Osuuspankin palvelu ala-arvoista nykyään.

Anonyymi-ap

Ennen vanhaan Osuuspankki palveli hyvin. Nykyään ei missään asiassa tulla vastaan. Vaikka kaikki asiat on hoitanut ja lainoihin hyvät vakuudet, niin mitään ei tehdä asiakkuuden eteen. Kohdellaan kuin jotain luuseria vaikka minullakin on 9:n sijoitusasunnon lainat siellä ja korkoja maksan heidän makaamisesta vaikka kuinka. Onkohan siellä nuoria muka olevinaan ammattitaidottomia tradenomeja vai mikä on muuttanut palvelun ala-arvoiseksi. He tuntuvat oikein nauttivan ihmisten kyykyttämisestä ja homma on vain ottaa ja antaa rahaa, ei muuta. Älkää hyvät ihmiset menkö OP:n nöyryytettäväksi.

33

780

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mariset ja vollotat, mutta et kerro, mistä oikeasti on kysymys. Eivätkö ne pokkuroi? Eivätkö ne tarjoa kahvia ja pullaa?

      • Anonyymi

        No esimerkiksi, jos on tiukat ajat ja toivoisi muutaman satasen pienempää lyhennystä vähäksi aikaa, niin ei mitään mahdollisuuksia. Siltikin vielä maksaisi lainaa reilusti ja tietenkin korot päälle. Ennen sai lyhennysvapaatakin helposti, mutta nyt ei pientä muutosta lyhyeksi aikaa. Jos maksukyky on elämän muutoksista johtuen hieman heikompi, niin eivät millään lailla huomioi eivätkä halua joustaa. Positiivista luottorekisteriä kytätään ja logiikka on sellainen, että jos on maksukykyä ja hyvä tilanne, niin SAA joustoa(jolloin ei tarvitse sitä). Sitten jos on tiukkaa, eikä ole kovin paljon maksukykyä, niin EI SAA joustoa(kun tarvitsisi). Eli apua tarvitsevia ei auteta, mutta apua ei tarvitsevia autetaan.


      • Anonyymi

        En syö pullaa, se on luusereiden hommaa ja setämies iso-mahaisten..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esimerkiksi, jos on tiukat ajat ja toivoisi muutaman satasen pienempää lyhennystä vähäksi aikaa, niin ei mitään mahdollisuuksia. Siltikin vielä maksaisi lainaa reilusti ja tietenkin korot päälle. Ennen sai lyhennysvapaatakin helposti, mutta nyt ei pientä muutosta lyhyeksi aikaa. Jos maksukyky on elämän muutoksista johtuen hieman heikompi, niin eivät millään lailla huomioi eivätkä halua joustaa. Positiivista luottorekisteriä kytätään ja logiikka on sellainen, että jos on maksukykyä ja hyvä tilanne, niin SAA joustoa(jolloin ei tarvitse sitä). Sitten jos on tiukkaa, eikä ole kovin paljon maksukykyä, niin EI SAA joustoa(kun tarvitsisi). Eli apua tarvitsevia ei auteta, mutta apua ei tarvitsevia autetaan.

        Eikös ne lyhennysvapaat olleet kertaluonteisia? Ei niitä myönnetty sen 12kk jälkeen uudelleen. Mitä järkeä on maksaa pelkkää korkoa samasta pääomasta vuoden ajan, kun normaalilla maksuohjelmalla laina lyhenee ja korko pienenee.

        Ymmärrän kyllä Björn Walhroosin sanonnan siitä, että köyhä tuo lattialle vain hiekkaa.


    • Anonyymi

      Olin ennen töissä Tampereen Osuuspankissa asiakaspalvelijana, tiedän että vapaamuurarivetoinen osuuspankki on häikäilemätön, he jopa nauravat asiakkaiden kustannuksella kokouksissaan.

      Google haulla: osuuspankin vapaamuurarit ja toisena hakuna: timo ritakallion oudot kuviot

      saa jonkinverran lisää infoa missä osuuspankki menee.

      • Anonyymi

        Googleta osuuspankin vapaamuurarit ja saat tulokseksi 99,99 % omia tekstejäsi? Ei sadut muutu todeksi vaikka niitä kuinka toistelisi.


        Mitä aloitukseen tulee, osuuspankit ovat olleet perinteisesti tunnettuja siitä, että palvelu on pärstäkohtaista. Isossa kaupungissa joutunevat palvelemaan lähes kaikkia yhtä huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googleta osuuspankin vapaamuurarit ja saat tulokseksi 99,99 % omia tekstejäsi? Ei sadut muutu todeksi vaikka niitä kuinka toistelisi.


        Mitä aloitukseen tulee, osuuspankit ovat olleet perinteisesti tunnettuja siitä, että palvelu on pärstäkohtaista. Isossa kaupungissa joutunevat palvelemaan lähes kaikkia yhtä huonosti.

        Kysy OP Ryhmän pääjohtajalta, mitä mieltä se on osuuspankin vapaamuurareista.

        Jännä kuulla kuinka kattavan raportin antaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy OP Ryhmän pääjohtajalta, mitä mieltä se on osuuspankin vapaamuurareista.

        Jännä kuulla kuinka kattavan raportin antaa???

        Hän tuntee myös osuuspankin vapaamuurarit hyvin, joten ei sieltä kovin kummoista lausuntoa tule.


        -rikostoimittaja-


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Osuuspankin omistaja-asiakkaana olen tyytyväinen siihen, että Osuuspankilla menee hyvin, bonuksia on maksettu jo muutma vuosi korotettuna. Bonuksilla saan maksettua kahden auton liikennevakuutukset ja kaskot sekä osan omakotitalon vakuutuksesta ja kaikki päivittäisasiointi on on myös maksettu bonuksilla.
      Ehkä tuohon tuloskuntoon on osavaikutuksensa sillä, että luottotappiot pidetään hyvin hallinnassa ja oletan tämän vastaantulohaluttomuuden olevan siihen yhteydessä. Ilmeisesti asuntojen vakuusarvo on riskirajalla kun vakuusarvot asuntojen hintojen alentuessa saattavat tippua sitä tahtia, että ne edellyttävät nyt ja heti lisää lyhennyksiä tai lisää vakuuksia. Siinä neuvotteluvara on aika vähissä. Siis arvaus puutteellisin tiedoin.

      • Anonyymi

        Ei yksi miljonääri kesää tee, suurin osa osuuspankin asiakkaista saa kuraa niskaansa, sähköposteihin ei vastata eikä vastata kysymyksiin kun koskee pankin töpeksintöjä.

        Tietoa on täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksi miljonääri kesää tee, suurin osa osuuspankin asiakkaista saa kuraa niskaansa, sähköposteihin ei vastata eikä vastata kysymyksiin kun koskee pankin töpeksintöjä.

        Tietoa on täällä.

        Pankillahan ei sähköposti ole virallisten asianhoitokanavien listalla edes, joten ei yllätä.


      • Anonyymi

        Sadan euron pääomalla saanut parin vuoden ajan maksuttomat palvelut. Nykyään kk paketti maksaa n. kahdeksan euroa kk, vuodessa saa pääoman takaisin. Olen ollut pientä katkoa lukuunottamatta omistaja-asiakas yli 30v. Kaikesta huolimatta en anna millekkään pankille tyydyttävää isompaa arvosanaa, mutta Op ei ole ihan pahimmasta päästä vaikka pentuna sainkin siitä hittiä joka pilasi nykyisen elämän.


    • Anonyymi

      Itselle jäänyt käsitys ettei perusasiakaspalvelussa mitään moitittavaa ole. Se kun on aika suoraviivaista puuhaa. Sijoitusasioissa sen sijaan osaaminen ei ole kohdallaan. Ihmiset ovat liian vaativissa tehtävissä koska strategia on hoitaa tämäkin rajapinta mahdollisimman halvalla. Tämä helposti näyttäytyy asiakkaalle hänen asiansa vähättelynä. OP ei ole edes väittänyt olevansa varsinaisten sijoittajien pankki.

      • Anonyymi

        Hyi hemmetti, tälläiset pirulaiset eivät voi olla hyviä ihmisiä koskaan, ei kenellekään, elävät vain itselleen!!!


    • Anonyymi

      Yleisesti hommat onnistuu paremmin, kun reagoi omaan tilanteeseensa ajoissa, eikä ala pyytämään maksuaikaa kun pari erää on jo rästissä.

      Aloittajan tapauksessa on haukattu vähän liian iso pala. 9 sijoitusasuntoa ja vitusti velkaa ja elämä on muutamasta satasesta kiinni? Sijoittaminen velkavivulla on aina riski ja asuntosijoittaminen on monelle todella kallis harrastus.

      • Anonyymi

        Itselläni on 4 sijoitusasuntoa ja lähes 100% oli velkavetoista (pankki + yhtiölaina).
        Talous kesti tuon kun painon yrittäjänä hommia, eli jos oli tiukempi aika niin tein pidempää päivä.
        Pankkilaina tuli maksettua laskelmien mukaisesti pois jollin pääsin lopettamaan myös yrittäjäurani.
        Taloyhtiölainoja on vielä jäljellä mutta tasaiseen tahtiin nekin vähenevät.
        Nyt nautin elääkeistäni (työkyvyttömyys + vapaaehtoinen) sekä asuntojen pikku tuotosta ja kerkeän leikkiä kiinteistövälittäjääkin kun hoidan nykyään itse vuokraamisen.


      • Anonyymi

        Ei ole paljon enää velkaa jäljellä, kun on 15vuoden aikana hommattu, eikä määrä ole mitään oikeisiin asuntosijoittajiin.


      • Anonyymi

        Kaveri narisee että muutamasta satasesta kiinni. No voi olla jos tekee muutoksia, vaihtaa alaa, välillä yrittäjänä jne.. Minä kun teen muutoksia ja vaihtelua elämässä, toisin kuin sinä joka makaa yhdessä työpaikassa ja alalla koko elämäsä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri narisee että muutamasta satasesta kiinni. No voi olla jos tekee muutoksia, vaihtaa alaa, välillä yrittäjänä jne.. Minä kun teen muutoksia ja vaihtelua elämässä, toisin kuin sinä joka makaa yhdessä työpaikassa ja alalla koko elämäsä..

        Melkosia muutoksia tehdään. ”Vaihdoin duunia ni en haluu maksaa asuntolainaa”.

        Yleisesti jos velkaa on tuloihin nähden huomattavan suuri määrä, niin joustoa halutaan antaa vähemmän, koska silloin tilanne pysyy huonolta pankin kannalta pidempään. Toki ne on silti järjestelykysymyksiä ja yleensä hoituu. Ison velan kanssa jonkunlainen puskuri on hyvä pitää.


    • Anonyymi

      Pankeista riippumatta asiakaspalvelu tökkii ja vähänkin monimutkaisten asioiden hoitaminen vaatii aikaa. Nämä asiat eivät aikanaan olleet pankille monimutkaisia, mutta asiakaspalvelusta on kadonnut asiantuntemus.

      Nettipankit tietysti toimivat, mutta auta armias sitä, joka joutuu tekemisiin asiakaspalvelun kanssa. Asiakas joutuu vääntämään niin sanotuille asiantuntijoille rautalangasta asioita, jonka pankin luulisi ilman muuta tietävän.

      • Anonyymi

        Ennen moni asia ei ollut säänneltyä / tarkkaa. Pankkiin sai viedä salkullisen rahaa kertomatta mistä se on. Ihmisten tietoja pystyi vapaasti urkkimaan. Katsastusmies pystyi kotoa kirjautumaan AKE:n järjestelmään ja katsastaa kavereiden autot baari-illan jälkeen ilman kiinijäämisen pelkoa.

        Pankinjohtaja istui pikku jurrissa kulmahuoneessa ja teki päätöksiä sen hetkisen fiiliksen ja naamavipin mukaan ilman, että oli siitä kellekään tilivelvollinen.


    • Anonyymi

      Aivan sama mitä porukka jankuttaa, mutta palvelu on tippunut viimeisen kahden vuoden aikana nollatasolle. Onhan tässä referenssiä kun on noiden 9:n hikisen sijoituskämpän laina-asioita hoitanut 15 vuotta. Ennen sai lyhennysvapaata ja mitä vaan tuosta vaan, nyt ei muutaman sadan kevennystä..

      • Anonyymi

        Erikoinen tarina. 15v laina-aikana ollut siis jatkuvasti jotain säädettävää? Miksi? Johan ne lainat alkaa olla tuossa kohtaa maksettu.


    • Anonyymi

      Meno on muuttunut. Pankit suorittaa nykyisin Stasi valvontaa asiakkaista. Lainoissa ollaan äärimmäisen tarkkoja.

    • Anonyymi

      peruspalveluhan kaikissa pankeissa sama. Asiakas tekee itse kaiken, eikä pankki anna kuin oikeuden palveluun. Suomessa on tällähetkellä vajaat kymmenen pankkia, ja kaikkia niitä ohjaa EU-lainsäädäntö ja Suomessa hallituspohjasta riiippumatta eduskunnan alainen Finanssivalvonta.

      Tuolla ylempänä oleva "parisadan" jousto asuntolainan hoitohelpotuksen kieltämisessä johtunee jostain aiemmasta pankin antamasta lyhennysvapaasta. Jos pankki on antanut aiemmin lyhennysvapaan, niin tuskin se näin nopeasti antaa enää sitä. Korothan on aina maksettava, myös lyhennysvapaan yhteydessä.

      Sillon on oikeus sanoa pankista jotain negatiivista, jos pankki on tehnyt sinulle oharin vaikket ole sen kanssa edes asiakas tai et ole nimelläsi jonkin toisen ihmisen paperissa., puhun kokemuksemuksesta ja olen menettäynyt hermni Suomen toiseksi suurimpaan pankkiin. En edes luota täysin OP:n juttuihin. En luota mihinkään pankkiin,,,,

    • Anonyymi

      On aivan sama missä pankissa toimii. Sama meininki kaikkialla.

    • Anonyymi

      Juurikin irtisanoin tilini Osuuspankista. Muissa pankeissa, joissa minulla on tilejä asiat hoituvat ilman, että pitää perään soitella. OP:n kanssa samoissa asioissa sai aina lopulta roikkua chatissa tai puhelinpalveluissa eivätkä asiat silti meinaa selvitä.

      • Anonyymi

        Pankkiasiat siellä hoituu kyllä hyvin. Muita asioita en ole koittanut hoitaa.


    • Anonyymi

      Eihän nykyään kyse ole kuin palvelun saatavuudesta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Asioitten hyvin hoito on varmaan asiakkaan oma käsitys. Osuuspankilla ja Nordealla on pohjoismaissa varmaan kolme miljoonaa asiakasta ja yhtä monta tarinaa. Pelkällä asioittan hoidolla ei paljoa nepata. Persaukisellakin pitää olla enemmän kuin parin sadan säästö kahden vuoden ajan. Kyllä se pankki ottaa yhteyttä kun asiakas tekee jotain omasta viiteryhmästä poikkeavaa niin hyvässä kuin pahassakin.

    • Anonyymi

      Osuuspankki perii tiekuntiamen maksuista 25 euroa tulisiirtomaksuna

      Maksu tulee ainakin Rannikkoseudun Osuuspankissa tehdä henkilökohtaisesti tiskillä jonottaen. Nykypäivää Osuuspankissa ja kyykyttänistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      134
      4675
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3253
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      237
      2972
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2568
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1784
    6. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1575
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1526
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1437
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      22
      1421
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      23
      1305
    Aihe