"Niin hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: ei ole KETÄÄN, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai VAIMOSTA tai veljistä tai
vanhemmista tai LAPSISTA, ja joka ei saisi MONIN VERROIN takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää."" Luuk. 18:29-30
+
"Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa." Matt. 22:29-30
= ?
Miten tuo voi toteutua, jos tälläinen luopuja tapetaan uskonsa tähden tai hänellä on jo ikää sen verran, ettei mitenkään ehdi saada mainittuja asioita tässä ajassa edes puolikertaisesti? Sana KETÄÄN on täysin ehdoton.
Mahdoton yhtälö?
27
242
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä sitten?
- AnonyymiUUSI
Tota kohtaa varastaakseen hellarit käyttää varastaakseen kristittyjen omaisuuden ja rahat. Tulevat kirkkoihinkin.
Edellä Jeesus on opettanut
Jumalan Valtakunnasta.
"Ei Jumalan valtakunta
tule nähtävällä tavalla,
eikä voida sanoa:
'Katso, täällä se on',
tahi:
'Tuolla';
sillä katso,
Jumalan valtakunta on
sisällisesti teissä".
(Luuk 17:20-21)
Sitten Luukas on tallentanut
rikkaan nuorukaisen kaipuun.
"Hyvä opettaja,
mitä minun pitää tekemän,
että minä
iankaikkisen elämän perisin?"
(Luuk 18:18)
Jeesus vastaa mainiten käskyjä
Mooseksen laista.
Nuorukainen sanoo noudattaneensa niitä.
Jeesus tarjoaa jotain enemmän.
Selvästikin nuorukainen halusi,
että rimaa nostettaisiin.
Jeesus tekee sen.
Jos tahdot olla täydellinen ....
"myy kaikki,
mitä sinulla on,
ja jakele köyhille,
niin sinulla on oleva aarre taivaissa;
ja tule ja seuraa minua"
(Luuk 18:22)
Jeesus tarjosi nuorukaiselle
Jumalan Valtakuntaa tässä ja nyt.
Nuorukainen olisi tässä ja nyt
voinut saada Jumalan Valtakunnan
sisimpäänsä.
Siis jotain paljon enemmän
kuin se rikkaus,
mikä hänellä oli.
Mutta nuorukainen lähti pois
ilman Jumalan Valtakuntaa
sisimmässään.
Se ilmeni siten,
että hän lähti pois murheellisena.
"Kuinka vaikea onkaan niiden,
joilla on tavaraa,
päästä Jumalan valtakuntaan!"
(Luuk 18:24)
Siis Jumalan Valtakunta,
ei ole syömistä ja juomista,
vaan
Vanhurskautta, Rauhaa ja Iloa.
Tämän ilon nuorukainen menetti.
Ja aarteen taivaassa.
Tästä episodista sitten
puhkeaa tämän keskustelun
avauksen kysymys.
Rikas mies ei luopunut mistään,
ja niin hän ei myöskään
saanut sisimpäänsä sitä,
mitä hän sisimmässään etsi.
Jokainen, joka luopuu jostakin
Jumalan Valtakunnan tähden,
saa takaisin monin verroin
- Jumalan Valtakunnan -
sisimpäänsä.
Mitään suurempaa rikkautta
ei voi olla.
"Totisesti minä sanon teille:
ei ole ketään,
joka Jumalan valtakunnan tähden
on luopunut
talosta tai vaimosta
tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista,
ja joka ei saisi monin
verroin takaisin tässä ajassa,
ja tulevassa maailmassa
iankaikkista elämää".
(Luuk 18:29-30)
Ja teksti jatkuu suoraan
Jeesuksen ilmoituksella siitä,
mistä Jeesus itse luopuu
Jumalan Valtakunnan
ja ikuisen elämän tähden.
"Katso,
me menemme ylös Jerusalemiin,
ja kaikki on täysin toteutuva,
mitä profeettain kautta
on kirjoitettu Ihmisen Pojasta.
Sillä hänet annetaan
pakanain käsiin,
ja häntä pilkataan
ja häväistään
ja syljetään;
ja ruoskittuaan he tappavat hänet,
ja kolmantena päivänä hän nousee ylös."
(Luuk 18:31-33)
Jeesus itse oli se
Jumalan Valtakunnan Kuningas,
jonka seuraa tarjosi rikkaalle nuorukaiselle.
Hän oli se ikuinen elämä,
jota nuorukainen tavoitteli.
Jeesus tarjosi sitä nuorukaiselle
bonuksen kera.
Bonus jäi käyttämättä.
Ja tässä ajassa nuorukainen
ei saanut kokea sitä rikkautta,
minkä olisi voinut saada kokea,
kun olisi ottanut vastaan
tarjolla olleen Jumalan Valtakunnan
eli Vanhurskauden, Rauhan ja Ilon
Pyhässä Hengessä.
Kun Jeesus oli ilmoittanut
oman uhrauksensa,
joka toi Jumalan Valtakunnan
meidän vastaan otettavaksemme,
niin heti perään
Luukas on tallentanut
sokean kerjäläisen vastaanottokyvyn.
Siis täydellinen kontrasti
rikkaalle nuorukaiselle.
Sokea kerjäläinen tunnisti
Jeesuksen Daavidin Pojaksi,
josta profeetat ovat ennustaneet,
että kun Hän tulee,
niin sokeat saavat näkönsä.
Ja niin sokea otti vastaan tämän
Jumalan Valtakunnan lupauksen.
Hän huutaa sitä kovemmin,
mitä enemmän häntä kielletään.
Ja hän heittää pois viittansa,
joka osoitti hänen olevan sokea,
ja tulee Jeesuksen eteen.
Ja hän saa heti kokea
Jumalan Valtakunnan
omassa elämässään.
Ja oli täynnä iloa ja riemua
ja seurasi Jeesusta
ja ylisti Jumalaa.
Voi kunpa nuorukainen
olisi tehnyt samoin.- AnonyymiUUSI
Hellari jakamas omaa omaisuuttaan köyhille juutalaisille vai romaneille ei kuulkaa ne jakaa minkä muilta ensin varastaa. Ei ne omastaan jaa mitään ottaa maksun joka ruokamurusta jopa avustusruuasta.
- Anonyymi
Jeesus puhui siitä ajasta. Että ei ole nyt ketään. Ei mistään tuhansia vuosia sitten ehkä tapahtuvista asioista.
Jeesus puhui mikä sillä hetkellä on tilanne. Kun Jeesukseen uskominen ei ollut silloin mikään läpihuutojuttu, kun fariseukset kyttäisivät koko ajan miten Jeesus vietti sapattia ja halusivat tappaa Hänet sen vuoksi. Oli jopa vaarallista uskoa Häneen. - Anonyymi
Jeesuksella oli valta MAAN PÄÄLLÄ tehdä ihmeitä, parantaa sairaita ja antaa syntejä anteeksi. Mutta nyt tilanne on toinen, koska Jeesus on taivaassa.
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Nyt Jeesus on kohdattavissa KASTEESSA JA EHTOLLISESSA, joissa Jeesus jakaa armoaan syntiselle ihmiselle. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun (perisynti).
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Pelkkien "irtohenkien" kosketuksia kannattaa varoa.- Anonyymi
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. - AnonyymiUUSI
Perisynti tuli tuli heti Adam nimisen leikki miehen kautta . Adam lankesi kaikkeen syntiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.Hindujen gurut ja poppamiehet on henkiä myös munkit ja elukkajumala . Shiwat ja aurinkojumala Ra.
- Anonyymi
Raamattu ei ole totta tavusta tavuun. Totuuden lisäksi siinä on useita muita tärkeämpiä teemoja, jotka ohittaa totuuden.
0 pyhyys
1 rakkaus
2 TOIVO
3 usko
4 oikeus
5 armo ja laupeus
6 Totuus
7 rauha
8 lohdutus
9 jne
Raamattu on nirso monin tavoin. Esim. Rakkaus toteutuu vain ääririkkaiden ja kuninkaiden kohdalla. Ei köyhien.
Jne.- Anonyymi
Monet kohdat Raamatussa liittyvät niihin sen ajan tapahtumiin ja ihmisiin, keitä ne koskee. Ei niitä kaikkia lauseita pidä kirjaimellisesti yleistää. Kontekstia ei pidä murtaa.
Siellä on paljon erilaisia illuusioita, ideaaleja, mielikuvia, joilla ihmisiä on rohkaista jaksamaan vaikeissa olotuhteissa, kuten erämaavaelluksen aikana, matkalauluja, visualisointeja taivaaseen pääsemisestä, tempaamiset yläilmoihin Jeesusta vastaan, jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet kohdat Raamatussa liittyvät niihin sen ajan tapahtumiin ja ihmisiin, keitä ne koskee. Ei niitä kaikkia lauseita pidä kirjaimellisesti yleistää. Kontekstia ei pidä murtaa.
Siellä on paljon erilaisia illuusioita, ideaaleja, mielikuvia, joilla ihmisiä on rohkaista jaksamaan vaikeissa olotuhteissa, kuten erämaavaelluksen aikana, matkalauluja, visualisointeja taivaaseen pääsemisestä, tempaamiset yläilmoihin Jeesusta vastaan, jne.Jeesuksen nimen hokeminen ei tarkoita, että se puhe on totta.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen nimen hokeminen ei tarkoita, että se puhe on totta.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.Tälläkin palstalla eräs tyyppi hokee päivät pääksytysten
Kunnia Jumalalle!
Kiitos Jeesukselle!
Jeesus pelastaa!
Jeesus kuoli puolestamme, jne.
Itse herjaa alinomaan muita ihmisiä, jopa kuolleita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälläkin palstalla eräs tyyppi hokee päivät pääksytysten
Kunnia Jumalalle!
Kiitos Jeesukselle!
Jeesus pelastaa!
Jeesus kuoli puolestamme, jne.
Itse herjaa alinomaan muita ihmisiä, jopa kuolleita.Kova "Jeesus-syndrooma" ihmisessä on aktivoituneen henkivallan varoitusmerkki.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova "Jeesus-syndrooma" ihmisessä on aktivoituneen henkivallan varoitusmerkki.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta."
Niitä täällä riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä täällä riittää.
Pahimpia eksyttäjiä ovat uskovaista näyttelevät, omaa erinomaisuuttaan julistavat
"Jeesuksen omat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahimpia eksyttäjiä ovat uskovaista näyttelevät, omaa erinomaisuuttaan julistavat
"Jeesuksen omat"Hälystykellot pitäisikin alkaa soimaan, kun joku mainostaa itseään uskovaiseksi ja kehuu ottaneensa Jeesuksen vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hälystykellot pitäisikin alkaa soimaan, kun joku mainostaa itseään uskovaiseksi ja kehuu ottaneensa Jeesuksen vastaan.
Niitä Jeesuksen ja Paavalin tuntijoita ja seuraajia piisaa joka lähtöön.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kova "Jeesus-syndrooma" ihmisessä on aktivoituneen henkivallan varoitusmerkki.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Laittomuuden tekijät oli sen ajan juutalaiset erityisesti fariseukset.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niitä Jeesuksen ja Paavalin tuntijoita ja seuraajia piisaa joka lähtöön.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"AP.t. 19:19
- Anonyymi
"...monin verroin takaisin tässä ajassa (ja tulevassa maailmassa) iankaikkista elämää."
Alkutekstissä ei käytetty pilkkuja. Tarkoitus oli siis sanoa "monin verroin takaisin tässä ajassa iankaikkista elämää". Ei mitään vaimoja ja lapsia.- AnonyymiUUSI
Ei vaan taivaassa ei palvota mammonaa eikä lihaa.
- Anonyymi
Paistaako taivaassa aurinko?
- AnonyymiUUSI
Ra Jumala Egyptissä aurinkojumala ei paista kuin maan päälle . Täällä on helle ja aurinko polttaa. Sodoman kuollut meri . Faaraoila on nämä. Toki me taivasta hengitämme jo täällä tuuli menee ja tulee missä tahtoo. Mihin taivas loppuu ? Ei mihinkään.
Me emme pysty täyttämään kaikkia Jumalan vaatimuksia, mutta juuri siksi me pelastummekin pelkästä armosta emmekä omien tekojemme ansiosta. Toiseksi, Jeesus Kristus on noin 2000 vuotta sitten täyttänyt kaikki Jumalan meille asettamat vaatimukset pelastuksen suhteen kärsiessään Golgatan ristillä rangaistuksen meidän ja koko maailman syntien edestä. Kun me uskomme Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, Jumala julistaa meidät vanhurskaiksi (syyttömiksi) ja saamme vastaanottaa pelastuksen ja iankaikkisen elämän. Tämä on suurta Jumalan armoa ja todellinen ilosanoma jokaiselle ihmiselle. Ylistys Herralle!
- AnonyymiUUSI
Ei pelkkä uskominen ihmistä pelasta. Sellainen puhe on eksytystä. Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan.
Riivaajatkin uskoo vapisee ja uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan pojaksi, mutta ei se pelkkä usko ketään pelasta.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1143503Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5362922- 961861
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501386Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821354Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa181258- 891081
- 901074
- 421068
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1031024