Johannes 8:37-48 FB38
[37] Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä. [38] Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne." [39] He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja. [40] Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt. [41] Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala". [42] Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt. [43] Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. [44] Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. [45] Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. [46] Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? [47] Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta." [48] Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
https://bible.com/bible/365/jhn.8.37-48.FB38
"Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. "
17
141
Vastaukset
- Anonyymi
Niin mitä yrität sanoa tuolla ? Mikset koskaan saa laitettua edes kahta riviä omia ajatuksiasi ? Onko näiden kopioiden tarkoitus hoitaa evankelioimis velvoite mutta ei ne hoida sitä sillä ei riitä että paasaa. Asiaa pitäisi myös avata.
- Anonyymi
peukku
- Anonyymi
Se on tosiaan kummallinen juttu että mitä aloittaja saa tästä. Jokainen voi lukea Raamattua vaikka kuinka paljon mutta ei pelkästä kopioinnista voi syntyä keskustelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tosiaan kummallinen juttu että mitä aloittaja saa tästä. Jokainen voi lukea Raamattua vaikka kuinka paljon mutta ei pelkästä kopioinnista voi syntyä keskustelua.
Totta kai voi syntyä, mutta kun täällä osataan vain kirjoittaa, mutta ei lukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarina jatkuu niin, että juutalaiset sanovat, ettei Jeesuksen todistus itsestään ole pätevä, johon tämä vastaa, että onhan teidän - juutalaisten - laissakin kohta, että kahden ihmisen todistus on pätevä, ja hän todistaa itsestään ja isä, joka hänet on lähettänyt, todistaa myös hänestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä toteaisit aloitukseen ? No et varmaan mitään.
Ei tuollaisilla saada ketään ajattelemaan .
Kiitos näistä rakentavista Raamatun paloista!😇👍
- Anonyymi
hulluhan se jeesus oli
- Anonyymi
Toivottavasti ajatuksesi ovat muuttuneet ennen viimeistä tuomiota.
- Anonyymi
Jeesus tiesi että farisekset tulevat tappamaan hänet sapattirikkomuksista.
Joskin nuo puheet eivät olleet lieventävä asiahaara. - Anonyymi
Niin ? Onko omia ajatuksia ?
- Anonyymi
Ei niitä tarvita, kun Jeesus sanoo asian - juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä. Esiintyy Rasmatussa puhuvana tulivuorena. On kristinuskon Jumala juutalaisten opilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä tarvita, kun Jeesus sanoo asian - juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä. Esiintyy Rasmatussa puhuvana tulivuorena. On kristinuskon Jumala juutalaisten opilla
Ja sitten voitte taas vetää liirum laarumeitanne Jumalan tahdoista tapattaa oma poikansa.
- Anonyymi
Fariseukset tosin tappoivat sapattirikkomuksista.
Säännöt olivat tosin Jumalan luomat, mutta ei niitä olisi pitänyt enää noudattaa kuin laki ja profeetat olivat Jeesukseen asti.
Toisaalta fariseuksia ja heidän lainkiihkoaan on kiittäminen siitä ettei enää ole lakia ja lain kirousta ihmisten päällä. Sen kautta että Jeesus joutui niistä ristille poistui laki ja tuli uusi aika, jossa seurataan Jumalaa Hengessä eikä höpöttämisessä lain mukaan.- Anonyymi
Olivat Johanneekseen asti - ei Jeesukseen asti, luohan sinä, maanikko, Raamattusi tarkemmin. Jokanneksen ja Jeesuksen välissä on sellainen helvetin ja taivan mentävä.ero, joka Jeesuksen jälkeen Paavalin opilla taas kääntyy takaisin helvetiksi.
- Anonyymi
Tieto tuskaa lisää. Amen
- Anonyymi
Niin se tekee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232498- 1341915
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631266Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151251En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771121Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351112HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio251073Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451069Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831019Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse57963