Otetaan uudestaan missä eläkkeellä asutaan

Anonyymi-ap

Eläkkeellä ollessa elämän on oltava hyvää ja tasokasta. Tätä tarjotaan edulliseen hyvään hintaan mm. Vietnamissa. Itselläni vuokra 140 euroa täysin kalustetusta yksiöstä aurinkorannikolla.

Minun eläkkeeni riittää todella hyvään asumiseen Vietnamissa. Saan keskieläkettä 1500 euroa käteen verojen jälkeen. Eli eläkkeistäni jää liki 1400 euroa kulutukseen näillä hinnoilla täällä Vietnamissa ja se vastaa jo liki 4000 euron eläkettä suomessa.

Sanotaanko suoraan, että Persxxx päivystys pyrkii tekemään politiikkaa tälläkin palstalla ja suurin osa heistä on täysiä nollia ja kykenemättömiä muuttamaan muualle, kuin suomenkieliselle alueelle. Jopa Afrikan köyhät kykenee oppimaan muita kieliä Eikö?

Yksi valtion puolesta puhuja, kun muuten ei pysty vastaamaan, kertoi, että me täällä Vietnamissa Eläkkeellä olevat olemme kärsimässä, kuten miljoonat turisti täällä vuosittain. Toki asian voi tarkistaa matkatoimistojen tarjonnasta ja monelta netti sivulta. Toki täällä kaupunkien koko ja ihmismäärät ja monet tuhannet lento ja lomakohteet saattavat vaikuttaa yksinkertaiselta hiukan oudolta.

Toki tuo kärsimisteoria on itsetunto kysymys, kuten monella yksinkertaisella asepuku facessä.

No, niin te joilla on rohkeutta ja tarvittava rahallinen panostus lentolippuun ja uskallusta matkustaa ilman tai vähäisemmällä kielitaidolla, niin rohkeasti vain eteenpäin. Kyllä se siitä. Kysymys kuuluu haluatko paremman elämän ja elintason eläkkeellä ja ne kulkevat käsi kädessä.

Ihan oikeasti täällä asuu paljon ihmisiä suomesta tällä hintatasolla. Osa Kela poijista joutuu lähtemään suomeen aina kesäksi. 6 kk on laki. Muuten viettävät täällä hyvää elämää. Suomi saunoineen ja suomi baareineen. Joten se kielitaidosta. . .

Kelaa todella 140 euroa vuokra ja muut kulut murto-osia mitä suomessa.

Ei toki turistit tule tänne kärsimään ei uskotkot?

27

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei turistit tule kärsimään Vietnamiin lomalla.

• Anonyymi

Vietnamissa sinulla ei taida olla Kelan kustantamia terveyspalveluja?
      Taitaa olla melkoinen luukku 140 eurolla, hihii!
      Kyllä se eläke on ihan saman kokoinen joka kuukausi, eli et taida olla kuin tyhjän huutelija?

• Anonyymi

Hinnat on aika halvat siellä päin. Jos tarvitsee lääkäriä.

• Anonyymi

Minä asun Hong Binh 3 .. Phan Chu Trinh 31, Vung Tau... Vietnam.

Katso millaisia asuntoja on... naura sitten.. Mitä minä sitä salaamaan. Yksiö kaikilla herkuilla, sisältää siivouksen ja uudet vuodevaatteet kerran viikossa ja pyyhkeet ja ilmainen netti.

Eikö se siellä lue.

• Anonyymi

Hyvä elämä ja yksiö? :D :D :D :D 140e lienee melkoinen koirankoppi tai sitten jossain korvessa, kun netistä kaivelee asuntojen vuokria, jotka ovat 3 kertaa tuon.

Kerroppa niitä kuluja, montako dingdongia maksaa vaikkapa 1Gbit internet? Sähkö per kWh? Miten luotettava ja laadukas on sähkö on, pärjääkö ilman varavoimalaitteita?

Mites ilmasto, paljonkos tulee vettä? Entä ilmankosteus?

Montako dingdongia maksaa noin 80" telkkari ja kotiteatteriromppeet? Entäs auto? Kuluthan oli murto-osia niin täytyy saada tosi halvalla?

Jotenkin tuntuu, että sinua harmittaa, kun joudut(?) asumaan kehitysmaassa -- tai ainakin joku täällä mainostaa koko ajan 140e "luksuskämppää" Vietnamissa. :D

• Anonyymi

Voin kertoa, että minulla on hyvä netti myös kännykässä oliko 50 gigaa kännykässä. . Hinta 50 euroa puolivuotta sopimus.

Suihku on paras mitä olen kokenut. Vettä tulee kunnolla. On ilo käydä suihkussa. Paine on todella hyvä. Myös selän voi pestä suihkussa hyvin paineella.

Sähkölasku kuukaudessa minulla joku 50 euroa.
        Kerrotko mitä tässä kehitysmaassa puuttu.. tai onko turistit olleet puuttteenimia. Luulen, että lääkärit ja kaikki on huippua. Onhan täällä rikkaita enemmän, kuin Suomessa. Vai eikö pilvenpiirtäjien joukko näy videolta. .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin kertoa, että minulla on hyvä netti myös kännykässä oliko 50 gigaa kännykässä. . Hinta 50 euroa puolivuotta sopimus.

Suihku on paras mitä olen kokenut. Vettä tulee kunnolla. On ilo käydä suihkussa. Paine on todella hyvä. Myös selän voi pestä suihkussa hyvin paineella.

Sähkölasku kuukaudessa minulla joku 50 euroa.
        Kerrotko mitä tässä kehitysmaassa puuttu.. tai onko turistit olleet puuttteenimia. Luulen, että lääkärit ja kaikki on huippua. Onhan täällä rikkaita enemmän, kuin Suomessa. Vai eikö pilvenpiirtäjien joukko näy videolta. .

Vietnam laajentaa lujasti koko maahan lähes 5 G peittoa oli uutisissa. Nyt isoimmissa kaupungeissa 5 G.

• Anonyymi

Hintaa ja hyvää tosin on tarkasteltava erillään samoin kuin on katsottava edullista ja tarjottavaa?

• Anonyymi

Mitä aurinkorannikolla.. vai ? Suomen korvessa?

• Anonyymi

Et sinä ole mikään keskieläkeläinen ole todella pienellä eläkkeellä, keskieläke on yli 2000€., miehillä viekin parempi.

• Anonyymi

Otapa vielä kerran uudelleen. Ei tuo riitä mihinkään, yritä hyvä mies kovempaa…

Muuten mitäs se olut ja pitsapalanen terassillasi maksoikaan? Entä parturimaksu? Niistä et ole kertonutkaan mitään aikoihin, niin on päässyt unohtumaan…

• Anonyymi

Hyi saa…a ylikansoitettu korruptoitunut likainen diktatuurimaa, ilmasto kuuma , kostea ja saastunut .

• Anonyymi

He he he he jotenkin kuulostaa katkeralta? He he he lomalle kärsimään Vietnamiin. He he he voetnam on aika pitkä maa ja monenlaista ilmastoa he he he turistit tulee lomalle tänne kärsimään he he he

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He he he he jotenkin kuulostaa katkeralta? He he he lomalle kärsimään Vietnamiin. He he he voetnam on aika pitkä maa ja monenlaista ilmastoa he he he turistit tulee lomalle tänne kärsimään he he he

Miten niin katkeralta , tuohan on totta joka sana mitä tuolla sanotaan.

• Anonyymi

Suomessa vietnamilaisia oli 12 310 vuonna 2022.
      Vietnam on kommunistinen kehitysmaa siellä on yksipuoluejärjestelmä.
      Sieltä yleensä halutaan pois, eikä sinne ole mitään tunkua mennä asumaan.
      Tämä pikku persu tykkää siellä olla, kun raukalla ei ole varaa asua muualla.

• Anonyymi

En vaihda kahden kerroksen rivariasuntoani mihinkään yksiöön köyhässä kehitysmaassa. Mihin minä perheeni panisin siellä? 😁😁😁😁😁

• Anonyymi

Enkä minä taloani ja pientä kesämökkiäni, minulla täällä perhe, vaimo, lapset ja lapsenlapset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä minä taloani ja pientä kesämökkiäni, minulla täällä perhe, vaimo, lapset ja lapsenlapset.

Mitä ihmettä?
        Etkö haluaisi vaihtaa noita terassien halpaan pitsapalasen ja olueen. Parturimaksukin kuulemma halvempi kuin Suomessa…

Tuo kestotrolli trolli varmasti saa hepulin tuollaisesta istuessaan jossain jumalannseläntakana olevassa yksiönsä nurkassa etsimässä kurjia kohtaloita Suomen eläkeläisjoukosta.

• Anonyymi

Ja taas tätä samaa Vietnam vouhotusta!

• Anonyymi

He he he pers... poika he he he . Kärsimään lomalle Vietnamiin he he he

• Anonyymi

Luksusasunto luksusmaassa, mutta edes juomavettä ei saa kuin ulkomailta tuomalla 😂

• Anonyymi

He he he ... kärsimään lomalla turisti Vietnamiin. He hehe he ... vuokra 140 euroa he he he he .. nämä hinnat he he he

• Anonyymi

Heräsin aamulla 5 jälkeen ja ulkona alkaa aurinko pikkuhiljaa nousta.
      Pkkasta 11 astetta mutta päiväksi + asteita.
      Laitoin tulet leivinuuniin, en lämmön takia vaan sen takia että pistän 3kg kaslerin hautumaan.
      Ulkona avautuu peltomaisema jossa puhtaan valkoinen hanki kiiltelee.
      Ehkä tapaan tänään 4 lapsenlastani, ehkä käyn hiihtelemässä ja katselemassa pöllöjäja khaukkoja jotka alkavat palailemaan pohjoiseen.
      Kesällä odotettavissa vilskettä kun 5. lapsenlapsi syntyy.
      Palvelut tuossa 10km päässä ja sähköllä ajelee sinne alle vartissa.
      Naapurit ei häiritse kun lähin on 1km päässä, jonkin verran häiritsee nuo bongarit kun tulevat tiirailemaan lintuja.
      Rahat riittää hyvin elämiseen ja talon olen rakentanut niin helppohoitoiseksi kuin vain voi, robotti leikkaa nurmikon ja piha-alue on betonista.

Aika vaikea löytää parempaa paikkaa, ne halvat oluet ja pitsat saavat jäädä muille kun en muutenkaan niitä kuluta.

• Anonyymi

Vaikka vietnamilaiset itse eivät onnellisia tunnekaan olevansa (sijoitus uusimmassa tutkimuksessa 54.), Vietnamissa asuva suomalainen on onnellinen kehitysmaassakin!
      😁😁😁😁😁😁😁😁😎😎😎😎

• Anonyymi

Luulee olevansa, ruikuttaa ja on erittäin katkera ja kiukkuinen ihminen.
        Kantaa kaunaa synnyinmaataan kohtaan, vaikka on itse elämänsä kämmännyt, itsestä ei löydy vikaa, vika aina muissa.

• Anonyymi

Suomi oli jo kahdeksannen kerran peräkkäin maailman onnellisin maa YK:n selvityksen mukaan. Tuo sana ’onnellinen’ on tietysti suomalaisittain vähän voimakas sana, asiantuntijat ovatkin ehdottaneet sen tilalle ’tyytyväisyys elämäänsä’. No olipa miten tahansa, niin kahdeksas kerta peräkkäin on vakuuttavaa.

Mitenkähän tuo trollin vuosikausia ylistämä paratiisi ja asuttama kehitysmaa pärjäsi tuossa tutkimuksessa?
      Ei taida terassi; halpa pitsapalanen olueineen oikein riittää tuohon sijoitukseen eikä vaikka parturimaksukin on halpa.

• Anonyymi

Omassa kodissa tietenkin, itse maksetussa talossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      3886
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      91
      1834
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      28
      1512
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      165
      1372
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      24
      1201
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      1111
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      93
      1071
    8. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      36
      1067
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      129
      1043
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      940
    Aihe