Kertokaa omia kokemuksia köyhyydestä

Anonyymi-ap

Hei! Minä olen köyhässä perheessä. Minua vituttaa kun haluan säästää kuukausi rahojani (joita en tule varmaan saamaan:) ja sitten kun haluan mennä esim kahville niin en voi koska jos kysyn rahaa niin se menee kuukausirahoistani. Miks mun vanhemmat ei voi maksaa? Harrastuksiakin joudutaan miettimään pirun tarkasti. Mun vanhemmat on perseestä. Ne ei vie ikinä meitä mihinkään eikä osta meille mitään. En ole tottunut saamaan paljoa rahaa joten kun olen säästänyt vaivalla kasaan 5 vuodessa 50€ niin sitten mun luokkalaiset alkaa ilkkumaan että saaksä vaan Kymmene euroo vuodes. Olen niin kateellinen mun kavereille jotka voi vaan soittaa vanhemmilleen ja kysyä rahaa ja saavat sitä. Mun kämppä on hirvee ja mun huone ruma. Autokaan ei ole hieno. Ei matkustella ja se vituttaa. Miks mun vanhemmat ei voi olla vaan jotain lääkäreitä? Mua hävettää joka päivä koulussa kun nään kaikilla hienoja juttuja kun taas mulla on roskiksesta salee pengotut vaatteet ylläni. Mä vihaan mun vanhempia ja mun elämää. En oikeen tiiä kenet vois pistää kylmäks. Mutta ainakin tiedän että joku päivä mä olen tehnyt itsarin lääkkeiden yliannostuksella. Toivon olevani kuin muut mutta ei auta muu kuin elää tässä paskassa vielä 4 vuotta ja sitten olen vapaa. Kunpa en olisi edes syntynyt koska en jaksa sitä kun muut on aina rikkaampii. Vittuilen joka päivä vanhemmilleni siitä että minä kouluttaudun korkeasti etten olisi yhtä köyhä kuin he. On mullakin paskat vanhemmat.

21

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meneppä töihin
      saat rahaa

Valtio ei auta sinua
      luultavasti
      enään koskaan.

Kannattaa miettiä asiaa oikeasti.

• Anonyymi

Kokoomuslainen lopeta ne yritystukien nostaminen, loisiminen veronmaksajien rahoilla

• Anonyymi

Käyhyys on kaukana kokemuksesta.
      Tämä on jatkuva olotila 18 neliön yksiössä Kelan armopaloilla.

KUULIKKO!?

• Anonyymi

Sinunhan piti olla korkeasti koulutettu, mutta riittääkö perintötekijät.
      Eikö olisi viisasta hankkia vaan toisen asteen koulutus, että pääsee
      töihin ja sitten kouluttautua edelleen parempaan ammattiin.
      Vanhemmat ei ostele sinulle kaikenlaista. No jos niillä ei ole sitä rahaa.
      Mitä on todellinen köyhyys. ???
      Naapurin rouvan nuoruudessa ei ollut ruokaa aina kotosalla, joten joskus täytyi
      vaan keittää saatuja perunoita ja sitten kostuttaa niitä silakansuolavedessä.
      Silakoita siis ei ollut enää tiinussa, mutta sitä suolavettä oli vielä jäljellä.
      Pakko oli siis syödä sitä mössöä henkensä pitimiksi. Se oli köyhyyttä.

• Anonyymi

Minun köyhyys on sitä että tilillä on aina miljoona euroa sijoitettuna, jos vähenee olen mielestäni köyhä. Kun on rahaa ei halua käyttää niitä vaan elelee köyhänä ja ostaa halpaa ruokaa, eikä tuhlaa.

Rahaa on vaikka kuinka muttei sitä haluu käyttää.. se on kurjaa köyhyyttä. Ajelen aina uusilla autoilla, että oikeesti olen rikas, mutteen käytä rahojani, vaan säästän ja sijoitan. En siis omaa käyttörahaa enempää kuin muutkaan mutta siojitettuna on valtavia summia.

• Anonyymi

Niinvarmaan....vasta hiljattain juoppo kirjoitit sijoittaminen on toisten työllä rikastumista ja paheksut sitä.

• Anonyymi

Sama kuvio, mutta pienemmässä mittaluokassa. Itsellä on säästöjä, mutta elän kuin muutkin, työttömät. Tälleen pystyn myös huolehtimaan, että säästöjä kertyy tilille. Kohtalaiset tulot on, mutta en kuluta niitä mihinkään.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama kuvio, mutta pienemmässä mittaluokassa. Itsellä on säästöjä, mutta elän kuin muutkin, työttömät. Tälleen pystyn myös huolehtimaan, että säästöjä kertyy tilille. Kohtalaiset tulot on, mutta en kuluta niitä mihinkään.

Mb_76

Yllättävän hyvin siis menee! Säästöjä on ja voin ostaa tuoreen auton alle! Voi kuskata naapurin mummoja ostoksille. Eläkejärjestelmä on loistava!

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinvarmaan....vasta hiljattain juoppo kirjoitit sijoittaminen on toisten työllä rikastumista ja paheksut sitä.

Mistä tiedät että joku juoppo on lehtiin kirjoitellut? Oletko se ollut sinä vai joku tuttusi? Mistä tunnistat ihmiset jos et tunne? Minä en ainkaan voi vastaantulijoista sanoa mitä he ovat tai ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yllättävän hyvin siis menee! Säästöjä on ja voin ostaa tuoreen auton alle! Voi kuskata naapurin mummoja ostoksille. Eläkejärjestelmä on loistava!

Mb_76

Kenelle sinä säästät, eläkepapparainen? Käyttäisit itseesi ja auto on jo hyvä alku. Omaiset nuolkoot näppiään.

• Anonyymi

Aloitus on kokoomus nuorten kirjoittama hi hi hi hi.

• Anonyymi

Siis sinun???! Olet kokoomuslainen, voi harmi, loikkaa heti pois.

• Anonyymi

Minkä ikäinen olet? Oletan, että alle 15 ja on muitakin kakaroita kuin sinä. Tiedätkö kuinka paljon pelkkä eläminen ja asuminen maksaa? Et varmaankaan vielä, mutta ooit sen kyllä. Oletko ajatellut, että voisit tienata itse itsellesi taskurahoja?
      Kauppojen ilmoitustauluille/postilaatikoihin ilmoituksia "koiran ulkoilutusta/nurmikon leikkuuta (kesä tulossa)/puiden pilkkomista/ on kaikkea pikkupuuhaa, joihin ihmiset tarvitsee apuja, kun eivät itse kerkiä tai korkea ikä, eivät enää jaksa.
      Oma-aloitteellisuutta. Tuskin sinun vanhempasi rahassa rypevät ja kaikki mikä tulee, niin menee elämiseen ja laskuihin.
      Kerroppa koulukavereillesi suoraan, että köyhiä ollaan eikä mitään ylimääräistä saa. Ymmärtäköön tai olkoot ymmärtämättä. Ymmärrän kyllä, että somelapsilla on "kasvatus" somessa, joka on täydellinen valhemaailma.
      Sinä pärjäät kyllä, mutta sinun pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni.

• Anonyymi

Taisteluun muiden pullonkerääjien kanssa!

• Anonyymi

Puutteellisten talvivaatteiden täydennykseksi vaatekerrosten väliin sanomalehtipaperia.
      Puutteellisen ravinnon vuoksi kahtena kevättalvena verisiä ysköksiä. Ei ollut keuhkotuberkuloosia.
      13v ikäisenä saareen, venematkan päähän viikoiksi kuorimaan propseja yksin.
      Yöpyminen havumajassa yhden huovan lämmittämänä. Lauantaisin soutaen kotiin saunomaan ja eväiden vaihtoon.
      14 v ikäisenä EG:n kartonkitehtaan edessä järvellä nippujen jrjestelyä ja tukkien lajittelua. Yksi viikko yövuoroa hinaajalla. Klo 17 > aamu klo 7:ään.
      Kaikki myöhemmätkin kesälomat täysiä työpäiviä ilman yhtään lomapäivää.
      Jne. Killinkiäkään en saanut pitää itse vaan silloiset palkkapussit oli annettava äidikseni väitetyn tyranninaaraan käteen.
      Muutama kuukaus ennen intiin menoa sain pitää palkastani sen mitä jäi ruokarahan jälkeen.
      Sain käytetyn fillarin 12 vuotisena koska 10km:n koulumatka olisi tullut bussillaliian kalliiksi.
      Oli helppo häipyä siitä pesästä 20v ikäisenä. Vielä Ruotsissakin olin 4 vuorokautta täydellisellä vesipaastolla välteltyäni förskotin ottamista.
      Avioiduttuani oli ensimmäinen asuntomme 1947 rakennetun rintamamiestalon yläkerrassa. Laihjoina saadut, käytetyt huonekalut. Ei fillaria eikä potkukelkkaa eikä tietenkään mitään vastaavaakaan puoleen vuoteen. Rattona käytetty lahjana saatu matkaradio. Hiljalleen perusvaatetusta vähien, vanhojen ja kuluneuiden tilalle.
      Käytetty mustavalko töllö tuon puolen vuoden jälkeen.
      Olin töissä ja hiljalleen asiat muuttuivat paremmiksi.

Täällä uikuttavat "köyhät" eivät tiedä todellisesta köyhyydestä mitään vaan näiden uikuttajien köyhyyden tunne perustuu pelkkään kateuteen. Jollain on jotain sellaista mihin itsellä ei ole varaa. Tuo tilanne tulee aina säilymään.

• Anonyymi

En ole köyhä ollut koskaan. 90 luvun lama riipaisi vähäsen, mutta töissä pysyin silti ja elintaso oli nuuka. Nykyinen elitaso on kyllä ihan luksusta! Köyhyys on siis nujerejettu Suomesta. Tietenkin aina on asiansa sössimiä ihmisiä, mutta näitä on ollut aina.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole köyhä ollut koskaan. 90 luvun lama riipaisi vähäsen, mutta töissä pysyin silti ja elintaso oli nuuka. Nykyinen elitaso on kyllä ihan luksusta! Köyhyys on siis nujerejettu Suomesta. Tietenkin aina on asiansa sössimiä ihmisiä, mutta näitä on ollut aina.

Mb_76

Sinä olet aika positiinen kaveri. Ikinä et valita mistään ja aina olet hyvällä mielellä. Jotkut taas ei muuta kuin purnaa asiasta jos toisestakin. Olet vamasti tuolla asenteella päässyt pitkälle työuralla?

• Anonyymi

Köyhästä perheestä, ja vaatimaton nuoruus.
      Pieni palkkaista työtä tehty, ja nyt kun työura päättynyt, niin 102 neliön velaton asunto, jonka ylläpidon maksan jokaiselta eurolta itse. Säästöjä, ja muutakin omaisuutta kertynyt tarpeeksi, mistään ei ole pulaa, joten tyytyväinen täytyy olla tähän markkinatalousmaahan, jossa jokainen terve ihminen voi menestyä, jos vain halua on.

• Anonyymi

Puhut vähän etkä edes asiaa

• Anonyymi

Helvettiä sulla mitään ole vaan työttömyys on ihanaa.

• Anonyymi

Ahkeruus kovankin onnen voittaa. Kyllä siinä kuitenkin on jotain perää.
        Onhan sitä itsekin ollut vaatimattomissa oloissa ja töitä oli tehtävä jo
        pienestä pitäen. Mutta sinnikkäästi uurastamalla se omaisuus hiljaa kertyi.
        Kun jätti tupakan ja viinan hankkimatta, niin sai kulkuneuvon ja asunnon.
        Kelpaa sitä nyt eläkkeellä maksaa vain vastiketta ja muita pakollisia kuluja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      217
      2889
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2831
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1816
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      73
      1428
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      896
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      843
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    Aihe