Kaasuttimen takaiskuventtiilin vaihto

Anonyymi-ap

Onko kokemusta sahan kaasuttimen takaiskuventtiilin vaihdosta? Messinkiä, vaatinee irtiporauksen?

Zaman sivuilla se ohjeistetaan testaamaan esim imupillillä. Takaiskun eli englanniksi check valve ei pitäisi vuotaa kuin yhteen suuntaan. Jos päästää ilmaa molempiin suuntiin on luonnollisesti rikki.

Seurauksena kaasuttimen tulviminen.

Saako näitä varaosatiskiltä enää Suomesta vai onko edessä koko kaasuttimen vaihto?

Varaosanumero siis löytyy Zaman sivuilta, mutta internjetistä ei myyjää juuri omalle mallille löydy. Hintaa osalla pitäis olla muutamia euroja.

Niin ja miks menny rikki? Toopet huollossa puhaltaneet suurella todennäköisyydellä paineilmalla rikki. Zama kieltää paineilman käytön juurikin tästä syystä kaasarin putsaukseen, puhdistukseen pitää käyttää esim. Brakecleaneriä tai muuta liuotinta.

Kallis oppitunti.

73

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Bräkliini syynä ongelmiin?

      • Anonyymi

        Bräkliini ei liuota messinkiosia, eikä tuhoa takaiskuventtiilin rakennetta, jossa yleensä vipu/sarana ja jousi. Kaasari mittakaavassa ollaan kelloseppä dimensioissa, jolloin 10 bar tuhautus ei ole oikea ratkaisu ”huollossa”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bräkliini ei liuota messinkiosia, eikä tuhoa takaiskuventtiilin rakennetta, jossa yleensä vipu/sarana ja jousi. Kaasari mittakaavassa ollaan kelloseppä dimensioissa, jolloin 10 bar tuhautus ei ole oikea ratkaisu ”huollossa”

        Höpsis siellä mitään vipusaranajousia... Pelkkä muovinkappale jota ei saa paineilmalla tuhautettua rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis siellä mitään vipusaranajousia... Pelkkä muovinkappale jota ei saa paineilmalla tuhautettua rikki.

        Etkö ole purkanut yhtään kaasutinta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole purkanut yhtään kaasutinta?

        Etkö tiedä mikä on check valve?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä mikä on check valve?

        Tai main nozzle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai main nozzle?

        Tai jet.


    • Anonyymi

      no eikös youtubes ole videota..?

      • Anonyymi

        löytyy varmankin nimellä zama check valve.?


    • Anonyymi

      Jotain saa kaikkia ei. Joko lyödään kurkkuun tai vedetään ruuvilla ulos. Maksaa parisen kymppiä.

    • Anonyymi

      Mitäs tapahtuu jos sen takaisku venttiilin tukkii bensapuolelta ns. Lopullisesti? Pitääkö sahaa vaan repiä pidempään käyntiin?

      H-venttiilihän saa bensaa kumminkin sen isomman kanavan kautta ja tuo check valve ilmeisesti toimii vain startti tilanteissa?

      Eli tulviminen johtunee että nyt repii bensaa 2 reiän kautta kun saha käynnissä ja check valve ei pelaa?

      • Anonyymi

        Kiihdytyspumpun voi tukkia. Voi venttiilinkin mutta sitten ei kyllä toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiihdytyspumpun voi tukkia. Voi venttiilinkin mutta sitten ei kyllä toimi.

        Kaikissa kaasareissa ei ole kiihdytyspumppua kaasuläpän akselilla, voi olla vain l ja h suutimen kanavat. Toki kiihdytyspumpun o-rengas voi falskata.

        Tulvimiseen voi olla monta syytä: kalvot rikki, takaisku rikki/jumissa, kiihdytyspumpun o-rengas rikki- jos sellainen on. Kaasuläppä väärin asennettu, kaasuläpän akseli kulunut. L ja H venttiilin kärjet väännetty vihtakselle. Neulaventtiili kulunut.

        On tullu vastaan ihan koneistusvikojakin, eli suuttimen runko laskee ohi, neulakartio porattu väljäksi, runko huokoista valua, kansi kiero jne. Made in china yleensä.

        Perusoletus siis että neula ja säätöneulat toimii ja säädetty oikein, ilmansuodatin putsattu.


    • Anonyymi

      Tämä aloitus on esimerkki turhasta palstan aktivoinnista, uuden kaasuttimen saa muutamalla eurolla ....
      Jännittää millä turhalla kyselyllä kyselyikäset aktivoivat palstaa seuraavaksi...

      • Anonyymi

        Temusta saa roskaa muutamalla eurolla. Koskahan tulee aktivointi temusta.


      • Anonyymi

        Kaikkea ei saa. Satku kaasarista on paljon jos 2 eur osa on rikki. Temusta saa toki gokart kaasareita jne.


    • Anonyymi

      Kannattaa vaihtaa se Walburiin.

      • Anonyymi

        Onks jossain taulukko missä lueteltu mitkä zaman ja walburin kaasarit käy ristiin? Suurimmat ongelmat lienee riittääkö kasarin kaapelissa pituus ja onko pultinreiät samat. Imukurkun voi toki vaihtaa, mut menee puuhasteluksi. Niin ja koteloitiin pitää tehdä pultinreiätmyös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks jossain taulukko missä lueteltu mitkä zaman ja walburin kaasarit käy ristiin? Suurimmat ongelmat lienee riittääkö kasarin kaapelissa pituus ja onko pultinreiät samat. Imukurkun voi toki vaihtaa, mut menee puuhasteluksi. Niin ja koteloitiin pitää tehdä pultinreiätmyös

        Ei ole missään. Mitähän kysymyksiä seuraavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole missään. Mitähän kysymyksiä seuraavaksi?

        Kiinnostaisi tietää lisää noista Walburin kaasareista.


    • Anonyymi

      Laitoin kerran sahan kaasuttimen ultaääninpesuriin ja sumuttelin wd40 tikulla painetta joka reikään. Lopputuloksena jonkin check valven hajoaminen tai sen toteaminen. Ei se mikä näkyy heti kannen alla. Venttiili itsään vain pyörä kumi, pyöreässä messinkiholkissä. Kellosepän tekemä kun halkaisija 3mm. olis maksanut monta kynppiä tilata tänne. Tuo oli vaihdettu jo kiinalaiseen aiemmin ja katoin voisko tämän walbron korjata varaosaksi joten kiinalainen sai jäädä paikoilleen. Se oli silloin kun tarvikekaasutin maksoi 10e ilman posteja.

      • Anonyymi

        Harvemmin check valve hajoaa. Se kumi läpyskä vaan vääntyy ja alkaa vuotamaan. Tai lähtee kävelemään.
        Lahjakas puhaltelija saa olla jos onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin check valve hajoaa. Se kumi läpyskä vaan vääntyy ja alkaa vuotamaan. Tai lähtee kävelemään.
        Lahjakas puhaltelija saa olla jos onnistuu.

        vuotaminen = hajoaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin check valve hajoaa. Se kumi läpyskä vaan vääntyy ja alkaa vuotamaan. Tai lähtee kävelemään.
        Lahjakas puhaltelija saa olla jos onnistuu.

        Noo zaman huolto ohjeet kannattaa lukea, mut sehän on ihan turhaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vuotaminen = hajoaminen.

        Ei toimi=hajoaminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vuotaminen = hajoaminen.

        Vuotaa=hajonnut?
        Vuotaa=rikki?


    • Anonyymi

      Nozzle check valve hakusana kuukkeliin. Saksasta hinta n. Kymppi + postit.

    • Anonyymi

      Zaman kaasuttimen saa alkaen 5 euroa joten tässäkin on taas esimerkilinen kyselyikäisen tekemä palstan aktivointi !

      • Anonyymi

        Taitaa maksaa satasen luokkaa. Toki temusta saa paskaa muutamalla eurolla.


      • Anonyymi

        4.39€ kaasutin,repullinen osia tulee kaasuttimen mukaan


    • Anonyymi

      Temun paskaa moottorisahan korjaajille pitääkin olla !

      • Anonyymi

        saa niitä ebays winzor germany tecnology zama...


    • Anonyymi

      Kohta on ainakin jännäkakkaa tarjolla.

    • Anonyymi

      Saat tosiaan vitosella koko karporaatin, ei kannata. KIRJOITIN TÄMÄN TORIFFIHUIJAREIDEN KIUSAKSI. TEMUDZIN JA PARKZIDER RULETTAA, syökää juntit kynsiänne.

      • Anonyymi

        Torin temu huolletut laatu sahat rulez! Imekää siitä norpat, jonpat ja parkzaiderit💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torin temu huolletut laatu sahat rulez! Imekää siitä norpat, jonpat ja parkzaiderit💪

        Hyvin toimii. Monet pienkonehuollot käyttää temun ja motonetin osia ja laskuttaa täyden hinnan. Repikää sitten siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin toimii. Monet pienkonehuollot käyttää temun ja motonetin osia ja laskuttaa täyden hinnan. Repikää sitten siitä.

        Tarvikeosia saa varmasti niihin yleisimpiin malleihin. Temut, alit ja iibeit on moni kolunnu ja todennu, että osia ei ole. Toki niissäkin shop in shopeja, joilta voi kysyä onko osaa.

        Yllättäen zaman alkuperäisiä osia saa Saksasta, tilhi kun zaman omistaa.

        Ja kyllä, löytyi Saksasta paikka josta kaasariin saa kaikki nippelit, joita zaman varaosakuvissa on. Hinnat on kohtuullisia, toimitus nopeaa.

        Joskus alilta katoin sytytyspuolaa, samalla firmalla oli 4 hintaa samalle osalle. Halvin oli eloksoimaton, purseilla, ilman suojalakkaa ja huonommilla sähköpiuhoilla. Eli suomeksi kaikkine paskoineen, ilman korroosio ja sääsuojausta sekä piuhoilla, jotka ei kestä. Sai sit ihan ite valita mikä valmistusvaihe jätetty tekemättä.

        Se ”huolto” pistää sit sitä halvinta Teemu paskaa - asiakas tyytyväinen?

        hyvää halvalla nopeasti - valitse 2.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvikeosia saa varmasti niihin yleisimpiin malleihin. Temut, alit ja iibeit on moni kolunnu ja todennu, että osia ei ole. Toki niissäkin shop in shopeja, joilta voi kysyä onko osaa.

        Yllättäen zaman alkuperäisiä osia saa Saksasta, tilhi kun zaman omistaa.

        Ja kyllä, löytyi Saksasta paikka josta kaasariin saa kaikki nippelit, joita zaman varaosakuvissa on. Hinnat on kohtuullisia, toimitus nopeaa.

        Joskus alilta katoin sytytyspuolaa, samalla firmalla oli 4 hintaa samalle osalle. Halvin oli eloksoimaton, purseilla, ilman suojalakkaa ja huonommilla sähköpiuhoilla. Eli suomeksi kaikkine paskoineen, ilman korroosio ja sääsuojausta sekä piuhoilla, jotka ei kestä. Sai sit ihan ite valita mikä valmistusvaihe jätetty tekemättä.

        Se ”huolto” pistää sit sitä halvinta Teemu paskaa - asiakas tyytyväinen?

        hyvää halvalla nopeasti - valitse 2.

        Linkkiä kiitos! löytyytykö myös wt286 sisukaluja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkkiä kiitos! löytyytykö myös wt286 sisukaluja?

        Kuukkeloi nozzle assy check valve. Sit etit vaikka zaman räjäytyskuvista muilla englesmannin termeillä, mitä tarvitset ja laitat osanumeroa kaveriksi ja kuukkeloit uudestaan.

        Saksaa osaava löytää vielä enemmän vaihtoehtoja.

        Kuten täällä joku totes, ei kaikkea saa, mut melkein kaikkea saa, jos viittii etsiä.

        Linkin jos tänne pistää, joku deletoi sen jokatapauksessa.

        Ameriikan mantereella zama myy näköjään varaosia suoraan omilla varaosanumeroillaan. Sit voi kysyä, missä kuluttajaa vedetään nenästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkkiä kiitos! löytyytykö myös wt286 sisukaluja?

        Wt286 - osta Kiina kasari 15 eurolla, kyseessä kun on stihlin Kiina saha.


    • Anonyymi

      Halvinta riemua tarjoaakin nämä ilmaiset palstan aktivoinnit...

      • Anonyymi

        Kylän akkojen kanssa kaakatat riemua näistä sitten. Muuhun et pystykään.


    • Anonyymi

      Kaasuttimen sisukaluja löytyy myös pienkonehuollosta.

      • Anonyymi

        Toki. Mut jos myyvät pelkkää hussea, niin osia on 4 malliin hyllyssä, ehkä. Ne jotka on viirin pihalle kymppitonnilla ostaneet, löytyy vain valmistajan paraskatteisin kattaus. Loput pitää tilata.

        Voihan sen puolimoottorinkin tilata, jos ei osaa laakeria vaihtaa. Hintaero lähes 100x

        Jos ei akuuttia kiirettä niin saha kannattaa korjata, eikä vaihtaa osia summassa. Vika vaan pitää ensin löytää diagnosoimalla huolellisesti. Meka vehkeissä niitä vikoja tulee kulumisen seurauksena yleensä 1-3 kpl yhtä aikaa kun laulu loppuu.


    • Anonyymi

      Mikä kaasutin, malli. Kaasuttimissa on eroja.

      Kaikki mitä on asennettu kaasuttimen runkoon jälkeenpäin voidaan irroittaa ja uusia.

      En käytä kovaa paineilmaa kuin sahan ulkoiseen puhdistukseen, purun ym poistoon ja ei kaikkiin paikkoihin läheltä. Kaasuttimen ympäristökin vähemmällä.

      Kaasuttimen sisään en laita asetonia sisältävää.

      • Anonyymi

        Kaikki voidaan irrottaa jos kannattaa eli saa ehjänä pois tai uutta tilalle. Kaikkia venttiilejä ja kiihdytyspumppuja ei myydä varaosana. Ne voi sopia myytävistä malleista mutta pitää tietää sopivuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki voidaan irrottaa jos kannattaa eli saa ehjänä pois tai uutta tilalle. Kaikkia venttiilejä ja kiihdytyspumppuja ei myydä varaosana. Ne voi sopia myytävistä malleista mutta pitää tietää sopivuus.

        Dimensioita ei ilmoiteta kaasarin osille, tällöin mahdotonta tietää, onko joku osa usealla varaosanumerolla myynnissä eri sahamerkeillä. Varmaan joku 20v noita kasannu tietää, mitkä osat käy ristiin. Ratioparts jne.

        Helpointa etsiä osia oman kaasarin räjäytyskuvalla, tuurilla niitä saa valmistajalta, jos ei niin sit ulkomailta. Marmorilla myyvät mielellään hyvällä katteella uuden kaasuttimen. Sit on niitä jotka 2 vuoden välein ostaa uuden kiinapaskan ja heittävät edellisen roskikseen ja maailma pelastuu.

        20v päästä samat marinat, mutta sähkösahan mikroskooppisia osia metsästäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dimensioita ei ilmoiteta kaasarin osille, tällöin mahdotonta tietää, onko joku osa usealla varaosanumerolla myynnissä eri sahamerkeillä. Varmaan joku 20v noita kasannu tietää, mitkä osat käy ristiin. Ratioparts jne.

        Helpointa etsiä osia oman kaasarin räjäytyskuvalla, tuurilla niitä saa valmistajalta, jos ei niin sit ulkomailta. Marmorilla myyvät mielellään hyvällä katteella uuden kaasuttimen. Sit on niitä jotka 2 vuoden välein ostaa uuden kiinapaskan ja heittävät edellisen roskikseen ja maailma pelastuu.

        20v päästä samat marinat, mutta sähkösahan mikroskooppisia osia metsästäen.

        Ei mahdotonta vaan ammattitaitoa. Joka kaasutintyypille ei ole eksakteja omia osia vaan samoja käytetään monissa malleissa. Kaikkiin malleihin ei vaan toimiteta osia varaosanumerolla.


    • Anonyymi

      jos korjaat moottorisahan kiinalaisilla osilla, vaihdat moottorin, terän, rungon ja muut osat yksi kerrallaan, onko se vielä alkuperäinen moottorisaha? Missä vaiheessa se lakkaa olemasta "se sama" saha? Entä jos kokoat alkuperäisistä osista uuden sahan— nyt sinulla kaksi moottorisahaa niin kumpi on "aito" moottorisaha?

      • Anonyymi

        Se lakkaa siinä vaiheessa kun haittaa käyttöä. Eli kun laitat temusta kaasuttimia, sylintereitä ja muoviosia. Kuten torijobbareilla on tapana. Uudelleen rakentaminen alkuperäisillä osilla maksaa satoja euroja. Juuri nytkin myytiin isoa stihliä ylpeänä uudella sylinterillä eli kiinalaisella roskalla.


      • Anonyymi

        Suurin osa osista tehdään kiinassa,läjäys vain euroopassa


    • Anonyymi

      Onks kellään kiinalaista sähköautoa? Kun siihen tulee vika, niin ostetaanko siihen varaosaksi uusi sähköauto temusta? Miten se varaosaauto noudetaan postista?

      • Anonyymi

        Tavalliseen tapaan. Kirjoitat temun joulupukille lahjakirjeen pieni raha kirjeen mukana ja vastauskirjeen mukana porot tuo sähköauton lähimpään postiin tai automaattiin.


    • Anonyymi

      Fiksaa .fi löytyy kaikki osat

    • Anonyymi

      Jännittää koska joku keksii tulostaa ihan itse 3D- osia...

      • Anonyymi

        Olet jännittänyt jo vuosia turhaan.


    • Anonyymi

      Oletko tutustunut jännäkakkaan?

    • Anonyymi

      3D tulostimilla tulostetaan tilavuutta. Sit kun puhutaan lujuuksista tai muista fyysisistä ominaisuuksista niin eipä enää onnistukaan.

      Metalliosia toki tehdään tulostamalla pulverista, mutta ei kotivehkeillä.

      Markettitulostimilla voi niitä muoviämpäreitä tehdä maailman täyteen.

      Mopon lokasuojasta kannattaa aloittaa ja siihen se homma yleensä loppuukin.

    • Anonyymi

      Oiskin jännä juttu semmone tulostettu muovisahan runko

      • Anonyymi

        Onnistuu. Eikun tulostamaan. Kahdeskymmenes vedos saattaa jo näyttääkin sahalta ja bensaakin sen saa pitämään, mut viimeistelyyn saat varata aikaa. Jos se syttyy palamaan niin tulostaa uuden.

        Norppaan sais siis vihdoin varaosia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistuu. Eikun tulostamaan. Kahdeskymmenes vedos saattaa jo näyttääkin sahalta ja bensaakin sen saa pitämään, mut viimeistelyyn saat varata aikaa. Jos se syttyy palamaan niin tulostaa uuden.

        Norppaan sais siis vihdoin varaosia?

        Norppaan löytyy temusta varaosia...kytkin 4,50 .ilmasuodatin 2,50..tankin korkit 2,50..kaasari 4,40


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norppaan löytyy temusta varaosia...kytkin 4,50 .ilmasuodatin 2,50..tankin korkit 2,50..kaasari 4,40

        Montas korkkia Teemusta pitää tilata kerralla, että edes jokin niistä pitää bensat sisällä? Viisi? Tulee tosi halpa korkki. Ne loput vuotavat sit säästetään tuleville sukupolville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montas korkkia Teemusta pitää tilata kerralla, että edes jokin niistä pitää bensat sisällä? Viisi? Tulee tosi halpa korkki. Ne loput vuotavat sit säästetään tuleville sukupolville?

        näkyy nuo vuotavan kalliimmassakin sahoissa ..sahat säilytetään korkit ylöspäin ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montas korkkia Teemusta pitää tilata kerralla, että edes jokin niistä pitää bensat sisällä? Viisi? Tulee tosi halpa korkki. Ne loput vuotavat sit säästetään tuleville sukupolville?

        repullinen...on halpaa


    • Anonyymi

      Loistavaa. Nyt ei tule enää pulaa norpan rungoista. Taidankin ottaa heti kymmenen.

    • Anonyymi

      vaihoin garelliin OEM takaiskuvenan( lue pyramiiidiläpät)
      sarvet keveni kuin mietaan suksi 30 km matkalla sen jälkeen.

    • Anonyymi

      Mistäs lähtien kaasuttimen osia on ruvettu tehtaalla pistämään lisäliimalla/lakalla kiinni?

      Pakkastulppa (welch) plug ja suuttimet näyttäisi ainakin joissain kaasareissa olevan jo uudesta lisä liimattu. Värinä mustaa ja punaista näyttäisi olevan. Nehän perinteisesti on vaan mekaanisesti sovitettu.

      Vai onko tässä taas taustalla se että Kiinan poika oikoo ja tekee väljemmät reiät kokoonpanon nopeuttamiseksi? Tai sitten yksinkertaisesti näin purkka paikataan huonoa tekemisen laatua? Mitenkä pitkää nuo liimat tuolla jatkuvassa bensauinnissa kestävät?

      Tautihan on myös levinny mm. Laakerisovitteisiin, ei tehdä enää lämpösovitusta, vaan liimataan. Nopeempaa toki, parempaa ei toki.

      • Anonyymi

        Kyllä ne kestää kunhan et asetonia yritä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen näytät mummolta. :D

      Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      172
      2004
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

      En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      82
      1450
    3. Varattais lähihotellista

      🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1394
    4. Nyt jäi velat perimättä

      Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      10
      1137
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

      RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      39
      1046
    6. Martinan aussikulta, missä?

      Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      973
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

      Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      40
      842
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

      humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      94
      834
    9. Rakkauden kesä 2025

      Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      805
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

      Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      765
    Aihe