Tiedote: Evankelis-luterilaisen kirkon jäsenmäärä alittaa 3,5 miljoonaa
https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/media/none/tiedote_02_2025.html?year=2025
Antaa mennä vaan, kun on alamäki. Julkisoikeudellinen erityisasema joutaa pois.
Eroakirkosta-palvelun tiedote kevätpäiväntasauksena
15
140
Vastaukset
- Anonyymi
50 vuotta tästä hetkestä, viimeinen on sammuttanut valot kirkosta ja Jeesus on todettu Saunatonttuun verrattavaksi myytiksi.
- Anonyymi
Korkki jo kiinni!
Selvin päin se Jeesus tulee tutuksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkki jo kiinni!
Selvin päin se Jeesus tulee tutuksi!Eikä kun Jeesus tekee lisää viiniä!Sievässä nousukierteessä juttu lentää ja syntejä tunnustaa ihan helposti!Siitä Jeesuskin tykkää ja antaa synnit anteeksi!
Otetaas tolle!Kippis vaan,Jeesus! Jeesus Kristus asuu sydämessäni eikä lähde sieltä, vaikka kaikki kirkot lakkautettaisiin. Kiitos Herralle ja ylistys Jeesukselle Kristukselle, joka on minun Herrani ja Vapahtajani!
- Anonyymi
Eikä maksa mitään, eroaminen.
Loppuu kirkon Eksytys! - Anonyymi
Olen kahta mieltä asiasta. Normikirkko tekee pääosin hyvää ja nöyrää työtä, kaikkien ihmisten hyväksi, myös sateenkaari-ihmisten ja siten toteuttaa armoa ja rakkauden kaksoiskäskyä.
Toisessa näkökulmassa pidän normikirkon kristinuskoa samanlaisena kusetuksena kuin kaikkia muitakin uskontoja.- Anonyymi
Kirkollisveron turvin touhuaa mitä touhuaa.
Eksytys on pahinta ja siitä vielä maksetaan!!!!! Anonyymi kirjoitti:
Kirkollisveron turvin touhuaa mitä touhuaa.
Eksytys on pahinta ja siitä vielä maksetaan!!!!!Suurin eksyttäjä on se, joka väittää, että Jumalaa ei ole olemassa. Onneksi Jeesus Kristus on uhrikuolemallaan kärsinyt rangaistuksen kaikkien meidän edestä. Hän on tullut uudestisyntymisen kautta asumaan jokaisen uskovan sydämeen ja johdattaa hänet iankaikkiseen elämään Jumalan Valtakuntaan, missä ei ole mitään pahuutta, sairautta, syntiä eikä kuolemaa. Ylistys Jeesukselle!
- Anonyymi
Normikirkko tekee näiden eteen sekä hyvää että pahaa työtä, mutta saldo on negatiivinen. Pahinta on, että se normalisoi jumalharhan, mikä on tarpeen hardcorempien lahkojen toiminnalle.
- Anonyymi
Lapset myös eroon kirkosta. Siirto eeteehe elokuussa. Et-opetus.fi
Ateistit ovat sekoittaneet käsitteet kristinusko ja kirkko, jotka ovat kaksi eri asiaa. Ihminen pelastuu uskosta Jeesukseen Kristukseen, eikä kuulumisesta johonkin kirkkoon.
- Anonyymi
Olen jo pelastunut moisesta uskosta.
- Anonyymi
Ateistillehan tuo on samantekevää. Kyllä se on kirkko, joka itseään markkinoi ja tärkeäksi tekee:
18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.
- Anonyymi
Rovaniemellä on 3 vapaa ajattelijaa
Suomessa kova mekastus. Jäsenet profiloituu
kiihkomielisiksi julistajiksi. Onko se järkevää vai
turhaa energian tuhlausta. Kuten ateismista julistaminen - AnonyymiUUSI
Sattuipa somasti. Lapset eroon kirkosta.
Elokuussa eeteehen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu451177Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet
PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollisjärjestön jäsenyys ja raiskaustuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise761090Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?
Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin621001Se oli siinä Ähtärin sairaala
Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-7378601936955Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on41923- 66902
Suomalaisten enemmistö: YLE on puolueeton ja luotettava
EVA:n teettämän tutkimuksen mukaan 49%, siis käytännössä puolet kansasta, pitää YLEä puolueettomana ja 75% luotettavana.161853- 42791
Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan
"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne41768- 42674