Johannes 8:26-36 FB38
[26] Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla." [27] Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä. [28] Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. [29] Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista." [30] Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen. [31] Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; [32] ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". [33] He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" [34] Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. [35] Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. [36] Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
https://bible.com/bible/365/jhn.8.26-36.FB38
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. "
37
159
Vastaukset
- Anonyymi
Vain uskonharhaiset voi olla synnin orjia.
Me uskomattaomat olemme täysin moisesta vapahdetut.- Anonyymi
Kyllä, näin voi sanoa, jos ei omien tekojensa puolesta palvo Jeesusta teurastettuna uhrilampaana. Silloin Jeesuksen sanoin elää taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillämme.
Heh hehe hee. Vai että ihan synnin orja. No sitten pitää myös kysyä, että kuka määrittelee ja millä valtuuksilla sen mikä on syntiä ja mikä ei....
PS. Kyllä elämästä tulisi todella tylsää, jos pitäisi koko ajan pelätä että tekeekö nyt syntiä vai ei. On se tuo hihhuleiden elämä todella jatkuvaa veitsen terällä tasapainoilua.- Anonyymi
Onko omatuntosi puhdas, kun älähdit?
Anonyymi kirjoitti:
Onko omatuntosi puhdas, kun älähdit?
Nyt en oikein ymmärrä mitä tarkoitat? Tässä puhuttiin synnistä ja nyt sinä yhtäkkiä ota esille omantunnon. Mitä ihmeen tekemistä sillä on synnin kanssa? Vai haluatko - taas kerran - lähteä siirtelemään maalitolppia, joka on teille hihhuleille enemmän kun tyypillistä...
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Nyt en oikein ymmärrä mitä tarkoitat? Tässä puhuttiin synnistä ja nyt sinä yhtäkkiä ota esille omantunnon. Mitä ihmeen tekemistä sillä on synnin kanssa? Vai haluatko - taas kerran - lähteä siirtelemään maalitolppia, joka on teille hihhuleille enemmän kun tyypillistä...
Olet siis paatunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis paatunut?
Miksi olet paaduttanut itsesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet paaduttanut itsesi?
Mistänäitätulee on paaduttanut itsensä, koska hän on synnin orja.
- Anonyymi
Mitä tekemistä on omallatunnolla synnin kansa?! Voi perkele ja koko kristinopin perusta!!!
Kun palvot Jeesusta itsesi puolesta uhrina, saat teoistasi huolimatta aina puhtaan omantunnon - Jeesus on sijaiskärsijä, koska uskovaiset eivät hallitse itse omia tekojaan, koska synti asuu heissä.
Se tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille, luku 7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekemistä on omallatunnolla synnin kansa?! Voi perkele ja koko kristinopin perusta!!!
Kun palvot Jeesusta itsesi puolesta uhrina, saat teoistasi huolimatta aina puhtaan omantunnon - Jeesus on sijaiskärsijä, koska uskovaiset eivät hallitse itse omia tekojaan, koska synti asuu heissä.
Se tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille, luku 7.Lutherin sanoin 'yksin uskosta' hurskas voi luottaa siihen, ettei hänen pahoja tekoja merkitä tilille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherin sanoin 'yksin uskosta' hurskas voi luottaa siihen, ettei hänen pahoja tekoja merkitä tilille!
Tämä pelikenttä on väärinpäin siihen mitä uskovat selittävät teille.
Anonyymi kirjoitti:
Se tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille, luku 7.Sinäkö väität että vain kristityillä olisi omatunto?
- Anonyymi
No siksi ne seksi jutut on pinnalla.
- Anonyymi
Sinäkö väität että vain kristityillä olisi omatunto?
Niinkö luulet? Miksi niin?
- Anonyymi
Synnin orja on aivan helppo käsite. On pakko tehdä syntiä, on pakonomainen sisäinen tarve tehdä syntiä. Esim. herjata.
Jeesus lupasi vapauttaa siitä.
Eikä oikein mitään muuta tietä ole.
Eikä ei tosiankaan ole mikään jumalattomien ongelma.- Anonyymi
Vain siinä tapauksessa vapaudut, kun otat vastuun teoistasi, etkä palvo Jeesusta itsesi puolesta kirottuna uhrinasi.
- Anonyymi
Onpa siinä Johanneksen evankelumin loppu taas kivasti hämmennetty synti-idealla - 'synnin tekijä on synnin orja', kun Jeesus 'vapautumisena' puhuu tieltä kääntymisenä pois koko juutalaisesta syntikiristykseen perustuvasta opista, jonka jumaluutta sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
- Anonyymi
Kuten lukee Matteus 7 - kaksi tietä, tämä tie vie kadotukseen koko syntioppi-idealla, kun taas Jeesuksen opetusten tie - on eri evankeliumi - vie takaisin paratiisiin.
Tykkäsin Raamatun takia.😇👍
- Anonyymi
Mutta ymmärtää ei tarvitse, niinkö?
- Anonyymi
Totisesti minä sanon teille, älkää missään tapauksessa virtsatko viulukoteloonne. jos ei ole ihan pakko!
- Anonyymi
Mutta saako paskoa... edes vähän... jos on kova hätä....
Sekö on sydämelläsi?
Mutta saako paskoa... edes vähän... jos on kova hätä....
Saa.😇💩
- Anonyymi
Synnin orjuus on uskovalla valehtelua ja herjaamista. Usein Raamatun päälle valehtelua ja muiden herjaamista.
Jumalattomilla silkkaa hörhöilyä.
Ensimmäinen vakavampaa, jälkimmäinen usein harmitonta.- Anonyymi
No pahempia jumalattomia et edes löydä kuin uskovaiset, jotka palvovat jopa tosi Jumalan kiroamista Jeesuksen nimeen itsensä puolesta veriuhrina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No pahempia jumalattomia et edes löydä kuin uskovaiset, jotka palvovat jopa tosi Jumalan kiroamista Jeesuksen nimeen itsensä puolesta veriuhrina.
Ja tällä opilla Raamatun mukaan pelastutaan kristinuskolla palvelemaan lihalla synnin lakia jopa.
Löytyy edelleen SE TÄRKEIN OPETUSKIRJE, ROOM.7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tällä opilla Raamatun mukaan pelastutaan kristinuskolla palvelemaan lihalla synnin lakia jopa.
Löytyy edelleen SE TÄRKEIN OPETUSKIRJE, ROOM.7.Uskovat paskokovat kyllä koko ajan viulukoteloonsa, luullessaan Raamatun kehuvan heitä Pyhiksi, hyviksi ja kovinkin hurskaiksi saatananpalvonnallaan, kun totuus on se, että Raamattu sanoo heitä jo luonnostaan vihattaviksi, ja ovat elon pellossa Jeesuksen sanoin pelkkää vihollisen kylvämää rikkaviljaa ja kyykäärmeen sikiöitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovat paskokovat kyllä koko ajan viulukoteloonsa, luullessaan Raamatun kehuvan heitä Pyhiksi, hyviksi ja kovinkin hurskaiksi saatananpalvonnallaan, kun totuus on se, että Raamattu sanoo heitä jo luonnostaan vihattaviksi, ja ovat elon pellossa Jeesuksen sanoin pelkkää vihollisen kylvämää rikkaviljaa ja kyykäärmeen sikiöitä!
Jostain syystä Raamatun totuus ei ole koskaan tarttunut heidän narsistiseen haaviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä Raamatun totuus ei ole koskaan tarttunut heidän narsistiseen haaviin.
Ja kirkon tehtävänä Rasmatun mukaan on sitten kerätä tämä rikkavilja - Paholaisen syöttiin tarttuneet - elon joukosta pois ja polttaa tulessa vainajan siunaamisella FYYSISEEN ylösnousemukseen maailmanpalon liekkeihin!!
Umpinsokeita ja kuurojako te kaikki olette - myös ateistit?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kirkon tehtävänä Rasmatun mukaan on sitten kerätä tämä rikkavilja - Paholaisen syöttiin tarttuneet - elon joukosta pois ja polttaa tulessa vainajan siunaamisella FYYSISEEN ylösnousemukseen maailmanpalon liekkeihin!!
Umpinsokeita ja kuurojako te kaikki olette - myös ateistit?!Ateistit ovat monijumalaisia ja syövät sianlihaa.
Siinä on jo kaksi syntiä, joista aikoinaan joutui kivitettäväksi.
- Anonyymi
On ne jumalattomat hörhöt tosiaan harmittomia.
Tosi harmittomia kullannuppuja oikein.
Eivät sovi samaan riviin uskovien kanssa. - Anonyymi
"He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. "
Miksi Jeesus ei kumonnut tuota väärää väitettä?- Anonyymi
Nimenomaan he olivat olleet Egyptissä orjuudessa ja menettäneet yhteyden Jumalaan sekä saaneet kosketuksen epäjumaliin. Juuri siksi piti tehdä lakiliitto Jumalan ja Israelin heimon välillä sekä asettaa sapatti muistuttamaan siitä että Jumala oli heidät vapauttanut orjuudesta.
Aika outoa että juutalaiset eivät tuota tienneet vaikka kyllä viettivät orjuudesta vapautumisen päivää kuoleman pelossa.
He vain ehkä halusivat esittää Jeesuksella herrakansaa eikä Jeesus viitsinyt pilata heidän iloaan siitä tunteesta. Ja hän puhuikin synnin orjuudesta minkä vallassa juutalaiset todella olivat lakiliitosta huolimatta tai juuri siitä syystä.
- Anonyymi
Kyllä juutalaiset ovat olleet todella pihalla omasta historiastaan tai sitten eivät ole koskaan lukeneet Tooraa jos eivät tienneet sitä että olivat olleet Egyptin orjuudessa menettäen siellä yhteyden Jumalaan. Eivätkä tienneet sitä että sapattia vietettiin juuri sen vapatumisen muistoksi ja siksi se oli niin ankara laki, koska jos ei sitä viettänyt, se tarkoitti samaa kuin että ei kunnnioittanut Jumalaa eikä antanut kunniaa Jumallalle siitä että olivat vapautuneet orjuudesta. Siksi sen rikkoja piti tappaa. Jos ei olisi ollut orjuutta ei olisi mitään syytä rangaista sapatista. Ei ainakaan tappamalla ihminen, joka ihmiselle pahin rangaistus minkä voi saada.
Tietenkin on luonollista ettei sellaista asiaa haluttu muistella, historia haluttiin mieluummin nähdä loisteliaammassa valossa kuin sitä että on oltu orjakansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1152183- 1721787
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631175Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841094Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k691018Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43963Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75942The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut8884Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse55880