Onko kokemusta sahan kaasuttimen takaiskuventtiilin vaihdosta? Messinkiä, vaatinee irtiporauksen?
Zaman sivuilla se ohjeistetaan testaamaan esim imupillillä. Takaiskun eli englanniksi check valve ei pitäisi vuotaa kuin yhteen suuntaan. Jos päästää ilmaa molempiin suuntiin on luonnollisesti rikki.
Seurauksena kaasuttimen tulviminen.
Saako näitä varaosatiskiltä enää Suomesta vai onko edessä koko kaasuttimen vaihto?
Varaosanumero siis löytyy Zaman sivuilta, mutta internjetistä ei myyjää juuri omalle mallille löydy. Hintaa osalla pitäis olla muutamia euroja.
Niin ja miks menny rikki? Toopet huollossa puhaltaneet suurella todennäköisyydellä paineilmalla rikki. Zama kieltää paineilman käytön juurikin tästä syystä kaasarin putsaukseen, puhdistukseen pitää käyttää esim. Brakecleaneriä tai muuta liuotinta.
Kallis oppitunti.
Kaasuttimen takaiskuventtiilin vaihto
73
566
Vastaukset
- Anonyymi
Bräkliini syynä ongelmiin?
- Anonyymi
Bräkliini ei liuota messinkiosia, eikä tuhoa takaiskuventtiilin rakennetta, jossa yleensä vipu/sarana ja jousi. Kaasari mittakaavassa ollaan kelloseppä dimensioissa, jolloin 10 bar tuhautus ei ole oikea ratkaisu ”huollossa”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bräkliini ei liuota messinkiosia, eikä tuhoa takaiskuventtiilin rakennetta, jossa yleensä vipu/sarana ja jousi. Kaasari mittakaavassa ollaan kelloseppä dimensioissa, jolloin 10 bar tuhautus ei ole oikea ratkaisu ”huollossa”
Höpsis siellä mitään vipusaranajousia... Pelkkä muovinkappale jota ei saa paineilmalla tuhautettua rikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis siellä mitään vipusaranajousia... Pelkkä muovinkappale jota ei saa paineilmalla tuhautettua rikki.
Etkö ole purkanut yhtään kaasutinta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole purkanut yhtään kaasutinta?
Etkö tiedä mikä on check valve?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tiedä mikä on check valve?
Tai main nozzle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai main nozzle?
Tai jet.
- Anonyymi
no eikös youtubes ole videota..?
- Anonyymi
löytyy varmankin nimellä zama check valve.?
- Anonyymi
Jotain saa kaikkia ei. Joko lyödään kurkkuun tai vedetään ruuvilla ulos. Maksaa parisen kymppiä.
- Anonyymi
Mitäs tapahtuu jos sen takaisku venttiilin tukkii bensapuolelta ns. Lopullisesti? Pitääkö sahaa vaan repiä pidempään käyntiin?
H-venttiilihän saa bensaa kumminkin sen isomman kanavan kautta ja tuo check valve ilmeisesti toimii vain startti tilanteissa?
Eli tulviminen johtunee että nyt repii bensaa 2 reiän kautta kun saha käynnissä ja check valve ei pelaa?- Anonyymi
Kiihdytyspumpun voi tukkia. Voi venttiilinkin mutta sitten ei kyllä toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiihdytyspumpun voi tukkia. Voi venttiilinkin mutta sitten ei kyllä toimi.
Kaikissa kaasareissa ei ole kiihdytyspumppua kaasuläpän akselilla, voi olla vain l ja h suutimen kanavat. Toki kiihdytyspumpun o-rengas voi falskata.
Tulvimiseen voi olla monta syytä: kalvot rikki, takaisku rikki/jumissa, kiihdytyspumpun o-rengas rikki- jos sellainen on. Kaasuläppä väärin asennettu, kaasuläpän akseli kulunut. L ja H venttiilin kärjet väännetty vihtakselle. Neulaventtiili kulunut.
On tullu vastaan ihan koneistusvikojakin, eli suuttimen runko laskee ohi, neulakartio porattu väljäksi, runko huokoista valua, kansi kiero jne. Made in china yleensä.
Perusoletus siis että neula ja säätöneulat toimii ja säädetty oikein, ilmansuodatin putsattu.
- Anonyymi
Tämä aloitus on esimerkki turhasta palstan aktivoinnista, uuden kaasuttimen saa muutamalla eurolla ....
Jännittää millä turhalla kyselyllä kyselyikäset aktivoivat palstaa seuraavaksi...- Anonyymi
Temusta saa roskaa muutamalla eurolla. Koskahan tulee aktivointi temusta.
- Anonyymi
Kaikkea ei saa. Satku kaasarista on paljon jos 2 eur osa on rikki. Temusta saa toki gokart kaasareita jne.
- Anonyymi
Kannattaa vaihtaa se Walburiin.
- Anonyymi
Onks jossain taulukko missä lueteltu mitkä zaman ja walburin kaasarit käy ristiin? Suurimmat ongelmat lienee riittääkö kasarin kaapelissa pituus ja onko pultinreiät samat. Imukurkun voi toki vaihtaa, mut menee puuhasteluksi. Niin ja koteloitiin pitää tehdä pultinreiätmyös
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onks jossain taulukko missä lueteltu mitkä zaman ja walburin kaasarit käy ristiin? Suurimmat ongelmat lienee riittääkö kasarin kaapelissa pituus ja onko pultinreiät samat. Imukurkun voi toki vaihtaa, mut menee puuhasteluksi. Niin ja koteloitiin pitää tehdä pultinreiätmyös
Ei ole missään. Mitähän kysymyksiä seuraavaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole missään. Mitähän kysymyksiä seuraavaksi?
Kiinnostaisi tietää lisää noista Walburin kaasareista.
- Anonyymi
Laitoin kerran sahan kaasuttimen ultaääninpesuriin ja sumuttelin wd40 tikulla painetta joka reikään. Lopputuloksena jonkin check valven hajoaminen tai sen toteaminen. Ei se mikä näkyy heti kannen alla. Venttiili itsään vain pyörä kumi, pyöreässä messinkiholkissä. Kellosepän tekemä kun halkaisija 3mm. olis maksanut monta kynppiä tilata tänne. Tuo oli vaihdettu jo kiinalaiseen aiemmin ja katoin voisko tämän walbron korjata varaosaksi joten kiinalainen sai jäädä paikoilleen. Se oli silloin kun tarvikekaasutin maksoi 10e ilman posteja.
- Anonyymi
Harvemmin check valve hajoaa. Se kumi läpyskä vaan vääntyy ja alkaa vuotamaan. Tai lähtee kävelemään.
Lahjakas puhaltelija saa olla jos onnistuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvemmin check valve hajoaa. Se kumi läpyskä vaan vääntyy ja alkaa vuotamaan. Tai lähtee kävelemään.
Lahjakas puhaltelija saa olla jos onnistuu.vuotaminen = hajoaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvemmin check valve hajoaa. Se kumi läpyskä vaan vääntyy ja alkaa vuotamaan. Tai lähtee kävelemään.
Lahjakas puhaltelija saa olla jos onnistuu.Noo zaman huolto ohjeet kannattaa lukea, mut sehän on ihan turhaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vuotaminen = hajoaminen.
Ei toimi=hajoaminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vuotaminen = hajoaminen.
Vuotaa=hajonnut?
Vuotaa=rikki?
- Anonyymi
Nozzle check valve hakusana kuukkeliin. Saksasta hinta n. Kymppi + postit.
- Anonyymi
Zaman kaasuttimen saa alkaen 5 euroa joten tässäkin on taas esimerkilinen kyselyikäisen tekemä palstan aktivointi !
- Anonyymi
Taitaa maksaa satasen luokkaa. Toki temusta saa paskaa muutamalla eurolla.
- Anonyymi
4.39€ kaasutin,repullinen osia tulee kaasuttimen mukaan
- Anonyymi
Temun paskaa moottorisahan korjaajille pitääkin olla !
- Anonyymi
saa niitä ebays winzor germany tecnology zama...
- Anonyymi
Kohta on ainakin jännäkakkaa tarjolla.
- Anonyymi
Saat tosiaan vitosella koko karporaatin, ei kannata. KIRJOITIN TÄMÄN TORIFFIHUIJAREIDEN KIUSAKSI. TEMUDZIN JA PARKZIDER RULETTAA, syökää juntit kynsiänne.
- Anonyymi
Torin temu huolletut laatu sahat rulez! Imekää siitä norpat, jonpat ja parkzaiderit💪
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Torin temu huolletut laatu sahat rulez! Imekää siitä norpat, jonpat ja parkzaiderit💪
Hyvin toimii. Monet pienkonehuollot käyttää temun ja motonetin osia ja laskuttaa täyden hinnan. Repikää sitten siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin toimii. Monet pienkonehuollot käyttää temun ja motonetin osia ja laskuttaa täyden hinnan. Repikää sitten siitä.
Tarvikeosia saa varmasti niihin yleisimpiin malleihin. Temut, alit ja iibeit on moni kolunnu ja todennu, että osia ei ole. Toki niissäkin shop in shopeja, joilta voi kysyä onko osaa.
Yllättäen zaman alkuperäisiä osia saa Saksasta, tilhi kun zaman omistaa.
Ja kyllä, löytyi Saksasta paikka josta kaasariin saa kaikki nippelit, joita zaman varaosakuvissa on. Hinnat on kohtuullisia, toimitus nopeaa.
Joskus alilta katoin sytytyspuolaa, samalla firmalla oli 4 hintaa samalle osalle. Halvin oli eloksoimaton, purseilla, ilman suojalakkaa ja huonommilla sähköpiuhoilla. Eli suomeksi kaikkine paskoineen, ilman korroosio ja sääsuojausta sekä piuhoilla, jotka ei kestä. Sai sit ihan ite valita mikä valmistusvaihe jätetty tekemättä.
Se ”huolto” pistää sit sitä halvinta Teemu paskaa - asiakas tyytyväinen?
hyvää halvalla nopeasti - valitse 2. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvikeosia saa varmasti niihin yleisimpiin malleihin. Temut, alit ja iibeit on moni kolunnu ja todennu, että osia ei ole. Toki niissäkin shop in shopeja, joilta voi kysyä onko osaa.
Yllättäen zaman alkuperäisiä osia saa Saksasta, tilhi kun zaman omistaa.
Ja kyllä, löytyi Saksasta paikka josta kaasariin saa kaikki nippelit, joita zaman varaosakuvissa on. Hinnat on kohtuullisia, toimitus nopeaa.
Joskus alilta katoin sytytyspuolaa, samalla firmalla oli 4 hintaa samalle osalle. Halvin oli eloksoimaton, purseilla, ilman suojalakkaa ja huonommilla sähköpiuhoilla. Eli suomeksi kaikkine paskoineen, ilman korroosio ja sääsuojausta sekä piuhoilla, jotka ei kestä. Sai sit ihan ite valita mikä valmistusvaihe jätetty tekemättä.
Se ”huolto” pistää sit sitä halvinta Teemu paskaa - asiakas tyytyväinen?
hyvää halvalla nopeasti - valitse 2.Linkkiä kiitos! löytyytykö myös wt286 sisukaluja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkkiä kiitos! löytyytykö myös wt286 sisukaluja?
Kuukkeloi nozzle assy check valve. Sit etit vaikka zaman räjäytyskuvista muilla englesmannin termeillä, mitä tarvitset ja laitat osanumeroa kaveriksi ja kuukkeloit uudestaan.
Saksaa osaava löytää vielä enemmän vaihtoehtoja.
Kuten täällä joku totes, ei kaikkea saa, mut melkein kaikkea saa, jos viittii etsiä.
Linkin jos tänne pistää, joku deletoi sen jokatapauksessa.
Ameriikan mantereella zama myy näköjään varaosia suoraan omilla varaosanumeroillaan. Sit voi kysyä, missä kuluttajaa vedetään nenästä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkkiä kiitos! löytyytykö myös wt286 sisukaluja?
Wt286 - osta Kiina kasari 15 eurolla, kyseessä kun on stihlin Kiina saha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkkiä kiitos! löytyytykö myös wt286 sisukaluja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on koko kaasari. Check valvea olisin ettiny. Jenkeistä 8$ plus postit 14$ ihan liikaa pennin osasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tilaa temusta...tukee repullien osia kaasarin mukaan 4€
- Anonyymi
Halvinta riemua tarjoaakin nämä ilmaiset palstan aktivoinnit...
- Anonyymi
Kylän akkojen kanssa kaakatat riemua näistä sitten. Muuhun et pystykään.
- Anonyymi
Kaasuttimen sisukaluja löytyy myös pienkonehuollosta.
- Anonyymi
Toki. Mut jos myyvät pelkkää hussea, niin osia on 4 malliin hyllyssä, ehkä. Ne jotka on viirin pihalle kymppitonnilla ostaneet, löytyy vain valmistajan paraskatteisin kattaus. Loput pitää tilata.
Voihan sen puolimoottorinkin tilata, jos ei osaa laakeria vaihtaa. Hintaero lähes 100x
Jos ei akuuttia kiirettä niin saha kannattaa korjata, eikä vaihtaa osia summassa. Vika vaan pitää ensin löytää diagnosoimalla huolellisesti. Meka vehkeissä niitä vikoja tulee kulumisen seurauksena yleensä 1-3 kpl yhtä aikaa kun laulu loppuu.
- Anonyymi
Mikä kaasutin, malli. Kaasuttimissa on eroja.
Kaikki mitä on asennettu kaasuttimen runkoon jälkeenpäin voidaan irroittaa ja uusia.
En käytä kovaa paineilmaa kuin sahan ulkoiseen puhdistukseen, purun ym poistoon ja ei kaikkiin paikkoihin läheltä. Kaasuttimen ympäristökin vähemmällä.
Kaasuttimen sisään en laita asetonia sisältävää.- Anonyymi
Kaikki voidaan irrottaa jos kannattaa eli saa ehjänä pois tai uutta tilalle. Kaikkia venttiilejä ja kiihdytyspumppuja ei myydä varaosana. Ne voi sopia myytävistä malleista mutta pitää tietää sopivuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki voidaan irrottaa jos kannattaa eli saa ehjänä pois tai uutta tilalle. Kaikkia venttiilejä ja kiihdytyspumppuja ei myydä varaosana. Ne voi sopia myytävistä malleista mutta pitää tietää sopivuus.
Dimensioita ei ilmoiteta kaasarin osille, tällöin mahdotonta tietää, onko joku osa usealla varaosanumerolla myynnissä eri sahamerkeillä. Varmaan joku 20v noita kasannu tietää, mitkä osat käy ristiin. Ratioparts jne.
Helpointa etsiä osia oman kaasarin räjäytyskuvalla, tuurilla niitä saa valmistajalta, jos ei niin sit ulkomailta. Marmorilla myyvät mielellään hyvällä katteella uuden kaasuttimen. Sit on niitä jotka 2 vuoden välein ostaa uuden kiinapaskan ja heittävät edellisen roskikseen ja maailma pelastuu.
20v päästä samat marinat, mutta sähkösahan mikroskooppisia osia metsästäen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dimensioita ei ilmoiteta kaasarin osille, tällöin mahdotonta tietää, onko joku osa usealla varaosanumerolla myynnissä eri sahamerkeillä. Varmaan joku 20v noita kasannu tietää, mitkä osat käy ristiin. Ratioparts jne.
Helpointa etsiä osia oman kaasarin räjäytyskuvalla, tuurilla niitä saa valmistajalta, jos ei niin sit ulkomailta. Marmorilla myyvät mielellään hyvällä katteella uuden kaasuttimen. Sit on niitä jotka 2 vuoden välein ostaa uuden kiinapaskan ja heittävät edellisen roskikseen ja maailma pelastuu.
20v päästä samat marinat, mutta sähkösahan mikroskooppisia osia metsästäen.Ei mahdotonta vaan ammattitaitoa. Joka kaasutintyypille ei ole eksakteja omia osia vaan samoja käytetään monissa malleissa. Kaikkiin malleihin ei vaan toimiteta osia varaosanumerolla.
- Anonyymi
jos korjaat moottorisahan kiinalaisilla osilla, vaihdat moottorin, terän, rungon ja muut osat yksi kerrallaan, onko se vielä alkuperäinen moottorisaha? Missä vaiheessa se lakkaa olemasta "se sama" saha? Entä jos kokoat alkuperäisistä osista uuden sahan— nyt sinulla kaksi moottorisahaa niin kumpi on "aito" moottorisaha?
- Anonyymi
Se lakkaa siinä vaiheessa kun haittaa käyttöä. Eli kun laitat temusta kaasuttimia, sylintereitä ja muoviosia. Kuten torijobbareilla on tapana. Uudelleen rakentaminen alkuperäisillä osilla maksaa satoja euroja. Juuri nytkin myytiin isoa stihliä ylpeänä uudella sylinterillä eli kiinalaisella roskalla.
- Anonyymi
Suurin osa osista tehdään kiinassa,läjäys vain euroopassa
- Anonyymi
Onks kellään kiinalaista sähköautoa? Kun siihen tulee vika, niin ostetaanko siihen varaosaksi uusi sähköauto temusta? Miten se varaosaauto noudetaan postista?
- Anonyymi
Tavalliseen tapaan. Kirjoitat temun joulupukille lahjakirjeen pieni raha kirjeen mukana ja vastauskirjeen mukana porot tuo sähköauton lähimpään postiin tai automaattiin.
- Anonyymi
Fiksaa .fi löytyy kaikki osat
- Anonyymi
Ei löydy kaikkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy kaikkia.
ainakin venttiili.
https://www.fiksaa.fi/myynti/tuote/venttiilisuutin-3766370/
- Anonyymi
Jännittää koska joku keksii tulostaa ihan itse 3D- osia...
- Anonyymi
Olet jännittänyt jo vuosia turhaan.
- Anonyymi
Oletko tutustunut jännäkakkaan?
- Anonyymi
3D tulostimilla tulostetaan tilavuutta. Sit kun puhutaan lujuuksista tai muista fyysisistä ominaisuuksista niin eipä enää onnistukaan.
Metalliosia toki tehdään tulostamalla pulverista, mutta ei kotivehkeillä.
Markettitulostimilla voi niitä muoviämpäreitä tehdä maailman täyteen.
Mopon lokasuojasta kannattaa aloittaa ja siihen se homma yleensä loppuukin. - Anonyymi
Oiskin jännä juttu semmone tulostettu muovisahan runko
- Anonyymi
Onnistuu. Eikun tulostamaan. Kahdeskymmenes vedos saattaa jo näyttääkin sahalta ja bensaakin sen saa pitämään, mut viimeistelyyn saat varata aikaa. Jos se syttyy palamaan niin tulostaa uuden.
Norppaan sais siis vihdoin varaosia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnistuu. Eikun tulostamaan. Kahdeskymmenes vedos saattaa jo näyttääkin sahalta ja bensaakin sen saa pitämään, mut viimeistelyyn saat varata aikaa. Jos se syttyy palamaan niin tulostaa uuden.
Norppaan sais siis vihdoin varaosia?Norppaan löytyy temusta varaosia...kytkin 4,50 .ilmasuodatin 2,50..tankin korkit 2,50..kaasari 4,40
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norppaan löytyy temusta varaosia...kytkin 4,50 .ilmasuodatin 2,50..tankin korkit 2,50..kaasari 4,40
Montas korkkia Teemusta pitää tilata kerralla, että edes jokin niistä pitää bensat sisällä? Viisi? Tulee tosi halpa korkki. Ne loput vuotavat sit säästetään tuleville sukupolville?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montas korkkia Teemusta pitää tilata kerralla, että edes jokin niistä pitää bensat sisällä? Viisi? Tulee tosi halpa korkki. Ne loput vuotavat sit säästetään tuleville sukupolville?
näkyy nuo vuotavan kalliimmassakin sahoissa ..sahat säilytetään korkit ylöspäin ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montas korkkia Teemusta pitää tilata kerralla, että edes jokin niistä pitää bensat sisällä? Viisi? Tulee tosi halpa korkki. Ne loput vuotavat sit säästetään tuleville sukupolville?
repullinen...on halpaa
- Anonyymi
Loistavaa. Nyt ei tule enää pulaa norpan rungoista. Taidankin ottaa heti kymmenen.
- Anonyymi
vaihoin garelliin OEM takaiskuvenan( lue pyramiiidiläpät)
sarvet keveni kuin mietaan suksi 30 km matkalla sen jälkeen. - Anonyymi
Mistäs lähtien kaasuttimen osia on ruvettu tehtaalla pistämään lisäliimalla/lakalla kiinni?
Pakkastulppa (welch) plug ja suuttimet näyttäisi ainakin joissain kaasareissa olevan jo uudesta lisä liimattu. Värinä mustaa ja punaista näyttäisi olevan. Nehän perinteisesti on vaan mekaanisesti sovitettu.
Vai onko tässä taas taustalla se että Kiinan poika oikoo ja tekee väljemmät reiät kokoonpanon nopeuttamiseksi? Tai sitten yksinkertaisesti näin purkka paikataan huonoa tekemisen laatua? Mitenkä pitkää nuo liimat tuolla jatkuvassa bensauinnissa kestävät?
Tautihan on myös levinny mm. Laakerisovitteisiin, ei tehdä enää lämpösovitusta, vaan liimataan. Nopeempaa toki, parempaa ei toki.- Anonyymi
Kyllä ne kestää kunhan et asetonia yritä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1722004
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,821450Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821394Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta101137Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita391046Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!210973- 40842
- 94834
- 85805
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49765