Mihin Sastamalassa kannattaa viedä auto huoltoon, suosituksia?
Ollaan asuttu vasta reilu vuosi paikkakunnalla, emme tunne vielä tämän alan täkäläisiä palveluita.
Mittarilukema näyttää että vuosihuoltoa pitäisi tehdä, mutta minne kannattaa viedä.?
Olisi muuten viety Häijään Autohuoltoon, sen ensinnä bongasin netistä, mutta nyt perjantaina kuulin kaverilta töissä, että olivat siellä kuulemma tehneet varsinaisen ryöstöhuollon hänen naispuoliselle ystävälleen. Jostain jarruhuollosta vetäneet kuulemma moninkertaisen hinnan, kuulemma ollut liki 800 Euroa!
Ystävänsä oli kertonut että oli selkeästi ilmoittanut autoa viedessään, että autoon pitää tehdä jarruhuolto, että kuuluu jotain ylimääräistä ääntä. Kuiteskaan ei oltu tehty kerralla. Oli joutunut viemään vielä toistamiseen. Jotain jarrupalan lohkeamaa, että jostain jarrupalojen - ja levyjen vaihdosta on aika perkeleen kusinen hinta!
Työkaveri sanoi että hänen mielestään se toinen kerta vähintään olis pitänyt mennä veloituksesta, kunnei kerran kerralla osanneet laittaa.
Meillä ei perheessä rahatilanne anna myöden maksella ylimääräisistä, Meilläkin vaimoke joutuisi itse viemään autoaan huoltoon, työni vuoksi en aina ole paikkakunnalla, hänkään ole perillä huoltojen hinnoista niin pitäisi löytää sellainen paikka missä ei veloiteta hullumaisia.
Mihin auto huoltoon?
28
485
Vastaukset
- Anonyymi
Kolmisen vuotta sitten golfin takajarrusatula, levy ja käsijarrun vaijeri töineen samaa luokkaa hinnaltaan muualla. Ota huomioon myös alvi joka jo hinnassa.
Kyllähän auto ja korjaus maksaa ja asentajistakin pulaa. Kaikki vaan on nykyisin kallista, paperibyrokratia kasvanut valtion toimesta, työntekijän sosiaalitilat, maksujärjestelmät, kortit, kirjanpito, vakuutukset, tilatut osat, kuljetus ym kaikissa tuo alvin nousu joka kertaantuu lopullisessa hinnassa.
Eiköhän paikalliset korjaamot pääosin ole ihan ok, muuten olisi jo kaatunut. Se on kyllä nähty ettei sitä vikaa monasti löydetä joten vian etsimisestäkin on pakko laskuttaa. Sama kuin lääkäriskäkäynti, todennäköisin sairaus ensin ja siitä eteenpäin poissulkemalla kunnes tärppää. On itsellekkin sattunut etteivät korjaajat löytäneet auton kolinaan vikaa, laskua kahdella käynnillä ja väärällä osanvaihdolla hintaa 700 euroa ja vika edelleen. Löysin kyllä van itse myöhemmin mutta ajoin vian kanssa romuttamolle. Nykyisin käytän bussia ja taksia( jos jostain saa tilattua)ei ole enää autoa niin eipä tarvi maksella korjauksista ja arvonalenemisista, säästöä vuodessa vähintään 5000 eur.- Anonyymi
Mun mielestä se ei pitäsi olla asiakkaan asia joutua maksamaan firman paperibyrokratioista, asentajapulista sen paremmin kun niitten mahdollisista illanvietoista tai työtakeista tms.
Kyllä ne hommat pitäsi olla niitten oma onkelma ja hinnat sen verran kohrillaan ettei asiakas jouru niitä kustantamaan vieressään menopeliää huoltoon.
Ihan saatanalline hintaha tollanen on jostaki perus jarruosien vaihdosta. mietin onko ihan tottakaa mutta kuulin keneltä siellä massit vedetty huolella kotiapäi tierän henkilön sen verran että totta puhuu.
Laitoin vielä viestiä kun fasekaveri ja totesi että on lafkasa ollu sen alusta asti asiakkaana. Sano että ny se asiakkuus loppu ja samalla jää moni muu auto viemätä ettei ihan parasta liikemiesvaistoo tollanen palvelu osota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä se ei pitäsi olla asiakkaan asia joutua maksamaan firman paperibyrokratioista, asentajapulista sen paremmin kun niitten mahdollisista illanvietoista tai työtakeista tms.
Kyllä ne hommat pitäsi olla niitten oma onkelma ja hinnat sen verran kohrillaan ettei asiakas jouru niitä kustantamaan vieressään menopeliää huoltoon.
Ihan saatanalline hintaha tollanen on jostaki perus jarruosien vaihdosta. mietin onko ihan tottakaa mutta kuulin keneltä siellä massit vedetty huolella kotiapäi tierän henkilön sen verran että totta puhuu.
Laitoin vielä viestiä kun fasekaveri ja totesi että on lafkasa ollu sen alusta asti asiakkaana. Sano että ny se asiakkuus loppu ja samalla jää moni muu auto viemätä ettei ihan parasta liikemiesvaistoo tollanen palvelu osota.Samaa mieltä! Täyttä rosvoomista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin vielä viestiä kun fasekaveri ja totesi että on lafkasa ollu sen alusta asti asiakkaana. Sano että ny se asiakkuus loppu ja samalla jää moni muu auto viemätä ettei ihan parasta liikemiesvaistoo tollanen palvelu osota.Joka ikinen yritys laskuttaa kulut kaikesta mikä yritykselle työtä ja kuluja teettää, niin paperibyrokratian, kirjanpidon, sosiaalitilat ym. Sen päälle tulee laskutus tehdystä työstä mikä on se ansaittu palkka näiden kulujen jälkeen. Jos yrittäjä näin ei tee niin konkurssi on edessä. Sinällään turha puhua serkun kaimasta joka ei myöskään hyväksy haukkumaasi yritystä. Mulla kävi lasi asentaja liimatuubin kanssa, puolen tunnin työstä 240 euron lasku. Siinä raavin minäkin päätäni. Sellaista se nykyisin.
- Anonyymi
No on ollu jarrurempalla hintaa, huh!
Äidillä kävi vähän vastaavaa taannoin, on syy miksi meidän emäntä ei muuten vie autoo huoltoon. Kyllä niihin taitaa joku naislisä tulla saman tien.
Karvanen ukko kun vie tai muuten on mukana niin mahtaa hinnat pysyä paremmin kohillaa. - Anonyymi
Jos pelottaa, niin merkkihuoltoon.
- Anonyymi
>>Mun mielestä se ei pitäsi olla asiakkaan asia joutua maksamaan firman paperibyrokratioista, asentajapulista sen paremmin kun niitten mahdollisista illanvietoista tai työtakeista tms.>>
Minä joudun joka ainoalla Terveystalon hammaslääkärireissulla käydessäni maksamaan hammaslääkärin palkkion lisäksi myös kolmen, aulatiskillä vuorotellen päivystävän rouvan palkat. Yksi on kahvilla, toinen matkalle kahville ja kolmas aulatiskillä.
"Toimiston palvelumaksu ............................. 35,60 €"
Pakko se on vaan maksaa, kun monopolistiasemaan päästetyt terveysjätit niin sanelevat.
Noille aulan akoille tulee aivan järjetön, kymppitonnin kk-palkka kaikille, jos nämä Toimistomaksuna kerätyt rahat maksetaan rouville palkkoina.- Anonyymi
Kuka halvatun uunopekko täälä ny vertaa jatkuvasti autohuoltoo hammaslääkärii? Eikö niilä ny hiukan eri rassattavat kuiteski?
Mää olen ymmärtäny että terveyskeskuksia ym pitää yllä valtio ja veronmaksajat varoillaa mutta eikö autohuollot ole ihan, ainaki toistaseksi ihan yksityisten omistuksesa olevia firmoja joisa ei pitäsi olla hintoinsa velotuksii lisättynä terveyskeskusten toimistomaksuja, häh?
Tosa mistä alottaja kerto tosin ilmeisesti on. Ja varmaan monen muunkii tahon toimistomaksut. Emmääkkkää saa jakeluu mistä voi perus jarru remonttii josa vaa osie vaihtoo, tulemaa hinnaksi melkein tonnin maksuu häh?
Mää en ole kyseisesä fimasa asioinu enkä tollatiedoi tasan asioi. Naine tai mies asiakkaana nii ei niitä firman koko kuukauden työntekijäi palkkakuluja tai virkistysreisuja tai tilavuokria ym kuluja pitäsi asiakkaalla maksattaa. Tommosista hinnoista meinaa vähän semmone jo haiskahtaa.
- Anonyymi
Mutta toos nyt kai kysellään että mikä olisi hyvä paikka?
- Anonyymi
Onko tosiaan niin ettei Sastamalassa ole muita autohuoltoja, kun ei tule suosituksia?
Ihmekö sitten, että tuo yllämainittu saa vedellä hatusta mitä sattuu, tuollaisia järkkyhintoja. Itseänikin kiinnostaisi, mihin Sastamalassa uskaltaisi auton viedä kun tulee tarvetta?
Olen hiljattain hankkinut uuden, että juuri nyt ei ajankohtaista, mutta onko tosiaan niin että pitää viedä Tampereelle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tosiaan niin ettei Sastamalassa ole muita autohuoltoja, kun ei tule suosituksia?
Ihmekö sitten, että tuo yllämainittu saa vedellä hatusta mitä sattuu, tuollaisia järkkyhintoja. Itseänikin kiinnostaisi, mihin Sastamalassa uskaltaisi auton viedä kun tulee tarvetta?
Olen hiljattain hankkinut uuden, että juuri nyt ei ajankohtaista, mutta onko tosiaan niin että pitää viedä Tampereelle?Kirjoita Googleen autokorjaamo Sastamala. Olen huollattanut neljässä eri paikassa, yksikään ei yli muiden joten kokeile jotakin, sittenpä tiedät.
- Anonyymi
>>Mää olen ymmärtäny että terveyskeskuksia ym pitää yllä valtio ja veronmaksajat varoillaa mutta eikö autohuollot ole ihan, ainaki toistaseksi ihan yksityisten omistuksesa olevia firmoja >>
Hammaslääkärit ja autohuoltofirmat ovat samanlaisia yksityisiä rahastajafirmoja.
Rasvaiset autokorjaamon ukotkin ovat alkaneet veloittaa samanlaisia Toimistomaksuja joita hammaslääkäritkin veloittaa, kun on korjaamolla nuori likka laskuttamassa ja korjaamon puhelinvaihdetta hoitamassa.- Anonyymi
Paino sanalla "" rahastajafirmoja! Kyllä jonkun sortin tolkku tarvitsisi hinnoissa olla. En ole kanssa kuunaan kuullut että tuollaisia voi joku firma vetää jarruhuollosta!
Enkä yhtään ihmettele jos on sitten niitä ""entisiä asiakkaita! Kuka menee tuollaisen jälkeen enää.
Luulisi sen verran olevan yrittäjillä järkeä, että pitäisivät asiakkaat tyytyväisinä ja huomioisivat niissä kiskurihinnoissaan, että kun tänä päivänä maksaa kaikki muukin!
Että kun tuosta edeltä kävi ilmi, vielä pitkäaikainen asiakas, ja tuolla tavoin on sitten ""kiitetty! Huonoa ammattitaitoa ja yrittäjyyttä osoittaa!
Itselleni ainakin selvisi, nainen kun myös olen, mihin en ainakaan vie autoani huollettavaksi.
- Anonyymi
Itse käyttänyt autoni joko Kiviniityllä tai Levorannassa ja kumpaankin tyytyväinen
- Anonyymi
Kai sitä autoa voi ammattikoulullakin huollattaa?
- Anonyymi
Tai tehdä itse?
- Anonyymi
Yrittäjänä en kyllä minäkään ymmärrä toimisto tai toimitusmaksuja, kyllä ne kuuluu olla hinnassa ja ihan laskettavissa sisältyväksi. Kyllä ne on rahastuksen selittelyä. Vältän yrityksiä joissa näin tehdään. Koomisin on uuden auton osto jossa eriteltynä 600- 800 toimitusmaksu. Se ei kuulu asiakkaalle vaan se on osa auton ostohintaa. Kohta ne laskuttaa kenkien kulumisestakin 🫣
- Anonyymi
Samaa mieltä, se on selvä että on kaiuken maailman byrokratiat ja kiinteät kulut, mutta kyllä ne pitäisi olla huomioitu jo jonkinlaista perustaksaa laadittaessa. Ei ihan kaikkee voi laittaa YHDEN asiakkaan maksettavaksi. Että jos jostain perus jarruhuollosta aletaan vetää 800 euron maksuja, niin kyllä joku kohta hommasa tai laskutuksessa on selvästi pielessä. Kyllä siinä selkeä rahastus on kyseessä, vaikka miten sitä selitettäis.
Tuos joku huutelee että tehdä ite, en määkän usko että meillä ainaskaan naisväki osaisi ite sen paremmin tehdä jarruhuoltoo kun osata tietää mitä niistä voidaan kiskoo.
Sillä sitten kuneivat itte osaa, on helppo tollasten firmojen kiskoo naisväeltä mitä sattuu huvittaan. Kai ne pian lisää niihin laskuinsa jonkun maksun siittäkin että sanovat morjens. Ernomaseks on menny.
- Anonyymi
Jarruhuoltoa voi olla monenlaista jos vaihdetaan pääsylinteri jarru letkut, jarruputket jarrulevyt , jarrupalat tai tehdäänkö vain jarrunesteen vaihto on niillä ehkä eri hinta.
- Anonyymi
Jos osasi ukee niin tosta nyt varmaan selvisi että ihan perus simppeli jarruuhuolto oli siellä tehty.
Vai olitko itte tekemäsä ja koitat sen takia sössöttää ja selitellä?
- Anonyymi
>> Että jos jostain perus jarruhuollosta aletaan vetää 800 euron maksuja,
niin kyllä joku kohta hommasa tai laskutuksessa on selvästi pielessä. >>
Ihan perushuoltoa on vaikka pelkästään takapään jarrupalojen vaihto. Jos ei ole mersuista eikä Jaggeista tms. kyse, niin semmoinen ei saa maksaa 800 euroa.
Mutta jos merkkikorjaamolla vaihdettiin kaikki jarrupalat, ja muutama jarrulevykin vielä, niin en sitä 800 € kokonaishintaa enää kummastelisi. - AnonyymiUUSI
Miksette tee itse remonttia niin ei tarvi porata ja ruikuttaa remontin hintaa.
- AnonyymiUUSI
Eikös autohuoltofirmat ole sitä varten, että sinne voi viedä autonsa huoltoon?
Sen ei tosin tarvittisi tarkoittaa sitä, että ihan millä vaan hinnalla.
Ei sillä verukkeella, että jossain pystytään kursia autoja kasaan ja kuntoon, saisi alkaa mielivaltaa harjoottaa.
Siinä käy äkkiä niin, että käy asiakkaat vähiin.
Eikös ne oli niissä firmoissa siihen osaamiseen valmistuneita tekijöitä, pitäisi olla joukosa edes yksi sellanenkin, joka tajuaisi jotain bisneksestäki. Niitä kun on kuitenki huoltoliikkeitä muisaki kylisä ja autot sitä varten että pääsee niihin ajamaa.
Ton tiadon pohjalta mikä alotuksesa on, ainakin ite huallatan jatkosaki Tampereella.
- AnonyymiUUSI
Ammattikoulun autonasentajalinjalla vaihdetaan jarrupalat halvalla, ja pätevän valvojan ohjauksen alla. Menkää kaikki Ammattikoululle, ketä tarviitta halpoja jarruremontteja..-
- AnonyymiUUSI
Josai kohtaa homma kylässä notkollaa, jos toinen vaihtoehto on ammattikoulun vielä valmistumattomat, ja toinen vaihtoehto joku ihme riistohintoja vetävä korjaamo, asenteella josei hinnat miellytä teepä ite! Ja pahottelut josei palvelu miellytä. niikko näkyivä vastanneet arvosteluun seliseli-selitysten kera.
Eiks tosa olis ihan liikeidean kokonen railo täytettävänä.
Hyvä ja huokee missä naisetkin voisi asioida ilman tuhatlappusen hintaa. - AnonyymiUUSI
> Eiks tosa olis ihan liikeidean kokonen railo täytettävänä.
No ei ole mitään bisbesrakoa olemassa noilla täysin epämääräisillä lähtötiedoilla.
Jos umpuruostunut ja laho koko henkkiläisen Impalan jarrusto kaikkineen on pitänyt uusia, ja hintalappu 800 €, niin sehän on ollut halpa hinta. Ei semmosien kanssa kukaan autopaja pysty kilpailemaan.-- AnonyymiUUSI
Sanonko mikä tuntuu olevan umpuruostunut ja laho .
Onko lukutaidon lisäksi kateisa koko koneisto? - AnonyymiUUSI
Kovasti jollain tarve puolustella törkyhintoja. Hmmm...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1122435
- 222373
Unkari lopettaa Pride-marssit lailla
Pride-marsille osallistumisesta yli 500 euron sakko https://www.hs.fi/maailma/art-2000011107644.html397174050-vuotias lapsitähti Sami Pilvilä kuollut
En kyllä lainkaan muista tuollaista kaveria. Hän voitti Lapsitähti-kisan vuonna 1986 ja osallistui vuonna 1987 Syksyn Sä81333Totuus on että säikähdin
Sun rakastumista. Yhtäkkiä tuli vain niin paljon tunteita että tutustuminen meni perseelleen. Sitten tein sen mitä tein671099- 231070
Jotenkin mua loukkaa se
Että on joku tosi tärkeä asia, jonka jätät mulle kertomatta. En tiedä jätätkö muiltakin, mutta ainakin multa. Tunnen sen391046Martinalta ulostulo Stefanista
Seiska: ulostulo Stefan Thermanista. Viktoria on onnekas, että hänellä on Eskon kaltainen isä. - Mitä sit Isabellalla e2321043- 52998
TUULIVOIMA ILLAN ANTI
Tuulivoima illan tärkein anti oli, että kaupunginjohtaja Rusanen ei ole tehnyt yhtään mitään. Hän laittoi kaiken syyn tu59901