Pieni varoitus!!! Elisa rupeaa perimään valokuitu liittymistään ylläpito maksua vaikka ei olisi käytössä.
Eli kannattaa muutamaan kertaan harkita jos ottaa elisan valokuitu liittymän.
Ensin sovittiin että ei maksa mitään jos ei sitä ota käyttöön, nyt sitten vuoden päästä sanoivat että rupeaa perimään ylläpitomaksua kuidusta vaikka ei olisi käytössä. No jos tästä jotain opin niin elisalta en ota ikinä enään mitään, ja en siis edes ilmaiseksi.
Elisa valokuitu ylläpitomaksu VAROITUS
7
1295
Vastaukset
- Anonyymi
Ei peri. Ei ole oikeutta periä, ellei moisesta ole sopimusehdoissa mainintaa silloin kun sopimus on tehty. Asiakkaalle tulee olle sopimusta tehdessään ilmoitettu selkeästi mitä kustannuksia tulee. Jos et moista ylläpitomaksua löydä sopimuksestasi, et ole velvollinen maksamaan sitä.
- Anonyymi
Mustaan aukkoon kuituvaloa.😅
- Anonyymi
Sama tuli minulle selväksi tänään. Kuitu tulossa loppuvuonna - 27 ja sopimuksen tein kesällä - 24. Silloin nimenomaan luvattiin, että ei tule mitään käyttömaksua, jos kuitua ei käytä.
Nyt sitten kysyin sopimuksestani, niin ilmoittivat, että jos ei jatka nettiliittymän sopimusta Elisan kautta, niin perivät kuidun ylläpitomaksuna 9,99 kuukaudessa.
Minunkaan sopimuksessa ei tällaista lue, mutta sopimisessa kuulemma lukee, että voivat tehdä muutoksia. Tämähän on ihan hullua, että teet sopimuksen, mutta sinne vain voi lisätä vaikka mitä lisämaksuja. Ei auta, vaikka kuinka tarkkaan syynäät tarjouksen, kysyt ja varmistat kaiken mahdollisen.- Anonyymi
Sinulla on oikeus lopettaa sopimus päättymään ilman kuluja.
- Anonyymi
Ei kannata tehdä sellaista sopimusta jossa lukee että sopimuksen laatija pidättää oikeuden muutoksiin. Käytännössä tämä on vakiona kaikissa maailman sopimuksissa. Mutta ainahan voi sopimuksen tekohetkellä vaatia sitä poistettavaksi ehtona sopimuksen tekemiselle.
Tällöin joutuvat kaikista muutoksista neuvottelemaan asiakkaan kanssa.
- Anonyymi
Samanlaista e-lisä soittelee minulle. Totesin myös ettei tällaisesta ole sovittu ettekä te pysty maksuautomaattia luomaan.
- Anonyymi
Ittelle kanssa tuli elisan valokuitu ilman mitään kuluja ja liittymispakkoa. On kuitenkin nyt ollut käytössä jonkun aikaa 24,90e kuukausihinnalla. Mistään ylläpitomaksuista ei ollut puhetta (mikään ei pitänyt maksaa mitään jos ei palvelua käytä - sanoivat että vois ottaa huoletta varoiksi vaikka olisikin toinen valokuitu jo tulossa/käytössä). Katselin äkkiseltään sopimuksia ja oli kohta "jos muutos on vahingoksesi sinulla on yleesä oikeus irtisanoa sopimus tai palvelupäättymään kahden viikon kuluessa irtisanomisesta". Tossakin oli kyllä toi yleensä sana?
Ketuttaa myös nää valokuitujen kaivajat. On meidän omakotitalon edessä just kaivettu neljännen kerran parin vuoden sisään. Saatu juuri nurmikko takaisin kasvaan kun kasteltu ahkerasti. Nyt taas kaikki myllätty. Olikohan lounea joka kaivoi nyt jo toisen kerran kun olikin matti muöhäisiä liittynyt. Nyt pari viikkoa odoteltu että tulisivat korjaamaan asfaltin pihatieltä. Eivätkä mitään kaivuista ilmoittele etukäteen - oli vaan kaivuri kaivamasse yks päivä. Ja tietääköhän kukaan enää missä kuituja kulkee (ja kuinka syvällä kun tuntuu että aika pintaan vetävät). Mietin vaan että jos pitää jotain viemariä tai vesiputkia korjailla niin varmasti on kaikki kuidut poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151459- 961286
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41108Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171086Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9938Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86910Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.61862- 32850
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii45780T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37778