Opetushallituksen katsomusainetyöryhmän raportissa 5.3.esitetään elämänkatsomustiedon (ET) valinnan sallimista kaikille lukiossa - mutta ei peruskoulussa. ET kielto on vakava yhdenvertaisuusongelma. Peruskoulussa on koko ikäluokka ja se kestää 9 vuotta, kun lukio kestää noin 3 vuotta ja sen suotta vain osa ikäluokasta.
Vastalause ET-kiellon jatkamiselle on paikallaan! Paras vastalause on erottaa lapsi kirkosta ja ilmoittaa koululle, että oppilas siirtyy uskonnonopetuksesta ET-opetukseen elokuussa.
Vastalause uskonnonopetusholhoukselle ja syrjinnälle.
Lapsen erottaminen protestina ET-kielolle
Anonyymi-ap
3
215
Vastaukset
- Anonyymi
Protesti vakavaa yhdenvertaisuusongelmaa vastaan.
- Anonyymi
Parempi vaihtoehto olisi luoda kaikille yhteinen katsomusaine sekä peruskouluun, lukioon että ammatilliseen koulutukseen. ET ei tarjoa riittävän laajaa ja yleissivistävää opetusta uskontojen ja muiden katsomusten maailmasta.
- Anonyymi
Uskonnot voi käsitellä historian/yhteiskuntaopin tunnilla. Lapsilla ei edes ole mitään "omaa uskontoa", vaan heidän kuulumisensa uskonlahkoon ovat vanhemmat valinneet. Uskontokunnat saavat hoitaa oman indoktrinaationsa, koulun ei kuulu siihen hommaan osallistua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481