Avotuli levittää ilmaan merkittäviä määriä pienhiukkasia. EU haluaakin rajoittaa saastuttaviksi ja terveydelle haitallisiksi katsottujen lämmitysjärjestelmien hiukkaspäästöjä. Suunnitelma tarkoittaisi saastuttavien takkojen, kamiinoiden ja kiukaiden kieltoa vuoteen 2027 mennessä.
Useiden lähteiden mukaan Euroopan komissio valmistelee parhaillaan vuoden 2027 uutta direktiiviä. Jos takat, puulämmitteiset uunit ja takkasydämet täytyy jatkossa kytkeä sähköverkkoon, menetetään niiden tärkeä etu eli riippumattomuus muista energialähteistä.
– Lisäksi pienhiukkaspäästöjen raja-arvoja aiotaan alentaa niin rajusti – nykyisestä 1 500 milligrammasta vain 500 milligrammaan. Puulämmitteisistä tulisijoista tulisi siten suurimmalle osalle kansalaisista lähestulkoon saavuttamattoman kalliita, sillä teknisesti monimutkaisten muutosten tai uusien tulisijojen hankintakustannukset nousisivat huomattavasti. Suuri osa väestöstä menettäisi mahdollisuuden nauttia kodikkaasta avotulesta omassa kodissaan.
Lähde SU.
Juuri nyt: Saunatonttuhöpinä meni pieleen, EU kieltää avotulet ja puukiukaat.
Anonyymi-ap
4
329
Vastaukset
- Anonyymi
Saataisiin ensin nuo koiranpaskat pois pyöräteiltä ja puistoista.
- Anonyymi
Isot on murheet.
- Anonyymi
Espanjaa ei koske https://youtu.be/q57RuIAhF5E?t=34
- Anonyymi
Kielletään siis metsäpalot ja tulivuoret.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774602- 1801867
- 1241570
- 1221081
- 351026
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161011- 78923
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78852- 47843
- 4808