Millaista ohjelmaa tänään on konventissa? Kannattaisiko käydä kurkkaamassa? Moneenko se kestää? Millaista siellä yleensä on? En ole JT, mutta haluaisin käydä katsomassa mitä siellä oikeastaan tapahtuu. Ei noista videoista saa kuin suppean käsityksen. Eli minä päivänä kannattaa mennä? Onko sunnuntai parempi?
Konventista
29
2612
Vastaukset
- UskoToivo
>>Millaista ohjelmaa tänään on konventissa? Kannattaisiko käydä kurkkaamassa?
Aina kannattaa mennä "kurkkaamaan". Laitan tähän tietoja konventin ohjelmasta. Voit valita "makusi mukaan" jonkun päivän, tai vaikka kaikki päivät. Esimerkkinä ohjelmista, joita varmasti kannattaa kurkata on sunnuntai-aamupäivän näytelmä ja sunnuntai-iltapäivän yleisöesitelmä.
Jehovan todistajat kokoontuivat piirikonventteihin Helsingissä, Tampereella ja Oulussa 24.06.2005 - 26.06.2005. Konventin yleisteema tänä vuonna oli "JUMALINEN TOTTELEVAISUUS". Kesän piirikonventit ovat Jehovan todistajille aina kesän hengellinen kohokohta. Mielenkiintoisen ohjelman lisäksi monet tapaavat pitkästä aikaa tuttuja jopa toiselta puolelta Suomea. Konventti on iloinen tapahtuma, jonne tullaan vuodesta toiseen nauttimaan hengellisestä ravinnosta. Konventtiin osallistuu myös paljon ihmisiä, jotka eivät ole Jehovan todistajia. Myös heitä kiinnostaa se opetus, jota konventissa saadaan. Ja suuren veljesseuran näkeminen yhtä aikaa on kokemus sinänsä.
Jäikö sinulta väliin tuo jo pidetty piirikonventti? Jos jäi, ei hätää, koska Helsingissä järjestetään vielä uusi samanlainen hengellinen juhla. Helsingin jäähallissa pidetään toinen konventti perjantaista sunnuntaihin 01.07.2005 - 03.07.2005. Jokaisena päivänä ohjelma alkaa kello 9.30. Perjantaina ja lauantaina ohjelma päättyy kello 17.05 ja sunnuntaina kello 16.10. Koska konventeissa ei enää moneen vuoteen ole ollut ruoka- eikä kahvitarjoilua, kehotan ottamaan omat eväät mukaan. Niitä voi nauttia väliajalla, joka kestää noin puolitoista tuntia. Tule ajoissa paikalle, koska jäähallilla on pysäköintipaikkoja rajoitetusti.
Pieni vilkaisu ohjelmalehtiseen auttaa kasvattamaan hengellistä ruokahalua.
Perjantai-päivän teema on "Totelkaa minun ääntäni, niin minusta on tuleva teidän Jumalanne" (Jeremia 7:23). Aamupäivän ohjelman aiheita ovat mm. "Jehova siunaa niitä jotka tottelevat hänen ääntään", "Meidät on tehty ihmeellisesti", "Miksi ylösnousemustoivon tulisi olla sinulle todellinen" ja "Noudata Jumalan tottelemisessa Kristuksen mallia".
Perjantai-iltapäivänä on mm. seuraavia ohjelmia: "Varokaa kaikenlaista ahneutta", "Totteleminen on parempi kuin teurasuhri", "Älä seuraa viekkaasti keksittyjä valheelisia kertomuksia" ja "Kärsimykset loppuvat pian". Iltapäivällä käsitellään puheissa myös Haggain ja Sakarjan kirjoja. Perjantaina julkaistaan uusi traktaatti "Kärsimykset loppuvat pian".
Lauantain teema on "Olkaa sydämessänne tottelevaisia kaikessa" (Roomalaisille 6:17; 2. Korinttilaisille 2:9). Aamupäivällä käsitellään mm. seuraavia aiheita. "Puhesarja: Raamatun periaatteita noudattavat perheet ovat onnellisia", "Älä anna kenenkään estää sinua tottelemasta totuutta". Kastepuheen nimi on tänä vuonna: "Merkitköön sananne KYLLÄ "kyllä".
Iltapäivällä vedotaan toimettomiin, että he palaisivat takaisin toimintaan, puheessa "Palatkaa sielunne paimenen luo". Iltapäivällä saadaan kuulla myös "Miehistä, jotka palvelevat hyvin". Puhesarjassa saamme tietää, mitä tarkoittaa tämä: "Olkaa tottelevaisia niille, jotka ottavat johdon". Ensimmäisessä osassa käsitellään perusteellisesti "uskollisen ja ymmärtäväisen orjan" tottelemista. Toisessa osassa pyydetään alistumaan nöyrästi lauman valvojien alaisuuteen. Lauantain viimeinen puhe on aiheesta "Mitä raamattu TODELLA opettaa". Konventissa julkaistaan samanniminen 220-sivuinen pehmeäkantinen kirja, jota aletaan käyttää raamatuntutkisteluissa. Se on siis uusi perusopit käsittelevä helppotajuinen kirja.
Sunnuntaipäivän teema on "Tottele kaikkia näitä sanoja, jotta sinun kävisi hyvin" (5. Mooseksen kirja 12:28). Aamupäivällä esitetään puhesarja "Auta toisia tottelemaan Raamatun opetuksia". Aamupäivällä on myös erityisesti nuorille suunnattu ohjelmanosa "Nuoret, johtavatko tavoitteenne menestykseen?" Aamupäivän päättää aina suosittu ja odotettu näytelmä. Tällä kertaa aihe on "Pyri tavoitteisiin, jotka tuovat kunniaa Jumalalle".
Iltapäivän ensimmäien ohjelma on yleisöesitelmä: "Ketä meidän tulee totella?" Vartiotornilehden tutkimisen jälkeen on vuorossa konventin loppupuhe "Jumalinen tottelevaisuus - elämäntapamme".
Tässä oli joitakin poimintoja tulevasta konventista. Konventtiin on vapaa pääsy. Kaikki ovat tervetulleita. Sinäkin. Jos et ole aikaisemmin ollut konventissa, tule aistimaan konventin tunnelmaa. Tule omin silmin ja korvin toteamaan, mitä konventissa tapahtuu ja mitä siellä ei tapahdu. Silloin et ole vain kuulopuheiden varassa.- käyn "kurkkaamassa"
En tiedä vielä päivää, en tänään taida ehtiä... Mutta kiitos, vastaus oli laajempi kuin osasin toivoakaan :)
- UskoToivo
käyn "kurkkaamassa" kirjoitti:
En tiedä vielä päivää, en tänään taida ehtiä... Mutta kiitos, vastaus oli laajempi kuin osasin toivoakaan :)
Konventin ohjelmaa voit myös kuunnella radiosta Helsingin jäähallin läheisyydessä. Kannattaa säätää radio taajuudelle 105,5 MHz. Jos haluat nauhoittaa ohjelmanosia, se käy helposti suoraan radiosta. Näin saat tarkat "muistiinpanot" ilman häiriöitä.
Mutta toki suosittelen konventtiohjelman kuuntelemista jäähallin sisällä, mikäli mahdollista. - vielä vähän
Perjantai-päivän teema on "Totelkaa minun ääntäni"
- totella pitää, mutta ketä?
"Totteleminen on parempi kuin teurasuhri"
"Kärsimykset loppuvat pian"
-taas pitää totella, mutta ketä? ja harmageddon-ennustus vielä kaupanpäälle?
Lauantain teema on
"Olkaa sydämessänne tottelevaisia kaikessa"
- ketä tässä nyt taas pitää totella?
Sunnuntaipäivän teema on "Tottele kaikkia näitä sanoja, jotta sinun kävisi hyvin"
- nyt alkaa riittämään tämä totteleminen, kun ei tiedä ketä pitää totella!!
Iltapäivän ensimmäien ohjelma on yleisöesitelmä:
"Ketä meidän tulee totella?" Vartiotornilehden tutkimisen jälkeen on vuorossa konventin loppupuhe "Jumalinen tottelevaisuus - elämäntapamme".
- No selvisihän sekin, ketä pitää totella. Vt-lehden tutkimisen jälkeen selvää on, että Raamattua ei ainakaan totella, koska koko Raamattua ei ole edes mainittu. Eli totelkaamme Vt-seuran kirjallisuutta!
"Puhesarjassa saamme tietää, mitä tarkoittaa tämä: "Olkaa tottelevaisia niille, jotka ottavat johdon".
-Ketä ovat ne, jotka ottavat johdon? Ettei olisi tämä kuuluisa hallintoneuvosto? Ja niillehän pitää olla TAAS KERRAN TOTTELEVAISIA!
Seuraaviin en viitsi kommentoida mitään. Kertovat kaiken itsessään....
"Ensimmäisessä osassa käsitellään perusteellisesti "uskollisen ja ymmärtäväisen orjan" tottelemista. Toisessa osassa pyydetään alistumaan nöyrästi lauman valvojien alaisuuteen."
"Mitä raamattu TODELLA opettaa" Siitä ei taida olla jehovan todistajalla mitään käsitystä."
- Corre
Varjokonventin ohjelma lyö laudalta jehovien harhaopin mennentullen.
Mikäs sen mukavampaa kuin saada järkevät perustelut sille miksi järkevän ihmisen kannattaa erota harhaoppisesta jehnulahkosta.
Jehovat eivät osaa/uskalla kommentoida Jeremian 25:12 olevaa selvää lausuntoa, jonka perusteella 70-vuotisjakso päättyi vuoteen 539 eKr. mennessä, koska tuon tosiasian myöntäminen tuhoaisi koko jepputeologian ja saattaisi Vartiotornilahkon opit naurunalaiseksi.
-Corrector- - Corre
Huomasitteko muuten, että tämkin ketju on aloitettu jehnukonventin mainostamismielessä?
Tällä kertaa jehnukonventin mainos totutettiin siten, että ensin esitettiin kysymys, johon UT:n laatima vastaus toimii varsinaisena mainoksena.
Periaatteessa tämäkin ketju kuuluisi deletoitavien listalle. Saas nähdä onko jehovilla käytössä taas kerran kahdet punnukset?
-Corrector-- onko TÄYSI
mahdottomuus että joku nyt sattuisi vaikkapa ihan oikeasti olemaan kiinnostunut näkemään mitä siellä tapahtuu?? siis ihan oikeesti utelias??
näkemään että mimmosia ne on, näyttääx ehkä aivan hirveiltä roistoilta, onko hihhulointia ja hurmosmeininkiä vai mitä, vai niinkuin kirkoissa, vai niinku kerettiläiset vai vai....
joku voi olla lukenut täällä foorumilla näitä juttuja, ei ehkä tiedä kuin jotain jt:sta, ja miettii mahdollisesti syntyjä syviä..mistä me se tiietään, vai häh?..
ps.ja minä en ole ut himself,vaan ihan toist puolelt jokkee))) - UskoToivo
>>Tällä kertaa jehnukonventin mainos totutettiin siten, että ensin esitettiin kysymys, johon UT:n laatima vastaus toimii varsinaisena mainoksena.
Corre, huomasin tänään, että joku kysyi konventista yksityiskohtaisia tietoja. Koska minulla oli koneellani jo valmis vastaus (joka kerran oli poistettu), laitoin vastauksen näkyviin uudelleen. Olisiko minun pitänyt vaieta ja antaa kysyjän jäädä epätietoiseksi? Ehkä olet seurannut suomi24-palstaa sen verran, että olet huomannut, voiko sanaani luottaa vai ei. Vakuutan, että minulla ei ole tietoa alkuperäisen kysyjän henkilöllisyydestä. Ja kun itse ajattelen pääsääntöisesti kaikista ihmisistä hyvää, luotan, että kysymys oli tehty vilpittömästi.
>>Periaatteessa tämäkin ketju kuuluisi deletoitavien listalle.
Se on tulkintakysymys. En mainostanut konventti"mainoksessani" mitään TUOTETTA tai PALVELUA, mikä on kielletty suomi24:n säännöissä. Kerroin vain konventin ohjelmasta yksityiskohtia. Ei minulla ole mitään sitäkään vastaan, että "varjokonventtimainos" olisi esillä suomi24:ssä. Eihän sekään mainostanut tuotetta tai palvelua. Se vain kertoi mielenilmauksesta konventin aikaan, ja se on täysin laillinen mielenilmaus.
Kyse on myös tasapuolisuudesta. Mielestäni suomi24-palstan sheriffi tekee karhunpalveluksen keskusteluille, jos hän alkaa poistaa yhä enemmän täysin asiallisia viestejä vedoten milloin mihinkin.
Eikö olisi hyvä, jos annettaisiin palstalla olla kaikenlaisia kirjoituksia (tietysti "törkyviestit" pois), jotta keskustelu säilyisi monipuolisena ja kiinnostavana. Jos sensuuri iskee liian kovalla kädellä, voi olla, että täältä kaikkoaa moni nykyinen kirjoittaja. Mitä mieltä on kirjoittaa, jos sydänverellä kirjoitettu teksti näkyy vain puoli tuntia?
Mitä mieltä muut suomi24:n lukijat ja kirjoittajat olette? - .theos.
UskoToivo kirjoitti:
>>Tällä kertaa jehnukonventin mainos totutettiin siten, että ensin esitettiin kysymys, johon UT:n laatima vastaus toimii varsinaisena mainoksena.
Corre, huomasin tänään, että joku kysyi konventista yksityiskohtaisia tietoja. Koska minulla oli koneellani jo valmis vastaus (joka kerran oli poistettu), laitoin vastauksen näkyviin uudelleen. Olisiko minun pitänyt vaieta ja antaa kysyjän jäädä epätietoiseksi? Ehkä olet seurannut suomi24-palstaa sen verran, että olet huomannut, voiko sanaani luottaa vai ei. Vakuutan, että minulla ei ole tietoa alkuperäisen kysyjän henkilöllisyydestä. Ja kun itse ajattelen pääsääntöisesti kaikista ihmisistä hyvää, luotan, että kysymys oli tehty vilpittömästi.
Se on tulkintakysymys. En mainostanut konventti"mainoksessani" mitään TUOTETTA tai PALVELUA, mikä on kielletty suomi24:n säännöissä. Kerroin vain konventin ohjelmasta yksityiskohtia. Ei minulla ole mitään sitäkään vastaan, että "varjokonventtimainos" olisi esillä suomi24:ssä. Eihän sekään mainostanut tuotetta tai palvelua. Se vain kertoi mielenilmauksesta konventin aikaan, ja se on täysin laillinen mielenilmaus.
Kyse on myös tasapuolisuudesta. Mielestäni suomi24-palstan sheriffi tekee karhunpalveluksen keskusteluille, jos hän alkaa poistaa yhä enemmän täysin asiallisia viestejä vedoten milloin mihinkin.
Eikö olisi hyvä, jos annettaisiin palstalla olla kaikenlaisia kirjoituksia (tietysti "törkyviestit" pois), jotta keskustelu säilyisi monipuolisena ja kiinnostavana. Jos sensuuri iskee liian kovalla kädellä, voi olla, että täältä kaikkoaa moni nykyinen kirjoittaja. Mitä mieltä on kirjoittaa, jos sydänverellä kirjoitettu teksti näkyy vain puoli tuntia?
Mitä mieltä muut suomi24:n lukijat ja kirjoittajat olette?Jos palstalla voi kertoa mielenilmauksesta, niin eiköhän silloin pidä voida kertoa sen kohteestakin.
- Veli Vapaus
UskoToivo kirjoitti:
Mitä mieltä muut suomi24:n lukijat ja kirjoittajat olette? - Corre
Veli Vapaus kirjoitti:
Tämän palstan softa on muistaakseni sellainen, että kun siitä deletoidaan jokin viesti, niin myös sen perässä olevat viestit katoavat. Elikä kun ylläpito jättää asiaviestin a, mutta poistaa sen perässä olevan törkyviestin b, niin samalla poistuvat törkyviestin b perässä olevat asiaketjut asiaviesteineen, vaikka ylläpito ei niitä haluaisikaan poistaa.
Elikä älkää ottako herneitä nenään vaikka hyviä kirjoituksia katoaisikin, se on asia, jonka kanssa täytyy vain oppia elämään.
-Corrector- - Corre
UskoToivo kirjoitti:
Mitä mieltä muut suomi24:n lukijat ja kirjoittajat olette?Moro UT,
Minä tarkastelen asiaa puhtaasti ilmiönä, elikä en edes yritä miettiä kuka on yrittänyt vaikuttaa kehenkin, vaan LOPUTULOS ON RATKAISEVAA, ja sen takia sanon edelleenkin, että tämän ketjun aloitus ja sinun vastineesi muodostavat yhdessä - tahattomasti tahi ei - kömpelösti piilotetun konventtimainoksen, siitäkin huolimatta, että olisit oman osuutesi postannut vilpittömin mielin.
Tiedoksi kaikille jehoville:
Te jehovat voivat hämätä oppimallanne jehovalahkon kielipelillä vertaisianne elikä samalla tasolla olevia kirvesmiesiivoojalhedenjakajafariseussaddukeusjehovia, mutta minua ette onnistu hämäämään, ettekä ajattelevia ja valveutuneita exiä ja ei-jehnuja.
-Corrector-
Ps. nähdään huomenna ja hymyillään kun tavataan ;-) - vähän vinnkiä
Corre kirjoitti:
Moro UT,
Minä tarkastelen asiaa puhtaasti ilmiönä, elikä en edes yritä miettiä kuka on yrittänyt vaikuttaa kehenkin, vaan LOPUTULOS ON RATKAISEVAA, ja sen takia sanon edelleenkin, että tämän ketjun aloitus ja sinun vastineesi muodostavat yhdessä - tahattomasti tahi ei - kömpelösti piilotetun konventtimainoksen, siitäkin huolimatta, että olisit oman osuutesi postannut vilpittömin mielin.
Tiedoksi kaikille jehoville:
Te jehovat voivat hämätä oppimallanne jehovalahkon kielipelillä vertaisianne elikä samalla tasolla olevia kirvesmiesiivoojalhedenjakajafariseussaddukeusjehovia, mutta minua ette onnistu hämäämään, ettekä ajattelevia ja valveutuneita exiä ja ei-jehnuja.
-Corrector-
Ps. nähdään huomenna ja hymyillään kun tavataan ;-)minkä värinen lippis sul on päässäs et tiedän tilata piipaa auton tilaamaan oikean hlön veks, heh heh
- tämä eroaa
Veli Vapaus kirjoitti:
Jehovan todistajien "moderoinnista"?
Mm. YK/NGO, pedofilia seuran keskuudessa yms.
"Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä tälläistä Neuvosto-ajan moderointia." - Veli vapaus
tämä eroaa kirjoitti:
Jehovan todistajien "moderoinnista"?
Mm. YK/NGO, pedofilia seuran keskuudessa yms.
"Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä tälläistä Neuvosto-ajan moderointia."Tuota noin, kerro nyt ihmeessä mitä YK/NGO, pedofilia palstaa Jehovantodistajat moderoi?
Selitä nyt hieman tuota aasinsiltaasi? - vain tätä
Veli vapaus kirjoitti:
Tuota noin, kerro nyt ihmeessä mitä YK/NGO, pedofilia palstaa Jehovantodistajat moderoi?
Selitä nyt hieman tuota aasinsiltaasi?"Neuvostoaikaista" moderointia, ja vertasin sitä Jehovan todistajien moderointiin. Niissä on yllättävän paljon samaa.
- Utelias
Kävin itse tänään konventissa - itse asiassa olin koko päivän, enkä ole JT. Sinne voi kyllä uteliaat mennä, jos on periaatteena "maassa maan tavalla". Paljon on puhuttu "gorilloista", jotka seurailevat. Itse olin siellä ihan rauhassa eikä kukaan tullut kyselemään mitään. Samoin kirjapöytää sain tutkia ja minulle jopa esiteltiin julkaisuja.
Olen nyt useita kertoja käynyt konvassa, vaikka en ole minkään uskonnon edustaja. Siistit vaatteet päälle ja asiallinen käytös, se riittää.- Kandee lukea
Lauantaiaamu oli jo valjennut puolipilvisenä täällä pääkaupunkiseudulla kun minä, Enkeli, Emerald ja Mysticat, kaikki tyylikkäästi mustiin pukeutuneina, etsimme autolle parkkipaikkaa Helsingin jäähallin edustalla. Tervehdimme ystävällisesti parkkiveljiä ja löysimmekin paikan autollemme. Toinen pysäköintiveljistä - joka muuten kuuluu entiseen seurakuntaamme - huomasi, että olimme menossa jäähalliin sisälle. En tiedä mikä hätä hänelle tuli, mutta kauhealla kiireellä hän jokatapuksessa lähti... liekö mennyt etukäteen ilmoittamaan toisille veljille, että 'hei pojat nyt on arvokkaita vieraita tulossa':)
Kun pääsimme sisälle halliin, saimme tuntea olomme turvalliseksi, koska saimme n. 10 henkilön saattueen seuraksemme koko ajaksi - aivan - kyllä näkee että Jehovan todistajat ovat kiinnostuneita kaikista 'uusista'. Aina kun pysähdyimme, niin koko saattojoukkokin pysähtyi, kun jatkoimme matkaa niin saattuekin lähti heti liikkeelle... olisi kait pitänyt ottaa pieni spurtti ihan vaan koemielessä, mutta se jäi tällä kertaa tekemättä ;)
Kävelyn aikana näin joitakin tuttuja, ja tervehdinkin erästä mieshenkilöä reippaalla ja kuuluvalla äänellä käyttäen hänen etunimeään. Hän ei ollut huomaavinaan, mutta katsoi vaimoani hämmentyneenä. Kysynkin sitten myöhemmin eräältä päällystakilta, että miksi Jehovan todistajat eivät vastaa tervehdykseen, varsinkaan entisten Jt:ien tervehdykseen... ja siitä saimme mukavan ja mielenkiintoisen keskustelun aikaiseksi.
Tuohon tervehdysasiaan hän esitti otteen 2.Johanneksen kirjeestä ja pääsimme hetikohta keskustelemaan siitä, mikä oli 1. vuosisadan kristittyjen evankeliumi ja mikä on Jt:ien evankeliumi ja näiden evankeliumien erot. Kerroin myös lopuksi oman perheemme kokemuksista ja syistä miksi erosimme Jt:ien yhteisöstä, ja näiden lisäksi kerroin kiihkeän luopiovaiheeni sekä eheytymisprosessini pääpiirteittäin.
Esittelimme toisillemme itsemme nimeltämme ja kättelimme toisiamme, ja keskustelusta jäi erittäin hyvä ja positiivinen kokemus meille molemmille - tämä vaikutelma minulle ainakin jäi. Kun lähdimme pois moikkasimme vielä kättä heiluttaen ja hymyillen.
Kävin päivän aikana keskusteluja useiden eri Jehovan todistajien kanssa ja yhteisenä nimittäjänä oli se, että Jt:t sanoivat kaikkien maailmanlopunennusteiden olleen yksittäisten henkilöiden mielipiteitä - ei siis järjestön kannanottoja. Kun kysyin heiltä, että oliko noista vuosiluvuista mainintoja seuran kirjallisuudessa, niin jotkut sanoivat, että ei ollut kun taas jotkut sanoivat että oli, mutta että ne olivat näiden kirjoittajien hlökohtaisia mielipiteitä. Kun kysyin edelleen, että saavatko siis Jt:t kirjoittaa yksityisiä mielipiteitä seuran lehtiin, niin alkoi kuuluä ähinää :)
Ilmapallojen jako varjokonventtialueella oli hyvä idea (thanks to Käärmis) Se sai aikaan lievää vääntöä pikkuisten ja joidenkin äitien välille, koska jotkut äidit kielsivät lapsiltaan ilmapallon. Jotkut tosin ottivat ilmapalloja lapsilleen, joten on niitä avarakatseisiakin Jehovan todistajia olemassa.
Jotkut banderollit antoivat hyviä keskustelunaiheita, kuten esimerkiksi henkeselöidyt vuosiluvut - ei tarvinnut muuta kuin kysyä joltain Jt:lta, että mitä nuo vuosiluvut tarkoittivat, niin siitä virisi hyvä keskustelu käyntiin.
Suosittelen, että kaikki exät pukeutuisivat ensi vuonna konventtikelpoisesti pahimpien keskusteluesteiden raivaamiseksi. Kaikenkaikkiaan mielenosoituksesta jäi hauskoja muistoja.
Kirjoitus löytyy tuolta:
http://www.turvapaikka.fi/thread.php?forumid=1&threadid=46 - uutisiin asti
Kandee lukea kirjoitti:
Lauantaiaamu oli jo valjennut puolipilvisenä täällä pääkaupunkiseudulla kun minä, Enkeli, Emerald ja Mysticat, kaikki tyylikkäästi mustiin pukeutuneina, etsimme autolle parkkipaikkaa Helsingin jäähallin edustalla. Tervehdimme ystävällisesti parkkiveljiä ja löysimmekin paikan autollemme. Toinen pysäköintiveljistä - joka muuten kuuluu entiseen seurakuntaamme - huomasi, että olimme menossa jäähalliin sisälle. En tiedä mikä hätä hänelle tuli, mutta kauhealla kiireellä hän jokatapuksessa lähti... liekö mennyt etukäteen ilmoittamaan toisille veljille, että 'hei pojat nyt on arvokkaita vieraita tulossa':)
Kun pääsimme sisälle halliin, saimme tuntea olomme turvalliseksi, koska saimme n. 10 henkilön saattueen seuraksemme koko ajaksi - aivan - kyllä näkee että Jehovan todistajat ovat kiinnostuneita kaikista 'uusista'. Aina kun pysähdyimme, niin koko saattojoukkokin pysähtyi, kun jatkoimme matkaa niin saattuekin lähti heti liikkeelle... olisi kait pitänyt ottaa pieni spurtti ihan vaan koemielessä, mutta se jäi tällä kertaa tekemättä ;)
Kävelyn aikana näin joitakin tuttuja, ja tervehdinkin erästä mieshenkilöä reippaalla ja kuuluvalla äänellä käyttäen hänen etunimeään. Hän ei ollut huomaavinaan, mutta katsoi vaimoani hämmentyneenä. Kysynkin sitten myöhemmin eräältä päällystakilta, että miksi Jehovan todistajat eivät vastaa tervehdykseen, varsinkaan entisten Jt:ien tervehdykseen... ja siitä saimme mukavan ja mielenkiintoisen keskustelun aikaiseksi.
Tuohon tervehdysasiaan hän esitti otteen 2.Johanneksen kirjeestä ja pääsimme hetikohta keskustelemaan siitä, mikä oli 1. vuosisadan kristittyjen evankeliumi ja mikä on Jt:ien evankeliumi ja näiden evankeliumien erot. Kerroin myös lopuksi oman perheemme kokemuksista ja syistä miksi erosimme Jt:ien yhteisöstä, ja näiden lisäksi kerroin kiihkeän luopiovaiheeni sekä eheytymisprosessini pääpiirteittäin.
Esittelimme toisillemme itsemme nimeltämme ja kättelimme toisiamme, ja keskustelusta jäi erittäin hyvä ja positiivinen kokemus meille molemmille - tämä vaikutelma minulle ainakin jäi. Kun lähdimme pois moikkasimme vielä kättä heiluttaen ja hymyillen.
Kävin päivän aikana keskusteluja useiden eri Jehovan todistajien kanssa ja yhteisenä nimittäjänä oli se, että Jt:t sanoivat kaikkien maailmanlopunennusteiden olleen yksittäisten henkilöiden mielipiteitä - ei siis järjestön kannanottoja. Kun kysyin heiltä, että oliko noista vuosiluvuista mainintoja seuran kirjallisuudessa, niin jotkut sanoivat, että ei ollut kun taas jotkut sanoivat että oli, mutta että ne olivat näiden kirjoittajien hlökohtaisia mielipiteitä. Kun kysyin edelleen, että saavatko siis Jt:t kirjoittaa yksityisiä mielipiteitä seuran lehtiin, niin alkoi kuuluä ähinää :)
Ilmapallojen jako varjokonventtialueella oli hyvä idea (thanks to Käärmis) Se sai aikaan lievää vääntöä pikkuisten ja joidenkin äitien välille, koska jotkut äidit kielsivät lapsiltaan ilmapallon. Jotkut tosin ottivat ilmapalloja lapsilleen, joten on niitä avarakatseisiakin Jehovan todistajia olemassa.
Jotkut banderollit antoivat hyviä keskustelunaiheita, kuten esimerkiksi henkeselöidyt vuosiluvut - ei tarvinnut muuta kuin kysyä joltain Jt:lta, että mitä nuo vuosiluvut tarkoittivat, niin siitä virisi hyvä keskustelu käyntiin.
Suosittelen, että kaikki exät pukeutuisivat ensi vuonna konventtikelpoisesti pahimpien keskusteluesteiden raivaamiseksi. Kaikenkaikkiaan mielenosoituksesta jäi hauskoja muistoja.
Kirjoitus löytyy tuolta:
http://www.turvapaikka.fi/thread.php?forumid=1&threadid=46päässeet kumminkka ne mieltään - ja miksi - osoittaneet ?? mihin sillä niinkus pyritään ois kiva tietää ??
- pyritään
uutisiin asti kirjoitti:
päässeet kumminkka ne mieltään - ja miksi - osoittaneet ?? mihin sillä niinkus pyritään ois kiva tietää ??
lähinnä oman sisäisen pahan olon lievittämiseen..
- Osallistunut
uutisiin asti kirjoitti:
päässeet kumminkka ne mieltään - ja miksi - osoittaneet ?? mihin sillä niinkus pyritään ois kiva tietää ??
Uutisissa on oltu useita kertoja.
- ja ylen puol 9
Osallistunut kirjoitti:
Uutisissa on oltu useita kertoja.
tuli katottua eikä niis ainakaan ollut
viime vuonna kuulema oli mutten nähnyt
mitään järkeä en kyl noissa nää, en ite menis - - vaik olen jo aikalailla syrjässä noin muuten
toi ellämänkumppani - vihitty sellanen tietenkii - sanoi että niil on varmaan hyvä syy mellakoida siellä ja että hän kyl ymmärtää niitä jotka niinki tekee, et ne on niin katkeria
"katkeria"..??
sanoin hälle, et katkeran nimeä luopparit just ei suostu kantaan, mitä tahansa muuta muttei sitä
miten on ??????? - Sisko ja sen veli
pyritään kirjoitti:
lähinnä oman sisäisen pahan olon lievittämiseen..
"[Mielenosoituksella] pyritään lähinnä oman sisäisen pahan olon lievittämiseen.."
Mielenosoitus tulee useille jt:ille sosiaalisena tilauksena. Mielenosoitus antaa rohkeutta ja perustellun syyn erota saastaisesta Vartiotornilahkosta. Myös palstalla olevat jehovalaiset tietävät, että jehoavalaisuus on osoitettu valheeksi Raamatun, historian ja Vartiotorniseuran omien julkaisujen avulla, ja mikä pahinta: jehovalaisuus on osoitettu mielenhallintaa harjoittavaksi amerikkalaiseksi lahkoksi.
Onneksi olkoon kaikille, jotka ovat onnistuneet jättämään jehovalahkon ja rakentamaan tilalle eheän elämän. - nyt
Sisko ja sen veli kirjoitti:
"[Mielenosoituksella] pyritään lähinnä oman sisäisen pahan olon lievittämiseen.."
Mielenosoitus tulee useille jt:ille sosiaalisena tilauksena. Mielenosoitus antaa rohkeutta ja perustellun syyn erota saastaisesta Vartiotornilahkosta. Myös palstalla olevat jehovalaiset tietävät, että jehoavalaisuus on osoitettu valheeksi Raamatun, historian ja Vartiotorniseuran omien julkaisujen avulla, ja mikä pahinta: jehovalaisuus on osoitettu mielenhallintaa harjoittavaksi amerikkalaiseksi lahkoksi.
Onneksi olkoon kaikille, jotka ovat onnistuneet jättämään jehovalahkon ja rakentamaan tilalle eheän elämän.alko jo naurattaan...., heh heh
- qwerty
ja ylen puol 9 kirjoitti:
tuli katottua eikä niis ainakaan ollut
viime vuonna kuulema oli mutten nähnyt
mitään järkeä en kyl noissa nää, en ite menis - - vaik olen jo aikalailla syrjässä noin muuten
toi ellämänkumppani - vihitty sellanen tietenkii - sanoi että niil on varmaan hyvä syy mellakoida siellä ja että hän kyl ymmärtää niitä jotka niinki tekee, et ne on niin katkeria
"katkeria"..??
sanoin hälle, et katkeran nimeä luopparit just ei suostu kantaan, mitä tahansa muuta muttei sitä
miten on ???????Jos ihminen kokee, että häntä on kohdeltu väärin on hän luonnollisesti katkera / vihainen.
Mitä vikaa siis katkeruudessa on?
Toisaalta veikkaan että monet mielenosoitukseen osallistujat ovat jo niin vanhoja "luopio-jermuja", että katkeruus on kerennyt jo haihtua. Heillä lienee muut, yleisinhimilliset syyt järjestää ja osallistua tapahtumaan. - tilanteessa
nyt kirjoitti:
alko jo naurattaan...., heh heh
ei luulisi olevan naurun aiheita.
- täällä joku jt
qwerty kirjoitti:
Jos ihminen kokee, että häntä on kohdeltu väärin on hän luonnollisesti katkera / vihainen.
Mitä vikaa siis katkeruudessa on?
Toisaalta veikkaan että monet mielenosoitukseen osallistujat ovat jo niin vanhoja "luopio-jermuja", että katkeruus on kerennyt jo haihtua. Heillä lienee muut, yleisinhimilliset syyt järjestää ja osallistua tapahtumaan.heittää jollekki luopparille (jota he kans ei nimeä huoli) että ootpas katkera, niin alkaa vihta heilua tosi nopsaan
että näin ollen jt-uskosta luopuneet ei myönnä olevansa katkeria näyttäis minusta
enempi he sanoo olevan sa vapaita ja onnellisia kun pääsivät pois yms
- ei vielä kastettu
mitä v****a, pitääkö ne nykyään jotai mieleosotuksia siellä konventtialueella? mahtaa olla iso juttu ku vaivautuu semmoseen, luulis "maalimallisilla" olevan muutaki tekemistä
- srsly
Mitenkä on Sparlock-videon, "Walk by faith":n laita?
Julkaistiinko se suomeksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968