https://yle.fi/a/74-20150518
"Suomalainen rauhanturvaaja on loukkaantunut Libanonissa räjähdeonnettomuudessa, kertoo Maavoimat tiedotteessaan.
Unifil-operaatiossa palveleva rauhanturvaaja loukkaantui Etelä-Libanonin alueella tänään yhdeksältä aamulla.
Joukkue oli suorittamassa ennalta suunniteltua partiotehtävää, jonka aikana yksi suomalainen altistui räjähdykselle ja sai osaan alaraajaa kohdistuneen vamman."
Miinat olivat arkipäivää ja niiden uhka tuli ottaa huomioon joka tilanteessa. Hajaneisessa tulituksessa oli myös vaaransa, alueiden asukkaat eivät aina kunniottaneet YK-sotilaita ja pitivät toisinaan heitä vastapuolena. Se johtui tietämättömyydestä ja useimmiten asioista selvittiin neuvotteluilla.
YK-palveluksessa on myös vaarallisia tilanteita.
9
115
Vastaukset
- Anonyymi
Kapillekin varmasti tuttua asiaa. Soittokunnan yliluti puolestaan kävelisi takuulla tienvarsipommiin kokemattomuuttaan ja tietämättömyyttään.
- AnonyymiUUSI
Minä olen JKK oikea hyvin harjaantunut sotilas, en siis paperifaitteri, joka elvistelee kenttäkeitin- ja toimistokomennuksellaan. HO HOO, HO HOO!
Ossi, oikea SOTILAS
- Anonyymi
Mutta ei sanaakaan palstan aiheesta taaskaan.
- Anonyymi
Kyllä siellä yk-joukoissa varmaan oli myös keskustalaisia.
- Anonyymi
Ossi yritti päästä sinne monta kertaa, kaikki tiedämme miksi ei päässyt!
- AnonyymiUUSI
Ei yrittänyt kertaakaan JKK! HO HOO, HO HOO!
Ossi, oikea SOTILAS - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei yrittänyt kertaakaan JKK! HO HOO, HO HOO!
Ossi, oikea SOTILASYritit useita kertoja ja olit kovin katkera kun et päässyt.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yritit useita kertoja ja olit kovin katkera kun et päässyt.
Kumpihan meistä asian pareemmin tietää JKK? HO HOO, HO HOO!
- Anonyymi
Itse asiassa minulle oli pieni yllätys, että Suomella on vielä rauhanturvaajia jossain. Ei heistä nykyään paljoa puhua. Tuota loukkaantumisuutistakaan ei luettu Ylen ja Maikkarin pääuutislähetyksissä. Vain juokseva tekstiuutisnauha Ylen pääuutisten alareunassa tuon linkittämäsi nettisivu-uutisen lisäksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1122435
- 222373
Unkari lopettaa Pride-marssit lailla
Pride-marsille osallistumisesta yli 500 euron sakko https://www.hs.fi/maailma/art-2000011107644.html397174050-vuotias lapsitähti Sami Pilvilä kuollut
En kyllä lainkaan muista tuollaista kaveria. Hän voitti Lapsitähti-kisan vuonna 1986 ja osallistui vuonna 1987 Syksyn Sä81333Totuus on että säikähdin
Sun rakastumista. Yhtäkkiä tuli vain niin paljon tunteita että tutustuminen meni perseelleen. Sitten tein sen mitä tein671099- 231070
Jotenkin mua loukkaa se
Että on joku tosi tärkeä asia, jonka jätät mulle kertomatta. En tiedä jätätkö muiltakin, mutta ainakin multa. Tunnen sen391046Martinalta ulostulo Stefanista
Seiska: ulostulo Stefan Thermanista. Viktoria on onnekas, että hänellä on Eskon kaltainen isä. - Mitä sit Isabellalla e2321043- 52998
TUULIVOIMA ILLAN ANTI
Tuulivoima illan tärkein anti oli, että kaupunginjohtaja Rusanen ei ole tehnyt yhtään mitään. Hän laittoi kaiken syyn tu59901