Kirkollisveron keskimääräinen määrä yli 400 euroa vuodessa – katso Ylen koneesta oman postinumeroalueesi tiedot
https://yle.fi/a/74-20134688?origin=rss
Faktaa kirkkollisveroista 2023
23
176
Vastaukset
- Anonyymi
Enemmän sillä silti saa kuin YLE-verolla.
- Anonyymi
Mitä saat? Yle verolla monenlaisia radio- ja tv- ohjelmia niin suorana kuin Areenasta haluamaasi aikaan. Hyvä kun otit esiin tuon vertauksen Yle tuottaa enimmäkseen hyvää sekulaaria tietoa, journalismia ja tiedeohjelmiakin.
Ajatteletko, että kirkollisveron ajatus on maksaa jotain ja saada itselleen jotain, vähän niinkuin kauppiaalle annetaan euro ja saadaan litra maitoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä saat? Yle verolla monenlaisia radio- ja tv- ohjelmia niin suorana kuin Areenasta haluamaasi aikaan. Hyvä kun otit esiin tuon vertauksen Yle tuottaa enimmäkseen hyvää sekulaaria tietoa, journalismia ja tiedeohjelmiakin.
Vaikka Ylessä on hartausohjelmia, suurin osa on kuitenkin normaalia sekulaaria kulttuuria ja journalismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Ylessä on hartausohjelmia, suurin osa on kuitenkin normaalia sekulaaria kulttuuria ja journalismia.
Mutta poishan se pieni määrä hartausohjelmia täytyy luonnollisesti saada. Kuten kouluistakin 1-2 kirkossa käyntiä lukuvuodessa. Uskonnossa on jotain hyvin helposti tarttuvaa ja elämälle vaarallista.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta poishan se pieni määrä hartausohjelmia täytyy luonnollisesti saada. Kuten kouluistakin 1-2 kirkossa käyntiä lukuvuodessa. Uskonnossa on jotain hyvin helposti tarttuvaa ja elämälle vaarallista.
Itse asiassa YLEltä ei ole edes vaadittu hartausohjelmien lopettamista. Esitimme niiden poistamista lakisääteisistä ohjelmista niin, että jatkossa määrää voisi säätää vapaammin.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Itse asiassa YLEltä ei ole edes vaadittu hartausohjelmien lopettamista. Esitimme niiden poistamista lakisääteisistä ohjelmista niin, että jatkossa määrää voisi säätää vapaammin.
Askel kerrallaan. Ensin pois lakisääteisistä ja sitten pois koska eivät ole lakisääteisiä.
Yleverosta ei voi äänestää jaloillaan, joten velvollisuus palvella erilaisia ryhmiä on myös laaja. Anonyymi kirjoitti:
Askel kerrallaan. Ensin pois lakisääteisistä ja sitten pois koska eivät ole lakisääteisiä.
Yleverosta ei voi äänestää jaloillaan, joten velvollisuus palvella erilaisia ryhmiä on myös laaja.Toistaiseksi hartausohjelmilla on vakiintunut katsojakuntansa (jos ei nyt ihan hiljakkoin ole muuttunut). Silti lakisääteinen velvollisuus on kaiku menneestä maailmasta ja joutaa pois.
- Anonyymi
Toistaiseksi hartausohjelmilla on vakiintunut katsojakuntansa (jos ei nyt ihan hiljakkoin ole muuttunut). Silti lakisääteinen velvollisuus on kaiku menneestä maailmasta ja joutaa pois.
Ja "jatkossa määrää voisi säätää hieman vapaammin".....😁
- Anonyymi
Toistaiseksi hartausohjelmilla on vakiintunut katsojakuntansa (jos ei nyt ihan hiljakkoin ole muuttunut). Silti lakisääteinen velvollisuus on kaiku menneestä maailmasta ja joutaa pois.
Menneestä maailmasta on anekauppakin.
- Anonyymi
Ajatteletko, että kirkollisveron ajatus on maksaa jotain ja saada itselleen jotain, vähän niinkuin kauppiaalle annetaan euro ja saadaan litra maitoa?
Ateistit yleensä ajattelevat niin, siksi heille asia pitää esittää siten.
Mutta tietenkin kaikessa rahan liikuttelussa on kysymys vaihtofunktiosta ja henkilökohtaisista preferensseistä, mitä kukakin pitää maksetun arvoisena. - Anonyymi
Mihin suuntaan säätämistä vapaa-ajattelijat "suosittelisivat"?
- Anonyymi
Panee ajattelemaan.
- Anonyymi
Kovia lukemia. Anekauppaa.
- Anonyymi
Höpö höpö, millä vuosituhannella elät?
Tuossa taulukon vertailussa on alin rivi Suomi:358€
Mikähän se mahtaa olla jos keskimäärin maksetaan yli 400?
Kävin tsekkaamassa verottajan tiedoista:
2023 maksoin ammattiliiton jäsmaksua 510,91€
kirkollisveroa 509,14€
Olen siis nettomaksaja kun en lue ammattiliiton lehtiä enkä käy kirkossa. Niin no, kirkossa olen kannatusjäsenenä, mutta liitosta olisin kypsä eroamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, millä vuosituhannella elät?
Tuossa taulukon vertailussa on alin rivi Suomi:358€
Mikähän se mahtaa olla jos keskimäärin maksetaan yli 400?
Kävin tsekkaamassa verottajan tiedoista:
2023 maksoin ammattiliiton jäsmaksua 510,91€
kirkollisveroa 509,14€
Olen siis nettomaksaja kun en lue ammattiliiton lehtiä enkä käy kirkossa. Niin no, kirkossa olen kannatusjäsenenä, mutta liitosta olisin kypsä eroamaan.joo kannattaa olin nuorena jopa SAK -osaston taloudenpitäjänä kävin Kiljavan kurssit
ja kun rupesin saamaan oikeasti kunnon palkkaa sanoin valtakirjan irti ja olin
vaarallisesti enmissään enkä ollut työttömänä koskaan
Loimaan kassa kai kannattaa nyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo kannattaa olin nuorena jopa SAK -osaston taloudenpitäjänä kävin Kiljavan kurssit
ja kun rupesin saamaan oikeasti kunnon palkkaa sanoin valtakirjan irti ja olin
vaarallisesti enmissään enkä ollut työttömänä koskaan
Loimaan kassa kai kannattaa nytAinakin oman ammattiliittoni työttömyyskassa on lähettänyt tiedotetta, että ammattiliittoon kuuluminen ei ole pakollista, voi kuulua pelkästään työttömyyskassaan. Pelkän työttömyyskassan jäsenmaksu on jopa Loimaan kassaa halvempi.
- Anonyymi
Samoissa pyörii, koska kansantalous junnaa paikallaan tai laskee.
Tämä uutinen lisäsi eroja nopeana vaikutuksena ehkä noin sata: https://eroakirkosta.fi/static/dvv-aikasarja/
Pidemmän ajan vaikutusta ei pysty sanomaan.- Anonyymi
Kerropa sinä mikä tuo uutisen alin vertailu: Suomi 358€ on, kun ei se ole yli 400€, mikä niin otsikossa kuin jutussa on mainittu keskimääränä.
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa sinä mikä tuo uutisen alin vertailu: Suomi 358€ on, kun ei se ole yli 400€, mikä niin otsikossa kuin jutussa on mainittu keskimääränä.
Näitä voi laskea eri tavoin, enkä tiedä mikä on YLEn käyttämä laskutapa. Se tuskin vaikuttaa alueiden keskinäiseen vertailuun.
Laskea voi ainakin jäsentä kohti, täysi-ikäistä jäsentä kohti, ainakin jotain tuloja saanutta jäsentä kohti, jotain veroa maksanutta jäsentä kohti tai ainakin vähän kirkollisveroa maksanutta kohti.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti virhe. Mutta kumpi 358 vai yli 400?
- Anonyymi
Näitä voi laskea eri tavoin, enkä tiedä mikä on YLEn käyttämä laskutapa. Se tuskin vaikuttaa alueiden keskinäiseen vertailuun.
Laskea voi ainakin jäsentä kohti, täysi-ikäistä jäsentä kohti, ainakin jotain tuloja saanutta jäsentä kohti, jotain veroa maksanutta jäsentä kohti tai ainakin vähän kirkollisveroa maksanutta kohti.On vaikea sanoa, en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024417Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743741153- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091012Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83873- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10827Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816