieteellinen teoria eliöiden kehityksestä maapallolla ja lajien synnystä ja kehityksestä, ihminen mukaan luettuna. Kuuluuko siihen kehitys aineesta soluun vai ei, on makuasia. Kuuluuko siihen kehitys ihmisestä jumaliin, on teologiaa ja filosofiaa. Ateistit eivät tietenkään hyväksy tätä kohtaa ollenkaan, mutta tiede ei ole ateistista vaan vapaata. Tieteessä on monenlaisia koulukuntia.

        Kyllä me jo tiedämme että sinulla ei ole hajuakaan mitä evoluutio on tai sitä kuvaava teoria. Ei sinun sitä tarvitse enää tulla näyttämään.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Evoluutio on suomeksi kehitys. Sitä on kaikessa monella tavalla. Evolutionismi on yksi filosofia, jossa maapallon evoluutiosta, kehityksestä jätetään Jumala ja luominen pois.

        Evoluutioteoria on tieteellinen teoria eliöiden kehityksestä maapallolla ja lajien synnystä ja kehityksestä, ihminen mukaan luettuna. Kuuluuko siihen kehitys aineesta soluun vai ei, on makuasia. Kuuluuko siihen kehitys ihmisestä jumaliin, on teologiaa ja filosofiaa. Ateistit eivät tietenkään hyväksy tätä kohtaa ollenkaan, mutta tiede ei ole ateistista vaan vapaata. Tieteessä on monenlaisia koulukuntia.

        "tiede ei ole ateistista vaan vapaata."

        Sinulla on oma, totutusta poikkeava merkitys käsitteille "tiede", sekä "tieteen vapaus".

        En osaa muotoilla perusteluja yhtä hienosti kuin Ilkka Niiniluoto, jonka ajatuksiin yhdyn täysin:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiede,_filosofia_ja_maailmankatsomus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tiede ei ole ateistista vaan vapaata."

        Sinulla on oma, totutusta poikkeava merkitys käsitteille "tiede", sekä "tieteen vapaus".

        En osaa muotoilla perusteluja yhtä hienosti kuin Ilkka Niiniluoto, jonka ajatuksiin yhdyn täysin:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiede,_filosofia_ja_maailmankatsomus

        Siis linkki kokonaan, ei S24:n katkaisemaa versiota.


      • Anonyymi
        santtunen2 kirjoitti:

        Evoluutio on suomeksi kehitys. Sitä on kaikessa monella tavalla. Evolutionismi on yksi filosofia, jossa maapallon evoluutiosta, kehityksestä jätetään Jumala ja luominen pois.

        Evoluutioteoria on tieteellinen teoria eliöiden kehityksestä maapallolla ja lajien synnystä ja kehityksestä, ihminen mukaan luettuna. Kuuluuko siihen kehitys aineesta soluun vai ei, on makuasia. Kuuluuko siihen kehitys ihmisestä jumaliin, on teologiaa ja filosofiaa. Ateistit eivät tietenkään hyväksy tätä kohtaa ollenkaan, mutta tiede ei ole ateistista vaan vapaata. Tieteessä on monenlaisia koulukuntia.

        Näyttää, että käytät terminologiaa itse mielivaltaisesti. Kuten yllä on sinulle kerrottu, evoluutioteoria on rajattu ihan biologiseen evoluutioon. Se ei ole makuasia, jos siis haluat keskustella vakiintuneilla termeillä samasta asiasta kuin muut. Älä nyt sitten suutu, jos sinua ei oteta vakavasti.

        Tieteessä myös on teologia alana, jossa voit noita ihmisen uskonnollisia puolia käsitellä.

        Tieteessä tosiaan on monenlaista "koulukuntaa" eikä sitä ole syytä rajoittaa. Kyllä sieltä aikaa myöten turhat rönsyt tippuu pois.

        Täysin huvittavaa tuo ateisteista hokeminen. Luonnontieteet ovat samaa on sitten tutkijat kristitty, hindu tai uskonnoton. Ei kuvitteelliset jumalhahmot oikein mahdu tuohon kuvioon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe