Kertausta, ettei Jumalan totuus unohdu.
Tämän ymmärtämiseksi on aiheen tutkiminen aloitettava alusta: Milloin tämä kokonaisseurakunta perustettiin: Jeesus vastasi heille: ”Hajottakaa maahan tämä (Salomon) temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä.” Niin juutalaiset sanoivat: ”Neljäkymmentäkuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?” Mutta Hän puhui ruumiinsa temppelistä(= Kristuksen ruumis eli seurakunta, uskossa Jeesukseen olevat ihmiset. 1 Kor. 3:16 / 12:27). Kun Hän sitten oli noussut kuolleista, Hänen opetuslapsensa muistivat, mitä Hän oli sanonut. Ja he uskoivat todeksi Kirjoitukset ja sen sanan, jonka Jeesus oli puhunut.” Joh. 2:19-22.
Jeesus kuoli kärsimystensä keskellä ristillä. Ja Hän nousi ylös kuolleista kolmantena päivänä. Näin Hän kolmessa päivässä perusti uuden liiton seurakunnan, ”ruumiinsa temppelin”. Kokonaisseurakunta perustettiin siis Golgatan ristillä. Se pitää sisällään kaikkien aikojen kaikki uskossa Jeesukseen olevat ihmiset, elävät ja kuolleet, meidät, jotka saimme syntimme anteeksi Hänen verensä kautta. Syntimme sovitettiin ristin sijaisuhrin kautta. Siellä maallisen Salomon temppelin esirippu oli revennyt, ja tie kaikkeinpyhimpään, Jumalan läsnäöoloon, oli auennut. Mat. 27:40, 51. / Hebr. 10:19.
Golgatan pelastustyö on ainoa kestävä perustus tälle ikuiselle kokonaisseurakunnalle (1 Kor. 3:11)Kristuksen ruumiin temppelille. Joh 2:21.
Seurakunnan jäsenyys
Tähän ristillä perustettuun seurakuntaan tulivat sisälle ensin Jeesuksen ensimmäiset opetuslapset. He lähtivät levittämään evankeliumia. Mark. 16:15-20. Evankeliumi tarkoittaa pelastussanomaa Jeesuksesta ja Hänen ristinsä armotyöstä. Jeesuksen ja Hänen pelastustyönsä vastaanottaneet ihmiset tulivat automaattisesti sisälle tähän seurakuntaan ”liittyessään Jeesukseen”. ”Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.” Apt. 2:41. ”Uskovien joukko” on yhtä kuin seurakunta.
Jeesuksen vastaan ottaneista, uskoon tulleista eli uudestisyntyneistä ja kastetuista, tuli heidän oman paikkakuntansa seurakunnan jäseniä. He alkoivat kokoontua ja toimia paikallisseurakuntana. Pyhä Henki jakoi armolahjoja ja herätti uskovissa erilaisia tehtäviä. Paikallisseurakunta tarvitsi mm. paimenia ja sananopettajia. ”Jätin sinut Kreetaan sitä varten, että järjestäisit sen, mikä jäi vielä järjestämättä, ja asettaisit jokaiseen kaupunkiin vanhimmat, kuten sinua käskin.” Tiit. 1:5. Näille kaupunkiseurakunnille asetettiin siis jokaisella paikkakunnalla vanhimmisto ym. tehtävät. Apt. 14:23. Kaupungin rajat olivat ja ovat seurakunnan rajana. Samaa opettaa Ilm. 1:11.
Sinut on uloskutsuttu kaikesta mikä erottaa uskovien keskinäisestä yhteydestä.
Uusia ihmisiä tuli uskoon joka päivä. Apt. 2:47. Ja kaikki samalla paikkakunnalla asuvat Kristuksen ruumiin jäsenet luettiin asuinkaupunkinsa paikallisseurakunnan jäseniksi. Se on ”lampunjalka” (Ilm. 1:11-20) joka on siis seurakuntatemppeli, jonka Jeesus perusti ristillä kolmessa päivässä, ja jota opetuslapset lähtivät levittämään ”kaikkeen maailmaan”. Se ei ole paikka vaan uskoon tulleiden yhteenliittymä, joilla luonnollisesti on myös kokoontumispaikka.
Raamatun mukaan siis jokainen Kristuksen ruumiin jäsen on oman paikkakuntansa seurakunnan jäsen sen perusteella, että kuuluu Jeesukselle. Tähän uskovien joukkoon kuuluu opetus: ”Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.” Hebr. 10:25.
Seurakunta on kaksiosainen
1. yleismaailmallinen eli rajaton
2. paikallinen eli rajallinen.
RAAMATULLINEN PAIKALLISSEURAKUNTA?
24
164
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole mitään paikalliseurakuntia. On vain yksi yhteinen, Kristukseen kastettujen suuri joukko, yksi seurakunta.
On vain yksi lauma ja yksi Paimen.
Joh. 10:12
Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,- Anonyymi
Koko kansa muodostaa yhden paikallisseurakunnan.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Jeesus puhuu kokonaisten kansojen kastamisesta yhdeksi seurakunnaksi kun antoi kastekäskyn, millä seurakunta perustettiin.
Jeesus tarkoitti itseään: Tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani. (puhuu yhdestä isosta seurakunnasta)
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- Anonyymi
Erioppiset Jenkkilahkot eivät ole mitään kristittyjä seurakuntia, vaan uskonnollisia yhdistyksiä ry:tä.
- Anonyymi
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
- Anonyymi
Nimi on Jeesus.
Sivuston kirjoitukset, puheet ja videot sekä kuvat ohjaavat sinua sisälle aitoon alkuperäiseen kristinuskoon, siihen aikaan, jolloin kirkkoja yms. uskonsuuntia ei vielä ollut (noin vuoteen 100 jKr). Ristillä perustettu Jumalan seurakunta oli silloin kaikilla paikkakunnilla yksi, vain uskoon tulleista ja sen jälkeen kasteella käyneistä koostuva ihmisten joukko. He eivät yrittäneet kristillistää synnin vallassa olevaa maailmaa, vaan tahtoivat auttaa ihmiset yksilöinä löytämään Pelastajansa Jeesuksen, joka sovitti syntimme sijaisuhrillaan Golgatan ristillä. ”Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta” (Apt. 2:40,41) ”ulkopuolelle leirin..” Hebr. 13:13. Samoin toimimme edelleen. Olemme uskontojen ulkopuolella toimiva Jeesuksen verellä ostettu taivaallinen kuningaskunta (Ilm. 1:5,6.ja 5:9,10) yhdessä kaikkien Hänen omiensa kanssa.
www.Jeesus-on-Herra.com/tervetuloa-sivuillemme/
- Anonyymi
Raamatussa "pistis" uskovaisella tarkoitettiin Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyä, ei mitä tahansa itsensä uskovaiseksi julistanutta lahkolaista.
Lyydiastakin tuli uskovainen "pistis" vasta kasteen jälkeen.
Ap. t. 16:15
Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Ei ne kaikki Jeesustelijat ja uskovaiset ole mitään oikeita "pistiksiä", Kristittyjä eli Kristukseen kasteessa liitettyjä.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
😊😊😊😊😊- Anonyymi
Venäjän trollit ahkeroi eri keskustelupalstoilla.
- Anonyymi
Jumalan sana pysyy. Sinun sanasi on totuus.
- Anonyymi
Kaikki joutuu kerran viimeiselle tuomiolle tekojensa mukaan.
Luuk. 3:9
Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."- Anonyymi
Matt. 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
- Anonyymi
Käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan mihin uskoon tahansa ja voidaan houkuteltua vaikka mihinkä seurakuntaan ja sidotaan lahkon uudestikasteella lahkon jäseneksi. Saatana on tuhansien juonien mestari.
- Anonyymi
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
- Anonyymi
Kaatolahkot kannattaa kiertää kaukaa.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi
Kuuluisat lahkosaarnaaat käyttää saksalaisen lääkärin Franz Mesmerin kehittämää hypnoosin vaarallista muotoa saada usea ihminen kaadetuksi maahan yhtä aikaa lahkokokouksessa, ns. "Mesmerismiä"
- Anonyymi
Ylivainion lapsuudenystävä, toinen Pohjanmaan poika, Oliwer Hawk oli vielä taitavampi ihmisten kaataja kuin Niilo konsanaan.
Molempien tiedetään käyneen Australiassa Aborinaalien luona saamassa opetusta. - Anonyymi
Täällä samaa asiaa
www.Jeesus-on-Herra.com/seurakunnan-tiedote/- Anonyymi
Lahkosaarnaajien heiluriliike lavalla, edestakainen kävely, käsien heiluttelu, hypyt ilmaan, huutaminen, musiikki, hengelliset laulut, samojen jakeiden hokeminen jne. liittyvät kaikki hypnoollisen suggestion tilan luomiseen.
Ammattitaikureita ja sirkusalan ammattilaisia naurattaa lahkosaarnaajien alkeelliset temput. Mutta ne ovat silti tehokkaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkosaarnaajien heiluriliike lavalla, edestakainen kävely, käsien heiluttelu, hypyt ilmaan, huutaminen, musiikki, hengelliset laulut, samojen jakeiden hokeminen jne. liittyvät kaikki hypnoollisen suggestion tilan luomiseen.
Ammattitaikureita ja sirkusalan ammattilaisia naurattaa lahkosaarnaajien alkeelliset temput. Mutta ne ovat silti tehokkaita.Pelkkä Jeesuksen nimen jatkuva hokeminen pitäisikin saada jo hälytyskellot soimaan.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI kautta ennustaneet ja SINUN NIMESI kautta ajaneet ulos riivaajia ja SINUN NIMESI kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Jeesus: "Monet tulevat minun nimessäni ja he eksyttävät monta."
- Anonyymi
Jumalan lakien ja käskyjen kumoajat ja kieltäjät eivät yleensä piittaa maallisistakaan laeista yhtään mitään. Uskonnonvapauden nimissä voidaan tehdä melkein mitä tahansa. Kukaan ei sitä toimintaa valvo, eikä kuluttajasuoja koske sitä toimintaa.
- Anonyymi
2. Tim. 3:13
Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Tim. 3:13
Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
- Anonyymi
Jumalan kansa on liikkeellä olevaa kansaa.
Koo Israelin 2 milj.kansa muodosti yhden seurakunnan.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.- Anonyymi
Jeesus puhuu kastekäskystä koko kansan kastamisesta yhdeksi seurakunnaksi.
Lapset kuuluu kansaan.
Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1023096Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4982431- 891643
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501346Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701218- 81963
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa17945- 33902
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal76852Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41777