jännitysromaanissa "Mengelen pojat" (1976) loppusivuilla päähenkilö Yakov Liebermann ei usko uuden hitlerin tuloon: "Ihmiset ovat nykyään älykkäämpiä & parempia... TV:stä saa tietoa... eikä enää kuvitella, että maan johtaja on itse Taivaan Isä"... höpsistä. Ihmiset ovat aina samanlaisia tonttuja kaikkialla, sekä voi olla, että Levin tai Liebermann ajatteli vain läntistä Eurooppaa - ei venäjää... eikä jenkkejä. - Tosin kirjan huima loppuhuipentuma tapahtuu USA:ssa, kaupungissa nimeltä New Providence...
Mutta kuten nyt niin selvästi nähdään, uusia hitlereitä ei ole vain yksi tai kaksi, vaan useita. "Minun nimeni on Leegio, sillä meitä on monta." "Ei mitään uutta auringon alla."
Jotkut ovat luulleet, ettei uutta hitleriä voi enää tulla. Ira Levinin muuten mainiossa
Anonyymi-ap
1
93
Vastaukset
- Anonyymi
Kumpi voittaa, Kalervo vai Ilmari?? Molemmilla kalevalaiset perinteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634