Pari vuotta ne kestää ja siinä se. Tänään hain uuden läppärin lenovon ihan perus kone musan kuunteluun ja nettisurffailuun ei siis mitään pelaamista siinä. Vanhasta läppäristä hajos E kirjain joten ei voinut enää oikein kirjoittaa. No onneksi oli rahaa säästössä niin sain heti uuden läppärin. Pitää taas alkaa säästää sitten joka kuukausi olen saanut säästettyä 80-100 euroa.
Piti ostaa uusi läppäri taas.
24
428
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkoa ajatellen voi olla hyvä myös investoida ulkoiseen näppäimistöön. Peruskäyttöön jos menee niin ei paljoa maksa. Toki kun kyse läppäristä niin tehot alkaa muutenkin hiipumaan jossain kohden.. mutta jos oli vaan yksi näppäin mäsänä..
Niin tai näin, onnittelut uuden laitteen hankinnasta! Ei sitä joka päivä kannettavaa ostella.- Anonyymi
Ostan uuden joka vuosi...900-1200€......ei tunnu missään.
- Anonyymi
Olen siis tehnyt hyvän valinnan kun ostin 1996 rotevan kokoisen pöytäkoneen.
Onhan siinä tosin vaihdettu sisäkaluja 2-3 kertaa, mutta kuoret kestää.
Varmaan kolmas langaton näppis ja hiiri on kohta kulutettu loppuun, mutta
eipä se uushankintakaan ole järkyttävän rahan takana.
Ainakin 2 tulostinta on ronksuttanut loppuun ja nykyinenkin Epson on
ollut oikea harminpesä jo alusta asti, mutta saahan noita uusia halvalla.
Setti mustekasettejakin maksaa jopa kahden uuden tulostimen verran. - Anonyymi
Edellinen läppäri acer kesti 10vuotta ja oli windows7 ni olis muutenki tullut tiensä päähän,nykyinen läppäri hp ollut 3vuotta ni kestäis edes 5vuotta.
- Anonyymi
2 pc.tä on mulla, toinen pöytäkone.
Molemmissa Linux Mint.
Kun toinen hajoaa niin jää ainakin 1 millä hoitaa asioita turvallisesti.
Nämä on toimivia nykyisin ettei tarvi räplätä niin paljon kuin takavuosina, riittävän nopeitakin saa edullisesti jo. - Anonyymi
Netissä surffaileva ei tarvi kun läppärin ja jonkun linux voi työntää peppuun pöytäkoneen kanssa. Läppärillä hoituu pankki asiat.Keskosella pöytäkone että voi pelailla.
- Anonyymi
juu en pelaile, hyvä kun näkee vielä.
t. ikämies :)
- Anonyymi
Läppäri ihan hyvä nykypäivän touhuihin kun joka paikkaan työnnetään netti.
- Anonyymi
Kyllä kannettaviin löytyy näppäimistöjä jos ei muualta niin ebaysta
Pariin olen vaihtanut näyttöpaneelinkin kun sattunut tippumaan jotakin näytölle- Anonyymi
Ei ole helppo vaihtaa näppäimistöä läppäriin Pitää olla taitoa ja jos vie huoltoon niin maksaa 100 euroa jo kun ne tutkii mikä läppärissä on vika. Näin sanottiin asuksen maahantuojan huoltofirmassa.
- Anonyymi
Kirjaston tietokoneiden käyttö tulee halvaksi.
25-vuotiaalla kotikoneella voin sitten kirjoitella, laskea ja pelailla. Kun en liitä sitä mihinkään verkkoon, ei ole tietoturvaongelmia.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Ne pittää imuroida, hönkiminen parempipaineilimalla.
KUULIKKO! - Anonyymi
Mulle riittää puhelin ja bluetooth
- Anonyymi
Kyllähän kännykälläkin pystyy hoitaa nettiasioinnit ihan hyvin.Pankin sivuilla jopa näppärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän kännykälläkin pystyy hoitaa nettiasioinnit ihan hyvin.Pankin sivuilla jopa näppärä.
Ihmiset vain pilaavat silmänsä tuijottamalla kännykkäänsä liikaa , ei ymmärrä miksi pitäisi tiirata kun kts, 27" tuumaista niin ei käy niin silmien päälle , eikä tule virhelyöntejä .
- Anonyymi
Kuka taas käskee sitä kännykkää vahdata jatkuvasti kun riittää että jonkun jutun katsoon.Kyllä nykypäivän läppärit kestää pidempään kun 2 vuotta,itsellä ollut hp 3vuotta,acer kesti 10vuotta.
- Anonyymi
Niinpä, suotta menee vähiä rahoja turhuuteen! Ompullakin oma fanikuntansa, joka hehkuttaa vaan koska omppu - Applesta siis kyse.
Mäkin ihmettelen tota, että nykyään kestäisi vain pari vuotta. Tähän mennessä läppärit olleet yhtä lukuunottamatta n. 8 vuotta, vaikka käytössä tuntikausia joka päivä - yöksi kyllä sammutan kunnolla.. Kännykät lähes saman ajan. Nyt on ollu kolmisen vuotta HP:n all-in-one - pöytäkone, joka maksoi n. 500€ ja Nokian känny vissiin 4 vuotta, joka maksoi 150€.
Niin kauan pidän kuin suinkin ja jos kestäis keskimäärin 8 vuotta niin vuotuiskustannus 80€ , ei paha- moni ostaa yli 500€ kännykän joka vuosi!
Välillä sitten hankalampia hetkiä, kun tulee sumppuun kuluja niinku mulla alkuvuodesta: uutta telkkaria pakko ostaa, oli kuukauden vara-asunnossa ym. Onneksi sentään ei ole enää autoo ja onneksi olen saanut säästettyä. Mä olen pienestä astikuullu sitä rutinaa ja kitinää, että laskuja tulee, ei rahaa, vaikka rahaa kyllä olisi jne mutta kun ei ymmärretä säästää ja että laskuja ei tule ellei niitä hommaa. Siis minimoi kulut ja siirrä joka kuu rahaa säästöön, vaikka se tuntuisi kurjistavan elämää! Tässä on kiinnostavaa se, että olen monin tavoin vajakki, mutta vanhemmat oli perusterveitä mutta arkijärki kuin jotain kehitysvammaisia itkupillejä!
lajijasuris
- Anonyymi
On se kamalaa jos opiskelu kestää 3-4 vuotta ja läppäri vaan 2 vuotta.
Kyllä käy surkean tasoisten laitteiden hankinta kalliiksi. - Anonyymi
Aloittaja kone ei kestäny kun 3vuotta niin kuinkahan sormella paukuttaa kirjaimia että joku kirjain irtoo.Sammuttaa ja käynnistää tietekin monta kertaa päivässä eikä tajua laittaa lepotilaan.
- Anonyymi
Korjaus...vuotta.
- Anonyymi
Ota siiiitä vaaaan!
KUULIKKO!? - Anonyymi
Mulla ollut 10 vuodessa ainakin 4-5 läppäriä. Olen ostanut pari uutta ja pari kolme käytettyä. Kyllä ne vaan hajoo lopulta koska käytän niitä koko ajan. Ei niitä tehdä kestäviksi koska muuten valmistaja menis konkkaan jos kestäis 20 vuotta yks läppäri. Ne kirjain nappulat hajoo ekana niistä ja sitten on mahdotonta käyttää kun ei voi kirjoittaa.
- Anonyymi
Onkohan niin, että 900 euron läppärit kestää kauemmin kuin 400 euron läppärit, kun pojallani on vieläkin ostamani läppäri, joka maksoi n 900e, niin toiminnassa jo kahdettatoista vuotta.
- Anonyymi
Itsellä kesti edellinen läppäri Acer niin 10vuotta hinta sillon n, 350eur.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22841Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361290- 1001268
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35732