Älyttömät ohitukset

eräs tienkäyttäjä

Toisille autoilijoille näyttää ohitus olevan kaikkein tärkeintä tiellä liikkuessa, olipa tilanne mikä tahansa, ohi pitää päästä. Turvallisuus näyttää olevan aivan sivuseikka. Kenen kustannuksella sinä ohitat?

33

2598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisille taas

      on tosi iso juttu jos moottoritiellä ohituskaistalla ajaessa just ja just sallittua
      mutta kun joku kehtaa tulla taakse niin kaistanvaihto oikealle (niin kuin kuuluukin) mutta
      sen jälkeen nopeutta nostetaan niin että tulee noita järjettömiä ohituksia.

    • johny vayne

      Et ehkä ole huomannut mutta tarve ohittaa tulee siitä että kulkijoilla on eri nopeus.

      Monesti tulee tilanne että saavutan edellä olevaa autoa pikkuhiljaa. Koska nopeus on sillä edellä menevällä ihan minulle sopiva niin päätän jäädä siihen perään, tietysti sopivan turvavälin päähän.

      Mutta 90 prosentissa tapauksista käy niin että se edellä menevä hiljentääkin vauhtiaan tai alkaa sahaamaan vaihtelevalla nopeudella.

      Sitä kun aikani seuraan ja päätän ohittaa niin silloinhan se edellä menevä kiihdyttää vauhtiaan.
      Jos vastaantulijoita ei ole niin olen kiusallani roikkunut siinä rinnalla ja seurannut tätä kiihdyttelyä ja sitten polkaissut ahtojen puolelle ja ohi.

      Eli summa summarum:
      Mietippä minkä takia sinut aina ohitetaan.

      • syynä

        jonny vaynen liian vilkas mielikuvitus? Liikenne ei todellakaan toimi noin.


    • perse

      miksi sinut pitää ohittaa ?
      oletko teiden tukko ?
      itse ohittelen päivittäin noin 20-40 autoa noin 70 km matkalla..mistä johtuu ?
      no köröttelijöistä...

    • ------------

      Suomessa ohitellaan pääosin melko järkevästi, ei lähetä ohittamaan jos vastaan tulee auto jne.

      Venäjällä on tapana ohittaa, vaikka vastaan tulisikin auto, vastaantulija väistää pientareelle.

      Myös Virossa tuntui olevan joillakin vähän sama tapa, ei kuitenkaan siinä määrin kuin Venäjällä.

      • perse

        eli mitä tekemistä on vänäjällä tässä asiassa ?
        venäjälle en ole enää menossa koskaan koska siellä ei muuta oikeaa kuin kusi ja paska ...


    • 12qwerty

      Ohitukset on autoilun suola

    • tosi on

      tuntuvat olevan aina niitä,joita jatkuvasti ohitetaan,joko turvallisesti tai sitten ei,mutta ohitetaan kumminkin,mistäköhän johtuu? Ei mua nimittäin juurikaan ohitella,en ole ainakaan huomannut.

      • Kallonkutistaja

        Vähän samaan tyyliin kertoili kerran eräs iäkäs herraihminen. En osannut heti vastata. Mutta sitten kerran olin tuon vanhanherran kyydissä. Vaikka nopeutta oli oikeastaan tiestä ja tilanteesta riippumatta aina sama n. 60km/h, niin ei kukaan tosiaankaan ohitellut. Ei, vaikka rajoitus olisi ollut satakin.

        Sen verran arvaamattoman poukkoilevaa oli meno kaistan sisällä ja joskus myös väärällä kaistalla, ettei kukaan uskaltanut ohittaa. Ja samoin kuin sinulla, jos joku olisi ohi mennytkin, ei vanhaherra olisi sitä huomannut.

        Sen verran minuakin meno hirvitti, että kerroin miehen sukulaisille, että ajokyky on mennyttä. Ja parin viikon päästä sukulaiset kertoivatkin, että vanhaherra oli ymmärtänyt selitykset ja käynyt hekilökohtaisesti viemässä ajokorttina poliisiasemalle. Ja onneksi ymmärsi sentään sen, ettei lähtenyt enää ajamaan ilman korttia.

        Mutta tällaisesta ei tainnut sinun kohdalla olla kysymys... toivottavasti.


    • The Rat

      > Kenen kustannuksella sinä ohitat?

      Ihan omalla. Nykyisiä bensanhintoja kun ajattelee...

      No niin... En yleensä ohita ihmisiä jotka eivät aja alle nopeusrajoitusten, vaikka itse hieman yli joskus ajankin. Ne taas jotka köröttelevät kahdeksaakymppiä satasen alueella ovat auttamattomasti ohitettavia, vaikka sitten nopeus ei tippuisikaan (kuten yleensä ei tipu) siinä vaiheessa kun nopeusrajoitus tippuu... Näistä menen ohi vaikka väkisin ja vaikken siitä mitään hyötyisi.

    • Runttaaja

      Ohittamista yleensä, vai onko sinulla jotain esimerkkejä niistä älyttömistä ohituksista?

      Minä ajan omaan tahtiini liikennettä seuraten, en niinkään nopeusmittaria kytäten. Ohitustarve tulee, kun saavutan edelläni hitaammin ajavan autojonon, tai yksittäisen ajokin. Sen jälkeen suoritan ohituksen/ohitukset turvallisesti ja nopeasti.

      Älyttömiäkin ohituksia näkee ja yksi sellainen esimerkki on se kun minut ohittaa joku jolla on kiire vain edelläni menevän kymmenien autojen jonon hännille, jota olen juuri saavuttamassa. No, ei se ohitus minua häiritse, näkeepähän tollo kohta jotain. Saavutettuani sen jonon aloitan koukkimisen heti. Välit ovat tietysti ahtaita, mutta kuusimetriseen väliin mahtuu hiukan yli viisimetrinen auto vielä varsin väljästi, enkä minä siinä montaa sekuntia viivy.

      Jono jää pian taakse ja saan ajaa sen jälkeen kymmeniäkin kilometrejä melkein tyhjällä tiellä.

      • ohituksista

        Jos sinut ohittaa, niin se on älytön ohitus?
        Sinulla on varmaan ainakin kaksi miljoonaa kilometriä takana jotta pystyt sanomaan noin.
        Kirjoittelet turvallisesta ohittamisesta ja kuuden metrin väleistä joihin sinä vielä tunget.

        Opettelisit ajamaan ennen kuin tänne kirjoittelet.


      • Runttaaja
        ohituksista kirjoitti:

        Jos sinut ohittaa, niin se on älytön ohitus?
        Sinulla on varmaan ainakin kaksi miljoonaa kilometriä takana jotta pystyt sanomaan noin.
        Kirjoittelet turvallisesta ohittamisesta ja kuuden metrin väleistä joihin sinä vielä tunget.

        Opettelisit ajamaan ennen kuin tänne kirjoittelet.

        Opettelisit ensin sen, ennen kuin tänne kirjoittelet.

        Ei minua ohittajat häiritse ollenkaan (päinvastoin), mutta tollo, joka ohittaa minut jääden edellä ajavan jonon hännille hitaasti köröttelemään, on kyllä älytön ohittaja.

        Minulla on takanani kolmisen miljoonaa ajokilometriä, on mainittu profiilissanikin.

        Jos jonossa kuuden metrin väliä pitävä autoilija olettaa välin olevan oikea ja turvallinen, niin ei kai siitä hänelle mitään kiusaa ole, vaikka hetken siinä välissä viivähdänkin. Autoillessahan kuuluu ottaa muidenkin tarpeet huomioon, joten kuuden metrin väliä pitävä tajuaa sen, että siihen väliin piipahtaa joku hetkeksi ohitellessaan. Oikeaa turvaväliähän kaikki osaavat tietysti pitää ja silloin siihen väliin mahtuu hetkeksi ohittajakin.

        Sinä et selvästikään osaa vielä ajaa, etkä ohittaa ja olet ilmeisesti yksi niistä kuuden metrin välejä pitävistä. Minä voisin opettaa sinulle paljonkin.


      • autoiluun
        Runttaaja kirjoitti:

        Opettelisit ensin sen, ennen kuin tänne kirjoittelet.

        Ei minua ohittajat häiritse ollenkaan (päinvastoin), mutta tollo, joka ohittaa minut jääden edellä ajavan jonon hännille hitaasti köröttelemään, on kyllä älytön ohittaja.

        Minulla on takanani kolmisen miljoonaa ajokilometriä, on mainittu profiilissanikin.

        Jos jonossa kuuden metrin väliä pitävä autoilija olettaa välin olevan oikea ja turvallinen, niin ei kai siitä hänelle mitään kiusaa ole, vaikka hetken siinä välissä viivähdänkin. Autoillessahan kuuluu ottaa muidenkin tarpeet huomioon, joten kuuden metrin väliä pitävä tajuaa sen, että siihen väliin piipahtaa joku hetkeksi ohitellessaan. Oikeaa turvaväliähän kaikki osaavat tietysti pitää ja silloin siihen väliin mahtuu hetkeksi ohittajakin.

        Sinä et selvästikään osaa vielä ajaa, etkä ohittaa ja olet ilmeisesti yksi niistä kuuden metrin välejä pitävistä. Minä voisin opettaa sinulle paljonkin.

        Otat huomioon muidenkin autoilijoiden tarpeet ja tunget siihen väliin vielä. Aika hullua toimintaa.

        Kokeilepa odottaa hetki ja etsiä sellainen ohituspaikka jossa sinäkin pääsisit turvallisesti ohi etkä joutuisi jäämään siihen väliin.

        Ainakaan sinun käsitykselläsi ei kyllä turvaväliä ole.


      • Runttaaja
        autoiluun kirjoitti:

        Otat huomioon muidenkin autoilijoiden tarpeet ja tunget siihen väliin vielä. Aika hullua toimintaa.

        Kokeilepa odottaa hetki ja etsiä sellainen ohituspaikka jossa sinäkin pääsisit turvallisesti ohi etkä joutuisi jäämään siihen väliin.

        Ainakaan sinun käsitykselläsi ei kyllä turvaväliä ole.

        Tottakai minä otan muidenkin autoilijoiden tarpeet huomioon! Jopa sinun pitämäsi kuuden metrin turvavälin! Siinä onkin hyvä ja turvallinen paikka käydä ottamassa vauhtia seuraavaan ohitukseen.

        Onnistuu minulta, kokemusta kun on, sinulta ei koskaan, köröttelet lammasmaisesti jonojen hännillä, pysähtelet vaikka tasatunnein kumartelemaan eduskuntatalon suuntaan, jos niin määrätään.


      • Hoi Hoi
        Runttaaja kirjoitti:

        Tottakai minä otan muidenkin autoilijoiden tarpeet huomioon! Jopa sinun pitämäsi kuuden metrin turvavälin! Siinä onkin hyvä ja turvallinen paikka käydä ottamassa vauhtia seuraavaan ohitukseen.

        Onnistuu minulta, kokemusta kun on, sinulta ei koskaan, köröttelet lammasmaisesti jonojen hännillä, pysähtelet vaikka tasatunnein kumartelemaan eduskuntatalon suuntaan, jos niin määrätään.

        Siis kuuden metrin turvaväli on hyvä ja turvallinen väli!

        Ja että vielä tulet siihen väliin! Kuinkahan otat muiden tarpeet tuossa huomioon?
        HOI, Hoi, kukahan se lammas on?
        Ehkä tuo lampailla todellakin onnistuu?
        Et nyt kyllä osaa perustella ollenkaan väitettäsi turvallisesta ohittamisesesta kuuden metrin väleillä. Järjetöntä uhoamista vain.

        Kuvittelet aivan turhaan minun pitävän noin lyhyitä turvavälejä. Ja mitähän tuo höpinäsi eduskuntatalosta on?


      • sinun takiasi jarruttamaan ...
        Runttaaja kirjoitti:

        Opettelisit ensin sen, ennen kuin tänne kirjoittelet.

        Ei minua ohittajat häiritse ollenkaan (päinvastoin), mutta tollo, joka ohittaa minut jääden edellä ajavan jonon hännille hitaasti köröttelemään, on kyllä älytön ohittaja.

        Minulla on takanani kolmisen miljoonaa ajokilometriä, on mainittu profiilissanikin.

        Jos jonossa kuuden metrin väliä pitävä autoilija olettaa välin olevan oikea ja turvallinen, niin ei kai siitä hänelle mitään kiusaa ole, vaikka hetken siinä välissä viivähdänkin. Autoillessahan kuuluu ottaa muidenkin tarpeet huomioon, joten kuuden metrin väliä pitävä tajuaa sen, että siihen väliin piipahtaa joku hetkeksi ohitellessaan. Oikeaa turvaväliähän kaikki osaavat tietysti pitää ja silloin siihen väliin mahtuu hetkeksi ohittajakin.

        Sinä et selvästikään osaa vielä ajaa, etkä ohittaa ja olet ilmeisesti yksi niistä kuuden metrin välejä pitävistä. Minä voisin opettaa sinulle paljonkin.

        Juuri sinunlaisesi idiootti aiheuttaa jonojen nykivän ja välillä paljonkin hidastavan kulkemisen! Ja paniikkijarrutuksia sekä siitä aiheutuneita niskakipuja...

        Eikö todellakaan sinun kolmen miljoonan kilometrin kaalin uppoa se, että se turvaväli on tarkoitettu kaikille autoilijoille, myös sinulle!

        Voitko sinä taata, että piipahtaessasi "hetkeksi" kyttäämään taas ohituspaikkaa, siihen kahden auton turvaväliin, että sinä aikana ei tule äkillistä jarrutusta, hirvi tiellä tai muuta???
        Sinun ansioistasi se turvaväli 6m - oma autosipituus, on ehkä noin 1,5 m.

        Voisitko opetella itse matikkaa, ja sen soveltamista käytäntöön!


      • Runttaaja
        sinun takiasi jarruttamaan ... kirjoitti:

        Juuri sinunlaisesi idiootti aiheuttaa jonojen nykivän ja välillä paljonkin hidastavan kulkemisen! Ja paniikkijarrutuksia sekä siitä aiheutuneita niskakipuja...

        Eikö todellakaan sinun kolmen miljoonan kilometrin kaalin uppoa se, että se turvaväli on tarkoitettu kaikille autoilijoille, myös sinulle!

        Voitko sinä taata, että piipahtaessasi "hetkeksi" kyttäämään taas ohituspaikkaa, siihen kahden auton turvaväliin, että sinä aikana ei tule äkillistä jarrutusta, hirvi tiellä tai muuta???
        Sinun ansioistasi se turvaväli 6m - oma autosipituus, on ehkä noin 1,5 m.

        Voisitko opetella itse matikkaa, ja sen soveltamista käytäntöön!

        "se turvaväli on tarkoitettu kaikille autoilijoille, myös sinulle"

        Jos sinä pidät kuuden metrin turvaväliä, niin kyllä se minulle sopii. Siinä välissä minä käyn ohitellessani, muista se.

        Eipä noita paniikkijarrutuksia ole näkynyt niissä jonoissa, mitkä olen miljoonien kilometrien aikana ohitellut. Jos olet saanut joskus niskasi kipeäksi, niin syy on varmaan ollut sinussa, olet kipusi ansainnut.


      • Runttaaja
        Hoi Hoi kirjoitti:

        Siis kuuden metrin turvaväli on hyvä ja turvallinen väli!

        Ja että vielä tulet siihen väliin! Kuinkahan otat muiden tarpeet tuossa huomioon?
        HOI, Hoi, kukahan se lammas on?
        Ehkä tuo lampailla todellakin onnistuu?
        Et nyt kyllä osaa perustella ollenkaan väitettäsi turvallisesta ohittamisesesta kuuden metrin väleillä. Järjetöntä uhoamista vain.

        Kuvittelet aivan turhaan minun pitävän noin lyhyitä turvavälejä. Ja mitähän tuo höpinäsi eduskuntatalosta on?

        No jos jotkut sitä kuuden metrin väliä pitävät, niin kaipa se on hyväksyttävä riittäväksi. Sitä väliä pitävä on siis ottanut muiden tarpeet huomioon, joten voin siis mainiosti käydä siinä välissä "vauhtia ottamassa".


      • eräällä opittavaa
        Runttaaja kirjoitti:

        "se turvaväli on tarkoitettu kaikille autoilijoille, myös sinulle"

        Jos sinä pidät kuuden metrin turvaväliä, niin kyllä se minulle sopii. Siinä välissä minä käyn ohitellessani, muista se.

        Eipä noita paniikkijarrutuksia ole näkynyt niissä jonoissa, mitkä olen miljoonien kilometrien aikana ohitellut. Jos olet saanut joskus niskasi kipeäksi, niin syy on varmaan ollut sinussa, olet kipusi ansainnut.

        Kyllä sinä olet nyt aivan väärässä, myönnä se.
        Ei kukaan voi väittää tosissaan että voi turvallisesti piipahtaa lyhyessä turvavälissä, ei todellakaan.

        Mihin sinulla on kiire? Ehkäpä sinun on turvallisinta kirjoitella näitä juttuja tänne yleiselle keskustelutasolle.

        Eipä siinä juuri kaula vinossa ehdi muiden valoja seurailemaan jos tuollaista yrittäisi harrastaa.

        Voithan yrittää ohittaa, mutta muistapa että sinua ennen oleva lähtee aina ensin ohittamaan, etkä sinä!


      • Runttaaja
        eräällä opittavaa kirjoitti:

        Kyllä sinä olet nyt aivan väärässä, myönnä se.
        Ei kukaan voi väittää tosissaan että voi turvallisesti piipahtaa lyhyessä turvavälissä, ei todellakaan.

        Mihin sinulla on kiire? Ehkäpä sinun on turvallisinta kirjoitella näitä juttuja tänne yleiselle keskustelutasolle.

        Eipä siinä juuri kaula vinossa ehdi muiden valoja seurailemaan jos tuollaista yrittäisi harrastaa.

        Voithan yrittää ohittaa, mutta muistapa että sinua ennen oleva lähtee aina ensin ohittamaan, etkä sinä!

        Sinun mielestäsi kuuden metrin väli on siis riittävä? Silloin se riittää minullekin.

        Minun kiireet ei taas muille kuulu, ei mikään laki velvoita minua jäämään jonon hännille, enkä tosiaan jää.

        Ei siellä jonossa mitään vuoronumeroita ole jaettu. Jos muut eivät ohittele, niin minä kyllä ohitan koko jonon melko nopeasti.


      • perusteet
        Runttaaja kirjoitti:

        Sinun mielestäsi kuuden metrin väli on siis riittävä? Silloin se riittää minullekin.

        Minun kiireet ei taas muille kuulu, ei mikään laki velvoita minua jäämään jonon hännille, enkä tosiaan jää.

        Ei siellä jonossa mitään vuoronumeroita ole jaettu. Jos muut eivät ohittele, niin minä kyllä ohitan koko jonon melko nopeasti.

        Kukaan muu ei ole väittänyt että kuuden metrin turvaväli olisi riittävä. Ainoastaan sinä väität että siihen voi vielä tulla "varsin väljästi" turvallisesti piipahtamaan ja töpeksimään muita vaarantamatta.

        Missä siinä on se turvallisuus?


      • Runttaaja
        perusteet kirjoitti:

        Kukaan muu ei ole väittänyt että kuuden metrin turvaväli olisi riittävä. Ainoastaan sinä väität että siihen voi vielä tulla "varsin väljästi" turvallisesti piipahtamaan ja töpeksimään muita vaarantamatta.

        Missä siinä on se turvallisuus?

        Ei tässä ketjussa kukaan ole sitä kuuden metrin väliä tuominnutkaan, sitä siis pidetään yleisesti hyväksyttynä jonossa ajettaessa. Sellaisia välejä näkee hirveän paljon.

        Jos kerran autoilijan mielestä kuuden metrin väli on riittävä, niin silloinhan on otettu huomioon sekin, että siihen väliin mahtuu turvallisesti ohittajakin, eikö? Siihen väliin minä sitten ajan turvallisesti, olkoonpa siitä toiset mitä mieltä hyvänsä.

        Pitäisikö kuitenkin niiden jonottajien pitää pitempiä välejä?

        Minä en töpeksi.


      • jt.
        Hoi Hoi kirjoitti:

        Siis kuuden metrin turvaväli on hyvä ja turvallinen väli!

        Ja että vielä tulet siihen väliin! Kuinkahan otat muiden tarpeet tuossa huomioon?
        HOI, Hoi, kukahan se lammas on?
        Ehkä tuo lampailla todellakin onnistuu?
        Et nyt kyllä osaa perustella ollenkaan väitettäsi turvallisesta ohittamisesesta kuuden metrin väleillä. Järjetöntä uhoamista vain.

        Kuvittelet aivan turhaan minun pitävän noin lyhyitä turvavälejä. Ja mitähän tuo höpinäsi eduskuntatalosta on?

        että ironia tajussa löytyy...
        ÄÖ 1,5 tai jotain?


      • EI RIITÄ
        Runttaaja kirjoitti:

        Ei tässä ketjussa kukaan ole sitä kuuden metrin väliä tuominnutkaan, sitä siis pidetään yleisesti hyväksyttynä jonossa ajettaessa. Sellaisia välejä näkee hirveän paljon.

        Jos kerran autoilijan mielestä kuuden metrin väli on riittävä, niin silloinhan on otettu huomioon sekin, että siihen väliin mahtuu turvallisesti ohittajakin, eikö? Siihen väliin minä sitten ajan turvallisesti, olkoonpa siitä toiset mitä mieltä hyvänsä.

        Pitäisikö kuitenkin niiden jonottajien pitää pitempiä välejä?

        Minä en töpeksi.

        Mikäs se reaktionopeus ja jarrutusmatka olikaan???
        6 metriä ei riitä onnettomuuden sattuessa.
        Ja jos sinä meinaat vielä siihen pieneen väliin tunkea itsesi, niin ei sinulla kyllä järki paljoa päätä pakota. Hurlum hei, olisit asenteellasi valmis tuhoamaan itsesi lisäksi monet muut.


      • 55 tkm vuodessa
        Hoi Hoi kirjoitti:

        Siis kuuden metrin turvaväli on hyvä ja turvallinen väli!

        Ja että vielä tulet siihen väliin! Kuinkahan otat muiden tarpeet tuossa huomioon?
        HOI, Hoi, kukahan se lammas on?
        Ehkä tuo lampailla todellakin onnistuu?
        Et nyt kyllä osaa perustella ollenkaan väitettäsi turvallisesta ohittamisesesta kuuden metrin väleillä. Järjetöntä uhoamista vain.

        Kuvittelet aivan turhaan minun pitävän noin lyhyitä turvavälejä. Ja mitähän tuo höpinäsi eduskuntatalosta on?

        Hoi hoi. Käy vaikka tilaamassa kiinalaisesta pyttäri HoiSin -kastikeella kun ainoa mitä ilmeisesti osaat on tuo hoihotus.

        Et tainnut ymmärtää älykkäämpien sinulle esittämiä vittuiluja?

        Osaatko lukea? Vai tavaako joku peruskoulun kesken jättänyt loistoyksilö sinulle vastauksia?


      • 55 tkm vuodessa
        eräällä opittavaa kirjoitti:

        Kyllä sinä olet nyt aivan väärässä, myönnä se.
        Ei kukaan voi väittää tosissaan että voi turvallisesti piipahtaa lyhyessä turvavälissä, ei todellakaan.

        Mihin sinulla on kiire? Ehkäpä sinun on turvallisinta kirjoitella näitä juttuja tänne yleiselle keskustelutasolle.

        Eipä siinä juuri kaula vinossa ehdi muiden valoja seurailemaan jos tuollaista yrittäisi harrastaa.

        Voithan yrittää ohittaa, mutta muistapa että sinua ennen oleva lähtee aina ensin ohittamaan, etkä sinä!

        "Voithan yrittää ohittaa, mutta muistapa että sinua ennen oleva lähtee aina ensin ohittamaan, etkä sinä! "

        Tällä metodilla liikenne vasta alkaa sujumaan ihan vitun hyvin!!!

        Sinähän olet nero!

        Eli odotellaan hitainta että se ohittaa ensin ja sitten muut siitä järjestyksessä kun ehtivät...????

        Eiköhän ohitukset tapahdu siinä järjestyksessä kun kun kuljettajat niihin lähtevät, useimmiten siis lähtöjärjestys on jonon perältä. Kun nopeammin ajava saavuttaa sen jonon ja alkaa ohittamaan hitureita.


      • 55 tkm vuodessa
        EI RIITÄ kirjoitti:

        Mikäs se reaktionopeus ja jarrutusmatka olikaan???
        6 metriä ei riitä onnettomuuden sattuessa.
        Ja jos sinä meinaat vielä siihen pieneen väliin tunkea itsesi, niin ei sinulla kyllä järki paljoa päätä pakota. Hurlum hei, olisit asenteellasi valmis tuhoamaan itsesi lisäksi monet muut.

        Etkös vieläkään tajua että sen 6m välin on riitettävä kun pätevät ja huomioonottavat autoilijat eivät enempää väliä edelläajavaan yleisesti Suomen maanteillä pidä.

        Jos joku siinä tilanteessa tuhoutuu niin eiköhän hän ole itse sen tuhonsa aiheuttanut kun ei ole lain määräämää minimiturvaväliä (3s = n 70m 80km/h nopeudella) pitänyt. Ajelkoot lampaat jonossa toisissaan kiinni. Minä aikakin ohitan mokomat töpeksijät ja käytän niitä välejä mitä siinä jonossa on. Oma mokansa jos eivät osaa enempää kuin 6 metrin etäisyyksiä pitää. Siinähän ihmettelet kun 5.5m Transittia tunkee sellaiseen koloon. Ja ohitus on takuulla tarpeellinen, koska etenemistäni hidastetaan ja estetään.


      • Anonyymi
        EI RIITÄ kirjoitti:

        Mikäs se reaktionopeus ja jarrutusmatka olikaan???
        6 metriä ei riitä onnettomuuden sattuessa.
        Ja jos sinä meinaat vielä siihen pieneen väliin tunkea itsesi, niin ei sinulla kyllä järki paljoa päätä pakota. Hurlum hei, olisit asenteellasi valmis tuhoamaan itsesi lisäksi monet muut.

        Ei riitä 50 metriäkään jos maisemia ihailee....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä 50 metriäkään jos maisemia ihailee....

        Onneksi olkoon, sait nostetuksi viikon vanhimman viestiketjun. Onko nyt hyvä mieli?


      • Anonyymi
        55 tkm vuodessa kirjoitti:

        Etkös vieläkään tajua että sen 6m välin on riitettävä kun pätevät ja huomioonottavat autoilijat eivät enempää väliä edelläajavaan yleisesti Suomen maanteillä pidä.

        Jos joku siinä tilanteessa tuhoutuu niin eiköhän hän ole itse sen tuhonsa aiheuttanut kun ei ole lain määräämää minimiturvaväliä (3s = n 70m 80km/h nopeudella) pitänyt. Ajelkoot lampaat jonossa toisissaan kiinni. Minä aikakin ohitan mokomat töpeksijät ja käytän niitä välejä mitä siinä jonossa on. Oma mokansa jos eivät osaa enempää kuin 6 metrin etäisyyksiä pitää. Siinähän ihmettelet kun 5.5m Transittia tunkee sellaiseen koloon. Ja ohitus on takuulla tarpeellinen, koska etenemistäni hidastetaan ja estetään.

        3 - 4 sekuntia on sopiva turvaväli moottoritie nopeuksilla.


    • Solvari

      Avausviestissä ei nimetä ketään, eikä se kata läheskään kaikkia ohittajia. Vain vaarallisia ohituksia tekeviä autoilijoita. Minkälaisia vastaukset ovat? Avausviestin kirjoittaja leimataan köröttelijäksi, joka itse asiassa on syyllinen jos hänet ohitetaan vaarallisesti. Kaikki kehuvat itseään mainostamalla tekevänsä vain turvallisia ohituksia. Jos kerran teette vain turvallisia ohituksia, niin miksi yleensä tartuitte tuohon täkyyn? Älyllistä vajaatoimintaa?

    • vika

      Jos jotain mulle käy, kun ohittelen, niin tulen ehdottomasti syyttämään kaikesta ohitettavaa. Se ajaa liian hitaasti ja aiheuttaa vaaraa liikenteelle, minä en.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe