Jaa, että vanhaa ruokaa aiottiin jakaa

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011087348.html
"Kaupunki teki kirpputorille tarkastuskäynnin 4. maaliskuuta. Tarkastajat löysivät jääkaapin, jossa oli jaettavaksi tarkoitettuja ruokia. Ruoat olivat useita päiviä vanhentuneita.
Kaupungin pöytäkirjassa kerrotaan, että jääkaapissa oli kanasalaatteja, joiden viimeinen käyttöpäivä oli 28. helmikuuta, kikherne-kookoskeittoja, joiden viimeinen käyttöpäivä oli 26. helmikuuta, raakaa kanafilettä, jonka viimeinen käyttöpäivä oli 27. helmikuuta ja kinkkuleikkeleitä, joiden viimeinen käyttöpäivä oli maaliskuun 1.
Viranomainen katsoi, että vanhentuneet elintarvikkeet eivät ole turvallisia eikä ihmisravinnoksi kelpaavia. Elintarvikkeet heitettiin roskiin."

Jaa, että vanhentuneita ruokia.
Minä söin vielä -50% tarjouksesta ostettua kalkkunaliekettä, jonka viimenen käyttöpäivä 25.2.
Muutama siivu vielä jäi, mutta syön nekin, eivät maisuneet, eivätkä tuoksuneet pilaantuneille.

Viimeksi söin kinkkuleikettä, jossa pieni hometäplä, jonka liekkaisin pois.
Jos leivässä on hometta, niin leikkaan vaan homeisen kohdan pois.
Tuskinpa tässä kirjoittelisin, jos olisivat olleet pilaantuneet ja kuolemaksi.

7

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä kannattaa ihmisen luottaa niihin vaistoihin. haistaa maistaa ja totutellakin. Oikein hyvä . Olen juonut ns melkein kaksi viikkoa vanhaa maitoa. maku ei tietenkään ollut paras mutta maha kesti. Jääkaapissa kylmä lämpötila. Näin huomautuksi.

• Anonyymi

Hyvä keino testata onko maito hapannut on, kun kaataa maitoa kahvin joukkoon.
        Jos maito on hapanta, niin mene kahvin seassa sellaiseksi klönteiksi.
        Tosin happamasta maidosta voi tehdä pannukakkua, jos ei ole kovin pahasti happamoitunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä keino testata onko maito hapannut on, kun kaataa maitoa kahvin joukkoon.
        Jos maito on hapanta, niin mene kahvin seassa sellaiseksi klönteiksi.
        Tosin happamasta maidosta voi tehdä pannukakkua, jos ei ole kovin pahasti happamoitunut.

Eikö olisi mielekkäämpää kaataa lavuaariin? Jos maito on jo piimääntynyt menee sumppi hukkaan sekaan kaatamalla.

• Anonyymi

Sain tänään uutta ruokaa nimittäin suoraan merestä kun verkoissa oli 7 kpl siikaa. Niistä tulee aika paljon ruokaa, aion huomenna tehdä kalakeittoa kahdesta siiasta. Eilen sain pohjaongella kaksi siikaa ja annoin ne veljelleni.

• Anonyymi

Hienoa...
        Siika on senverran hyvä kala, että kaupassa se on hinnoissa.
        En ole kalastanut, joskus olen pilkkinyt, mutta tuo pohjaonki kuullostaa kiinnostavalta kalastus tavalta.
        Eikös ne tähän aikaan arvkkaammat kalat tule mereltä rannemmalle kutemaan.
        Tosin kalastuskielto taitaa olla meren rannalla jokisuulla, kun kalat nousee merestä jokeen kutemaan, joka koskee niitä arvokaloja.

• Anonyymi

Ympäristömyrkkyjä kalat täynnä niin nykypäivänä turhaa puhua soopaa kalan terveellisyydestä.Silakoilta puuttuu silmiä jne.

• Anonyymi

Pitää vähän ajatella minkä elintarvikkeen voi nauttia vanhana.
      Kalaa ja kanaa en kelpuuta , mutta useita muita voi helposti ostaa
      punalaputettuna. Kahvit, teet, juustot ja sulkaa ja pähkinät toimii vielä
      loistavasti vaikka päiväys on mennyt jo yli. Ei vaikuta makuun .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1174
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      891
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe