Faktaa kirkkollisveroista 2023

Anonyymi-ap

23

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Enemmän sillä silti saa kuin YLE-verolla.

• Anonyymi

Mitä saat? Yle verolla monenlaisia radio- ja tv- ohjelmia niin suorana kuin Areenasta haluamaasi aikaan. Hyvä kun otit esiin tuon vertauksen Yle tuottaa enimmäkseen hyvää sekulaaria tietoa, journalismia ja tiedeohjelmiakin.

• Ajatteletko, että kirkollisveron ajatus on maksaa jotain ja saada itselleen jotain, vähän niinkuin kauppiaalle annetaan euro ja saadaan litra maitoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä saat? Yle verolla monenlaisia radio- ja tv- ohjelmia niin suorana kuin Areenasta haluamaasi aikaan. Hyvä kun otit esiin tuon vertauksen Yle tuottaa enimmäkseen hyvää sekulaaria tietoa, journalismia ja tiedeohjelmiakin.

Vaikka Ylessä on hartausohjelmia, suurin osa on kuitenkin normaalia sekulaaria kulttuuria ja journalismia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka Ylessä on hartausohjelmia, suurin osa on kuitenkin normaalia sekulaaria kulttuuria ja journalismia.

Mutta poishan se pieni määrä hartausohjelmia täytyy luonnollisesti saada. Kuten kouluistakin 1-2 kirkossa käyntiä lukuvuodessa. Uskonnossa on jotain hyvin helposti tarttuvaa ja elämälle vaarallista.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta poishan se pieni määrä hartausohjelmia täytyy luonnollisesti saada. Kuten kouluistakin 1-2 kirkossa käyntiä lukuvuodessa. Uskonnossa on jotain hyvin helposti tarttuvaa ja elämälle vaarallista.

Itse asiassa YLEltä ei ole edes vaadittu hartausohjelmien lopettamista. Esitimme niiden poistamista lakisääteisistä ohjelmista niin, että jatkossa määrää voisi säätää vapaammin.

• Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

Itse asiassa YLEltä ei ole edes vaadittu hartausohjelmien lopettamista. Esitimme niiden poistamista lakisääteisistä ohjelmista niin, että jatkossa määrää voisi säätää vapaammin.

Askel kerrallaan. Ensin pois lakisääteisistä ja sitten pois koska eivät ole lakisääteisiä.
        Yleverosta ei voi äänestää jaloillaan, joten velvollisuus palvella erilaisia ryhmiä on myös laaja.

• Anonyymi kirjoitti:

Askel kerrallaan. Ensin pois lakisääteisistä ja sitten pois koska eivät ole lakisääteisiä.
        Yleverosta ei voi äänestää jaloillaan, joten velvollisuus palvella erilaisia ryhmiä on myös laaja.

Toistaiseksi hartausohjelmilla on vakiintunut katsojakuntansa (jos ei nyt ihan hiljakkoin ole muuttunut). Silti lakisääteinen velvollisuus on kaiku menneestä maailmasta ja joutaa pois.

• Anonyymi

Toistaiseksi hartausohjelmilla on vakiintunut katsojakuntansa (jos ei nyt ihan hiljakkoin ole muuttunut). Silti lakisääteinen velvollisuus on kaiku menneestä maailmasta ja joutaa pois.

Ja "jatkossa määrää voisi säätää hieman vapaammin".....😁

• Anonyymi

Menneestä maailmasta on anekauppakin.

• Anonyymi

Ajatteletko, että kirkollisveron ajatus on maksaa jotain ja saada itselleen jotain, vähän niinkuin kauppiaalle annetaan euro ja saadaan litra maitoa?

Ateistit yleensä ajattelevat niin, siksi heille asia pitää esittää siten.

Mutta tietenkin kaikessa rahan liikuttelussa on kysymys vaihtofunktiosta ja henkilökohtaisista preferensseistä, mitä kukakin pitää maksetun arvoisena.

• Anonyymi

Mihin suuntaan säätämistä vapaa-ajattelijat "suosittelisivat"?

• Anonyymi

Panee ajattelemaan.

• Anonyymi

Kovia lukemia. Anekauppaa.

• Anonyymi

Höpö höpö, millä vuosituhannella elät?

Tuossa taulukon vertailussa on alin rivi Suomi:358€
        Mikähän se mahtaa olla jos keskimäärin maksetaan yli 400?

Kävin tsekkaamassa verottajan tiedoista:
        2023 maksoin ammattiliiton jäsmaksua 510,91€
        kirkollisveroa 509,14€
        Olen siis nettomaksaja kun en lue ammattiliiton lehtiä enkä käy kirkossa. Niin no, kirkossa olen kannatusjäsenenä, mutta liitosta olisin kypsä eroamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö, millä vuosituhannella elät?

Tuossa taulukon vertailussa on alin rivi Suomi:358€
        Mikähän se mahtaa olla jos keskimäärin maksetaan yli 400?

Kävin tsekkaamassa verottajan tiedoista:
        2023 maksoin ammattiliiton jäsmaksua 510,91€
        kirkollisveroa 509,14€
        Olen siis nettomaksaja kun en lue ammattiliiton lehtiä enkä käy kirkossa. Niin no, kirkossa olen kannatusjäsenenä, mutta liitosta olisin kypsä eroamaan.

joo kannattaa olin nuorena jopa SAK -osaston taloudenpitäjänä kävin Kiljavan kurssit

ja kun rupesin saamaan oikeasti kunnon palkkaa sanoin valtakirjan irti ja olin
        vaarallisesti enmissään enkä ollut työttömänä koskaan
        Loimaan kassa kai kannattaa nyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo kannattaa olin nuorena jopa SAK -osaston taloudenpitäjänä kävin Kiljavan kurssit

ja kun rupesin saamaan oikeasti kunnon palkkaa sanoin valtakirjan irti ja olin
        vaarallisesti enmissään enkä ollut työttömänä koskaan
        Loimaan kassa kai kannattaa nyt

Ainakin oman ammattiliittoni työttömyyskassa on lähettänyt tiedotetta, että ammattiliittoon kuuluminen ei ole pakollista, voi kuulua pelkästään työttömyyskassaan. Pelkän työttömyyskassan jäsenmaksu on jopa Loimaan kassaa halvempi.

• Anonyymi

Samoissa pyörii, koska kansantalous junnaa paikallaan tai laskee.

• Anonyymi

Kerropa sinä mikä tuo uutisen alin vertailu: Suomi 358€ on, kun ei se ole yli 400€, mikä niin otsikossa kuin jutussa on mainittu keskimääränä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerropa sinä mikä tuo uutisen alin vertailu: Suomi 358€ on, kun ei se ole yli 400€, mikä niin otsikossa kuin jutussa on mainittu keskimääränä.

Näitä voi laskea eri tavoin, enkä tiedä mikä on YLEn käyttämä laskutapa. Se tuskin vaikuttaa alueiden keskinäiseen vertailuun.

Laskea voi ainakin jäsentä kohti, täysi-ikäistä jäsentä kohti, ainakin jotain tuloja saanutta jäsentä kohti, jotain veroa maksanutta jäsentä kohti tai ainakin vähän kirkollisveroa maksanutta kohti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti virhe. Mutta kumpi 358 vai yli 400?

• Anonyymi

Näitä voi laskea eri tavoin, enkä tiedä mikä on YLEn käyttämä laskutapa. Se tuskin vaikuttaa alueiden keskinäiseen vertailuun.

Laskea voi ainakin jäsentä kohti, täysi-ikäistä jäsentä kohti, ainakin jotain tuloja saanutta jäsentä kohti, jotain veroa maksanutta jäsentä kohti tai ainakin vähän kirkollisveroa maksanutta kohti.

On vaikea sanoa, en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4417
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      374
      1153
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1042
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1012
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      881
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      83
      873
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      827
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      816
    Aihe