Ihmettelen

Anonyymi-ap

Voiko 1700 euron nettoeläkkeellä yksin asuva todellakin saada asumistukea?
Ja henkilöllä ei siis enää mitään lainojakaan.

32

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko elatusmaksuja maksettavana?

• Anonyymi

Ei saa.

• Anonyymi

Ok, no sitten valehteli joko nettoeläkkeensä tai saamansa tukensa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, no sitten valehteli joko nettoeläkkeensä tai saamansa tukensa .

Ei ole mahdollista, että joku valehtelee, eihän?
        🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että joku valehtelee, eihän?
        🤣

Niin no, en kyllä ymmärrä miksi tällaisesta asiasta valehtelisi...

• Anonyymi

Riippuu missä asuu ja onko omistusasunto, tai oma talo, vuokra asuntoon voi saada, jos vaikka asuu kalliilla alueella, kuten pääkaupunkiseudulla vuokralla.
      Yleensä ilmoitetaan bruttotulot.

• Anonyymi

Kyllä, minä ainakin saan. Asun vuokralla pk-seudulla, saan 250 euroa eläkkeensaajan asumistukea, myös tilillä on rahaa yli 20 000 euroa.
      Aivan, kuten laki sallii.
      Eläkkeensaaja saa myös omistusasuntoon, vielä ainakin.
      Kokeile itsekin Kelan laskuria.

Lainoilla ei tämän kanssa ole mitään tekemistä, toki asuntolainan korkojen kanssa en tiedä, lasketaanko menoksi?

• Anonyymi

Siis vaikka nettotulot eläkkeellä yli 1700 euroa?
        Tosin aloituksessa ei kyse pääkaupunkiseudusta.

• Anonyymi

Onko sinun bruttoeläkkeesi selvästi yli 2000€ , tuskin saat asumistukea , jos eläkkeesi noin iso.

• Anonyymi

Laki sallii, että yksinäisellä ei saa olla, kun 10 000€ tilillä , parisuhteessa on tuo 20 000€ , mutta sillon täytyy molemmilla olla tosi pieni eläke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinun bruttoeläkkeesi selvästi yli 2000€ , tuskin saat asumistukea , jos eläkkeesi noin iso.

Brutto 1990 euroa. Vero 15.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki sallii, että yksinäisellä ei saa olla, kun 10 000€ tilillä , parisuhteessa on tuo 20 000€ , mutta sillon täytyy molemmilla olla tosi pieni eläke.

Saa olla vaikka 50 000 euroa, mutta pienentää asumistukea.
        Millä molemmilla? Asun yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei koske eläkkeensaajan asumistukea. Tilillä olevien varojen tuotto lisätään tuloihin, joka on minimaalinen nykyisillä koroilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50K ei saa latiakaan asumistukea. Työttömällä saa olla tilillään korkeintaan 10K jolloin saa vielä asumistukea. Eläkeläisellä korkeintaan 15K per nenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla eläke vähän vajaa 1800€ en saa asumistukea, mutta minulla oma pieni rivarinpätkä jonka jo työssä ollessani maksoin, olen myös sinkku, en tajuu miten toiset saa tukea, jos vielä tili notkuu rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50K ei saa latiakaan asumistukea. Työttömällä saa olla tilillään korkeintaan 10K jolloin saa vielä asumistukea. Eläkeläisellä korkeintaan 15K per nenä.

Ei pidä paikkaansa, tilillä saa olla rahaa, mutta korkotuotto vain lisätään vuosituloksi.
        Tarkistakaa asiat ensin vaikka Kelan laskurilla, ennen kuin annatte virheellisiä tietoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla eläke vähän vajaa 1800€ en saa asumistukea, mutta minulla oma pieni rivarinpätkä jonka jo työssä ollessani maksoin, olen myös sinkku, en tajuu miten toiset saa tukea, jos vielä tili notkuu rahaa.

Eihän sinulla sitten ole niitä asumiskulujaan siinä määrin, että tukea tarvitset.
        Myy asunto ja muuta vuokralle, niin voit ehkä saada tuet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin tarvitsisit asumistukea? Vastike lienee muutaman satkun, ei tonnia, kuten pk-seudulla.

• Anonyymi

Ihmekös tuo sellaiselle on antaa pakkolainaa sitten. Monia se vie mennessään se. Kun saa.

• Anonyymi

Avaatko hieman, mitä tarkoitat?

• Anonyymi

Ei ole ihme että valtio velkaantuu kun jo keskituloinenkin saa asumistukea. Koko asumistuki pitäisi poistaa.

• Anonyymi

Kerropas viisaana, kuinka sitten selviydytään vuokran maksusta, vaikkapa Helsingin vuokrien osalta?

Olen tehnyt töitä 44 vuotta kunnalla pienipalkkaisena, siksi olen ansainnut 2000 euron eläkkeeni. Miten se eläke on mielestäsi keskituloa? Kyllä se on eläkkeeksi pieni.

• Anonyymi

Kyllä ne valtion rahat menee tällä hetkellä sotimiseen.
        Sekä rikkaiden tukemiseen, tämän sote -sekoilun myötä.

• Anonyymi

Me veronmaksajat maksamme noiden asumisen ja tillillä saa olla jopa 50 000€ , se ei ole oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerropas viisaana, kuinka sitten selviydytään vuokran maksusta, vaikkapa Helsingin vuokrien osalta?

Olen tehnyt töitä 44 vuotta kunnalla pienipalkkaisena, siksi olen ansainnut 2000 euron eläkkeeni. Miten se eläke on mielestäsi keskituloa? Kyllä se on eläkkeeksi pieni.

Se on suomalaisten keskieläke, eikä niinkään huono.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me veronmaksajat maksamme noiden asumisen ja tillillä saa olla jopa 50 000€ , se ei ole oikein.

No ei saa olla. Ota selvää tosiasioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pieni, vaan keskieläke, onko sitä pakko asua Helsingin keskustassa vuokralla, sieltä voi muuttaa vähän sivumpaan, kun kerran ei oma kämppä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei saa olla. Ota selvää tosiasioista.

Tarkistapa asia laskurilla, kyllä saa n. 40 euroa/kk, eläke 1990/Hki, vuokra 900.
        Tilillä 50 000.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pieni, vaan keskieläke, onko sitä pakko asua Helsingin keskustassa vuokralla, sieltä voi muuttaa vähän sivumpaan, kun kerran ei oma kämppä.

Haluan asua Helsingissä, lapset täällä.
        Enkä ole missään valittanut, miksi muuttamista sivumpaan edes harkitsisin?
        Eläkkeensaajan asumistuki on tarkoitettu juuri tähän asiaan.

• Anonyymi

Ruotsalaisessa elokuvassa oli tämä lahko, jossa vanhukset tietyn iän saavutettuaan tekivät itsemurhan. Myös nuoremmat itsensä yhteisölle taakaksi kokevat saattoivat uhrautua yhteisen edun nimissä. Tässä olisi nyt meidän eläkeläisillä peiliin katsomisen paikka.

• Anonyymi

Koetko siis itse, että olet taakaksi yhteiskunnalle?
        Kannattaa olla yhteydessä ammattiapuun.

• Anonyymi

Miksei voisi. Se on vielä pientä,mitä kermaperseet pöllii koko ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      1967
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1560
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      60
      1240
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      73
      1110
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      76
      1100
    6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      25
      1035
    7. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1011
    8. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      35
      977
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      38
      866
    10. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      824
    Aihe