Viikkobudjetti

Anonyymi-ap

Millä summalla te muut pärjäätte viikon. Itse olen sinkkutalous ja aikaisemmin meni törsäillen 120€ viikko. Nyt ajattelin siirtyä säästeliäämpään elämään ja viikkobudjetti on 70€. Ainakin tällä viikolla on jäänyt 50€ säästöön. Lupaavalta näyttää tulevaisuutta ajatellen. Kunnon kontrollilla pääsen 2000€ säästötavoitteeseen. ja voin ostaa auton, joka maksaa 6000€. Säästötilikin on, mutta olen aika nuuka niistä rahoista.

Eli millaisia summia teillä menee elämiseen per viikko? Tässä sitä vertaillaan summia, että joku järkevä summa löytyy, per viikko.

Mb_76

35

437

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa olla tarkkana, että ei säästä itseään hengiltä. Tässä Martoilta hyvä vinkki säästämiseen.

Säästövinkit
      Ole suunnitelmallinen ja säästäväinen, niin rahasi riittävät pidempään. Säästäväisyydestä ei saisi kuitenkaan tulla itsetarkoitusta. Älä tingi omasta hyvinvoinnistasi tai tee elämästäsi liian hankalaa. Euronvenytys on järkevää, kun sinulla on jokin selkeä tavoite: uusi takki, pyörä, asunto tai vaikka lomamatka.

• Anonyymi

Onko sinulla tallennettuna viestit joista copypastaat vai kirjoitatko samat säästöjorinat aina uudestaan aikasi kuluksi?

• Anonyymi

Tämähän on talouspalsta, ja talous säästämisineen kuuluu tälle palstalle. Olen kyllä vähän yli-innokas näine tavoitteenini. Pitää hillitä istseäni. Pitää löysätä vähän tahtia, eikä säästää itseään hengiltä.

Mb_76

• Anonyymi

Monihan on toimeentulotuella niin eihän tuosta mitään säästetä tai tuki on liian iso.Aikuisten oikeesti ni jos yksin asuu 100eur viikko ihan hyvä budjetti,ostaa ruokia tuolla rahalla ja muutakin.

• Anonyymi

Minulla on tuttuja jotka pääsi 100€/viikko kulutuksella ja pärjäsi hyvin. Poikamies elämää eli ja tupakki kärysi ja viikonloppuna salkullinen olutta. Tämä kylläkin oli kokki ammatiltaan ja aikaakin tästä on, kun ollaan yhteydessä.

Siinä mielessä inflaatio huomioon ottaen se 120€/viikko on kohtuullinen summa elämän kuluiksi.

• Anonyymi

50 eurolla pärjää ihan hyvin. Ei tosin voi ostaa kaljaa ja tupakkaa, mutta ihan perusruokaa, esim. Lidlistä.

• Anonyymi

Saa toki 50eurolla ruokia viikoksi.

• Anonyymi

Vaikka kuukaudeksi jos tinkii ravintoarvoista ja maitoa korkeintaan litra/vk.

• Anonyymi

Eihän kaikilla välttämättä viikossa paljon rahaa mene kun tottunut vuosien varrella mitä ostaa ja tekee isoja määriä kerralla eikä siellä kaupassa kannata joka päivä käydä.

• Anonyymi

70€/viikko on ihan kohtuullinen summa elämiseen, mutta alkoa, eikä tupakkia ei saa kuluttaa. Nämä on niitä valintakysymyksiä, jossa veri punnitaan. 50€/viikko on jo tosi askeettista elämää. Alle 100€/viikko on ihan asiallista menoa.

• Anonyymi

Kyllähän moni sätkää käryyttää pienilläkin tuloilla niin eipä tuota ole kieltäminen.

• Anonyymi

Minulla on ilmeisesti aika positiivinen asenne elämään? Itse en ole nurissut 9€ hommistakaan olenkaan, vaan olen tyytyväisenä nostanut rahat ja lähtenyt ostoksille. Pitäähän sitä jostain nurista, mutta en keksi mistä. Oman onnensa seppä.

Mb_76

• Anonyymi

20 vuotta sitten olin yhdssä työtoiminassa missä haettiin ihmisiltä huonekaluja myyntiin eipä ollut raskasta,2 eri otteeseen liikuntatoimessa kentänhoitajana määräaikaisena.Tuttu olipajalla monta vuotta ja perusteluna oli sillon kun alotti ettei jäänyt kotio miettiin äitinsä kuolemaa. 90 luvulla kävin kurssin alko syksyllä ja loppu toukokuussa.Sillon sain ansiosidonnaista+ylläpitokorvaus.

• Anonyymi

Tuet ovat muuttuneet parempaan suuntaan. Itse sain 9€ lisäksi korotettua Kela-osuutta ja liikkumiseen sen 60€ linja-autoon. Nämä oli siis verovapaata tuloa, ei vaikuttanut toimeentulotukeen.

Lisäksi sain hommattua kierrätyspajalta Artekin tuolia 2kpl. Itse sain entisöityä nämä uuden veroisiksi ja verhoilija vielä ompeli näihin tuoliin istuinosan. Lundian kirjoituspöydän löysin myös kierrätyspajalta. Nytkin on nämä käytössä ja istun Artekin tuolilla ja Lundian kirjoituspöydällä.

Ilman kierrätystä minulla ei olisi varaa moisiin tavaroihin.

Mb_76

• Anonyymi

70€ on minimi inhimillinen summa viikolle. 50€ on jo kidutusta ja näitäkin valitettavasti on. Satkun alle kun pääsee, niin asiat luistaa hyvin ilman inhimillistä kärsimystä.

Elämästä pitää myös nauttia, eikä elää pankkitilin mukaan.

• Anonyymi

Raharemontti ohjelmassa satku ei ole yhtään mitään ja haihtuu kuin tuhka tuuleen. Tulot ovat näillä ihmisillä hyvät, joten miten he ovat velkaantuneet sinne sun tänne. Nyt alkoi juuri ohjelma tv:ssä.

Oikealle köyhälle satanen on iso raha, se on viikon ruuat ja menelle vieläkin enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raharemontti ohjelmassa satku ei ole yhtään mitään ja haihtuu kuin tuhka tuuleen. Tulot ovat näillä ihmisillä hyvät, joten miten he ovat velkaantuneet sinne sun tänne. Nyt alkoi juuri ohjelma tv:ssä.

Oikealle köyhälle satanen on iso raha, se on viikon ruuat ja menelle vieläkin enemmän.

Kuka niin paljoa ruokaa viikossa tarvii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka niin paljoa ruokaa viikossa tarvii

Itse tein testiajon, että paljonko tarvitsen viikon aikana elämiseen. Parturissa kävin ja vielä jäi 50€ säästöön. Eli alle 70€/viikko meni elämiseen. 70€ kun pääsen viikkokulutukseen, niin olen tyytyväinen. Tälleen jää lipaston laatikkoon 200€/kk. Lisäksi on sitten Op pankin säästötili.

Jostain ne tavoitteet on tehtävä, joten nyt säästetään. Sinkuilla on aikaa raplätä näitä lukuja.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse tein testiajon, että paljonko tarvitsen viikon aikana elämiseen. Parturissa kävin ja vielä jäi 50€ säästöön. Eli alle 70€/viikko meni elämiseen. 70€ kun pääsen viikkokulutukseen, niin olen tyytyväinen. Tälleen jää lipaston laatikkoon 200€/kk. Lisäksi on sitten Op pankin säästötili.

Jostain ne tavoitteet on tehtävä, joten nyt säästetään. Sinkuilla on aikaa raplätä näitä lukuja.

Mb_76

Aika askeetista menoa ja ei sovi kaikille. Ilmeisesti kuitenkin ruoan laatu kärsii? Ei noilla summilla mitään sisäfileitä eikä graavi lohia ostella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika askeetista menoa ja ei sovi kaikille. Ilmeisesti kuitenkin ruoan laatu kärsii? Ei noilla summilla mitään sisäfileitä eikä graavi lohia ostella?

Pakko myöntää, että en ole voinut muuta kuin ostaa kuin eines lihapullia, lihapiirakoita, joita syön yhden päivässä. lisäksi halvinta jauhelihaa ale lapuilla. Viikon aikana meni 50€ säästöön. 33€ parturiin. Eli 40€ meni viikossa ruokaan, mutta laatu jo heikompi.

Tämä homma lähti siis lapasesta. 70€ viikko kulutukseen on kohtuu ja sillä saa jo ostettua lohta.

Mb_76

• Anonyymi

Satanen tai 120e viikossa sillä saa melko hyvät sapuskat viikoksi, jopa ylikin.

• Anonyymi

Joku kuukaudeksi !

• Anonyymi

Satkulla ei tarvitse kulkea taskulaskin kourassa kaupoilla. Ihan asiallinen summa elämiseen. Alaraja on 50€, mutta tällä summalla jo joutuu tinkimään elämän laadusta.

• Anonyymi

Taskulaskinta räplätessäni hahmotin että 40€ per viikko pitää saada säästöön. Silloin toteutuu se 2000€ säästötavoite vuodessa. Sitten pääsen autokaupoille. Alle satatonttua ajaneita Toyota Aygo:ja on kuuden tontun hintaan tarjolla. 2000€ omatoimista lipastosäästämistä ja loput Op:n säästötiltä.

Lipastosäästämistä siis ja loput säästötililtä. Ei ole kohtuuton rasti.

Mb_76

• Anonyymi

Onko Aygo edes mikään mikään auto? Mopolta vaikuttaa. Aikuiselle miehelle tällainen kippo?Jariksella vielä pärjää, mutta tuo on jo riman alitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Aygo edes mikään mikään auto? Mopolta vaikuttaa. Aikuiselle miehelle tällainen kippo?Jariksella vielä pärjää, mutta tuo on jo riman alitus.

Sillä mennään mihin on varaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä mennään mihin on varaa.

Minusta Aygo tarjoaa sen, että voin kruisailla tässä pikkukaupugissa. Samoiten voin käydä vanhempien luona maalla. 100km on matkaa vanhemmille.

Kesäloma reissut tällä autolla voi myös heittää.

Tässä yksi auto, jonka varmasti saa tinkimällä 6000€

https://www.nettiauto.com/toyota/aygo/14889835

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta Aygo tarjoaa sen, että voin kruisailla tässä pikkukaupugissa. Samoiten voin käydä vanhempien luona maalla. 100km on matkaa vanhemmille.

Kesäloma reissut tällä autolla voi myös heittää.

Tässä yksi auto, jonka varmasti saa tinkimällä 6000€

https://www.nettiauto.com/toyota/aygo/14889835

Mb_76

Sinä vaikutat sen verran saidalta ettei auton hankinta ole ehkä mielekästä. Vanhemmille päässee bussilla/junalla ja kaupungissa riittää polkupyörä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä vaikutat sen verran saidalta ettei auton hankinta ole ehkä mielekästä. Vanhemmille päässee bussilla/junalla ja kaupungissa riittää polkupyörä.

Itse olen valmis tekemään töitä, että saan sen 2000€ kasaan auton ostoa varten. Haen eläkelläisaikojen autoa, jonka on hyvä kestää yli kymmenen vuotta. Vuoden rupema näin ja loput säästötililtä. Vaatii 40€/viikko säästämistä ja näin alussa lähti jo lapasesta ja meni 40€ elämiseen. Tavoite on se 70€/viikko elämiseen.

Linja-autot tosiaan kulkee vartin välein kaupunkiin ja minne nyt sitten haluaa mennä. Eli siinä mielessä auto ei ole välttämätön. Mitä olen seurannut, niin jotkut vanhukset istuu ihan huvikseen linja-autossa ja hakee juttuseuraa.

Saita minä tosiaan olen, joskus liiallisuuksiin asti.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen valmis tekemään töitä, että saan sen 2000€ kasaan auton ostoa varten. Haen eläkelläisaikojen autoa, jonka on hyvä kestää yli kymmenen vuotta. Vuoden rupema näin ja loput säästötililtä. Vaatii 40€/viikko säästämistä ja näin alussa lähti jo lapasesta ja meni 40€ elämiseen. Tavoite on se 70€/viikko elämiseen.

Linja-autot tosiaan kulkee vartin välein kaupunkiin ja minne nyt sitten haluaa mennä. Eli siinä mielessä auto ei ole välttämätön. Mitä olen seurannut, niin jotkut vanhukset istuu ihan huvikseen linja-autossa ja hakee juttuseuraa.

Saita minä tosiaan olen, joskus liiallisuuksiin asti.

Mb_76

Johan nuo puhui Raharemontti ohjelmassa suosituksia, että ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan. Tällaista neuvoa suositteli se mies. Eli selkeät tavoitteet ja pysyy ruodussa ja kuitenkaan mitään yltiöpäisiä suunnitelmia ei tee. Tälleen onnistumis prosentti on korkeampi.

Kohtuulliset tavoitteet tekee, niin säästäminen käy kuin itsestään. Millään nälkärajalla säästämimen ei ole mielekästä.

Tavoitteet ovat tärkeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse laskitselin että 6000€ tekee kymmenelle vuodelle 50€/kk. 600€ vuosi. Eli ei ole kovin kallista. Tähän vielä trafit, vakuutukset ja huollot päälle. Tämä kustantaa 50€/kk eli noin 100/kk menee kaikkeen ylläpitoon. Tietenkin vielä auton ostohinta, joka sekin on aika mojova. Näillä kylläkin ajetaan vuosia, joten helposti pääsee siihen 50/kk tiliin, kunhan ei mällää.

Autoilu maksaa, 100€/kk menee tilitä ja siihen vielä bensat päälle. Oletko oikeasti valmis tähän? Ja sekin vaatii aikaa 10v, että toteutuu se 50€ auton oston kuukausi tavoite.

Tunne kysymyksiä, mutta eihän sinulla siellä sinkkukopperossasi ole muitakaan rahan reikiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse laskitselin että 6000€ tekee kymmenelle vuodelle 50€/kk. 600€ vuosi. Eli ei ole kovin kallista. Tähän vielä trafit, vakuutukset ja huollot päälle. Tämä kustantaa 50€/kk eli noin 100/kk menee kaikkeen ylläpitoon. Tietenkin vielä auton ostohinta, joka sekin on aika mojova. Näillä kylläkin ajetaan vuosia, joten helposti pääsee siihen 50/kk tiliin, kunhan ei mällää.

Autoilu maksaa, 100€/kk menee tilitä ja siihen vielä bensat päälle. Oletko oikeasti valmis tähän? Ja sekin vaatii aikaa 10v, että toteutuu se 50€ auton oston kuukausi tavoite.

Tunne kysymyksiä, mutta eihän sinulla siellä sinkkukopperossasi ole muitakaan rahan reikiä?

Ostohinta on jo tilillä valmiiksi, joten se 50€/kk on järkeväsumma kuukausi kulutukseksi autoilusta. Tietenkin tähän vielä bensat päälle.

Sinkuilla/eläkelläisillä on aikaa näihin juttuihin. Jopa tälle palstallekin. Juttu seura on mukavaa!

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ostohinta on jo tilillä valmiiksi, joten se 50€/kk on järkeväsumma kuukausi kulutukseksi autoilusta. Tietenkin tähän vielä bensat päälle.

Sinkuilla/eläkelläisillä on aikaa näihin juttuihin. Jopa tälle palstallekin. Juttu seura on mukavaa!

Mb_76

Oletkin jo eläkelläisiä. Itse pidin sinua nuorempana. Mutta ikähän on vain numeroita. Ulkonäkö pettää.

Ilmankos sinä puhut säästämisestä, kun sinulla on hyvä eläke. jolla tämä sinun sinkkukupla pysyy kasassa. Siellä vanhusten talossa jallitat mummoja? Puhut nämä ympäri?

• Anonyymi

40 viikossa koska pakko ostaa uusi läppäri niin pakko pitää tiukkaa rahakuria.

• Anonyymi

Kyllä sillä pärjää nipin napin. Pitää vain suunnitella ruokailut ja ehkä käydä leipäjonossa. Satunnaisesti tällainen köyhäily on järkevää, mutta ei pitkällä aikavalillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      205
      1192
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      129
      894
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      765
    Aihe