"Jokaisessa kunnassa on säilytettävä ympärivuorokautinen hoivakoti", vaatii Keskustapuolueen puheenjohtaja Kaikkonen.
"Mummoralli" eli ikäihmisten siirtely pitkien matkojen päähän on lopetettava
ja lähipalvelut kunniaan", jatkaa Keskustan puheenjohtaja Kaikkonen.
Hallitus on aiheuttanut hoivakriisin leikkauksillaan. Aikaa säästöjen etsimiseen on annettava lisää vaatii myös talouspolitiikan arviointineuvosto. Ei saa olla niin, että vanhus joutuu pelkäämään tulevaisuuttaan.
Vaalien alla puolueet tekevät lupauksiaan, mutta sen olemme ainakin jo
saaneet todeta, että nykyinen hallitus ei ole lupauksiaan aikonutkaan pitää.
Hallitus on ajanut vanhushoivan kriisiin, koska se on leikannut rahoja liian äkkiä
ja liian paljon ajattelematta vähääkään, että "säästön" kohde on ihminen,
myös vanhus, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia puolustaa itseään.
Hallitus on se, jonka pitäisi suojella heikkoja eikä kohdella heitä huonosti.
Etelämmässä tilanne ei ole niin huono, mutta muualla se on toisenlainen.
Kuka haluaa vanhempansa tai isovanhempansa satojen kilometrien
"mummoralliin" ? Eihän heitä pääse usein katsomaankaan, kun heidät
"sijoitetaan" liian kauas.
Hallituspuolueet ovat jo todistaneet valehdelleensa: "Heikoimmistakin pidetään huolta" - muka
Anonyymi-ap
0
74
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1033144Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5082518- 891653
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501346Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701228Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa17985- 84983
- 34945
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal77869Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41777