DNA, RNA ja proteiinien yhteisriippuvuus – biologian mahdoton yhtälö evolutionisteille
Evoluutioteoria väittää, että elämä syntyi yksinkertaisista kemiallisista reaktioista ilman älykästä suunnittelijaa. Kuitenkin DNA:n, RNA:n ja proteiinien välinen järjestelmä osoittaa, että tällainen ajatus on loogisesti ja tieteellisesti mahdoton. Nämä kolme elementtiä muodostavat täysin riippuvaisen verkoston, jossa yksikään niistä ei voi toimia ilman kahta muuta.
Jos yksikin osa puuttuu, koko järjestelmä romahtaa. Tämä tarkoittaa, että järjestelmän on täytynyt olla täysin toimiva alusta lähtien. Tässä tarkastellaan, miksi DNA-RNA-proteiini-yhteys on evolutionistisesta näkökulmasta mahdoton yhtälö ja kuinka tämä nimenomaan tukee luomista.
⸻
1. DNA ja RNA eivät voi toimia ilman proteiineja
DNA sisältää ohjeet elämälle, mutta se ei voi tehdä mitään yksin. Jotta DNA:n sisältämä tieto voitaisiin lukea ja käyttää, tarvitaan RNA:ta ja proteiineja. Mutta huomioi tämä paradoksi:
✔ DNA ei voi replikoitua ilman proteiineja (entsyymejä kuten DNA-polymeraasi).
✔ Proteiineja ei voi syntetisoida ilman RNA:ta ja ribosomeja.
✔ RNA ei voi syntyä tai toimia ilman proteiineja, jotka mahdollistavat sen muokkauksen ja kuljetuksen.
Tästä seuraa looginen umpikuja:
• Jos DNA tuli ensin, se ei voinut tehdä mitään ilman proteiineja ja RNA:ta.
• Jos RNA tuli ensin, sillä ei ollut keinoja monistua ilman proteiineja.
• Jos proteiinit tulivat ensin, niillä ei ollut ohjeita, miten rakentaa mitään ilman DNA:ta tai RNA:ta.
🔴 Evolutionistit eivät pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa. He joutuvat hyppäämään mystiseen alkusyntyyn ilman mekanismia ja ohittamaan tämän ongelman täysin, koska yksikään kokeellinen tutkimus ei ole onnistunut luomaan toimivaa DNA-RNA-proteiini -järjestelmää itsestään.
⸻
2. Proteiinien rakentamiseen tarvitaan proteiineja – itsensä luova prosessi?
Elävissä soluissa proteiinien rakentaminen vaatii valtavan määrän erilaisia proteiineja. Tämä johtaa järjettömään paradoksiin:
✔ Proteiinit rakentuvat aminohapoista tarkassa järjestyksessä.
✔ Tätä järjestystä määrittävät geenit (DNA), mutta DNA:n lukemiseen tarvitaan proteiineja.
✔ Proteiinien rakentamiseen tarvitaan ribosomeja, jotka itsessään ovat proteiini-RNA -komplekseja.
Mitä tämä tarkoittaa?
🔴 Proteiineja ei voi syntyä ilman jo olemassa olevia proteiineja.
🔴 Jotta ensimmäinen solu olisi voinut syntyä, sen olisi pitänyt sisältää kaikki nämä elementit valmiiksi täysin toimivassa muodossa.
🛑 Tämä ei ole evoluutiota, vaan täysin ohjelmoitu ja suunniteltu järjestelmä, joka ei synny sattumalta.
Minä en ikinä tule uskomaan evoluutioon
3
88
Vastaukset
- Anonyymi
Todista että probleemalla on vain yksi ratkaisu, jmala
Sen sijaan älä käytä aikaasi mikrokemian vääräksi todistamiseen - Anonyymi
Minä en ikinä tule uskomaan Arton Jumalaan, joka laittelee ihmisiä helvettiin, jos nämä eivät usko yhtä hölmöihin juttuihin kuin Arto.
- Anonyymi
Mistä oikein kopsaat noita juttujasi Arto? Oma ymmärryksesi ei riitä edes sen ymmärtämineen, että D-vitamiinimolekyylit eivät tule auringosta...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1153659Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5613126- 961911
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501386Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211383- 1021176
- 441123
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1241111- 901109