Johannes 8:13-24 FB38
[13] Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä". [14] Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen. [15] Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään. [16] Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt. [17] Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä. [18] Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt." [19] Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni". [20] Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut. [21] Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla." [22] Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?" [23] Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. [24] Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
https://bible.com/bible/365/jhn.8.13-24.FB38
"Sillä ellette usko kuka minä olen, te kuolette synteihinne. "
93
356
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan ! Ketkä uskovat että Hän on syntienpoisottaja ja halus otta sun syntejä ja syntielämä Pois.
- Anonyymi
Kyllä - Vapahtaja synnistä, kun kehottaa kääntymään pois juutalaisen syntiopin tieltä, joka tie vie kadotukseen tarinan mukaan. - Te "kuolette synteihinne", koska juutalaisuuden opissa ei pääse synneistä eroon - niinhän kuuluu hokea, että on läpikotaisin syntinen. Vai mitä uskovaiset? Jos sanoi itseänsä tuohon aikaan synnittömäksi, siitä seurasi jopa kuolemanrangaistus jumalanpilkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä - Vapahtaja synnistä, kun kehottaa kääntymään pois juutalaisen syntiopin tieltä, joka tie vie kadotukseen tarinan mukaan. - Te "kuolette synteihinne", koska juutalaisuuden opissa ei pääse synneistä eroon - niinhän kuuluu hokea, että on läpikotaisin syntinen. Vai mitä uskovaiset? Jos sanoi itseänsä tuohon aikaan synnittömäksi, siitä seurasi jopa kuolemanrangaistus jumalanpilkasta.
Ja vihjekin tekstistä löytyy: NÄMÄ SANAT PUHUI UHRIARKUN ÄÄRESSÄ".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vihjekin tekstistä löytyy: NÄMÄ SANAT PUHUI UHRIARKUN ÄÄRESSÄ".
Ja jos ette usko kuka Jeesus oli - oman käsityksensä mukaan hänet oli lähetetty tuomaan TIETOA pelastuksesta, ei henkeään, että hänen nimeen te voitte jatkaa syntihokemisia uhrikulttiopilla, ja jos ette käänny tieltä, niin kuolette 'synteihinne' - ja näinhän siinä kävi. Ette kuulleet Jeesuksen ääntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ette usko kuka Jeesus oli - oman käsityksensä mukaan hänet oli lähetetty tuomaan TIETOA pelastuksesta, ei henkeään, että hänen nimeen te voitte jatkaa syntihokemisia uhrikulttiopilla, ja jos ette käänny tieltä, niin kuolette 'synteihinne' - ja näinhän siinä kävi. Ette kuulleet Jeesuksen ääntä.
Ja tästä tuleekin sitten yhteys Ilmestyskirjaan - ne tapettiin, joilla oli JEESUKSEN TODISTUS, ei niitä, jotka todistivat Jeesuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tästä tuleekin sitten yhteys Ilmestyskirjaan - ne tapettiin, joilla oli JEESUKSEN TODISTUS, ei niitä, jotka todistivat Jeesuksesta.
Mistä Jeesus todisti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja:
12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja:
12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."Siinä selvää sanaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja:
19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."Lisäystä - en väitä, että Raamattu on helppo kirja, mutta niiden, jotka väittävät sen olevan jopa Jumalan sanaa, olisi kyllä ollut syytä edes vähän perehtyä, että mistä Raamattu ylipäätään kertoo, eikä vain lonkalta heitellä valheita koko maailma täyteen miljardien uskovaisten toimesta, ja varmaan sadointuhansin omasta mielestää maailman viisaimpien profeettojen ja kulttijohtajien saarnoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - en väitä, että Raamattu on helppo kirja, mutta niiden, jotka väittävät sen olevan jopa Jumalan sanaa, olisi kyllä ollut syytä edes vähän perehtyä, että mistä Raamattu ylipäätään kertoo, eikä vain lonkalta heitellä valheita koko maailma täyteen miljardien uskovaisten toimesta, ja varmaan sadointuhansin omasta mielestää maailman viisaimpien profeettojen ja kulttijohtajien saarnoin.
Etsikääpä nyt joku niistä teidän nettiprofeetoistanne kertomaan, että mikä oli Jeesuksen todistus, joka on profetian henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsikääpä nyt joku niistä teidän nettiprofeetoistanne kertomaan, että mikä oli Jeesuksen todistus, joka on profetian henki.
"mikä oli Jeesuksen todistus, joka on profetian henki."
Tämä Raamatun lause on monisäikeinen mikä vaatii kokonaisen kirjan selittämään.
Jeesushan todisti Isästä Jumalasta, Hänen reaalisesta olemassa olosta mikä ulottuu myös menneisiin Jumalan aiheuttamiin tapahtumiin.
Tämä ei riitä sillä Jeesuksen todistus Jumalasta ulottuu myös tulevaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin väärässä. Jeesus puhui moneen eri kertaan, että hänet tullaan tuomitsemaan kuolemaan, mutta opetuslapset eivät ymmärtäneet, kuten et sinäkään vaikka et ole edes opetuslapsi tai uskovainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin väärässä. Jeesus puhui moneen eri kertaan, että hänet tullaan tuomitsemaan kuolemaan, mutta opetuslapset eivät ymmärtäneet, kuten et sinäkään vaikka et ole edes opetuslapsi tai uskovainen.
JEESUS EI PUHU SANAAKAAN RAAMATUSSA.
Voi hyvä Luoja miten alkeellisella tasolla te olette!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JEESUS EI PUHU SANAAKAAN RAAMATUSSA.
Voi hyvä Luoja miten alkeellisella tasolla te olette!!!Ne ovat lukemattomien, tuntemattomien kirjoittajien kertomuksia, joita yhtäkin evankeliumia on kirjoittanut usea henkilö jatkaen aina tarinaa, mutta on käsitys siitä mitä Jeesus on opettanut ja sanonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä selvää sanaa!
Ja selvää sanaa mielestäsi mistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"mikä oli Jeesuksen todistus, joka on profetian henki."
Tämä Raamatun lause on monisäikeinen mikä vaatii kokonaisen kirjan selittämään.
Jeesushan todisti Isästä Jumalasta, Hänen reaalisesta olemassa olosta mikä ulottuu myös menneisiin Jumalan aiheuttamiin tapahtumiin.
Tämä ei riitä sillä Jeesuksen todistus Jumalasta ulottuu myös tulevaan.Ei palvon Jeesuksen todistus painanut, kun uskovaisista tuli juutalaisen uhrikultin palvojia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei palvon Jeesuksen todistus painanut, kun uskovaisista tuli juutalaisen uhrikultin palvojia.
Siis paljon.
- Anonyymi
""Sillä ellette usko kuka minä olen, te kuolette synteihinne. "
Sillä ellette usko kuten Jumala käskee niin te kuolette synteihinne.
Tämä lienee ihmiskunnan eräs vaikuttavimmista laieista.- Anonyymi
Ihmiset ovat syntisiä Jumalan edessä. He eivät voi itse omin voimin parantua syntisyydestään tai hyvillä teoillaan hyvittää tekojaan. Jumala ratkaisi tämän ongelman uhraamalla oman Poikansa, joka oli alusta asti viaton. Jeesus kuoli jotta jokainen joka häneen uskoon saisi elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat syntisiä Jumalan edessä. He eivät voi itse omin voimin parantua syntisyydestään tai hyvillä teoillaan hyvittää tekojaan. Jumala ratkaisi tämän ongelman uhraamalla oman Poikansa, joka oli alusta asti viaton. Jeesus kuoli jotta jokainen joka häneen uskoon saisi elää.
Baal-jumala, Raamatun tulivuori, juutalaisten Jumala, uhrikulttijumala - ei Jeesuksen opettava taivasten valtakunnan isä Jumala Israelin Jumala, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen. Näissä on juuri se synnin mentävä ero, jota syntiä ei taivasten valtakunnan opissa ja Jeesuksen opetuksessa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Baal-jumala, Raamatun tulivuori, juutalaisten Jumala, uhrikulttijumala - ei Jeesuksen opettava taivasten valtakunnan isä Jumala Israelin Jumala, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen. Näissä on juuri se synnin mentävä ero, jota syntiä ei taivasten valtakunnan opissa ja Jeesuksen opetuksessa ole.
Ja sitten Athanasioksen uskontunnustus ja luterilaisuuden Augsburgin tunnustus:
JEESUS ON RISTILLE KIROUKSEKSI KIROTTU OPETTAMANSA TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄ JUMALA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntyvä lapsi EI OLE syntinen, vaan "Jumalan lahja", kuten Raamattu opettaa.
Jeesuskin sanoi lapsista: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."
Ei Jeesus puhunut tuossa mitään lasten kastamisesta.
Ihmisestä tulee syntinen. kun hän alkaa tekemään syntiä: "Joka syntiä tekee, on synnin orja."! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten Athanasioksen uskontunnustus ja luterilaisuuden Augsburgin tunnustus:
JEESUS ON RISTILLE KIROUKSEKSI KIROTTU OPETTAMANSA TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄ JUMALA.Tarinassa on juutalaiset ja israelilaiset, joka Jeesus oli, ja molemmilla omat Jumalat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarinassa on juutalaiset ja israelilaiset, joka Jeesus oli, ja molemmilla omat Jumalat.
Ja tarinan mukaan Jeesujsen nimeen opettamansa Israelin Jumala on ristille kirottu uhrilaha (teidän palvomana) juutalaisten uhrkulttijumala Baalille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarinan mukaan Jeesujsen nimeen opettamansa Israelin Jumala on ristille kirottu uhrilaha (teidän palvomana) juutalaisten uhrkulttijumala Baalille.
Jukolavita - koko tarinan perusasia, ettekä edes sitä tiedä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisestä tulee syntinen. kun hän alkaa tekemään syntiä: "Joka syntiä tekee, on synnin orja."!Ihminen on syntinen syntiinlamkkeemuksen seurauksena. Jumalan valtakunta on lasten kaltaisten - eli uskovien
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jukolavita - koko tarinan perusasia, ettekä edes sitä tiedä!!
Juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon saadakseen juuri vallan Salomon pojalle ja temppeliin tuon oman uhrikulttijumalansa, joka on kuningas Salomon Jumala - ei Israelilaisten Jumala.
Ja tarina muistaakseni kertoo myös, että miten Jeesus selvisi hengissä, kun Baal-jumala määräsi kaikki esikoispojat surmattavaksi israelilaisten seasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon saadakseen juuri vallan Salomon pojalle ja temppeliin tuon oman uhrikulttijumalansa, joka on kuningas Salomon Jumala - ei Israelilaisten Jumala.
Ja tarina muistaakseni kertoo myös, että miten Jeesus selvisi hengissä, kun Baal-jumala määräsi kaikki esikoispojat surmattavaksi israelilaisten seasta.Ja sitten Jeesus astuu näyttämölle riehumaan uhrikulttitempelissä, jonka juutalaiset olivat ryöstäneet, ja laittaneet Israelin Jumalan nimiin niin, että ihmiset luulisivat heidän uhrikulttijumalansa olleen muinainen Israelin Jumala - kuten tekin luulette - joten juutalainen korjasi pelikentän surmaamalla israelilaisen Jeesuksen teille uhriksi opettamanaa Israelin Jumalana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten Jeesus astuu näyttämölle riehumaan uhrikulttitempelissä, jonka juutalaiset olivat ryöstäneet, ja laittaneet Israelin Jumalan nimiin niin, että ihmiset luulisivat heidän uhrikulttijumalansa olleen muinainen Israelin Jumala - kuten tekin luulette - joten juutalainen korjasi pelikentän surmaamalla israelilaisen Jeesuksen teille uhriksi opettamanaa Israelin Jumalana.
Ja te petitte Jeesuksen - joka yritti hyvällä tiedolla palauttaa uskonto-opin pois viattomien uhraamisesta - uskomalla juutalaista fariseusta, ja palvomalla seuraavaksi viatonta Jeesusta uhrinanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja te petitte Jeesuksen - joka yritti hyvällä tiedolla palauttaa uskonto-opin pois viattomien uhraamisesta - uskomalla juutalaista fariseusta, ja palvomalla seuraavaksi viatonta Jeesusta uhrinanne.
Jeesus epäonnistui siinä mitä hän yritti tehdä, kuten paavikin on sanonut. Ja te sen kuin autatte tuota hänen epäonnistumistaan edelleenkin juutalaisten opilla. Ilmestyskirja kertoo siitä, kun tästä tulee loppuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on syntinen syntiinlamkkeemuksen seurauksena. Jumalan valtakunta on lasten kaltaisten - eli uskovien
Väärin. Taipumus tehdä syntiä EI OLE synti. Siksi meidän on käsketty taistella tuota taipumusta vastaan, sillä se ei poistu ihmisestä vaikka hänet kastettaisiin sata kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Taipumus tehdä syntiä EI OLE synti. Siksi meidän on käsketty taistella tuota taipumusta vastaan, sillä se ei poistu ihmisestä vaikka hänet kastettaisiin sata kertaa.
Taipumus tehdä synti on juuri synti josta Paavali puhui: "synti joka minussa asuu"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on syntinen syntiinlamkkeemuksen seurauksena. Jumalan valtakunta on lasten kaltaisten - eli uskovien
Mistä sellainen syntilankeemus uskovaisille tuli?! Miksi lähtivät uskomaan juutalaista - ei sellaisilla tosiaan ole asiaa taivasten valtakuntaan, mutta ihmisiä tähän ei pidä sotkea, koskee vain Paavalia uskoneita uhrikultin palvojia.
- Anonyymi
Juu teidän uhrikulttijumalanne sanoo, että olette läpikotaisin syntisiä ja kuolette synteihinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisestä tulee syntinen. kun hän alkaa tekemään syntiä: "Joka syntiä tekee, on synnin orja."!Ei pidä paikkansa, ihmisestä tulee Raamatun mukaan syntinen, kun hän perkaa pois taivasten valtakunnan ja ryhtyy palvomaan Jeesusta pääsiäisen teurastettuna uhrilampaana. (Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taipumus tehdä synti on juuri synti josta Paavali puhui: "synti joka minussa asuu"
Kaste EI POISTA tuota "taipumusta", joten turhaan meni papin seremonia. Tuo taipumus säilyy hautaan asti ja se loppuu vasta silloin, kun ruumis pannaan hautaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste EI POISTA tuota "taipumusta", joten turhaan meni papin seremonia. Tuo taipumus säilyy hautaan asti ja se loppuu vasta silloin, kun ruumis pannaan hautaan.
Ei poistakaan, vaan kaste ja perannus antavat synnit anteeksi.
Olisko uskoontulokin turhaa kun uskoontulo ei poistanut taipumusta??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei poistakaan, vaan kaste ja perannus antavat synnit anteeksi.
Olisko uskoontulokin turhaa kun uskoontulo ei poistanut taipumusta???Häh: "Olisko uskoontulokin turhaa kun uskoontulo ei poistanut taipumusta???
Olipa tyhmä kysymys.
Uskoontulo poistaa SYNNIT! "Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä", mutta ei se tee meistä pyhimyksiä. Siksi meidän on käsketty kilvoitella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häh: "Olisko uskoontulokin turhaa kun uskoontulo ei poistanut taipumusta???
Olipa tyhmä kysymys.
Uskoontulo poistaa SYNNIT! "Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä", mutta ei se tee meistä pyhimyksiä. Siksi meidän on käsketty kilvoitella.Uskoontu ei poista taipumusta tehdä syntiä
Sinulle siis uskoontulo on turhaa
- Anonyymi
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".- Anonyymi
Juu juu ei kenellekään ole varmasti epäselvää kristinuskon (ihmis)uhrikultti juutalaisuuteen perustuen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu juu ei kenellekään ole varmasti epäselvää kristinuskon (ihmis)uhrikultti juutalaisuuteen perustuen.
Kyllä kaikki ovat varmasti nähneet Jeesuksen ristiinnaulitun kuvan.
- Anonyymi
Jos ette usko Jeesukseen, niin olette kirottuja jokaikinen.
- Anonyymi
Väärin - TE JOTKA ETTE USKO JEESUSTA, OLETTE KIROTTUJA, ja menette juutalaisen opilla niin uskonnon kuin Raamatunkin mukaan helvettiin juutalaisen Baalin Jumalan uhreiksi syntiopilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin - TE JOTKA ETTE USKO JEESUSTA, OLETTE KIROTTUJA, ja menette juutalaisen opilla niin uskonnon kuin Raamatunkin mukaan helvettiin juutalaisen Baalin Jumalan uhreiksi syntiopilla.
Sinun elämäsi muuttuu helvetiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun elämäsi muuttuu helvetiksi.
Ei minua voi uhkailla, tai voi, mutta se on täysin turhaa - olen Raamatun mukaa jo Paavalin toimesta kirottu, kun julistan Jeesuksen evankeliumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minua voi uhkailla, tai voi, mutta se on täysin turhaa - olen Raamatun mukaa jo Paavalin toimesta kirottu, kun julistan Jeesuksen evankeliumia.
Paavali oli kova lukemaan kirouksia - te olette kirottuja, koska ette tee kaikkea minkä Mooseksen laki määrää, Jeesuksen evankeliumi on kirottu, kaikki sen lukijat on kirottuja, ja myös taivaan enkeli, jos se julistaa Jeesuksen evankeliumia, on kirottu, ja sen lisäksi tietysti Jeesus on kirottu tosi Jumalana jopa KIROUKSEKSI, jota seuraatte helvettiin - sen kohdan kyllä vältän, kun en uskolla lähde sille tielle.
- Anonyymi
Vapauteen Kristus vapautti meidät.
Nimenomaan synnistä.- Anonyymi
Suoraan Raamatusta tuo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraan Raamatusta tuo
Kumman evankeliumin mukaan - Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan vai Paavalin syntien valtakunnan evankeliumin mukaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumman evankeliumin mukaan - Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan vai Paavalin syntien valtakunnan evankeliumin mukaan?
Ja suoraan Raamatusta pystyt ottamaan mitä vaan - mutta se ei anna vastausta.
Jeesuksen evankeliumissa tuo tarkoittaa pois kääntymistä koko juutalaisuskonnon syntiopista, ja juutalaisessa syntiopissa uskovaiset vääntävät tämän niin, että Jeesus olisi uhrikuolemalla vapauttanut heidän vastaamasta omista pahoista teoistaan, mutta he menevät sitten helvettiin.
Matt7. taivasten valtakunta edellytti niitä isä Jumalan hyvien tekojen tekemistä eli Jeesuksen evankeliumi. - Anonyymi
Ai pahus siinä on Kristus nimi, se tarkoittaa heti Paavalin syntievankeliumi - Kristushan on opissa kiroukseksk kirottu tosi Jumala, Jeesuksen evankeliumi ei perustu Kristukseen. Anteeksi epähuomioni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai pahus siinä on Kristus nimi, se tarkoittaa heti Paavalin syntievankeliumi - Kristushan on opissa kiroukseksk kirottu tosi Jumala, Jeesuksen evankeliumi ei perustu Kristukseen. Anteeksi epähuomioni.
Jumala Jeesus kyllä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala Jeesus kyllä on
Kyllä, Jeesus on Paavalin opissa, kristinuskossa kuoliaaksi kidutettu ja ristille kirottu kiroukseksi opettamansa taivasten valtakunnan isä Jumala, jonka syötte ehtoollisella Herran kuoleman julistamiseksi, Paavalin antamin ehtoollissanoin (1.Kor.11:23), jonka uhraamista palvotte veriuhrina itsenne puolesta ja uutena liittona Mooseksen ja juutalaisuuden Baal-jumalan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, Jeesus on Paavalin opissa, kristinuskossa kuoliaaksi kidutettu ja ristille kirottu kiroukseksi opettamansa taivasten valtakunnan isä Jumala, jonka syötte ehtoollisella Herran kuoleman julistamiseksi, Paavalin antamin ehtoollissanoin (1.Kor.11:23), jonka uhraamista palvotte veriuhrina itsenne puolesta ja uutena liittona Mooseksen ja juutalaisuuden Baal-jumalan kanssa.
Tämä on juuri kristinuskon kolminaisuusoppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on juuri kristinuskon kolminaisuusoppi.
Ja se on raamatullinen
- Anonyymi
<< on kirottuja, ja myös taivaan enkeli, jos se julistaa Jeesuksen evankeliumia, on kirottu, <<
jos se EI julista Jeesuksen evankeliumia. Jeesus itse on evankeliumi. - Anonyymi
Jeesukseen uskotaan ja Jeesusta seurataan siten ettei tuomita ketään.
Jeesus sanoi fariseuksille, että vaikka he tuomitsevat lain mukaan, Hän ei tuomitse ketään. Jeesus ei siis tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan.
Jumala tuomitsee sitten lain mukaan ne, jotka eivät ole seuranneet Jeesusta ja Jeesuksen opetuksia.- Anonyymi
Jeesus on Jumala vaikka kaikki eivät sitä hyväksy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole hyväksymisestä, vaan älystä ja järjestä sekä etiikasta ja moraalista, koska harva haluaa olla uskovaisten lailla jumalaton, palvomalla Jeesuksen kiroamista itse Jumalana helvettiin tuolla teidän opilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole hyväksymisestä, vaan älystä ja järjestä sekä etiikasta ja moraalista, koska harva haluaa olla uskovaisten lailla jumalaton, palvomalla Jeesuksen kiroamista itse Jumalana helvettiin tuolla teidän opilla.
Tämähän on kaiken hulluuden huippu - juu Jeesus on Jumala, palvotaan julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettuna ja rakastetaan uhrilampaana syötynä, kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä. On todella vaikea kuvitella, että yksikään pappi olisi edes täyspäinen?!
- Anonyymi
No, kun siinä on juuri se, kun fariseusten Jumala vaatii niitä ihmisuhreja, kun taas Jeesuksen Jumala kieltää viattoman veren vuottamisenkin.
Ja, kun te palvotte jeesusuhria, niin teillä on fariseusten Jumala eikä Jeesuksen puhuma Jumala, vaan Jeesuksen puhuma Jumala onkin teidän uhrinne fariseusten Jumalalle.
Kyllä äly on sitten vaikea asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kun siinä on juuri se, kun fariseusten Jumala vaatii niitä ihmisuhreja, kun taas Jeesuksen Jumala kieltää viattoman veren vuottamisenkin.
Ja, kun te palvotte jeesusuhria, niin teillä on fariseusten Jumala eikä Jeesuksen puhuma Jumala, vaan Jeesuksen puhuma Jumala onkin teidän uhrinne fariseusten Jumalalle.
Kyllä äly on sitten vaikea asia.Kyseessä on saatananpalvonta, kun palvotaan itse tosi Jumalaa kirottuna uhrina Jeesuksen nimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on saatananpalvonta, kun palvotaan itse tosi Jumalaa kirottuna uhrina Jeesuksen nimeen.
Ja koska kahta Jumalaa todellisuudessa ei ole, niin teidän Jeesus-uhrilahjanne saaja onkin Saatana, ja näin se Raamatunkin mukaan menee näitä kirouksia lukemalla niin Jeeuksen päälle kuin hänen julistamakseen käskemän taivasten valtakunnan evankeliumin päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii todella toivoa, ettei ollut eikä ole Jumala.
- Anonyymi
Ymmärrätkö, ihminen, kun puhut Jumalan tuomitsemisesta lain mukaan, puhut juutalaisten Jumalasta, ja Mooseksen laista, joiden vastustamisesta Jeesus juuri surmattiin.
Näiden piti olla vain Johannekseen asti, ja sitten piti ryhtyä julistamasn taivasten valtakunnan tulemista maan päälle Jeesuksen evankeliumilla?
Ja te julistattekin Jeesusta uhrina tosi Jumalana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö, ihminen, kun puhut Jumalan tuomitsemisesta lain mukaan, puhut juutalaisten Jumalasta, ja Mooseksen laista, joiden vastustamisesta Jeesus juuri surmattiin.
Näiden piti olla vain Johannekseen asti, ja sitten piti ryhtyä julistamasn taivasten valtakunnan tulemista maan päälle Jeesuksen evankeliumilla?
Ja te julistattekin Jeesusta uhrina tosi Jumalana.Mitään vähäjärkisempää ja hullumpaa ette edes maailmasta löydä! Ja 2000 vuotta on tehty ihmisistä vähä järkisiä hulluja tällä opilla ja jopa valtiovallan suojeluksessa!
- Anonyymi
Jeesus tosiaan opetti niin, ettei tuomitse ketään. Ei Jeesus tuomitse ketään helvettiin eikä mihinkään, vaan tosiaan tuli pelastamaan ihmiset.
Ja ne, jotka eivät ota pelastusta vastaan, Jumala tuomitsee lain kautta helvettiin.
Vain siksi Jumalan laki on enää olemassa. Tuomioksi jumalattomille. Siitä vapautuu vain Jeesuksen uskon kautta. Uskon, joka ei tuomitse.- Anonyymi
Kenen voiman avulla luetaan kirouksi? Hyvä esimerkki edeltä:
<< on kirottuja, ja myös taivaan enkeli, jos se julistaa Jeesuksen evankeliumia, on kirottu, <<
Ja hän vastaa:
"jos se EI julista Jeesuksen evankeliumia. Jeesus itse on evankeliumi."
Tämä kohta Raamatusta sitten Paavalin sanoin:
Galatalaiskirje:
"1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin (Mooses ja juutalaisten Jumala), ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee"
Ja evankeliumi, jota Paavali julistaa Jeesuksen kiroamisella tosi Jumalana, Israelin Jumalana, on hänen itse tekemänsä itse Jeesuksen surman myös määränneenä ja itse Jeesuksen opetusta estäneenä:
Roomalaiskirje, Paavali:
"2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI MUKAAN".. - Anonyymi
Jumala ei tuomitse ihmisiä helvettiin, koska helvetin omistaa Saatana eikä Jumala, ja koska teidän JUMALANNE tuomitsee teidät helvettiin, niin se onkin todellisuudessa SAATANA, koska se omistaa helvetin, ei Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen voiman avulla luetaan kirouksi? Hyvä esimerkki edeltä:
Ja hän vastaa:
"jos se EI julista Jeesuksen evankeliumia. Jeesus itse on evankeliumi."
Tämä kohta Raamatusta sitten Paavalin sanoin:
Galatalaiskirje:
"1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin (Mooses ja juutalaisten Jumala), ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee"
Ja evankeliumi, jota Paavali julistaa Jeesuksen kiroamisella tosi Jumalana, Israelin Jumalana, on hänen itse tekemänsä itse Jeesuksen surman myös määränneenä ja itse Jeesuksen opetusta estäneenä:
Roomalaiskirje, Paavali:
"2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI MUKAAN"..Voi hyvä Luoja. Ja tämä edellä oleva älynväläys - TAIVAAN ENKELI ON KIROTTU, jos se ei julista Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina Saatanalle Paavalin evankeliumin mukaan.
Näiden henkilöiden aivotoiminta on sitä tasoa, että se on vaaraksi koko ihmiskunnalle!
- Anonyymi
Aloituksessa kerrotaan, miten ihminen kuolee synteihinsä ellei osaa uskoa oikealla tavalla?
Miten luonnollinen synteihinsä kuoleminen siis eroaa sellaisten ihmisten kuolemasta jotka samanlaisina syntisinä kuolevat "sanoen" uskovansa Jeesukseen?- Anonyymi
Synti kuuluu vain Saatanaan, joka omistaa helvetin, ja vaikka palvot sille Jeesusta kirottina tosi Jumalana, menet helvettiin, koska Saatana ei vastaavasti omista taivasta, mihin voisit mennä, vaikka uhraatkin sille veriuhrilahjana itse Jumalan Jeesuksen nimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti kuuluu vain Saatanaan, joka omistaa helvetin, ja vaikka palvot sille Jeesusta kirottina tosi Jumalana, menet helvettiin, koska Saatana ei vastaavasti omista taivasta, mihin voisit mennä, vaikka uhraatkin sille veriuhrilahjana itse Jumalan Jeesuksen nimeen.
Lisäystä - ei ole mitään "luonnollista synteihin kuolemista" - syntisyys on uskovaisten ominaisuus, ei teko, jonka he Raamatun mukaan saavat, kun perkaavat pois Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan, ja ryhtyvöt palvomaan häntä kirottuna Jumalana.
Löytyy Raamatusta - Jeesuksen opetus Matteus 13:33 ja Paavalin opetus 1.Korinttolaiskirje 5:7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - ei ole mitään "luonnollista synteihin kuolemista" - syntisyys on uskovaisten ominaisuus, ei teko, jonka he Raamatun mukaan saavat, kun perkaavat pois Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan, ja ryhtyvöt palvomaan häntä kirottuna Jumalana.
Löytyy Raamatusta - Jeesuksen opetus Matteus 13:33 ja Paavalin opetus 1.Korinttolaiskirje 5:7.Syntisyydestä ei siis voi "parantua' eikä tehdä parannusta - ja tätä tarkoittaa Jeesuksen sanat, jos ette usko häntä (ei uskoa häneen), niin kuolette synteihinne.
Idea löytyy, vaikka se Raamatussa on hämätty, koska evankeliumit on kirjoitettu Paavalin kirjeiden jälkeen, jonka evankeliumi on päinvastainen kuin mitä Jeesus opetti ja käski julistaa.
Mutta hämäystä on harrastettu myös käännöstyössä, koska todellisuudessa parannuksen teon oikea käännös olisi ollut mielenmuutos ja/tai tieltä kääntyminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntisyydestä ei siis voi "parantua' eikä tehdä parannusta - ja tätä tarkoittaa Jeesuksen sanat, jos ette usko häntä (ei uskoa häneen), niin kuolette synteihinne.
Idea löytyy, vaikka se Raamatussa on hämätty, koska evankeliumit on kirjoitettu Paavalin kirjeiden jälkeen, jonka evankeliumi on päinvastainen kuin mitä Jeesus opetti ja käski julistaa.
Mutta hämäystä on harrastettu myös käännöstyössä, koska todellisuudessa parannuksen teon oikea käännös olisi ollut mielenmuutos ja/tai tieltä kääntyminen.Sama hämäys on sanan 'vanhurskas' kohdalla, koska se olisi kuulunut kääntää sanaksi "oikeudenmukainen". Ja kuinka paljon siellä Raamatussa sitten tällaisia hämäyksiä onkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama hämäys on sanan 'vanhurskas' kohdalla, koska se olisi kuulunut kääntää sanaksi "oikeudenmukainen". Ja kuinka paljon siellä Raamatussa sitten tällaisia hämäyksiä onkaan.
Mutta näillä ei sinällään ole kokonaisuuden kannalta merkitystä, mutta Jeesuksen opetuksen ymmärtämisen kanssa kyllä, koska 'kirota' ja 'kiroukset' ja "kiroukseksi" jo paljastavat, että mistä on kyse (Gal.3:13).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta näillä ei sinällään ole kokonaisuuden kannalta merkitystä, mutta Jeesuksen opetuksen ymmärtämisen kanssa kyllä, koska 'kirota' ja 'kiroukset' ja "kiroukseksi" jo paljastavat, että mistä on kyse (Gal.3:13).
Ja varmasti Raamatusta on ollut vaikeinta juuri ymmärtää Jeesuksen opetus, koska siihen ei edes ole uskontoa, ja koko Paavalin tarinan/evankeliumin idea onkin juuri sabotoida se opetus.
- Uskonto tarvittiin hävittämään käsite - painotan jälleen! - israelilaisen Jeesuksen opettamasta Israelin Jumalasta niin, että juutalaiset saivat uskoteltua koko maailmalle, että heidän jumaluutensa olikin muinainen Israelin Jumala, ja he olisivat muka "Jumalan omaisuus kansaa", sekä Jumala lupasi heille palestiinalaisten maat, kun he olivatkin muinaisia israelilaisia.
Eivät olleet, eivöt edes israelilaisia - juutalaiset nimenomaan tappoivat Israelin heimon.
Myös tuossa kopioidussa Raamatun luvussa on tähän kirjoittajan jättämä vihje, kun juutalaiset sanovat, etteivät he ole koskaan olleet kenenkään orjia - israelilaiset olivat Egyptin orjuudessa tarinan mukaan.
Kyseessä on jättimäinen huijaus. Kyse on ollut koko maailman vallankäytöstä, joten Raamattu ei ole merkityksetön ja vain satukirja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja varmasti Raamatusta on ollut vaikeinta juuri ymmärtää Jeesuksen opetus, koska siihen ei edes ole uskontoa, ja koko Paavalin tarinan/evankeliumin idea onkin juuri sabotoida se opetus.
- Uskonto tarvittiin hävittämään käsite - painotan jälleen! - israelilaisen Jeesuksen opettamasta Israelin Jumalasta niin, että juutalaiset saivat uskoteltua koko maailmalle, että heidän jumaluutensa olikin muinainen Israelin Jumala, ja he olisivat muka "Jumalan omaisuus kansaa", sekä Jumala lupasi heille palestiinalaisten maat, kun he olivatkin muinaisia israelilaisia.
Eivät olleet, eivöt edes israelilaisia - juutalaiset nimenomaan tappoivat Israelin heimon.
Myös tuossa kopioidussa Raamatun luvussa on tähän kirjoittajan jättämä vihje, kun juutalaiset sanovat, etteivät he ole koskaan olleet kenenkään orjia - israelilaiset olivat Egyptin orjuudessa tarinan mukaan.
Kyseessä on jättimäinen huijaus. Kyse on ollut koko maailman vallankäytöstä, joten Raamattu ei ole merkityksetön ja vain satukirja.Sisäpiiri sitten varmasti tietää, että miten Raamattua on käytetty maailman varmasti kaikille kielille käännettynä kielenkääntäjämänä - jo muinaisina aikoina - yleisesti tunnetulla numerojärjestelmällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei tiettävästi ole selvinnyt elämästä hengissä, joten kuolema vaikuttaa varsin luonnolliselta tapahtumalta. Osaatko tarkentaa miten meidän tavallisten ihmisten kuolema eroaa teidän Uudestisyntyneiden Jeesuksen seuraajien kuolemasta?
Kukaanhan ei oikeasti tiedä, mitä itselle tapahtuu kuoleman jälkeen ja palstan uskovilta asian tiimoilta puuttuvan yksimielisyyden vuoksi jäänee oletusarvo jonka mukaan kukaan ei "pelastu" tai kaikki "pelastuvat".
- Anonyymi
Joosef Isänä taivaassa
Joosef balsamointiin. (1. Mooseksen kirjan viimeinen jae)
Joosefin ruumis tuotiin Egyptistä Efraimin kaupunkiin "sille maapalstalle, jonka Jaakob oli hankkinut Sikemin isän Hamorin (Hamor abi ~ Hammurabi) pojilta 100 hopearahalla, ja siitä tuli Joosefin poikien perintöalue." (Joos 24:27-33)
Joosefin pojat, "siinä kaupungissa", ottivat Jeesuksen, Joosefin pojan, vastaan ja tunnistivat Hänessä maailman pelastajan. (Joh 4:39-44)
Jeesus osoitti juutalaisille näiden olevan kuolleita Mooseksen perusteella. (Joh 5:45, 7:19, 8:21, 8:24)
Jeesus oppilaineen asettui Efraimin kaupunkiin, (Joh 11:54) kun fariseukset (juutalaiset separatistit) eivät olleet hyväksyneet Mooseksen lakia ja olivat alkaneet suunnitella pyhän kansan profeetan/tuomarin surmaamista.
Joosefin poika piti lupauksensa:
Ylösnousemus kymmenennen käskyn mukaan (samarial. 5 Moos 5:18a-) - ei kelpaa kirkkokristityille
"On Mount Gerizim rise up to God" https://www.bbc.com/news/world-us-canada-38011205
https://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Commandments#Commandments_text_and_numbering
Jeesus palasi (liiton kannalta kuolleiden) maailmaan ja herätti kuolleista viimeisenä päivänä: "Nouskaa ylös! Lähdetään pois täältä!" (Joh 14:31)
Juutalaisten kaupunki mainitaan nimeltä viimeisen kerran Joh 12:12.
Jeesuksen taivaaseenastuminen (Joh 20:17) - ei kelpaa kirkkokristityille
Pietarin taivaaseenastuminen (Joh 13:36; 2 Pi 1:13-14; Joh 21:15-19) - ei kelpaa kirkkokristityille
Kirkkoisien herra Paavali kiisti Jeesuksen saavutukset ja hänen oppilaansa alkoivat levittää eksytystä, että
- Jeesus oli kuollut ristiinnaulittuna Jerusalemissa
- juutalaiset olivat ilkkuneet
- Jeesuksen rakastama oppilas ja hänen oma äitinsä olivat jättäneet hänet ristille kuolemaan
- puutarha oli "Getsemanen"
- Pietari itki
- Maria oli pelosta mykistynyt eikä kertonut mitään kenellekään vastoin enkelin kehotusta
Ei. Asetuttuaan Samariaan Jeesus lähetti apostolinsa takaisin Jerusalemiin sairaiden luo jatkamaan käännytystyötä, jotta mahdollisimman moni säästyisi rangaistukselta, joka kohtaisi 12 heimon Israelia vahingoitanutta ja vastustavaa fariseusten "paikkaa ja kansakuntaa". (Joh 11:48)
Ja apostolit mursivat omat ja sukulaistensa leivät niin kuin Jeesus oli murtanut: erottivat fariseusten kääröt (Samuelin kirjat ym.) pyhästä Toorasta, niistä samarialaisen viidestä miehestä. "Tässä on minun ruumiini", oli Jeesus osoittanut Jumalan sanaa työnnettyään farisealaisen kirjallisuuden sivuun. Mutta Ilmestyskirjassa sinetöityjä kääröjä oli 7 kpl eli pentateukki + 2 muuta kääröä, joista ensimmäinen oli tärvelemätön Joosuan kirja.
"Jumalan leipä on se joka tulee alas taivaasta ja tarjoaa elämää (kuolleiden) maailmalle." (Joh 6:33)
"-Anna meille aina tätä leipää!" (Joh 6:34)
Sitten tulee Luther ja jakelee Paavalin hapatettua leipää, ikään kuin Joosua olisi epäonnistunut.
Seuraava Joosefin poikien ylösnousemus on 11.4.2025. Uudestisyntymisjuhla osuu nyt perjantaille, niin kuin Johanneksen evankeliumissa, joten seiväsmiesten päällikkö (kreik. pilatos) Abdel ben Asher (s. 1935) antaa käskyn uhrata jo keskellä päivää, että Israel ehtii syödä iloiten ennen sapatin alkamista. Ja he sivelevät karitsan verta esikoistensa otsille eikä ovenpieliin niin kuin muinoin Egyptin orjuudessa. Vrt. "MINÄ olen ovi..." Näin tapahtuu Garisiminvuoren laella Kiveyksellä, (Joh 19:13) joka lienee kuningas Omrin peruja.
Vai luuletko, että kävin salaa muokkaamassa Raamattuasi?- Anonyymi
Kumosiko tämä nyt Raamatun perusasian palvoa kristinuskolla tosi Jumalaa Jeesuksen nimeen kirottuna uhrilahjana Saatanalle?! Vai milä on kilometrin mittaisen tekstisi idea?
- Anonyymi
Tiedätkö, että koko pitkä tarinasi kaatuu jo ehtoolliskuvaukseen, koska Paavali itse sanoo antaneensa ehtoollisen asetussanat 'Herran kuoleman julistamiseksi'. Löytyy 1.Kor.11:23. Yksikin virhe tehtyihin luuloihin ja kuvitelmiin, kaatas koko luomasi paletin.
- Anonyymi
Kyse kai ei ole muokkauksesta, vaan siitä, että sinulta puuttui esimerkiksi tuokin ehtoollistieto?! Perehdyn tarkemmin kun ehdin.
- Anonyymi
Mikä helkkarin Paavalin HAPATETTU LEIPÄ?!
Lue nyt hyvä Luoja edes Matteus 13:33 Jeesuksen opetus ja 1.Kor.5:7 Paavalin opetus!
Ymmärrätkö edes, että mihin tämä hapan ja happamaton liittyy? - Anonyymi
Ymmärrätkö sinä, ihminen, että siinä Raamatun tarinassa se Mooseksen jumaluus on tulivuori ja tarinan Saatana?! Olkoonkin, että käytetään nimeä Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä, ihminen, että siinä Raamatun tarinassa se Mooseksen jumaluus on tulivuori ja tarinan Saatana?! Olkoonkin, että käytetään nimeä Jumala.
Voi, puh, Luoja - mitä edellä sanonkaan tästä 2000 vuoden opista (mikä sitten todellinen totuus ajasta on. - voitu luoda vaikka vasta 700 vuotta sitten).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä helkkarin Paavalin HAPATETTU LEIPÄ?!
Lue nyt hyvä Luoja edes Matteus 13:33 Jeesuksen opetus ja 1.Kor.5:7 Paavalin opetus!
Ymmärrätkö edes, että mihin tämä hapan ja happamaton liittyy?Happamaton leipää ei homehdu nopeasti. Pyhä sana on happamatonta ja kestää pitkäksi elämäksi, pidempään kuin näkkileipä. Aloitetaan hiukan hapatetuista leivistä ja otetaan suunnaksi hapatteen vähentäminen. Vai eikö totuus ja ilo ymmärtää riitä kannustimeksi?
Mt 16:6 "Varokaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
Apt 23:6 Paavali: "Minä olen fariseus"
Öljymäkiharhautus Apt 1:12
Oppilas valitsee tulkinnan joko Joosefin heimon puolella tai heitä vastaan.
Jeesus oli noussut "Eljonin vuorelle" Jaakobin taivaaseen, ei "Öljyvuorelle". Toisin sanoen Jeesus oli noussut Korkeimman Jumalan huoneeseen, Garisiminvuoren Bet Eliin. Seuraavilla vuosisadoilla Jaakobin portaiden (ei "tikkaiden") yläpäässä komeili teksti "Theos Hypsistos" ja sinne vaelsi myös ympärileikkaamattomia. Israelilaisten oikeaoppinen pyhäkkö, joka ei ole temppeli, säilyi hypsistariaanien temppelin vieressä.
https://biblehub.com/interlinear/acts/1-12.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Elyon
Jeesuksen seuraajille Korkeimman vuori oli sapattimatkan päässä Jerusalemista. Jos juutalaiset olivat vaatineet heitä matkaamaan 50 kilometriä etelään Serubbabelin babylonialaiseen temppeliin, niin miksi sama sapattimatka oikeaan suuntaan ei luonnistuisi juutalaisilta yhtä hyvin? Mutta fariseuksilla eli Juudean (sapatti)rammoilla, joiden silmät eivät olleet avautuneet, oli halakhassa sapattirajoitus, joka ei sisälly Mooseksen lakiin. Selvästi Jeesuksen oppilaat vinoilivat fariseuksille. Sitä paitsi oliivit kasvoivat hyvin Garisiminvuoren rinteillä, joten Eljonin vuori oli myös oliivien paikka, Ἐλαιῶνος.
Ja vinoilu jatkui sellaisena puheena, että eräillä oli ongelmia seurata yöllä varkain ilmaantunutta johtajaa hääjuhlapaikalle, kun ei ollut valoa, kun öljyn saannissa oli ongelmia. Typerät neitsyet... Jumala on puhdasta valoa, niin kuin Johannes kirjeissään kirjoittaa. Kaikilla ei ollut riittävästi Korkeimman valoa, joka olisi saanut ajoissa liikkeelle.
Jeesus apostoleineen oli enemmän kuin karistanut Daavidin kaupungin tomut jaloistaan. Jeesus itse pesi oppilaittensa jalat. He astuisivat pian pyhälle maaperälle. Maria jopa öljysi Jeesuksen jalat, niin että varmasti suojaavan öljykerroksen läpi ei imeytynyt pahoja ravinteita siitä paikasta, josta Jeesus sanoi repivänsä Isästä erilleen istutettuja kasveja juurineen irti ja missä viikunakaan ei tuottanut hyvää hedelmää.
Apt 1:11
Samalla lailla kun Jeesus kiipesi jalan saattueessa Garisiminvuorelle hän tulisi myös laskeutumaan jalan rinnettä pitkin. Ei se ole edes kovin korkea vuori, mutta usein sen laki on laakson pilvien ja aamu-usvan yläpuolella.
Apt 1:10
Israelin pyhittäytyneet nuoret pukeutuvat valkoisiin pellavavaatteisiin, ei mustiin niin kuin etelän naapurit. Nykypäivänäkin vain vanhimmat ja papit nähdään värikkäämmissä rukousvaatteissa Kiveyksellä.
Eljonin vuoren rinteillä bysanttilaisen harhaopin kirkon raunioiden ympärillä näkyy esiin kaivettuna jäänteitä Israelin pyhästä kaupungista, jonka juutalaisten kuningas Hyrkanos farisealaisuudessaan poltti maan tasalle 112 eaa. Juutalaisten kalenterissa Joosefin poikien massamurhapäivä (21. kislev-kuuta) on oikein erityisesti merkitty päiväksi, jona ei saa surra.
https://www.biblewalks.com/Photos193/MtGerizimAerialView.JPG
Mustakipan perässä pelmahtaa paikalle kirkkokristitty ja höpöttää henkijeesuksesta, joka haamuna leijailee ovien läpi ja levitoi Öljymäeltä pilviin ja paljastaa Paavalille mysteerejä, joita ei voinut uskoa apostoleille, jotka olivat todistamassa käännytystyötä eli profeetan keskeisintä tehtävää alusta lähtien. Ja Pietari itkee ja Jeesuksen äiti hylkää poikansa ristille ja Maria mykistyy järkytyksestä jne. Vanhin säilynyt krusifiksi on 900-luvulta. Kirkkokristitty löytää vain juutalaisten kaupunkiin, jossa ateistitkin pärjäävät, joten äännelköön siellä henkensä ja hänelle instituutiosta annetun "viisauden" (2 Pi 2:15, 3:15) mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Happamaton leipää ei homehdu nopeasti. Pyhä sana on happamatonta ja kestää pitkäksi elämäksi, pidempään kuin näkkileipä. Aloitetaan hiukan hapatetuista leivistä ja otetaan suunnaksi hapatteen vähentäminen. Vai eikö totuus ja ilo ymmärtää riitä kannustimeksi?
Mt 16:6 "Varokaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
Apt 23:6 Paavali: "Minä olen fariseus"
Öljymäkiharhautus Apt 1:12
Oppilas valitsee tulkinnan joko Joosefin heimon puolella tai heitä vastaan.
Jeesus oli noussut "Eljonin vuorelle" Jaakobin taivaaseen, ei "Öljyvuorelle". Toisin sanoen Jeesus oli noussut Korkeimman Jumalan huoneeseen, Garisiminvuoren Bet Eliin. Seuraavilla vuosisadoilla Jaakobin portaiden (ei "tikkaiden") yläpäässä komeili teksti "Theos Hypsistos" ja sinne vaelsi myös ympärileikkaamattomia. Israelilaisten oikeaoppinen pyhäkkö, joka ei ole temppeli, säilyi hypsistariaanien temppelin vieressä.
https://biblehub.com/interlinear/acts/1-12.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Elyon
Jeesuksen seuraajille Korkeimman vuori oli sapattimatkan päässä Jerusalemista. Jos juutalaiset olivat vaatineet heitä matkaamaan 50 kilometriä etelään Serubbabelin babylonialaiseen temppeliin, niin miksi sama sapattimatka oikeaan suuntaan ei luonnistuisi juutalaisilta yhtä hyvin? Mutta fariseuksilla eli Juudean (sapatti)rammoilla, joiden silmät eivät olleet avautuneet, oli halakhassa sapattirajoitus, joka ei sisälly Mooseksen lakiin. Selvästi Jeesuksen oppilaat vinoilivat fariseuksille. Sitä paitsi oliivit kasvoivat hyvin Garisiminvuoren rinteillä, joten Eljonin vuori oli myös oliivien paikka, Ἐλαιῶνος.
Ja vinoilu jatkui sellaisena puheena, että eräillä oli ongelmia seurata yöllä varkain ilmaantunutta johtajaa hääjuhlapaikalle, kun ei ollut valoa, kun öljyn saannissa oli ongelmia. Typerät neitsyet... Jumala on puhdasta valoa, niin kuin Johannes kirjeissään kirjoittaa. Kaikilla ei ollut riittävästi Korkeimman valoa, joka olisi saanut ajoissa liikkeelle.
Jeesus apostoleineen oli enemmän kuin karistanut Daavidin kaupungin tomut jaloistaan. Jeesus itse pesi oppilaittensa jalat. He astuisivat pian pyhälle maaperälle. Maria jopa öljysi Jeesuksen jalat, niin että varmasti suojaavan öljykerroksen läpi ei imeytynyt pahoja ravinteita siitä paikasta, josta Jeesus sanoi repivänsä Isästä erilleen istutettuja kasveja juurineen irti ja missä viikunakaan ei tuottanut hyvää hedelmää.
Apt 1:11
Samalla lailla kun Jeesus kiipesi jalan saattueessa Garisiminvuorelle hän tulisi myös laskeutumaan jalan rinnettä pitkin. Ei se ole edes kovin korkea vuori, mutta usein sen laki on laakson pilvien ja aamu-usvan yläpuolella.
Apt 1:10
Israelin pyhittäytyneet nuoret pukeutuvat valkoisiin pellavavaatteisiin, ei mustiin niin kuin etelän naapurit. Nykypäivänäkin vain vanhimmat ja papit nähdään värikkäämmissä rukousvaatteissa Kiveyksellä.
Eljonin vuoren rinteillä bysanttilaisen harhaopin kirkon raunioiden ympärillä näkyy esiin kaivettuna jäänteitä Israelin pyhästä kaupungista, jonka juutalaisten kuningas Hyrkanos farisealaisuudessaan poltti maan tasalle 112 eaa. Juutalaisten kalenterissa Joosefin poikien massamurhapäivä (21. kislev-kuuta) on oikein erityisesti merkitty päiväksi, jona ei saa surra.
https://www.biblewalks.com/Photos193/MtGerizimAerialView.JPG
Mustakipan perässä pelmahtaa paikalle kirkkokristitty ja höpöttää henkijeesuksesta, joka haamuna leijailee ovien läpi ja levitoi Öljymäeltä pilviin ja paljastaa Paavalille mysteerejä, joita ei voinut uskoa apostoleille, jotka olivat todistamassa käännytystyötä eli profeetan keskeisintä tehtävää alusta lähtien. Ja Pietari itkee ja Jeesuksen äiti hylkää poikansa ristille ja Maria mykistyy järkytyksestä jne. Vanhin säilynyt krusifiksi on 900-luvulta. Kirkkokristitty löytää vain juutalaisten kaupunkiin, jossa ateistitkin pärjäävät, joten äännelköön siellä henkensä ja hänelle instituutiosta annetun "viisauden" (2 Pi 2:15, 3:15) mukaisesti.Mitä lukee happamattomasta leivästä 2.Mooseksen kirja luku 13, kun juutalaisten Jumala määrää uhrattavaksi esikoispojat ja karjan urospuolet, jotka avaa äitinsä kohdun, ja vain aasin sai jättää henkiin, kun taittoi lampaalta niskat?
Aasi tarvittiin kulkuvälineenä kullan viemiseen kuningas Salomolle hengen säästämisestä lunastusmaksuna, joilla unastusmaksuilla kuningas Salomo vuodessa keräsi kansalta kultaa 666 talenttia?
Mitä sanotaan happamasta leivästä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lukee happamattomasta leivästä 2.Mooseksen kirja luku 13, kun juutalaisten Jumala määrää uhrattavaksi esikoispojat ja karjan urospuolet, jotka avaa äitinsä kohdun, ja vain aasin sai jättää henkiin, kun taittoi lampaalta niskat?
Aasi tarvittiin kulkuvälineenä kullan viemiseen kuningas Salomolle hengen säästämisestä lunastusmaksuna, joilla unastusmaksuilla kuningas Salomo vuodessa keräsi kansalta kultaa 666 talenttia?
Mitä sanotaan happamasta leivästä?Mitä lukee happamasta leivästä Jeesuksen sanoin Matteus 13:33 ja vastaavasti happamattomasta leivästä Paavali 1.Korinttolaiskirje 5:7?
- Anonyymi
Ymmärrän hyvin, että sinä olet sairas.
- Anonyymi
<<Kyse ei ole hyväksymisestä, vaan älystä ja järjestä sekä etiikasta ja moraalista,<<
Kaikki on syntiä tehneet ja tarvitsee Jeesuksen hankkiman lahja armon.
Suurin synti on epäusko, jotka hylkää Jeesuksen armon.
Tämä jakaa ihmisen uskon. Jeesus tuli taivaasta, ja se usko tulee Jumalasta ei ihmisestä. - Anonyymi
Jeesuksen Ristin evankeliumi on jumalallinen teko se menee yli ihmisen ymmärryksen mutta siihen voi uskoa. Se muuttaa ihmisen sisäisesti ja siinä on Rakkaus Armo ja se on niin Jumalan Suurta jumalallista Rakkautta että ihminen ei kykene sitä ymmärtämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1152193- 1721797
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631175Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841104Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k691018Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43963Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75942The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut8894Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse55890