Väkivaltaa hoivakodissa Nurmeksessa

Anonyymi-ap

Attendon hoivakodissa hoitajien korviin kuulunut huutoa ja huoneeseen mennessä näkyi hurja tilanne. Toisesta huoneesta tullut potilas oli kuristanut kurkusta huoneen asukasta, joka pahoinpitelystä muutaman vuorokauden jälkeen menehtynyt. Tutkimuksissa on menossa mahdollinen hoitajavajaus kyseisessä Attendon toimipisteessä, kertoo Ilta-Sanomat.

13

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko turvallista paikkaa enää missään, maailmalla hullut päättäjätkin tappaa satoja tuhansia ihmisiä kuin torakoita laumoittain.

• Anonyymi

Pitäisiköhän vanhuksillekin laittaa laitoksissa jotakin virkistystoimintaa, taitaa nykyisin olla vain ikäihmisten varastointia, niin pahalta kuin se kuulostaakin.

• Anonyymi

Hoivapaikan palveluihin pitäisi kuulua muutakin kuin silloin tällöin tapahtuva vaipan vaihto, hyviäkin paikkoja on.

• Anonyymi

Säästetään ja säästetään," kaulitaan ja käännetään, niin saadaan lehtevä veronmaksaja" on yksi osuva sanonta.

• Anonyymi

Vanhukset lääkitään niin vahvasti että ovat aivan sekaisin.

• Anonyymi

Polttavat myös kannadista ☝️

• Anonyymi

Olen kuullut eräästä kidutuspaikasta täällä nurmeksessa niin pahoja asioita vanhusten hoidosta kuten ruuan syötöstä , pesuista , makuuhaavojen ym. hiertymien hoidosta että ihan hirvittää . Kunpa omaiset tietäis ja yrittäis tehä asialle jotain ? Märkänee ne vanhus/vammais raukat pissoissaan ja kakoissaan .

Kaikki revitään työntekijän niskasta , tosin pieni ystävällinen läpsy tai hipaisu siihen kait olis aikaa vaan ollaan niin kyr..n..ä työhön niin hoitajan kasvoilta paistaa tympääntyny sisääpäin kääntyny ilme , ei yx eikä kaks pysty millään tekemään kaikkea sitä mitä käsketään .
      Sairastua ei saa puolikuolleena raahaututtava työhön jossa ilmariiri kireä .

Ei ihme että vaihtuvuus on iso hoitoalalla. Thaimaalais hoitajat parhaita kuullut oon .

Johtaja , niin sellaisesta ihmisestä ei tuota nimeä voi edes käyttää , miten ilkeääkin .

Nimim. aamuyöstä makarooniloota paistuu parhaiten .

• Anonyymi

Attendo ja Esperi on keksineet hyvän tavan vähentää hoitajapulaa. Ei lisätä hoitajia vaan vähennetään, eli "neutralisoidaan" asukkaita vähemmäksi.

Melkoisia keskitysleirejähän nuo nykyään on...

• Anonyymi

Lieneekö hoidon laatu parantunut siitä, kun muutama vuosikymmen sitten tuntui pahalta, kun voimakasta huutoa kuului pesupaikalta. Luultavasti hoitamattomat taiveihottumat kun joutuu kosketukseen voimakkaiden pesuaineiden kanssa aiheuttaa kovan tuskan, syytä hoitaa ensin iho kuntoon.

• Anonyymi

Sitä minä vähän ihmettelen miksi ei viety tarkempiin tutkimuksiin jos menehtyi myöhemmin ,,siis heti,,,kysyn vaan.

• Anonyymi

Sivusta kuultua, eräässä hoitopaikassa tuotiin ruoka päivittäin petiin, mutta ruoka ei vajunut lautaselta. Lautanen haettiin ruoka-ajan loputtua kommentin kera, eipä taaskaan ole ruoka maistunut, lopulta viereisen vuoteen potilas sanoi hoitajalle, pitäisi teidän huomata, ettei hänellä sairautensa vuoksi pysy lusikka kädessä.

• Anonyymi

Kannattaa itse päättää päivänsä, jos elämän ehtoopuolella tulee uhka joutua noihin vanhusten kuivattamoihin.

• Anonyymi

Näitä ongelmatilanteita yritetään peitellä ettei ne tulisi julkisuuteen, on jopa maksettu, jos omaiset tms. ei nosta älämölöä asiasta.

Monelle tämä on ok, koska perintö mielessä ja nythän sen sai nopeammin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      147
      1909
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      283
      1026
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      858
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      80
      834
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      749
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      13
      713
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      681
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      666
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      664
    10. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      660
    Aihe