Oletteko huomanneet

🤔🥬☕ miten television mainoksissa nykyisin käytetään paljon lapsia. Toinen mikä ärsyttää on ne mainokset missä miehiä vähätellään. Esim. se kattopäällikkömainos ei ole minusta kiva. Olen vähän pettynyt siihen, kun pirkkaankin on pitänyt tulla mainos, jossa lapsi neuvoo isäänsä rahan käytöstä.

20

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siitä on lakikirjassa maininta, ettei lapsia saa käyttää merkittävästi mainonnassa.
      Ellei Eu ole mitätöinyt sitäkin.

• Lapsia on aika monessa mainoksessa nykyisin. Pääsiäinenkään ei ole pääsiäinen, jollei osta niitä tietynmerkkisiä suklaamunia jotka tekevät lapsille juhlan.

• Anonyymi

Niinpä, mutta kun nämä lapset on ohjatussa varhaiskasvatuksessa kasvatettu , niin niistä on tullut isiänsä fiksumpia.
        Niin meille ainakin halutaan uskotella, onhan koko lapsuus vietetty siellä apinatarhassa aitojen sisällä ohjattua manipulointia kuunnellen.
        Ja se hyöty asiasta o tuon isiänsä suuremman fiksuuden lisäksi saati, että nuorilla on yhä enemmän henkistä pahoinvointia ja mielenterveyshäiriöitä, niin ettei sitä koko lapsuutta turhaan hukkaan heitetty, jotain tulostakin on aikaan satu.

• Anonyymi

Minusta olisi kivaa olla päällikkö.

• Anonyymi

Kuka ottaa vastuun jos? Minä! Kuka maksaa jos? Te!

• Anonyymi

Syntyvyys laskee täytyy aivopestä.

• Anonyymi

Hauskoja nuo. Lapset ovat aitoja ja vilpittömiä. Esim. Julan mainos on todella hyvä ja monille varmaan positiivisia tunteita herättävä.

• Julan mainos on myös aika paha. Eihän tuon ikäinen lapsi ajattelisi niin kuin mainoksessa. Mitä noita lapsia olen katsonut kaupassa, niin nälissään ja kuumissaan kiukkuavat kärryissä kun eivät pääse liikkumaan.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Julan mainos on myös aika paha. Eihän tuon ikäinen lapsi ajattelisi niin kuin mainoksessa. Mitä noita lapsia olen katsonut kaupassa, niin nälissään ja kuumissaan kiukkuavat kärryissä kun eivät pääse liikkumaan.

Ja mistä johtuukaan kansan lihominen.
        Kakarat kärryissä kouluikään saakka ja sen jälkeen kouluun jollain kulkuneuvolla ettei vai joudu liikkumaan itse, ei edes paria bussipysäkin väliä.
        Kyllä ennen oli jo suuri häpeä istuttaa lapsi rattaille kahden ikävuoden jälkeen, tosi silloin ei ollut rattailta kuljettavalle ilmaisia matkojakaan, rattaita ei ylipäätään sen aikuisiin busseihin edes saanut kuin kasattuna.
        Mutta nyt kuusivuotiaaksi saakka, voi pyhä jysäys tätä kehitystä.

• Anonyymi

jooja se kun se emäntä tekee ne ostokset sovelluksella ja laittaa äijjän tekee jotai kotityötä sit se on vielä joku läski emäntä

• Siinäkin harmittaa se, kun mies kysyy sängyn vieressä, että kävitkö kaupassa. Minusta siinä ei ole mitään hauskaa. Etenkin kun lattialla on koiran kakka siinä sängyn vieressä. On oltu siinä läppärin kimpussa (varmaan suomi24:ssä) niin ettei koiraakaan ole viitsitty käyttää ulkona.

• Anonyymi

Kuvottavinta on se järjestelmällinen mustien ihmisten tunku joka mainokseen vaikka ne ei kuulu Suomeen.

• Suomen ensimmäiset asukkaat olivat tummia. Iho vaaleni kun tumma iho ei tuottanut tarpeeksi D-vitamiinia täällä.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Suomen ensimmäiset asukkaat olivat tummia. Iho vaaleni kun tumma iho ei tuottanut tarpeeksi D-vitamiinia täällä.

Höpöhöpö viherbimbo.

• lounas.ajatus
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö viherbimbo.

Ihonväri ja silmienväri on saatu tutkittua dnatestien avulle:
        "Vaikuttaa kuitenkin siltä, että Suomen lähialueiden varhaisista asuttajista länsieurooppalaiset metsästäjä-keräilijät olivat ihonväriltään tummia tai tummahkoja ja usein sinisilmäisiä (Saag ym. 2019, Olalde ym. 2014), kun taas itäeurooppalaiset metsästäjä-keräilijät olivat yhtälailla tummia ihonväriltään mutta ruskeasilmäisiä "
        Lainaus on täältä:
        https://kalmistopiiri.fi/2023/07/26/lukijan-kysymys-mita-dna-kertoo-suomen-alueen-varhaisimmista-asuttajista/

• Anonyymi

Lapsille ei tarvitse maksaa niin paljoa palkkaa mainostamisesta verrattuna aikuisiin. Ei tarvitse maksaa välttämättä ollenkaan. Sanotahan nyt notta suoraan että missäs ne robotiikkatransmutantit oikein lymyää? Ne ON mainstreamia. Eurooppalaisia alfamiehiä todellakin vähätellään julkisuudessa. Vaikka valkoinen mies onkin sotkenut ihmiskunnan historiaa ja myös nykyistä kehityskulkua niin ne sotkijat eivät silti edusta tavallista kansalaista. Tämä on totta jo sen suhteen että tavallinen ihminen ei ole miljardööri eikä miljonääri.

• Julkkiksetkaan eivät näyttele taaperoikäisiä lapsiaan. Aikuisilta pitää kysyä lupa kuvien julkiseen esittelyyn. Lapsilta ei kysytä.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Julkkiksetkaan eivät näyttele taaperoikäisiä lapsiaan. Aikuisilta pitää kysyä lupa kuvien julkiseen esittelyyn. Lapsilta ei kysytä.

Oot kyllä tyhmä saapas

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Julkkiksetkaan eivät näyttele taaperoikäisiä lapsiaan. Aikuisilta pitää kysyä lupa kuvien julkiseen esittelyyn. Lapsilta ei kysytä.

Aina olen kysynyt, molemmilta, aikuisilta ja lapsilta.

• Anonyymi kirjoitti:

Aina olen kysynyt, molemmilta, aikuisilta ja lapsilta.

Tarkoitin lapsilla niin pieniä jotka eivät ymmärrä mistä on kysymys eivätkä ehkä osaa vielä puhuakaan. Alaikäisen lapsen kuvien julkaisemiseen somessa tarvitaan huoltajan lupa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      87
      3503
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3083
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      53
      2990
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2833
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2677
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2638
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      55
      2401
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2261
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2122
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    Aihe